You are not logged in.
Oon pitkän tauon jälkeen innostunut taas lainailemaan kirjastosta luettavaa, mut ei oikein tahdo keksiä mitään mitä hyllystä ettis, joten suositelkaapa jotain kirjailijoita ihan randomisti. Ei mitään raskaampaa osastoa, koska nyt on semmonen fiilis et tekee mieli lukea kevyitä "page-turnereita".
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Oon pitkän tauon jälkeen innostunut taas lainailemaan kirjastosta luettavaa, mut ei oikein tahdo keksiä mitään mitä hyllystä ettis, joten suositelkaapa jotain kirjailijoita ihan randomisti. Ei mitään raskaampaa osastoa, koska nyt on semmonen fiilis et tekee mieli lukea kevyitä "page-turnereita".
Ootko lukenu AS Byattin Possessionin (suom. Riivaus)? Voi olla jollekin raskas, mulle totaalinen page-turner.
Kaikki mitä Sirpa Kähkönen on kirjottanut. Pätee sama kuin edelliseen.
Jos kestät romantiikkaa, One Day. Suomennokseen ei kannattane haaskata aikaa.
Varmaan oot lukenut Foucaultin heilurin, mutta suosittelen silti. Koukuttavin opus koskaan, pinnasin koulussa tunnilta ja pakenin lukemaan sitä vessaan
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Ootko lukenu AS Byattin Possessionin (suom. Riivaus)? Voi olla jollekin raskas, mulle totaalinen page-turner.
En oo, pistän listalle.
Kaikki mitä Sirpa Kähkönen on kirjottanut. Pätee sama kuin edelliseen.
Vois kokeilla.
Jos kestät romantiikkaa, One Day.
I don't think so
Varmaan oot lukenut Foucaultin heilurin, mutta suosittelen silti. Koukuttavin opus koskaan, pinnasin koulussa tunnilta ja pakenin lukemaan sitä vessaan
Yritin teininä, jäi kesken
Mut vois kyl yrittää uudestaan, Ruusun nimestä diggaan kummiskin.
Tietysti "kevyen koukuttavaa page-turner" -osastoa edustaa ASOIAF, eli GRR Martinin Game of Thrones -saaga, jos miekkafantasiaa jaksaa. Parasta semmoistahan toi on mitä on tarjolla.
Onko koko Ellroyn tuotanto luettu?
Tietysti "kevyen koukuttavaa page-turner" -osastoa edustaa ASOIAF, eli GRR Martinin Game of Thrones -saaga, jos miekkafantasiaa jaksaa. Parasta semmoistahan toi on mitä on tarjolla.
Itse asiassa just toissa päivänä kirjastossa harkitsin tota, mutku on telsusarja just (melkein) katottu, niin ei oikein jaksais, ehkä myöhemmin sit.
Onko koko Ellroyn tuotanto luettu?
Lähestulkoon, pari-kolme kirjaa varhaistuotannosta lukematta.
Ooks lukenu Tuulen viemää?
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Ooks lukenu Tuulen viemää?
*
En ja täytyy sanoa ettei ainakaan tällä hetkellä kiinnostakaan.
Pilke wrote:Ooks lukenu Tuulen viemää?
*
En ja täytyy sanoa ettei ainakaan tällä hetkellä kiinnostakaan.
Se oli ihan totaalisen erilainen ku mitä luulin. Ei todellakaan mitään romanttista lässytystä. Tarkkanäköisyydestä hahmojen suhteen tulee jopa Steinbeck mieleen. Paksuissa kirjoissa on vielä se oma nautintonsa, kun saa pysyä siinä maailmassa kauan.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Nyt keksin hyvän rupeaman sulle, jos tykkäät vanhasta kunnon HISTORIALLISESTA POIKAMAISESTA SEIKKAILUSTA! Patrick O'Brianin Aubrey/Maturin -sarja. Yli 20 osaa, aivan mahtavan viihdyttävää matskua, luin ne joskus vajaa kymmenen vuotta sitten kaikki putkeen.
http://en.wikipedia.org/wiki/AubreyMaturin_series
Noiden viehätys perustuu, paitsi aikakauden ja aiheen kuvaukselle (jos siitä diggaa), päähenkilöiden väliselle kemialle. Kapu Aubrey on välitön luonnonlapsi ja ÄIJJÄ, lääkäri Maturin kuiva irlantilais-katalonialainen geekki ja VAKOOJA! Myös paljon runsaiden aterioiden yksityiskohtaisia kuvauksia. Suosittelen väkevästi.
Last edited by Pope (17.03.2012 20:07)
bernardblack wrote:Oon pitkän tauon jälkeen innostunut taas lainailemaan kirjastosta luettavaa, mut ei oikein tahdo keksiä mitään mitä hyllystä ettis, joten suositelkaapa jotain kirjailijoita ihan randomisti. Ei mitään raskaampaa osastoa, koska nyt on semmonen fiilis et tekee mieli lukea kevyitä "page-turnereita".
Nyt keksin hyvän rupeaman sulle, jos tykkäät vanhasta kunnon HISTORIALLISESTA POIKAMAISESTA SEIKKAILUSTA! Patrick O'Brianin Aubrey/Maturin -sarja. Yli 20 osaa, aivan mahtavan viihdyttävää matskua, luin ne joskus vajaa kymmenen vuotta sitten kaikki putkeen.
oliks toi jotain seilorimeininkiä?
Pope wrote:bernardblack wrote:Oon pitkän tauon jälkeen innostunut taas lainailemaan kirjastosta luettavaa, mut ei oikein tahdo keksiä mitään mitä hyllystä ettis, joten suositelkaapa jotain kirjailijoita ihan randomisti. Ei mitään raskaampaa osastoa, koska nyt on semmonen fiilis et tekee mieli lukea kevyitä "page-turnereita".
oliks toi jotain seilorimeininkiä?
Hehe, editointipeikko iski, ks. yllä. Joo on. En itse tiennyt edes pitäväni mainitusta meiningistä ennen kuin sorruin näitä lukemaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/AubreyMaturin_series
Noiden viehätys perustuu, paitsi aikakauden ja aiheen kuvaukselle (jos siitä diggaa), päähenkilöiden väliselle kemialle. Kapu Aubrey on välitön luonnonlapsi ja ÄIJJÄ, lääkäri Maturin kuiva irlantilais-katalonialainen geekki ja VAKOOJA! Myös paljon runsaiden aterioiden yksityiskohtaisia kuvauksia. Suosittelen väkevästi.
siis tämän lisäsin
Yliarvostetuin kirjailija: Bret Easton Ellis
Tän tyypin jutut ei kerro paljoakaan nykymaailmasta ja ovat tylsästi kirjoitettuja
Aliarvostetuin kirjailija: Helmi Kellokumpu. Ajattomia tarinoita. Toimivat aina
Yliarvostetuin kirjailija: Bret Easton Ellis
o/*\o
Täällä minusta esim hauskasti kiteytetty American Psycho:sta näin
"and while I can appreciate where Ellis was coming from, his novel, in truth, is such a tedious slog of shallow minutia that I confess, I was never able to finish it. It's too much like sticking your head into a copy of GQ and leaving it there to rot. A little goes a long way, at least on paper. But as a film...it transcends the page and becomes something eminently greater; a rare exception."
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
Markku wrote:Yliarvostetuin kirjailija: Bret Easton Ellis
o/*\o
Täällä minusta esim hauskasti kiteytetty American Psycho:sta näin
"and while I can appreciate where Ellis was coming from, his novel, in truth, is such a tedious slog of shallow minutia that I confess, I was never able to finish it. It's too much like sticking your head into a copy of GQ and leaving it there to rot. A little goes a long way, at least on paper. But as a film...it transcends the page and becomes something eminently greater; a rare exception."
Ellis on kyllä kaiken kaikkiaan helvetin monotoninen kirjailija. Amerikan Psykosta pidin, mutta nähtyäni leffan on vaikeaa enää palata kirjan pariin. Leffa visualisoi Elliksen romaanin niin tehokkaasti, ettei kirjasta löydy enää mitään löydettävää.
Luettuani Glamoraman tulin sitten siihen johtopäätökseen, ettei Ellis osaa kuin ryönätä samassa mainoskuvastokerronnassa kirjasta toiseen.
Mutta onko Ellis muka jotenkin erityisen suosittu kirjailijana tätä nykyä? Amerikan Psykonhan moni osaa namedropata, mutta eikö toi jätkä tunneta nykyään melkein enemmän keskinkertaisena kolumnistina ja twiittauksistaan? Tällänen käsitys mulle ainakin on jäänyt.
Mittenin heittämä linkki on hyvä.
Ellisissä kusee just se, et ikäänkuin taustalla ois joku oletus että koska se teksti käsittelee pinnallisuutta liioitellen ja ironisesti, se olisi jotenkin kumouksellista. Mut entä jos se ei ookkaan kumouksellista, vaan tosi ennalta-arvattavaa ja impotenttia....ja....pinnallista?
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Hyvin kiteytetty.
hc_jose wrote:Hyvin kiteytetty.
Ihan diggailin Lunar Parkista ja Rules of Attractionista.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Why force-feed students to endure the wistful passive gentleness of "Bully" when you can show them Kinji Fukasaku's "Battle Royale" instead?
— Bret Easton Ellis (@BretEastonEllis) April 3, 2012
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
^ sitten vain tiilenpäitä lukemaan
hei, vähän samaa kun "häpeälaatikko" tuol musaspäm osastolla The Awl keräsi ihmisiltä kirjoja, joiden aiempi fanittaminen nyt hävettää niitä
täysin smaa kun mitä musiikinkin suhten, en ole koskaan jaksanut hävettää mitään mistä olen joskus digannut
mitä kamalaa, et 8 vuotiaana rakastin sweet valley high kirjoja
tai teini-ikäisenä upposivat kovemmin jotkut nyt vähän pateettisemmiltä vaikuttavat jutut
tai että nuorena ei tietenkään osannut "nähdä" tiettyjä ongelmallisuuksia samanlailla?
tuostakin väliin hehkuu tää ajatus et "mitä jos tää ei oo MUIDEN MIELESTÄ hyvää?" jolle muutoin kun "it's good to be challenged about things, sure" niin totaali
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
hei, vähän samaa kun "häpeälaatikko" tuol musaspäm osastolla The Awl keräsi ihmisiltä kirjoja, joiden aiempi fanittaminen nyt hävettää niitä
täysin smaa kun mitä musiikinkin suhten, en ole koskaan jaksanut hävettää mitään mistä olen joskus digannut
mitä kamalaa, et 8 vuotiaana rakastin sweet valley high kirjoja
tai teini-ikäisenä upposivat kovemmin jotkut nyt vähän pateettisemmiltä vaikuttavat jutut
tai että nuorena ei tietenkään osannut "nähdä" tiettyjä ongelmallisuuksia samanlailla?
tuostakin väliin hehkuu tää ajatus et "mitä jos tää ei oo MUIDEN MIELESTÄ hyvää?" jolle muutoin kun "it's good to be challenged about things, sure" niin totaali
jep!
Kirjojen osalta on kyllä ainakin mulla niin, että niitä kuluttaa myös ehkä eri tavalla kuin musaa. Siis että on oikeasti sellaista aivan aivot narikkaan -sontaa jota välillä on pakko lukea (tosin on mulla siinäkin laatuvaatimuksia), oli se jotain romanttista tai dekkarimeininkiä tai seiccailua tai fantsua tai whateva. Ja on helppo ikään kuin määritellä että tätä matskua luen vain viihtyäkseni ja tätä taas koska haluan KASVAA IHMISENÄ.
Mut mitään lukemaani/fanittamaani en oo oikeasti hävennyt, toki on sellaisia kirjoja joista on ollut joskus aivan liekeissä ja sit 15 vuoden päästä luettuaan on aivan , loistavimpana esimerkkinä mulla ehkä joku Mists of Avalon joka oli 13-vuotiaana parasta mitä olin koskaan lukenut ja 25-vuotiaana kirvoitti uusintalukukierroksella ankaraa punastelua ja huutonaurukohtauksia.
Mut mitään lukemaani/fanittamaani en oo oikeasti hävennyt, toki on sellaisia kirjoja joista on ollut joskus aivan liekeissä ja sit 15 vuoden päästä luettuaan on aivan
Enpä mäkään mitään jaksa hävetä, mut siis tää on kyl aika yleistä, oli sit kyse kirjoista tai musasta tai mistä vaan, että vuosien kuluttua johonkin uudelleen tutustua ihmetyttää, että mikä tässä nyt sitten muka oli niin ihmeen hyvää, mitä vittua mä oon oikein ajatellut.
^
Ihan diggailin Lunar Parkista
smaa kuin myös the informersista. novellimuodossa tosi toimivaa.
ei se mun käsittääkseni mitenkään todella "arvostettu" kirjailija edes taida olla, mut suosittu toki. yleisesti ottaen tollaset yli- ja aliarvostettu -määreet on kyl aika et nyt on taas osattu massoja paremmin tms.
Mangojauhe goddamn.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.