You are not logged in.
Tykkään äänikirjoista. Parhaillaan menossa tämä.
Tai täähän on oikeastaan kuunnelma.
Enemmän melkein tykkään kuunnelmista.
Mitäs fiiliksiä tää aihe herättää?
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Tekis mieli kuunnella enemmän kuunnelmia, mut aika vähän noita radiosta nykyään tulee ja jotenkin mulla on vaikeuksia keskittyä niihin, et tahtoo mennä ohi.
Äänikirjoja en oo koskaan harrastanut.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Noita kuunnelmia saa jonkin verran lainattua kirjastoista. Jos siis kiinnostaa.
Areenaltahan myös saa aika hyvin streamattua ylen omia. Sitä en ole itse tosin harrastanut.
Last edited by barton_funk (29.03.2012 15:10)
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Kuuntelin joskus teininä näitä paljonkin kirjaston c-kassuilta. Suurin ongelma oli se, että nukahti aina kesken ja sitten täyty kelailla takaisin sinne jonnekin. Siks ei oikein nykyään ehkä nappaile.
muistan joskus ala-asteella kun lainasin KIRJASTOAUTOSTA kirjan kaseteilla, ja mutsi oli vaan että nyt poika viedään tää takaisin ja lainataan sulle oikea kirja. mutsi
tämä on tapaus, jossa äänikirja pieksee oman lukuäänen sata-nolla:
p.s. en lue ääneen, paitsi pyynnöstä.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Kuunnelmat
Viime vuosina tullut lähinnä kuunneltua jotain Beebin keveitä mutta timanttisen timmisti kirjoitettuja radiohupailuja, esim. Clare in the Communityä ja vastaavia. Uusimpana suosikkina näistä tietty Cabin Pressure
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Hankin jouluna alennuslaarista nää itelleni:
Yks klassikko, johon aina palaa (mut ei silti pääse loppuun asti ikinä) on John Cleesen lukema Danten Inferno.
Joitain tietokirjoja oon kuunnellut äänikirjoina. Noi on hyviä esim. duunimatkalla tai pitkällä junamatkalla. Pitäisi kai joskus kokeilla lainata kirjastosta joku fiktio äänikirjana.
Nämä oon kuunnellut:
Tämä jäi kesken, kun oli jotenkin niin... nolo tai jotain (jotenkin mua häiritsi sekopääryhmiin soluttautuminen ja mukana pelleily ja sitten siitä kirjoittaminen), vaikka Matt Taibbi on kova jäbä:
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Löytyihän tämä topikki...
Mut joo, itse olen suuri kuunnelmafani, ja odotinkin innolla tätä Yleltä nyt alkanutta Tuntematon sotilas - vuoropuhelua Linnan romaanin kanssa -kuunnelmaa. Täytyy sanoa, että nimenomaan kuunnelmaksi tämä oli jopa varsin onnistunut - taiteelliset ratkaisut dialogista metatasolla henkilöiden kanssa syvensivät näkemyksiä kirjaa kohtaan, vaikka varmasti saa kuraa perinnepiireissä.
Ylen Radioteatterille noin muutenkin suurin peukku ikinä!
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Ruotsinkielentaitoisille mysteerien ystäville: "Kadonneen postinkantajan tapaus"
Ketjun ensimmäisessä viestissä taustaa.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Voipi olla että nyt toistan itseäni, mutta HorrorBabble-niminen youtubekanava on antanut mulla paljon riemua ja iloa, jos aihepiiristä nyt voi noin sanoa.
Lovecraft-luennat toki erinomaisia, mutta muutakin herkkua on tarjolla. Gregor Xanen "I will tell you about Knoist" teki ainakin todella suuren vaikutuksen ja Frank Belknap Longin The Space-Eaters, jossa kirjailija asettaa itsensä ja Howard-nimisen kirjailijakollegan (i see what you did there) kuumottavaan kiipeliin, oli myös erinomainen. Erityistä iloa olen saanut näistä Lovecraftin haamukirjoittamista tekeleistä, jotka oli ainakin mulle vielä täysin tuntemattomia.
Knausgårdin kuunnelmamuotoon pakotetut taistelut Areenassa
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Knausgårdin kuunnelmamuotoon pakotetut taistelut Areenassa
Viimeinen osa vielä lukematta, taidanpa panna kuunnellen.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Onko kukaan tilannut mitään äänikirjapalvelua? Tuntuuko saaneen vastinetta? Onko teknisessä toimivuudessa ja/tai tarjonnassa eroja?
Gretan tarina
Greta Thunbergin elämä
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Onko kukaan tilannut mitään äänikirjapalvelua? Tuntuuko saaneen vastinetta? Onko teknisessä toimivuudessa ja/tai tarjonnassa eroja?
Bookbeat on kympillä kuussa mulle hyvä diili. 18 eurolla saisi rajattomasti kirjoja, mutta toi halvempi riittää mulle. Kympillä taitaa saada pari kirjaa kuussa. Kaikki on löytynyt. Käytän tota tsekkaillakseni erityisesti suosituimpia uutuuksia, joita ei jaksa kirjastosta jonottaa. Ja äänikirjoja, joita on ihan asiallisesti myös. Tosi mukava käyttää.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.