You are not logged in.
Paras biisi toki Trompe le Monden Alec Eiffel
lopun melodia+sointukierto toki musiikin huikeimpia hetkiä.
bossanovan 2 parasta: velouria & ana.
Alxityn ja ydinaukion kanssa samoilla linjoilla. Bossanova on kovin.
1. Bossanova
2. Doolittle
3. Surfer Rosa
4. Trompe le Monde
bzort glorf bööth
1. doolittle
2. surfer rosa
3. bossanova
4. trompe le monde
1. Surfer Rosa
2. Doolittle
Ei tartte listata muita. Noissa tiivistyy nerous. Lopuissa soittaa innoton ja väsynyt, vaikkakin paikoin ihan omaperäinen, rokkibändi.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
1. Bossanova
2. Doolittle
3. Surfer Rosa
4. Trompe le Monde
näin.
teenager of the year vielä aivan nextillä levelillä. varsinkin "a-puoli".
Last edited by ydinaukio (03.04.2012 01:32)
Kaikki on kovia mutta ehkä listaan kuuntelukertojen perusteella (arvio):
1. Doolittle
2. Bossanova
3. Trompe le Monde
4. Surfer Rosa
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
1. Surfer Rosa/Doolittle
3-4. ihassama
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
1. Bossanova
2. Doolittle
3. Surfer Rosa
4. Trompe le Monde
mielenkiintoisia listoja. mutta jottei mee ihan vaan listailuksi (ja senhän jo tein ylempänä) niin muistellaanpa ensi tutustumista bändiin: john peel soitti bone machinen ja sehän oli menoa. NME:ssä oli joku juttu ja sit diskeristä ostin gigantic 12":n kun se ilmestyi ja (vasta) perään löytyi muistaakseni surfer rosa lp ja sit jossain vaiheessa come on pilgrim ja sittemmin tuli levyjä haalittua heti kun ne ilmestyi, tosin ihan vikat sinkut jätin välistä (planet of soundin jälkeiset). olihan nää varsin ainutlaatuinen bändi joilla oli ihan oma soundinsa ja nerokkaita biisejä, mutta pakko myöntää että liki täydellisen doolittlen jälkeen kadottivat jotain ainutlaatuisuuttaan, eli hieman laatun linjoilla.
tossa just kuuntelin come on pilgrimiä, ja vaikka siinä on hyviä biisejä niin hieman vielä raakile, ja surfer rosakaan ei vielä edusta täydellisyyttä, ja itse asiassa ne giganticin ja river euphratesin sinkkuversiot on kovempia ku steve albinin äänittämät lp-versiot, eli oisko siinäkin joku juttu... mut joo, tylsyys hiipi mukaan bossanovalla, vaikka hyvä levy onkin.
Tutustuin bändiin 2001 ostettuani Complete 'B' Sides -kokoelman. Diggailin kovasti ja kuuntelin Todella paljon ja mietin että jos b-puolet on näin kovia niin miten kovia on itse kokopitkät? Siitä se sitten lähti. Käsittämättömän vähälle kuuntelulle on tuo kokoelma sittemmin jäänyt. Korjausliike odotettavissa.
Onko jollain muulla Death to the Pixies -paitaa? Varsinkin festivaaleilla on ollut ilo saada vastata kysymykseen "miksi sä vihaat pixiesiä? mä oon tosi kova fani!" joita esittävät hämmästyneet ja välillä jopa vihaiset henkilöt. Onneksi nyttemmin pitelen bändipaitoja vähemmän, ei tarvii kuunnella kenenkään jauhantaa jostain fanittamisesta.
Onko jollain muulla Death to the Pixies -paitaa? Varsinkin festivaaleilla on ollut ilo saada vastata kysymykseen "miksi sä vihaat pixiesiä? mä oon tosi kova fani!" joita esittävät hämmästyneet ja välillä jopa vihaiset henkilöt.
ei oo todellista
tää ei taidakaan olla mitään älykkömusaa
1. Surfer Rosa
2. Doolittle
3. Trompe le Monde
4. Bossanova
Doolittle olis ehkä ykkönen, jos sillä ei olis Here Comes Your Mania.
Onko jollain muulla Death to the Pixies -paitaa? Varsinkin festivaaleilla on ollut ilo saada vastata kysymykseen "miksi sä vihaat pixiesiä? mä oon tosi kova fani!" joita esittävät hämmästyneet ja välillä jopa vihaiset henkilöt.
Tästähän on jo ykkössivulla juttua :
No ai jaa, minulta ei ole kysytty Pixiesistä mitään muuta kuin kerran joku torvi (suo anteeksi, jos luet tätä foorumia) tuli kysymään, että "onks toi joku niinku statementti toi että 'death to the pixies' tossa paidassa?"
Edit: vaihdetaanpas Bossanovan ja Trompe le Monden paikkaa
Last edited by interuptor bastardo (03.04.2012 10:56)
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
skoskima wrote:Onko jollain muulla Death to the Pixies -paitaa? Varsinkin festivaaleilla on ollut ilo saada vastata kysymykseen "miksi sä vihaat pixiesiä? mä oon tosi kova fani!" joita esittävät hämmästyneet ja välillä jopa vihaiset henkilöt.
Tästähän on jo ykkössivulla juttua :
Moronica wrote:No ai jaa, minulta ei ole kysytty Pixiesistä mitään muuta kuin kerran joku torvi (suo anteeksi, jos luet tätä foorumia) tuli kysymään, että "onks toi joku niinku statementti toi että 'death to the pixies' tossa paidassa?"
Katoppa vaan Yleinen ongelma siis kyseessä.
Toi Here comes your man on varmaan indieskenen hämärin iso hitti. Vihasin sitä jo teininä heti ekaa kertaa Doolittleä kuunnellessa vaikkei mulla ollut siihen aikaan sen kummoisempia kokemuksia siitä rososemmasta menosta mitä muu levy oli täynnä. Ja toisin kuin moni muu aikuisrokki, toi biisi ei tunnu paranevan tippaakaan mitä vanhemmaks tulee.
Eli mikä ihme Here comes your manin kätsi oikein on? En tunne ketään Pixies-tykkääjää joka sietäis sitä mutta suuressa maailmassa toi on yks niistä biiseistä (ellei jopa SE biisi) mistä tää bändi tunnetaan.
Älä päästä painiks sitä
Vitun hyvä biisi.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Aina on ollu ristiriitainen suhtautuminen tähän bändiin. Välillä tekee mieli myydä kaikki levyt pois ja välillä sit taas ei.
Here Comes Your Man ei hetkauta, mutta ite puolestaan vihaan Is She Weirdiä.
organizing the boy scouts for murder is wrong
Vitun hyvä biisi.
sen sijaan monkey gone to heaven on vähän tylsä.
Vitun hyvä biisi.
Samaa mieltä. Sensijaan esim. Velouria, joka kai on myös Pixiesin tunnetuimpia, ei ole kovin kummoinen viisu.
Ja Trompe Le Monde on mainio levy
Here Comes Your Man ei hetkauta, mutta ite puolestaan vihaan Is She Weirdiä.
molemmat hyviä, is she weird varsinkin bändin parhaita.
ja mitäs markku hassuttelee
Last edited by ydinaukio (03.04.2012 11:16)
Meinasin nostaa kans Monkey blaablaablaan ja Velourian tohon 'mitä vittua nyt taas' -kategoriaan mut onneks jäi aluks tekemättä.
Ihan kuvaavaa kyl Pixiesin kohdalla. Omatkin suosikit vaihdellu alvariinsa enkä mä noita levyjä osaa mitenkään listailla. Suosikki on viimeisen 15v aikana menny suunnilleen näin: Doolittle -> Bossanova -> Doolittle -> Surfer Rosa -> Trompe le Monde -> Surfer Rosa -> Trompe.
Älä päästä painiks sitä
Ja kompataan hanttaa ton River Euphratesin suhteen. Albinin nauhottama versio on paljon tukkosempi, mikä pätee oikeestaan koko Surfer Rosan soundiin.
Älä päästä painiks sitä
Ja Gigantic on kans aika turha, tosin siitä oon ruvennu ajan myötä tykkäämään pikkasen.
Älä päästä painiks sitä
ja mitäs markku hassuttelee
En hassuttele, olen täysin vakavissani
Voi uuh... Kirjoitin tänne pitkän analyysin Pixiesin levyistä, mutta selain kaatui just kun piti postata kirjoitus...
Jotain sellaista pohdiskelin, että onhan nuo kaikki kolme ekaa aika täydellisiä levytyksiä. Ekakin, vaikka en yleensä Albinin tuotannosta niin tykkääkään. Ehkä se olisi voinut olla kuitenkin vieläkin parempi jonkun muun tuottamana. Ehkä ei. Bossanovan soundit jotenkin erottuvat edukseen. En sitten tiedä johtuuko se siitä, että ne menevät sopivalla tavalla överiksi vai mistä. Ymmärrän kyllä senkin mikseivät kaikki k.o. levystä pidä.
Here Comes Your Man on Pixiesin D'yer Mak'er
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
bossanovan 2 parasta: velouria & ana.
Sama. Allison on kylläkin maaliman paras biisi, muttei se albumiversio.
Noin muuten levyistä on aika vaikea sanoa mikä kolmikosta Surfer Rosa, Doolittle ja Bossanova olisi suosikki. Vähän vaihtelee. Doolittlea pidi pitkään pari huippubiisiä sisältävänä, mutta vähän keskinkertaisena, kunnes huomasin miten hyvin levy toimii myös kokonaisuutena. Here Comes Your Manistakin tykkään nykyään, vaikka pitkään lähes vihasin. Oon tullut varmaan vanhaksi tai jotain.
Perinteisesti ja leimisti nimi tuli tutuksi jostain kaverin näyttämästä skeittivideosta (ehkä muuten ainoa tapaus omalla kohdalla) ja iskostui päähän nirvana-yhteyksistä. sitten tylsän kesäloman aikana trompe le monde joensuun kaupunginkirjastosta himaan ja mankkaan ja pää räjähti hetkellisesti.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Perinteisesti ja leimisti nimi tuli tutuksi jostain kaverin näyttämästä skeittivideosta (ehkä muuten ainoa tapaus omalla kohdalla) ja iskostui päähän nirvana-yhteyksistä. sitten tylsän kesäloman aikana trompe le monde joensuun kaupunginkirjastosta himaan ja mankkaan ja pää räjähti hetkellisesti.
Mäkin muistan kuulleeni Debaserin jollain skeittivideolla 90-luvun alussa. 10 vuotta myöhemmin vasta tajusin mistä bändistä on kyse.