#91 01.01.2007 19:01

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Website

Re: Vuoden levyt 2006

kyllä eye/zorn toimii.

unohtui listalta Waitsin Tomppa.

150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

#92 01.01.2007 20:06

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

[quote:1f1e56c30d="lintumies"][quote:1f1e56c30d="stratum"][quote:1f1e56c30d="turston"][quote:1f1e56c30d="lintumies"]
Pettymyksiä: The Radio Dept., Röövel Ööbik
[/quote:1f1e56c30d]

Orkl, toi Radio Deptin uus on jo matkalla luokseni cdonilta. Tilasin kyllä sen edeltävän levyn myös.[/quote:1f1e56c30d]
Hyvä se on, usko pois.[/quote:1f1e56c30d]
Kuuntelin äsken pitkästä aikaa. Eka biisi vaikutti mainiolta, mutta äkkiä se sitten taas lässähti.[/quote:1f1e56c30d]
Aika samat fiilikset. Eka biisi on aivan mahtava, sitten lähtee ilmat kuin heliumpallosta.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#93 01.01.2007 21:43

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Nostetaan My Morning Jacketin Okonokos Vuoden 2006 parhaat levyt-kategoriaan samantien. Voi olla, että menee vieläpä ykköseksikin, mutta kuunnellaan nyt vielä pari kertaa.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#94 01.01.2007 22:48

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

[quote:b828358d62="Tero Skeleton"]
RAZOR X PRODUCTIONS - KILLING SOUND[/quote:b828358d62]

Tattis muuten vinkistä, tää osoittautui erittäin mainioksi. Yllättävänkin monipuolinen, kun odotin sitä yhtä-ja-samaa, johon oisin ollu vieläpä hyvin tyytyväinen.

Ihan tyhjä pää kun alkaa miettimään 2006 parhaita levyjä. Oma-lehmä-ojassa, muiden omien julkaisuiden ohella ihan ehdottomia 2006 kohokohtia oli: Itäväylän Itävalta. Kuuntelin taasen pari kertaa viikonloppuna ja kyllä mua vaan ihmetytti kun se on niin saatanan hieno levy. Modernia bluesia ensiluokkasella tyylitajulla.

Ehkä mä saan jonkun kunnon listan tehtyä joskus. Laiskapaska.

organizing the boy scouts for murder is wrong

#95 10.01.2007 19:16

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

1. Scott Walker - The Drift

-Hirveetä tekotaiteellista paskaa.

2. Feu Therese - S/t

-Ennen kaikkea loistava kokonaisuus, joka puolivälin kohdalla säväyttää yhdellä tämän vuosituhannen parhaista biiseistä. Intron rasittavahkon moottoriurheilupastissin jälkeen käynnistyy pian sellainen karnevaali, että tunnen olevani heti kuin kotonani. Debyytti on oikeastaan juuri sellainen albumi, joka jäi Fly Pan Am -vainaalta tekemättä, mutta jossa viitataan riittävästi tuohon suurenmoiseen äitiyhtyeeseen, ettei ikävä käy liian kovaksi. Itse asiassa tämä on parasta sitten Fly Pan Amin debyytin. Ilmeisestikin näitä yhtyeitä yhdistävä kitaristi Jonathan Parant on se luova hullu jumittelija, joka tämän touhun kaikkein taidokkaimmin hallitsee.

3. Yo La Tengo - I am not afraid of you and I will beat your ass

-Paras kuulemani jolatengo sitten I Can Hear The Heartin. En lukeudu yhtyeen suurimpiin faneihin, ja oikeastaan tuntuu siltä, että tämänkin levyn jälkeen tengo on minulle enemmän biisi- kuin albumibändi, mikä on hyvin harvinaista. Tälläkin levyllä on joitakin aivan hillittömän hyviä kohokohtia, mutta myös tylsempiä biisejä. Monet kappaleet ovat tyylipuhtaita, mutta en saa otetta kaikkiin, ja tyydyn vain kuuntelemaan suosikkejani. Black Flowers, Story Of Yo La Tango yms. ovat todellista herkkua.

4. TV On The Radio - Return To The Cookie Mountain

-Vuoden parhaat yksittäiset kylmiä väreitä aiheuttavat saundit. On hankala pysyä tuolillaan, kun valtaisan, höyryllä puksuttavan postmodernin loistoristeilijän, sumutorvesta samplattu, säröpedaalien gain-säätöjä ahmiva törähdys, nostattaa levyn aloittavan I was a lover -biisin huippuunsa. Levy ei jaksa loksauttaa leukoja samalla tavalla aivan loppuunsa asti, mutta on silti todellinen pop-helmi. Persoonalliset laulut on vihdoin osattu liimata osaksi musiikkia, eivätkä ole enää pelkkä kuriositeetti. Oikean rumpalin valitseminen oli myös täysosuma. Yhtye tuntuukin monelta osa-alueelta kehittyneen. Toivoisin vielä jotain syvällisempää tunnetta ja merkitystä kappaleisiin, jonka jälkeen tämä bändi saattaisi olla valmis vaikka räjäyttämään universumin.

5. Zombi - Surface To Air

-Tämä yhtye ansaitsee varauksettoman kunnioitukseni. Retroilumentaliteetti vanhoja syntikoitaa ja hevikliseitä kohtaan on ihailtavaa, ja tulos on työstetty junnaavien krauttibiisien muotoon asianmukaisella hartaudella. Pelkistetyt, soittimien ominaisimmat soundit, on koottu taiten sellaiseksi paketiksi, jossa kuuntelija voi keskittää huomionsa vaikkapa vain rumpuihin, bassoon tai scifihenkisiin syntikkaleadeihin. Ihailen erityisesti sitä, miten kuluneena mainostetut, unholaan painuneet tietyt syntikkapresetit, toimivat joidenkin osien tärkeimpinä koukkuina. Lopputulos ei ole pelkästään retroa, vaan rohkeaa ja tuoreen kuuloista, eikä ollenkaan huvittavaa!

6. Tim Hecker -  Harmony In Ultraviolet

-Lasken tämän albumin suurimmaksi ansioksi sen, että se onnistui inspiroimaan minua tarttumaan syntikkaan ja sekvensseriin varmaan puolentoista vuoden tauon jälkeen. Saavutus on siis erittäin suuri, ja osoittaa, että Tim on ideologialtaan samanlainen kuin minäkin ambientin suhteen. Eikä ihme, sillä tyypin kaikkien aikojen suosikkibiisi on MBV:n Sometimes, ja Kevin Shield -fanius kuuluu myös tällä levyllä vahvasti. Kitaroista ja epämääräisistä syntikkalinjoista vellova utuisuus, epämääräisyys, kaaos ja sekamelska on saatu järjestettyä kauniiksi äänitaideteokseksi.

7. Mogwai - Mr. Beast

-Uudet biisit toimivat. Etenkin livenä Glasgow Megasnake oli molempien settien ehdottomia huippuvetoja. Levy on aika sopiva fanilevy, sillä siinä on riittävästi vanhaa tuttua, ja pieniä uusiakin kikkoja. Iso vanha kikka on valitettavasti kuollut. Vuoden keikat -topicissa on varmasti luvassa lisää Mogwai-hulinaa.

8. Clark - Body Riddle

-Vuoden paras IDM-levy surkeahkossa tarjonnassa. Toimivaa musaa, jossa nuori herra Chris on ottanut omat liverummuttelunsa mukaan äänipalettiin. Lopputuloksena vähän niin kuin Autechre tekisi Bocia mutta Aphex Twinin skilsseillä, tjsp... www.throttleclark.com on hienoa animaatiota uuden levyn musiikin pohjalta.

9. Sparks - Hello Young Lovers

-Pakko nostaa hattua näiden veikkosten tekemisille. Uskomatonta, että he jaksavat yhä painaa, vaikka albumeja pukkaa jo neljännellä vuosikymmennellä. Kyseessä ei siis todellakaan ole mikään jäähdyttelylevy. Hienoja sanoituksia, ja takuuvarmaa, viihdyttävää Sparksia. Dick Around, Perfume, (Baby baby) Can I Invade Your Country jne... parhutta! Tätä sietäisi kuunnella vielä lisää.

10. The Flaming Lips - At War With The Mystics

-On ikävä todeta, että uusin Flaming Lips ei ole tämän korkeammalla. Syy on nyt selvä. Albumi on tyylipyhdas, mutta tuntuu kovasti siltä, että bändi on joutunut pinnistelemään omaa vääjämätöntä ja kaiken lopettavaa aikuistumistaan vastaan, ja ottanut siksi levyttämisen turhan varman päälle. Itse asiassa nyt tuntuu, kuin Yoshimi olisikin puutteistaan huolimatta ollut se kiinnostavami FL-levy, sillä siinä bändillä riitti vielä visioita. Uusimmalla albumilla näkemyksellisyyttä yritetään korvata tekemällä kunniaa Princelle tai Pink Floydille, mutta se ei vielä riitä vaativalle fanille. Onhan tässä hyviä biisejä montakin, mutta täytyy sanoa, että esimerkiksi kaksi ensimmäistä raitaa kyllästyttävät minua jo aika pahasti vähäisen kuuntelun jälkeen.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#96 10.01.2007 23:38

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005

Jos sitä nyt itekin listansa raapustas.

1. Mastodon - Blood Mountain
-yksinkertasesti vaan toimii
2. Isobel Campbell & Mark Lanegan - Ballad of Broken Seas
-alkuvuoden soitetuin ja Markin ääntä nyt vois kuunnella vaikka koko ajan.
3. Ignite - Our Darkest Days
-perus punkkia tuli tänä vuonna kuunneltua monen vuoden tauon jälkeen aika paljon ja tästä levystä tulee aina hyvä kesäfiilis.
4. Converge - No Heroes
-aika vähälle kuuntelulle loppupeleissä jäänyt, ollut jotenkin vaikeasti lähestyttävä tai jotain.
5. The Heartburn - Fucked up in a Bad Way
-punkkilevyn mitta tarttuvia kappaleita
6. Johnny Cash - A Hundred Highways
-ehkä tän American sarjan ehyin teos
7. Maj Karma - Ukkonen
-joo ohan tää aika mainstream mut huippulevy silti
8. Lair of the Minotaus - The Ultimate Destroyer
-pitäähän sitä jotain heviäkin listalla lykätä saatana!
9. Rise Against - The Sufferer & The Witness
-tarttuva skeittipunkki rules varsinkin kaljan kera
10. Isis - In the Absense of Truth
-No joo, ehkä jopa pikkunen pettymys, mut edellesin (sekin pieni pettymys mulle) jälkeen varsin ookoo kuitenkin..

Jos jotain lisäks voi mainita, niin mainitaanvaikka:
Vuoden hoocee-levy: Sworn Enemy - The Beginning of the End
Vuoden ruottalaislevy: Skitsystem - Stigmata
Vuoden bläkkis: Keep of Kalessin - Armada
Vuoden sedät jaksaa heilua yllättä: Iron Maiden - A Matter of Life And Death
Vuoden comeback: Celtic Frost - Monotheist
Vuoden indie: The Evens - Get Evens
Vuoden instrumentaali: Red Sparowes - Every Red Heart Shines Toward the Red Sun
Vuoden superrokkiryhmä: The Racounters - Broken Bay Soldiers
Vuoden hoppi: Ghostface Killah - Fishscale
Vuoden kone: The Knife - Silent Shout

Eiköhän se riitä ja varmaan jotain unohinkin.

--

Laskeskelen näitä yhteispisteitä sunnuntaista lähtien, eli listat kannattaa hioa kuntoon.

#97 11.01.2007 10:16

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

shanks wrote:

Laskeskelen näitä yhteispisteitä sunnuntaista lähtien, eli listat kannattaa hioa kuntoon.

joo unettaa-topicissa nämä, mutta näin unta että julkaisin islajan uuden levyn ja se oli tosi hyvä, meni mun vuoden levyjen listalla seiskaksi. lopulta sain unessa top-kympin kasaan ja sijalle 10 jäi mv/ee & the bummer roadin "mother of thousands". joopa joo, en tiä, sikana sellasia levyjä jotka on ihan jees (esim. tuo mainittu), mutta miksi juuri nostaisi tietyn levyn kun nyt ei oikein mikään erityinen ole ihan niin paljon säväyttänyt.

spåm

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#98 11.01.2007 10:21

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Website

Joo okei, nostin Magenta Skycoden ykköseksi, kun se nyt kuitenkin oli vahvin kokonaisuus ja silleen. Muuten saa olla. En ole vielä jaksanut tehdä edes RYMiin listaa, saa nähdä jaksanko ollenkaan...

#99 11.01.2007 12:49

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

Tässä nää varmaan nyt on. Emmää tiedä yhtään onko tää edes sinne päinkään, mutta tältä tuntui just nyt. Vitusti on levyjä, jotka on vielä kuulematta viime vuodelta, mm. Scissor Sisters, Vesku Loiri, Rytmihäiriö, Tuomas Toivonen, Sonic Youth, Scott Walker, Lily Allen, Mission of Burma, Xiu Xiu, Mark & Isobel, Prince, Jarvis, Thom Yorke, PMMP, Circle, Nelly Furtado, No Means No, Mr. Lif, Darc Mind, Tragedy, Deftones, Tom Waits, Decemberists... Ei vaan ole ehtinyt. Ehkä just nyt voisin tsägällä olla valmis jo tekemään 2005-listan, kun sen vuoden levyt alkavat olemaan vähän jo paremmin hallussa. Osittain. No joo, näitä mä olen diggaillut:

Kotimaa
1. Rättö & Lehtisalo - Ed Benttonin...
Tiesin jo alkuvuodesta, että tämä tulisi olemaan vuoden kotimainen. Ei vaan voinu mitään, vei mennessään. Keikka Monsters of Popissa vain varmisti asian: nää veijarit ovat kovin kotimainen kaksikko sitten Juicen ja Mikon.

2. TV-Resistori - Serkut rakastaa paremmin
Okei, vedän kotiinpäin, mutta mun mielestä tää ansaitsisi paikkansa vaikka minulla ei olisi ulkomusiikillisiakin syitä diggailla tätä levyä. Respa on kulkenut huikean matkan ja samalla tavalla kuin vaikka joku Belle & Sebastian, bändin "ammattimaistuminen" jakaa jengiä, mutta mä ainaskii kuulun molemmissa tapauksissa siihen koulukuntaan, jonka mielestä paremmat soundit sekä varmemmat soitto- ja laulusuoritukset vain parantavat kokonaisuutta.

3. Black Audio - Iron Rhino
Taas ehkä vähän kotiinpäin, mutta vaikka aivan liian harvoja muita tämä sitten loppujen lopuksi kiinnostikin, niin mun mielestä myös Blaudio on tänä vuonna lopullisesti löytänyt oman potentiaalinsa. Enää ei tarvitse suhtautua bändiin, kuin Pistepirkkojen kyvyttömämpänä pikkuveljenä ja köyhän miehen kotimaisena Beckinä, vaan vitun hyvänä Black Audiona.

4. J. Karjalainen - Lännen-Jukka
Toistaiseksi aivan liian vähälle jäänyt tutustuminen jätti tämän nyt neljänneksi, vaikka läheisempi suhde olisi ehkä nostanut vielä pari sijaa. Nyt on pakko pelata turvallisesti - toisin kuin J., joka teki ehkä yhden rohkeimmista levyistä, jonka valtavirta-artisti on Suomessa pitkään aikaan tehnyt.

5. The Heartburns - Fucked Up in a Bad Way
Mä olen ollut suoraan sanottuna vitun kyllästynyt punkkiin jo pitkän aikaan ja suurin syy on ollut se, että genren sisällä ei tapahdu oikein mitään uutta ja kiinnostavaa. Sitten tulee Heartburns, joka keskisormi pystyssä näyttää, että ongelma on jossain ihan muualla. Heartburnsissa ei ole yhtään eikä mitään omintakeista, mutta eipä vaan voi olla diggailematta, kun biisit on ihan totaalisia hittejä ja meininki niin hulvatonta, että jää punaniskabaarien kosteat rodeoillat mekaanisen häränkin kanssa kakkoseksi.

6. Pharaoh Overlord - #4
Kyl meinaan jytää. Välillä tätä ei kyllä jaksa yhtään, mutta oikea mielentila ja oikea volumetaso (11 tai enemmän) ja taas toimii paremmin kuin mikään muu.

7. Matti Johannes Koivu - Puuhastellen
Suomalaisen (onneksi näköjään varsin lyhytikäiseksi jääneen) singer-songwriter -innostuksen tyylikkäin tuotos. Ihanan nukkavieru ja nastan svengaava. Ei tuijottele liikaa kenkiin, mutta ei rokkaa kliinisestikään, vaan on just oikealla tavalla retro.

8. Soul Tattoo - Pile of Bones
Eihän tämä nyt ikinä tule pääsemään Hearthillin tasolle, mutta mä olen kyllä aika sulaa vahaa Sydänmäen Jussin käsissä. Suomen Morrissey!

9. Stig Dogg - Stig Dogg
Mitä tästä voi sanoa. Läppäräpin olisi kaiken järjen mukaan pitänyt jäädä jonnekin 80- ja 90-lukujen taitteen salaisuuksien hämärään. Stigillä on kuitenkin tarjota tarpeeksi vakavaakin substanssia, että homma toimii, vaikka riimit tiputtaa lattialle kierimään naurusta.

10. Risto - Aurinko aurinko plaa plaa
Suoraan sanottuna levy oli mulle kyllä pettymys. Mä en edelleenkään saa oikein kuunneltua Ristoa kotona ja teki mieli tiputtaa tää listalta, mutta keikkojen hurmos ja kiima jotenkin silti oikeuttavat tän poisjättämisen poisjättämisen, koska oli levy mitä oli, Risto on silti yksi kuumimmista musiikillisista jutuista vuonna 2006, joten pakko sen on jotenkin näkyä levynkin arvostuksessa.

Ulkomaat
1. Divine Comedy - Victory For the Comic Muse
Kriitikot dissasi, mutta ne onkin juntteja. Neil Hannon, mä :sydän: sä 4eva. Ei ehkä paras DC-levy, mutta silti vuoden ykkönen, helposti.

2. Pet Shop Boys - Fundamental
Tätäkin on dissailtu eri tahojen toimesta, mutta koska bändi vastasi ehkä vuoden mieluisimmasta keikkakokemuksesta ja koska mä en oikein osaa löytää heikkoja kohtia tästä levystä, niin kakkospaikka olisi tarjola.

3. Rapture - Pieces of the People We Love
Jostain syystä tämä levy vaan jotenkin katosi. Eikö sitten kiinnostanutkaan, kun ei ollut DFA:ta mukana ja levyllä ei ollut House of Jealous Lovers kakkosta? Tosi komea ja tasaisen laadukas "kakkoslevy", joka on turvannut monien yhden miehen kotibileiden musiikillisen tarjonnan.

4. Snowden - Anti-Anti
Echo Is Your Loven labelmate Stickfigurella, joka on kovassa nousujohteessa (tämä levy tuli itseasiassa cd:llä Jade Treeltä) jenkeissä ja johon tuli puolivahingossa tutustuttua. Kai tää jotain jenkkiversiota tummasilmärokista on, mutta ilman sitä turhaa loputonta Joy Division -apinointia ja tyhjää patetiaa. Ehkä Snowden on just sopivasti jenkki, että se välttää genren pahimmat sudenkuopat puolivahingossa. Emmää tiiä. Komia levy ja pyörinyt iPodissa taajaan.

5. Tool: 10 000 days
Tool on meikällä kyllä sellainen peruspahe, että vuodet ja musiikilliset fokukset vaan vaihtuu, mutta näitä en jätä. Levyjä tulee harvakseltaan ja aina kyllä tietää just miltä ne kuulostaa ja samoin kävi nytkin, eli ei yllätyksiä, mutta ei kyllä pettymyksiäkään. Paitsi ehkä vähän lattean maun jättänyt Ruisrockin keikka, mutta levy rokkaa ja sehän riittää.

6. Sparks - Hello Young Lovers
Tästä ei oikein osaa olla taas varma. Parhaimmillaan tää vie ihan täysin mennessään Maelien kieroon maailmaan, mutta välillä vaan ärsyttää. Jotain niissä kolleissa kyllä on pahasti vialla, mutta toisaalta, siksihän niitä rakastaakin. Dick Around on silti ehkä sairain oman elämäni hittibiisi pitkään aikaan. Näilläkin tosi komea keikka nosti levyn arvostusta aika monta pykälää!

7. Belle & Sebastian - Life Pursuit
Ei kyllä noussut edellisen tasolle, mutta aika takuuvarmalla otteella mentiin taas Stuartin ja kaiffareiden kyydissä. Stuartin tapa kumarrella omituisillekin vaikutteilleen pitäen silti soundin täysin oman itsensä ja yhtyeensä kuuloisena on aika ihailtavaa, mutta niin on tosin myös miehen loppumattoman terävä biisikynä.

8. Supersystem - A Million Microphones
Discopunkki nyt on postrockin (tui tui noiseidis) jälkeen nopeimmin kuoliaaksikaluttu muoto, mutta onneksi joku sentään keksi tuoda four on the floor -tamppauksen tueksi vihdoinkin kunnon Rn'B-rytmit. Välillä Supersystem kyllä valahtaa vähän ikävästi mitäänsanomattumuuden puolelle biisimateriaalin osalta, mutta vallaton rytmimaailma on se, joka tällä levyllä määrää.

9. Gnarls Barkley - St. Elsewhere
Ei voi mitn. Crazy on ehkä vuoden hittibiisi ja levy on - pienestä epätasaisuudestaan huolimatta - silti varsin vaikuttava kokonaisuus. Onnistuin tyylikkäästi missaamaan kesän keikat, kun feidasin Provinssista aikaisin ja peruivat sitten Irlannissa ja siitä kyllä jäi pieni harmitus päälle, mutta levy on kyllä ollut tehosoitossa.

10. Morrissey: Ringleader Of The Tormentors
Mozzer on Mozzer ja vaikka levy jäi kirjoissani miehen omaan käyttöön varatulla skaalalla sellaiseksi kolmen tähden plataksi, niin kyllä meikä sen säännön kanssa elää, että jos Morrissey levyn julkaisee, se kuuluu vähintään TOP10:een sinä vuonna. On se vaan silti minun superhölmö pöppelisköppeli.

Tero saatana, s'olet gay!

#100 11.01.2007 15:11

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Website

Oli ensin koti-ja muu maa erikseen, mutta yhdistin top-kymppiin kalkulaatioita varten.

1. Destroyer - Destroyer's Rubies
2. Subtle - for hero: for fool
3. Joanna Newsom - Ys
4. Callisto - Noir
5. Joose Keskitalo - Kaupungit puristuvat puristimissa
6. Mogwai - Mr.Beast
7. Rättö ja Lehtisalo - Ed Benttonin briljantti stabilismi tai taivaallinen kylpysaippua
8. The Flaming Lips - At War With the Mystics
9. Risto - Aurinko aurinko plaa plaa plaa
10. Mastodon - Blood Mountain

+ Xiu Xiu, Midlake, Red Sparowes, Tv on the Radio, Tool, Calexico, Thom Yorke, Black Heart Procession, Stam1na, Magyar Posse, Peeping Tom...

I love you and dream about the Führer

#101 11.01.2007 15:33

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

No jos mäkin.

Kotimainen levy

1. Jolly Jumpers: Mobile Babylon // Maaseudun tulevaisuus
2. Magyar Posse: Random Avenger
3. Eläkeläiset: Humppasirkus
4. Kevin: Bad Dream Stone Mystery
5. Prisondream: Further away in silence
6. Treeball: Liars in love
7. Valkyrians: High and Mighty
8. Moto: Crossover
9. Kumikameli: Simsalabim
10. The Propellers: Quick & Dirty

Kotimaiset biisit

1. Risto: Rakkauden rock // Superhölmö pöppelin sköppeli
2. Jolly Jumpers: Palomino
3. Kevin: Crystal ball
4. Eläkeläiset: Jatkosotajenkka
5. Magyar posse: Whirlpool of Terror and Tension
6. Jolly Jumpers: Shooting star
7. The Propellers: Introducing mr. Jones
8. Treeball: Liars in love
9. Kevin: Witching hour
10. Magyar Posse: Sudden death

*Top 10 ulkomaiset levyt*

1. Jarvis Cocker: The Jarvis Cocker Record // Täysipainoinen sooledebytti näyttää nenää itselleen Morrisseylle
2. Arctic Monkeys: Whatever people say I am, That's what I'm not
3. Jon Auer: Songs from the year of our demise
4. Walkmen: A Hundred miles off
5. Racounteurs: Broken Boy Soldiers
6. Morrissey: Ringleader of the tormentors
7. Wolfmother: Wolfmother
8. Sonic Youth: Rather ripped
9. Divine Comedy: Victory for the comic muse
10. Strokes: First impressions of earth

*Top 10 ulkomaiset biisit*

1. Arctic Monkeys: I bet that you look good on the dancefloor // Vuoden selkein rokkiklassikko
2. Rhytms del mundo feat. Arctic Monkeys: Dancing Shoes
3. Racounteurs: Steady as she goes
4. Billy Talent: Red Flag
5. Strokes: Juicebox
6. Magic Numbers: This is a song
7. Divine comedy: A lady of a certain age
8. Morrissey: I will see you in far off places
9. Tortoise and Bonnie "Prince" Billy: Thunder road
10. Racounteurs: Broken boy soldiers

Tästä muuten puuttuu ainakin Ray Davies ja Midlake. Ja Espers. Ja vaikka mitä, mutta tein listan joulukuun alkupuolella, jolloin vielä kaksi viimeksimainittua odotti hyllyssä.

#102 11.01.2007 15:49

psykokarkki
Website

Feggy wrote:

Tästä muuten puuttuu ainakin Ray Davies ja Midlake. Ja Espers. Ja vaikka mitä, mutta tein listan joulukuun alkupuolella, jolloin vielä kaksi viimeksimainittua odotti hyllyssä.

voihan sitä päivittää tänne samalla kun yhdistelet koti- ja ulkomaisista lopullisen top-kympin... (myös forsstolla oli erikseen 2 listaa). ja tosiaan,  väsään jonkinlaisen listan sunnuntaiksi, mutta joudun ehkå arpomaan top-vitosesta alaspäin... emmätajuu-lol-apua-spåm

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#103 11.01.2007 15:51

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

Mun listasta voi muodostaa ihan hyvin yhteis-TOP10:n laskelmia varten vaikka tälleen:
1. Ulkomaiden eka
2. Kotimaan eka
3. Ulkomaiden toka
4. Kotimaan toka
jne.

Muiden listoja lukiessa ja omaa listaani kootessa pyöri vaan koko ajan mielessä, että olipas erittäin paska kotimainen levyvuosi. Todella vähän oikeasti mieleenjääviä julkaisuja. Ulkoimailla oli sentään vähän yritystä, mutta mulla oli vaikeaa edes keksiä kymmentä mainitsemisen arvoista kotimaista levyä.

Tero saatana, s'olet gay!

#104 11.01.2007 16:13

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Tässä nyt lopullinen listani, suomalaisia ois varmaan paljo enemmän jos ois ns. aalloilla. Asat kuulematta jne. Ykkönen kiilas suoraan edellisen listan ohi, mut ei turhaan. Nyt on sentään kymmenen, eikä enää kokoelmiakaan (oisko DJPP ollu kokoelma? oisko sillä ollu paskankaa välii?) Paskin levyvuosi aikoihin, tai paskimmin kuunneltu...jos hankituista levyistä top kympin vääntäis tältä vuodelta niin eihän näillä junnuilla olis mitään jakoo.

1. Burial - Burial
- Niin hyvää, että tuntuu jotenkin itsestäänselvyydeltä tään olemassaolo.

2. OM - Conference of birds
- Vähän smaa kuin kommentti äskösessä, dronea jossa on vittumaisuutta hippeilyn sijaan, eikä yritetäkään mitään halpamaisia kreskendoja ja nostatuksia vaan voima on läsnä koko ajan, niin että se paukahtaa vasta kuulijan päässä - annetaan siis kuuntelijan itse tulkita.

3. the Melvins - (A) Senile Animal
- Enpä ois uskonna, nää näyttäis aika monelle mistä kukko pissii, mut kun jengillä on kikkareet korvissa niin yritäpä siinä...

4. the Knife - Silent Shout
- Puun takaa puun päälle ja tähtiin

5. Lair of the minotaur - the Ultimate Destroyer
- Klassisten hevilajikkeiden parhaat palat yhteen tyylilajiin runnottuna ja voimalla päähän, korkki kiinni.

6. Grey Daturas - Blood Trail
- Noisedronesludgea, nää on lähetetty planeetalle keräämään magneetinomaisesti määrittelyhirviöitä. Mut hei nää toimii! Niinku oikeesti! Ei kukaan tainnu ees lukee ekaa sanaa pitemmälle horot

7. Circle - Miljard
- *kelluu*

8. United Bible Studies - The Shore That Fears the Sea
- *haukkoo happee*

9. Fujiya & Miyagi - Transparent Things
- *sukeltaa tanssimaan merenneitojen kaa*

10. The Gothic Archies - The Tragic Treasury
- *löytää onkaloista salatun keijukaismaailman*

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#105 11.01.2007 16:21

psykokarkki
Website

HUIG wrote:

Paskin levyvuosi aikoihin, tai paskimmin kuunneltu...

sama

#106 11.01.2007 16:30

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006

Nää listat on hankalia, koska suurin osa ostamistani levyistä on hieman vanhempaa kamaa, enkä seuraa ihan uusimpia julkaisuja. Eniten melkeinpä kiinnostaa kaikki pikkubändien ihmehäröilyt. Ne taas julkaisee kokoajan vitusti levyjä, joka puolestaan alkaa vituttamaan, eikä sitten viitsi ostaa niiltäkään yhtään mitään.
Nykyään mulla ei kyllä olis varaakaan ostaa jokaista uutta levyä.

Ostin viime vuonna ehkä viisi (joka tapauksessa alle kymmenen) ko. vuoden julkaisua ja niistäkin suurin osa oli Circleä.
Parasta näistä oli ehdottomasti The Goslingsin Grandeur of Hair.
Pahin pettymys puolestaan juutin Rather Ripped, joka oli rather paska.

#107 11.01.2007 16:44

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005

psykokarkki wrote:

[quote:95e686d76d="HUIG"]Paskin levyvuosi aikoihin, tai paskimmin kuunneltu...[/quote:95e686d76d]
sama

Smaaaaaaaaa.

"A repo man's always intense"

#108 11.01.2007 16:54

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Website

Leif Erikson wrote:

[quote:4cbe4d4d65="psykokarkki"][quote:4cbe4d4d65="HUIG"]Paskin levyvuosi aikoihin, tai paskimmin kuunneltu...[/quote:4cbe4d4d65]
sama[/quote:4cbe4d4d65]

Smaaaaaaaaa.

Smaa, mutta niin taisin sanoa edellisvuodesta, ja sitä edellisestä, ja sitä... Kyllä ne mahdolliset 2006-meisterwerkitkin putkahtelevat jossain vaiheessa esille, luulisin.

This must be what jail / I will scratch

#109 11.01.2007 19:28

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

psykokarkki wrote:

[quote:5af0cc10c8="Feggy"]Tästä muuten puuttuu ainakin Ray Davies ja Midlake. Ja Espers. Ja vaikka mitä, mutta tein listan joulukuun alkupuolella, jolloin vielä kaksi viimeksimainittua odotti hyllyssä.[/quote:5af0cc10c8]
voihan sitä päivittää tänne samalla kun yhdistelet koti- ja ulkomaisista lopullisen top-kympin... (myös forsstolla oli erikseen 2 listaa). ja tosiaan,  väsään jonkinlaisen listan sunnuntaiksi, mutta joudun ehkå arpomaan top-vitosesta alaspäin... emmätajuu-lol-apua-spåm

No, olkoon näin:

1. Jarvis Cocker: The Jarvis Cocker Record 
2. Arctic Monkeys: Whatever people say I am, That's what I'm not
3. Jon Auer: Songs from the year of our demise
4. Walkmen: A Hundred miles off
5. Jolly Jumpers: Mobile Babylon
6. Sonic Youth: Rather ripped 
7. Magyar Posse: Random Avenger
8. Midlake: Trials of Van Occupanther
9. Racounteurs: Broken Boy Soldiers
10. Divine Comedy: Victory of the comic muse

#110 11.01.2007 20:13

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

DirtyBlueGene wrote:

[quote:45aa6227f8="Leif Erikson"][quote:45aa6227f8="psykokarkki"][quote:45aa6227f8="HUIG"]Paskin levyvuosi aikoihin, tai paskimmin kuunneltu...[/quote:45aa6227f8]
sama[/quote:45aa6227f8]

Smaaaaaaaaa.[/quote:45aa6227f8]

Smaa, mutta niin taisin sanoa edellisvuodesta, ja sitä edellisestä, ja sitä... Kyllä ne mahdolliset 2006-meisterwerkitkin putkahtelevat jossain vaiheessa esille, luulisin.

Eri. Ei pysty tekemään listaa kun on liikaa mistä valita.  icon_redface

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#111 12.01.2007 00:24

Tero Skeleton
Member
Website

Vittu ku ankeita listoja ankeilta tyypeiltä. Tommoseen laitatte rahanne ja aikanne. Te olette jo säälinkin tavoittamattomissa. Crawl up & die.
SHAME.19.jpg

#112 12.01.2007 02:04

Laatu
Moderator
Website

Tero Skeleton wrote:

Vittu ku ankeita listoja ankeilta tyypeiltä. Tommoseen laitatte rahanne ja aikanne. Te olette jo säälinkin tavoittamattomissa. Crawl up & die.

Sanoo mies, joka kuuntelee jotain vitun regeetä ; D

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#113 12.01.2007 12:46

ex-kolja
Sexy MF Doom

...tai Melvinsiä.

#114 12.01.2007 12:53

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

ex-kolja wrote:

...tai Melvinsiä.

Vieläkö oot katkera kun olit nuorena liian helposti höynäytettävä  biggrin

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#115 12.01.2007 12:55

ex-kolja
Sexy MF Doom

HUIG wrote:

[quote:1a221df2ea="ex-kolja"]...tai Melvinsiä.[/quote:1a221df2ea]

Vieläkö oot katkera kun olit nuorena liian helposti höynäytettävä  biggrin

Jep, ja totta kai(?) suhtaudun ihan periaatteesta negatiivisesti kaikkeen, mitä kuuntelin pissiksenä... paitsi ehkä Sonic Youthiin ja Dinosauriin.  icon_redface

#116 12.01.2007 18:03

Tero Skeleton
Member
Website

"Those who doubt me can suck cock by choice."

viime vuodelta unehtui
gustafssonThingAction.jpg
TFL_cataclysmmini.gif
The Flying Luttenbachers : Cataclysm

#117 12.01.2007 20:35

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

forssto wrote:

Muiden listoja lukiessa ja omaa listaani kootessa pyöri vaan koko ajan mielessä, että olipas erittäin paska kotimainen levyvuosi. Todella vähän oikeasti mieleenjääviä julkaisuja. Ulkoimailla oli sentään vähän yritystä, mutta mulla oli vaikeaa edes keksiä kymmentä mainitsemisen arvoista kotimaista levyä.

Hmm, erimieli. Aikalailla tutut nimet muodostavat omankin listan, mutta kyllä mää väittäisin että sen ulkopuolelle jäi monta erinomaista levyä. Ehkä sellasia täydellisiä puskista yllättäjiä jäi kaipaamaan. Mut ton munkin listan ulkopuolelta hienoja levyjä tekivät mm. Joose Keskitalo, Stumm (..Suomessa aika harva tekee sludgea tyylillä - Fleshpress toki, mutta nää tulee hyvinä kakkosina), Blaudio, Asa, Pharaoh Overlord (tää tais olla sunkin listalla), Kirlian Crossing, Circle, DJPP, Valse Triste jne. Tuliks se Kaucasin levy kans 2006?. Entäs I walk the linen Desolation Street? Kehäkettusen levy jaksaa vielä naurattaa, mutta en tiä kestääkö sen teho vuosikausia. Risto, Rytmihäiriö, Hero D., Jolly ja TV-respa kuulematta vielä, ja Imatran Voima. Ja noi tuli mieleen tässä ihan pikakelauksella.

Ulkomaisia ei kykene miettimään, se lista laahaa muutenkin niin jäljellä koko ajan. Sonic Youth ja Cat Power ehkäpä. Mut joo, top10iin voi mun osalta tehdä pelkistä kotimaisista. Ja tottakai omat julkaisut voi laskea mukaan.

1. Ronskibiitti: Eipä kestä!
  -vai hetkinen, ilmestyikö tämä 2005 puolella? Ei kai? Niin tai näin, suomihopin kirkkain kärki. Taustoissa ideaa ja räpeissä ihmettelemistä.

2. Kuusumun Profeetta: Hymyilevien laivojen satama
  -pitkällisen pureskelun jälkeen mä olen nostanut tämän näiden komeimmaksi levyksi. Bändi hyödyntää koko historiaansa ja saa aikaan monipuolisen, todella uljaasti sovitetun kokonaisuuden.

3. Magyar Posse: Random Avenger
  -Tavallaan sekä bändin helpoin, että vaikein levy. Kuten Kumisumunkin kohdalla, mä kohotan tämän näiden ykköseksi; levyltä kuuluu selvästi se mitä bändi on tehnyt ennen tätä, alkaen Alibi of Carlosin touhuista - ja samaan aikaan bändi harppaa ison askeleen eteenpäin.

4.  Markku Peltola: Buster Keaton tarkistaa idän ja lännen
  -todella vaatimattoman oloinen, kieron hauska miniklassikko.

5. Stig Dogg: s/t
  -"kertakäyttövitsi" joka vaan jatkaa toimimistaan. Tyylillä tehtyä tyylitajuttomuutta.

6. Echo Is Your Love: Humansize
  -no, jos aiemmilta julkaisuilta on näin jälkikäteen katseltuna jäänyt jotain puuttumaan niin tässä nyt olis sitä kaikkea. Poppia, mölyä, rokkia ja tunnelmaa.

7. Rättö ja Lehtisalo: Ed Bentonin briljantti stabilismi
  -nämä senkun jatkavat vinksahtamistaan. Älytön levy.

8. Itäväylä: Itävalta
  -kokeilee rohkeammin kuin eka, ja tekee aika selväksi sen että tässä on kyse ihan oikeasta bändistä eikä mistään hassutteluprojektista.

9. Topias Tiheäsalo: Eyes of a dead lamb
  -Aikamoinen merkkipaalu suomalaisen kokeellisen musiikin historiassa.

10. Lauhkeat Lampaat: The most pöllö
  -Paras levynnimi. Ja komia kiekko. Pulputtaa, huojuu, venyy ja paukkuu.

organizing the boy scouts for murder is wrong

#118 12.01.2007 21:04

Laatu
Moderator
Website

The Thingiä ois pitänyt ehdottomasti kuulla levyltä ennen listan tekoa.

Topias Tiheäsalon albumi myös korviini äkkiä.

#119 12.01.2007 21:20

tiptoo
Member
Registered: 13.06.2005

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Näyttää vähä paskalta toi sun lista icon_surprised

ite oot paskalla. en oo ollu yhään Mitään UG:tä ei ole olemassa tänävuonna. unohin listalta dannii minoguen kokiksenki.

Mangojauhe goddamn.

#120 12.01.2007 21:29

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006

No pistetäänpäs oma virallinen TOP-10, perustelujen kanssa, kun kerta muutkin:

1. Joanna Newsom - YS
- Ostin vasta viime viikolla, tulin vähän nurkan takaan ja pelkäsin jo hypen sulattaneen suurimman mielenkiinnon, mutta perkele kun on hieno. Monipuolisia ja kauniita kappaleita. Mitä muuta voi sanoa?

2. Current 93- Black Ships Ate The Sky
- C93 on aina tasaisen kova, mutta albumikokonaisuudet silti aina... vähän kummallisia? Seesteisiä jopa.
Niin tälläkin kertaa, mutta jotenkin se pirun Tibet osaa kääntää sen voimaksi. Nyt vielä sellaisia tyyppejä kuin Ben Chasny, Will Oldham, Antony, Baby Dee ja Marc Almond, niin kyllä kokonaisuus on All The Pretty Little Horses veroinen, ei yhtä kreisi, mutta silti hillitön maailmanlopun albumi.

3. Circle- Miljard
- Oma suosikki, joka viime vuosina on tehnyt levyjä "joista kukaan ei tykkää". Lähtökohta saa myhäilemään, mutta silti tämä parituntinen sai suun loksahtamaan auki. Lehtisalo teki sen taas! Lämmintä, orgaanista, epädramaattista musiikkia. Uhmaa järkeä ja uhmaa kaikkea! Hieno!!!

4. Six Organs Of Admittance- Sun Awakens
- Olen vähän miettinyt, että voiko Chasny ikinä tehdä sellaista levyä, joka kolahtaisi mulle paremmin kuin Dark Noontide. Ei varmasti, enkä sitä odotakaan. School of Flowerin studio-soundit on tällä levyllä jotenkin rikkaammat, kuulostaa vaan vitun hyvältä ja ekat 6 biisiä onkin huippu-organsia, ihan tautisen hienoa. En sitten edelleenkään osaa päättää, mitä pidän siitä 20min drone-biisistä, joka päättää levyn. Kai se on jotenkin kokonaisuutta ajatellen "helppo" ratkaisu", mutta pidän tästä levystä silti paljon.

5. Markku Lahtelan Sirkus- Vol 1.
- Tajuton, hämmentävä ja huolella rakennettu. Ei voi muuta kuin odottaa kuolaten seuraavaa!!!

6. OM - Conference of Birds
- Järjetön levy. Nämäkin pölhöt uhmaavat kaikkea mikä on pyhää ja kuulostavat silti hyvältä. Heviä tämä ei ole, jos joku ihmettelee.

7. J.Karjalainen- Lännen-Jukka
- Tästä nyt on pölisty. Keikalla nämä biisit vasta todella syttyy.

8. Joose Keskitalo- Kaupungit puristuvat puristimissa
- Jännä levy, soundit on jotenkin kylmät ja joosen ääni miksattu oudosti. Biisit on upeita, 3-4 sellaista klassikoveisua. Joose on vaan ehdoton!

9. Bonnie "Prince" Billy- The Letting Go
- Toimii ihan hyvin, ei voi mitään. Lopussa taas ote herpaantuu ja 2-3 biisiä olisi voinut jäädä roskikseen.

10. Tomutonttu - Tomutonto
- Ei ihan nappi, tänä vuonna ilmestyvä soolo lp on vielä parempi. Tonttu on silti kova, täynnä iloa, vipinää ja salaperäistä energiaa!

Aika paljon jäi kuulematta tosin.

Ja muutes voin jo paljastaa, että vuoden 07 paras levy on Marissa Nadlerin "Songs III". Ai niin, ei olekaan, kun Kemiallisten ystävien uusi albumi tulee kans... icon_smile

Board footer