#91 23.03.2012 14:45

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007

Re: Häpeälaatikko

hezma wrote:
Pope wrote:

ostin Tunnelista levyn joka siellä sillon soi, kuulosti jotenkin ihan vitun hyvältä, sit kotona isäntä (!) oli sitä mieltä että se on ihan paskaa ja yhtäkkiä se alko mun mielestä kuulostaa paskalta ja vein levyn takasin.

biggrin

no eikö biggrin

DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

#92 23.03.2012 14:52

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Identiteettijuttujahan nämä, sama kun joskus lukioaikoina tarve päästä helvettiin paskakylän meiningeistä peilautui siinä että musamaun piti olla erilainen, ja kantaa ikäänkuin kuviteltua rintamerkkiä jossa lukee vilkkuen ERILAINEN NUORI. Sit Helsinkiin muutettua piti taas sulautua. Aikuiseksi kasvaminen on toki ikuinen projekti, ja tollasesta Popen kertomasta tilanteesta itsensä löytäminen aika-ajoin on toki aika virkistävää, varsinkin kun käyttäytymisensä absurdiuden tajuaa icon_cool

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#93 23.03.2012 14:55

Pope
Bailarina Erotica

huïg wrote:

tollasesta Popen kertomasta tilanteesta itsensä löytäminen aika-ajoin on toki aika virkistävää, varsinkin kun käyttäytymisensä absurdiuden tajuaa icon_cool

onnistuneelle päräyttävälle itsereflektiolle aina pimppeuk

DMIjc.png

#94 23.03.2012 16:04

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

huïg wrote:

En oikeen tajua näitä häpeäjuttuja. Onks tää joku "kattokaa ny gui greizi mun muzamagu on" juttu, ja onko näistä jutuista diggailu jotenkin sitten tyyliltään erilaista, että niitä kuunnellessa jotenkin pistelee sisimmässä että "eihän mun nyt tätä pitäisi", niinku ihan oikeesti häpeää/sitä guilttia? Vai tapahtuuko jotain sellaista sisäänpäinnaureskelua että hehehe onpas mulla musat hehehe.

PEEÄS
ViLPitön KYssÄrI!

Musta on kiva kaivaa luurankoja omasta ja muiden kaapista. Ei jaksais ihan joka aiheesta ettiä jotain "syvempää merkitystä". On ihan vaan hauska kuulla mistä jengi tykkää, joista ei "kuuluis" tykätä. Eikä tarkota pelkästään "noloja" (no niinku esim. James Blunt) vaan myös semmosia bändejä, jotka ei lainkaan istu kuuntelijan musiikkimakuun. On vaan niin siistiä huomata, että musiikki on loppupeleissä aina tunnejuttu.

*

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#95 23.03.2012 16:10

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

>tykkää bändistä x
>ei kuitenkaan istu kuuntelijan musamakuun
>wat

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#96 23.03.2012 16:15

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

mun täytyy kävellä näin icon_sad

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#97 23.03.2012 16:27

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011

mikan faijan cd-keissi

Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

#98 24.03.2012 04:48

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

joskus 2005 viimeksi nämä häpeämiset.

#99 24.03.2012 05:08

ydis
vegan princess

huïg wrote:

eikä bläkkiksestä varmaan voi diggailla epäironisesti ennenku kulkee kadulla kuukauden haudattuna olleet vaatteet päällä ja kanteleenkieliä perseessä.

017

#100 24.03.2012 05:10

ydis
vegan princess

Pope wrote:

tää topikki sekottaa nää jutut mutta kyllä mulle tää "guilty pleasure/luuranko/whateva" on just sitä että "ei tästä pitäs tykätä mut en voi itelleni mitään" icon_lol

täällähän on spämmiä biggrin elikkä mikä tekee musiikista sellaista että siitä "ei pitäisi tykätä"?

#101 24.03.2012 11:01

Pope
Bailarina Erotica

ydinaukio wrote:
Pope wrote:

tää topikki sekottaa nää jutut mutta kyllä mulle tää "guilty pleasure/luuranko/whateva" on just sitä että "ei tästä pitäs tykätä mut en voi itelleni mitään" icon_lol

täällähän on spämmiä biggrin elikkä mikä tekee musiikista sellaista että siitä "ei pitäisi tykätä"?

no omalta kohdaltani oon yrittänyt avata tätä jo biggrin

mutta siis, mulle se "häpeä" tulee juuri siitä, että se kohteena oleva muza olisi jotenkin epäuskottavaa. Tai oikeastaan lopullinen häpeä tulee siitä, että häpeää sitä että "uskottavuudella" olisi jotain merkitystä. Häpeän häpeää siis icon_lol

DMIjc.png

#102 24.03.2012 11:05

Pope
Bailarina Erotica

Pope wrote:
ydinaukio wrote:
Pope wrote:

mutta siis, mulle se "häpeä" tulee juuri siitä, että se kohteena oleva muza olisi jotenkin epäuskottavaa. Tai oikeastaan lopullinen häpeä tulee siitä, että häpeää sitä että "uskottavuudella" olisi jotain merkitystä. Häpeän häpeää siis icon_lol

otetaan TÄYSIN KUVITTEELLINEN esimerkki: tajuan todella diggaavani Jukka Pojan uutta levyä. Tässä on kaksi vaihtoehtoa: olla kertomatta kenellekään asiasta (vähän sillä vaikenemisen tasolla jos vaikka huomaisi katsovansa isoja uroskoiria sillä silmällä tms). Toinen, oikea vaihtoehto olisi reteästi vaan diggailla jiipeetä I REGRET NOTHING/HATERS GONNA HATE -hengessä.

DMIjc.png

#103 24.03.2012 15:40

ydis
vegan princess

Pope wrote:
Pope wrote:
ydinaukio wrote:
Pope wrote:

otetaan TÄYSIN KUVITTEELLINEN esimerkki: tajuan todella diggaavani Jukka Pojan uutta levyä. Tässä on kaksi vaihtoehtoa: olla kertomatta kenellekään asiasta (vähän sillä vaikenemisen tasolla jos vaikka huomaisi katsovansa isoja uroskoiria sillä silmällä tms). Toinen, oikea vaihtoehto olisi reteästi vaan diggailla jiipeetä I REGRET NOTHING/HATERS GONNA HATE -hengessä.

aivan, eli oletan että mielestäsi jukka pojan musiikissa sinällään ei ole mitään mistä "ei pitäisi tykätä", vaan nämä häpeämiset johtuvat aina ulkomusiikillisista seikoista. vai onko jukka pojan musan musiikillisissa piirteissä joitain ominaisuuksia joista "ei pitäisi tykätä"?

edit: tai siis kun tätä ketjua selailee, niin täällä ei ole kukaan tainnut sen kummemmin perustella, mikä jostain musiikista tekee sellaista josta "ei pitäisi tykätä". tuntuvat olevan jotain artisteja koskevia imagojuttuja siis icon_rolleyes

Last edited by ydinaukio (24.03.2012 15:44)

#104 24.03.2012 17:01

Pope
Bailarina Erotica

ydinaukio wrote:
Pope wrote:
Pope wrote:
ydinaukio wrote:
Pope wrote:

aivan, eli oletan että mielestäsi jukka pojan musiikissa sinällään ei ole mitään mistä "ei pitäisi tykätä", vaan nämä häpeämiset johtuvat aina ulkomusiikillisista seikoista. vai onko jukka pojan musan musiikillisissa piirteissä joitain ominaisuuksia joista "ei pitäisi tykätä"?

edit: tai siis kun tätä ketjua selailee, niin täällä ei ole kukaan tainnut sen kummemmin perustella, mikä jostain musiikista tekee sellaista josta "ei pitäisi tykätä". tuntuvat olevan jotain artisteja koskevia imagojuttuja siis icon_rolleyes

Joo. Onhan se, että "kaikkien sellaisten ihmisten mielestä joita arvostan se on paskaa" ulkomusiikillinen seikka. Jostain hypoteettisesta Jukka Pekasta voisin tietenkin myös sanoa, ettei mun pitäisi myöskään tykätä siitä musiikilllisesti, koska en voi sietää mitään suomiregeitä. Ehkä tämmönen guilty pleasure voisi myös olla selkeä "oman mukavuusalueen" ulkopuolelta itsensä löytäminen:  että on julistanut VIHAAN IKUISESTI KAIKKEA JATSIA ja sitten yhtäkkiä löytää itsensä diggailemasta muna pystyssä jotain Kind of Blueta

DMIjc.png

#105 24.03.2012 18:28

ydis
vegan princess

itse en kyllä ymmärrä tuota genreajatteluakaan. jos et ole tähän mennessä tykännyt mistään tietyn musatyylin artistista, ja sit yhtäkkiä kuuletkin jotain joka toimii, niin miksi sitä pitäisi hävetä? eikö kannattais ennemmin ajatella et wow, tästäkin genrestä voi näköjään löytyä jotain siistiä. jos nyt jostain syystä on ylipäätään pakko tunkea musiikkia eri lokeroihin. ja mielestäni jos on julistanut et vihaan ikuisesti sitä ja sitä, täytyy olla vähän pösilö.

#106 24.03.2012 18:42

Pope
Bailarina Erotica

ydinaukio wrote:

miksi sitä pitäisi hävetä?

joo, tämän vuoksi puhunkin "häpeämisen häpeämisestä" icon_exclaimsmokin

DMIjc.png

#107 24.03.2012 19:04

MMM

aikamoista  biggrin

Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

#108 24.03.2012 19:41

Pope
Bailarina Erotica

HYPOTEETTINEN JUKKA PEKKA rolltonguereps:roller::psykostep::pimp:

Last edited by Pope (24.03.2012 19:42)

DMIjc.png

#109 24.03.2012 20:45

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006

ydinaukio wrote:
Pope wrote:
Pope wrote:
ydinaukio wrote:
Pope wrote:

No voihan siinä käydä niin, että sattuu tykkäämään jonkun muuten vihaamansa artistin yhdestä kappaleesta. Siten häpeäminen ei perustu ulkomusiikillisiin seikkoihin koska on todennut artistin muun tuotannon olevan paskaa ihan musiikillisista syistä. Ei sitä silti toki välttämättä häpeä, mutta varmasti jonkinlaista hämmennystä/ristiriitaisia tunteita herättää.

Sent from my iPhone 16

#110 25.03.2012 11:23

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

MMM wrote:

mikan faijan cd-keissi

Yks päivä ratiosta tuli se "heistä tuli sitä sun tätä" kappale, jonka nimeä en tiedä mut se kuulosti ekaa kertaa ihan hyvältä. Eikä mulla ole mitään negatiivista sanottavaa Kelasta mut onko toi sellanen kipale joka konsensuksen mielestä kuuluu tähän topikkiin?

Ja Green Dayn pari ekaa levyä on aika mainiota melodista pikapunkkia. Myöhemmistä en enää oikein tiä ku en ole kuullut ku ilmeisimmät hitit ja ei ne oikein.

ydinaukio wrote:

Joskus 80--luvulla viimeksi.

organizing the boy scouts for murder is wrong

#111 25.03.2012 11:24

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010

Sen biisin nimi on "1972"  icon_coolpeuk

THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

#112 25.03.2012 12:26

Pope
Bailarina Erotica

janne m. wrote:

Yks päivä ratiosta tuli se "heistä tuli sitä sun tätä" kappale, jonka nimeä en tiedä mut se kuulosti ekaa kertaa ihan hyvältä

tää on yllättävän ok biisi, ei hävetä tunnustaa. Eiks biisin nimi ole 1972? Hasitan erityisesti tänä vuonna käsittämättömän 40-vuotispäivädiskohitin.

"Todellisesta" häpeämisestä vielä: jos nyt aivan tosissaan olisi sellainen henkilö jota hävettäisi vääränlaisen musiikin kuuntelu, niin  ehkä juuri tällä foorumilla ei uskaltaisi asiasta edes raportoida. Jos topikille voisi löytää edes jonkun tarkoituksen, se voisi olla juuri "åhå åhå anssikela kuulosti yllättävän hyvältä" -tyyppinen raportointi mukavuusalueiden ylittämisestä, liittyi tilanteeseen aktuaalisia häpeän tunteita tai ei ff

DMIjc.png

#113 25.03.2012 12:27

Pope
Bailarina Erotica

Pope wrote:
janne m. wrote:

Yks päivä ratiosta tuli se "heistä tuli sitä sun tätä" kappale, jonka nimeä en tiedä mut se kuulosti ekaa kertaa ihan hyvältä

tää on yllättävän ok biisi, ei hävetä tunnustaa. Eiks biisin nimi ole 1972? Hasitan erityisesti tänä vuonna käsittämättömän 40-vuotispäivädiskohitin.

"Todellisesta" häpeämisestä vielä: jos nyt aivan tosissaan olisi sellainen henkilö jota hävettäisi vääränlaisen musiikin kuuntelu, niin  ehkä juuri tällä foorumilla ei uskaltaisi asiasta edes raportoida. Jos topikille voisi löytää edes jonkun tarkoituksen, se voisi olla juuri "åhå åhå anssikela kuulosti yllättävän hyvältä" -tyyppinen raportointi mukavuusalueiden ylittämisestä, liittyi tilanteeseen aktuaalisia häpeän tunteita tai ei ff

Hassuttelija wrote:

Sen biisin nimi on "1972"  icon_coolpeuk

luetaan niitä viestejä spede

DMIjc.png

#114 25.03.2012 12:46

MMM

musta toi häpeäkela liittyy sellaseen aikaan jolloin jännitti isojen poikien ja tyttöjen seurassa, ja sit hävetti
jos diggas vääristä jutuista. jos olis edelleen sellasessa vaiheessa niin olishan se kummallista.

samaan hengenvetoon todettakoon, että itselleni on aivan tavallista kelata mitä ihmiset musta
ajattelee, en ole immuuni muiden mielipiteille. Toisinaan tämä johtaa just noihin Popen kuvailemiin
hetkiin, "miks vitussa mä mietin mitä joku random tyyppi ajattelee mun mistä-tahansa-asiasta".

toki kun on välillä toiminut ns. dj:nä, niin en kyllä ikinä voisi suhtautua siihen niin että joo tää biisi on musta
karsee ja nolo mut jengi tykkää, soitetaan pois. Siinähän soitellessa julkituo omaa makuansa ja käsitystä
siitä kuuluisasta hyvästä musiikista. Ja kun tällasia tulee kelattua, niin eiköhän ne häpeän tunteet
oletettavasti ole siinä vertauskuvallisella kuistilla venailemassa tilaisuuttaan tulla pilaamaan jutut.

Mitä enemmän musaa harrastaa, niin sitä enempi sitä tykätään kertoa kuinka pystyy diggaamaan
kaikkein karseimmistakin jutuista. Näin tulee osoitettua muille että osaa edelleen tarkastella jokaista biisiä
sellaisenaan, liberaalisti ilman ennakkoasenteita ja, ehkä, että tässä sitä ollaan pari kilometriä muiden
musamakua edellä Jukka-Poikaa diggailemassa.

propsit toki tyypeille jotka ei tollasia kelaa.

Huïg oli muuten joskus aikoja sitten oikeessa: huumoridiggailussa ei ole mitään pahaa. miksi vitussa olisi,
se on vaan musaa. ironinen diggailu, kaikki sellanen, antaa mennä vaan. Toki sitä voi sitten vielä miettiä onko järkevää
järjestää bileitä jossa odotetaan yleisön mahtuvan samaan kapeaan sarkasmisolaan mukaviihtymään koko illaksi.

#115 25.03.2012 12:48

Pope
Bailarina Erotica

peuk

DMIjc.png

#116 25.03.2012 12:49

Pope
Bailarina Erotica

Pope wrote:

peuk

SV

DMIjc.png

#117 25.03.2012 12:53

Pope
Bailarina Erotica

Anssi Häpeäkela pimppeuk

DMIjc.png

#118 25.03.2012 13:24

ydis
vegan princess

janne m. wrote:
ydinaukio wrote:

wanha:peuk:

sama kaikkeen ku mmm:llä. teini-iän juttujahan nämä, mut toisaalta en alkais väittämään etteikö yhtään kiinnostais mitä muut ihmiset minusta ajattelee. eri asia sitten vaikuttaako se omiin toimiini tai varsinkaan musamakuuni mitenkään. icon_cool

#119 25.03.2012 13:25

MMM

ydinaukio wrote:
janne m. wrote:
ydinaukio wrote:

sama kaikkeen ku mmm:llä. teini-iän juttujahan nämä, mut toisaalta en alkais väittämään etteikö yhtään kiinnostais mitä muut ihmiset minusta ajattelee. eri asia sitten vaikuttaako se omiin toimiini tai varsinkaan musamakuuni mitenkään. icon_cool

Kelaa jos Phil Collins tulis huutonauraan sun levyhyllylle huig

#120 25.03.2012 13:28

ydis
vegan princess

MMM wrote:
ydinaukio wrote:
janne m. wrote:
ydinaukio wrote:

Kelaa jos Phil Collins tulis huutonauraan sun levyhyllylle huig

eiköhän me philin kanssa juttuun kuitenkin päästäis icon_cool

Board footer