You are not logged in.
Oon lukenut sen lyhennetyn version, lasten Kalevalan tjsp, jota voin lämpimästi suositella. Runomitta heitetty hiuksista vittuun, mehevien tarinoiden ytimet säilytetty.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Oon mä lukenut siitä suuren osan ja tenttinytkin ihan hyvillä arvosanoilla. Loppuun en päässyt koskaan, tentti oli ohi.
Ja noi tarinat oon käyny läpi vaikka missä muodossa. Siihen on syynsä miksi Kalavale on pitkäveteinen, Lönnrotin piti ottaa messiin mahdollisimman paljon matksua mitä oli kerännyt, ja toisintoja tuli sitten aika paljon.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Koirien Kalevala ei ehtinyt tylsistyttaa.
Mut siis, eiks toi Kalevala tavattu koulussa lapi? Vai onks taa joku Kainuun erikoisuus? Hamara ryhmatyohenkinen muistikuva siita, et meidan piti referoida tietyt stoorit pareittain tai ryhmittain...ei silla, etta koko paskasta mitaan muistaisin. Pitaiskin fiilistella isanmaata ja tilata Kalevala kunhan saan Sinuhen luettua :puek:
Mangojauhe goddamn.
ikinä en oo kalevalaa lukenut
peruskoulun oon käynyt
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Joskus luen vielä Kalevalan kunnolla, mutta taidan ottaa käsittelyyn 1835 ilmestyneen vanhemman (lyhyemmän) version.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Luin traktorinnostosta.
+1 elonkerjuu :soede:
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Siis mut en korjaa
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
merrim wrote:Kesken jääneitä:
Joycen Odysseus (yllättikö tämä nyt ketään, tuskinpa)
Alotin lukemaan tota kirjakaupassa viikonloppuna.
Vähän vaikeita on ollu Nova Express ja Valis. Siis kyllähän mä ne luin mut...
bernardblack wrote:ginipoika wrote:Steinbeckin Vihan hedelmät
smaa. toi kirja on parhautta!:
Jep. Steinbeck
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Steinbeckin Oikutteleva dösä
Steinbeckin Oikutteleva dösä
Jean-Babtiste wrote:Steinbeckin Oikutteleva dösä
No niijust, ihme heittajia.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Ei se ees ollu musta huono
Olen vain huånå ihminen
Alxity wrote:Häpeäkseni joudun tunnustamaan jättäneeni Celinin Niin kauas kuin yötä riittää ja Dostojevksin Rikoksen ja rangaistuksen kesken kun ei keskittyminen enää riittänyt.
Höh, noihan on ihan parhaita.
Joo molempia olen ajatellut yrittää joskus uudestaan.
ydinaukion kannattaa vältellä Burrougsin "loppukauden kehuttua trilogiaa" jos Alastomassa lounaassa oli persepanoja liikaa...
Kerouacin On The Roadin sensuroimaton versio on huomattavasti parempi kuin se alunperin julkaistu.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Kyllä multakin jäi Oikutteleva dösä kesken.
Luin traktorinnostosta.
SAMA
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Nyt muistan yhden joka jäi puolivälin jälkeen kesken. Vadelmavenepakolainen. Ihme kikkailevaa, sisältököyhää sontaa
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Kerouacin On The Roadin sensuroimaton versio on huomattavasti parempi kuin se alunperin julkaistu.
Se joku klassikko, tapahtuu Kreikan saaristossa, päähenkilö muuttaa Englannista sinne, saarella on joku ihme hiippari ja sitten on kaikkea säätöä.
Tuskainen lukukokemus.
Myös Confederacy of Dunces oli samaa "odotukset korkealla - kirja paskaa"-kategoriaa.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Se joku klassikko, tapahtuu Kreikan saaristossa, päähenkilö muuttaa Englannista sinne, saarella on joku ihme hiippari ja sitten on kaikkea säätöä.
The Magus eli Jumalten naamiot, VITTU PARHAITA KIRJOJA IKINÄ :rockhands:
noiseidea wrote:Se joku klassikko, tapahtuu Kreikan saaristossa, päähenkilö muuttaa Englannista sinne, saarella on joku ihme hiippari ja sitten on kaikkea säätöä.
Tai no, ainakin oli 16-vuotiaana
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
noiseidea wrote:Se joku klassikko, tapahtuu Kreikan saaristossa, päähenkilö muuttaa Englannista sinne, saarella on joku ihme hiippari ja sitten on kaikkea säätöä.
Löysitpä hyvän kuvan n:stä!
Niinjoo ja Kalevalaan en ole koskaan lukenut alusta loppuun, vaikka ois pitänyt.
Kalevasta vielä, että naurattaa ja vituttaa samanaikaisesti, kun enkunkielisen version näkee kaupassa THE KALEVALA
Kiitos kaikkien suomimetalli my kantele folk vienti lippulaivojen ansiosta maailmankuvani on vääristynyt
on se, ainakin melkein
jookcha wrote:bernardblack wrote:ginipoika wrote:Steinbeckin Vihan hedelmät
smaa. toi kirja on parhautta!:
Jep. Steinbeck
*
Muistelisin, että joskus varhaisteininä tuntui vähän pitkältä, mutta nykyään arvostan kyllä...kohta saan muuten loppuun David Humen A Treatise on Human Understandingin, eihän siinä mennyt kuin neljä vuotta
barton_funk wrote:Niinjoo ja Kalevalaan en ole koskaan lukenut alusta loppuun, vaikka ois pitänyt.
Kalevasta vielä, että naurattaa ja vituttaa samanaikaisesti, kun enkunkielisen version näkee kaupassa THE KALEVALA
Kiitos kaikkien suomimetalli my kantele folk vienti lippulaivojen ansiosta maailmankuvani on vääristynyt
Olin joskus töissä Suomalaisen kirjallisuuden seurassa, siellä oli Kalevala varmaan 346 erikielisenä versiona.
Kaikki Brett Easton Ellis
Lord of the Rings
Aku Ankan taskukirjat joissa Mikki Hiiri kannessa
Joycen Odysseus on nero kirja, mut sen kannesta kanteen lukeminen ei ole välttämättä edes suositeltavaa. Kolme ekaa kappaletta toki kannattaa lukea ensin, sen jälkeen vaikka hypätä suoraan loppuun ja tsekata Penelope ja sit alkaa poukkoilemaan. Tai muuten vaan skipata kappaleita jos ottaa vaikeasti ja palata myöhemmin. Hieno kirja
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Kaikki Brett Easton Ellis
Lord of the Rings
Aku Ankan taskukirjat joissa Mikki Hiiri kannessa
BEE:lta lukenu vaan Amerikan Psykon enkä muita aiokaan lukea. Hieno kirja.
Muuten sitten vääriä ja ulkoa opittuja mielipiteitä eli haisee erikoisuudentavoittelulta
Musiikista mies sentään on jotain joskus tajunnutkin
Muuten sitten vääriä ja ulkoa opittuja mielipiteitä eli haisee erikoisuudentavoittelulta
Turpa kii mikkihiiri, opettele tää ulkoa:
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!