You are not logged in.
mitä kuju eilen sitä bowie tänään eli 60 tuli mittariin
Katselin aamulla elokuvan Merry Christmas Mr. Lawrence (sota, 1983) ja kyllähän tuo Bowien ilmeettömyys ja kylmänviileys oli varsin koukuttavaa. Ei tietenkään ilmeikkäin näyttelijä mutta muut roolit olivat siinä ympärillä, Dawid sai olla rauhassa se kylmänviileä majuri vankileirillä.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Harmittaa, että kaikki Bowien levyt kokoelmaa lukuunottamatta jäivät Ouluun. Muuten voisi ottaa kuunteluun joko Space Oddityin tai The Man Who Sold The Worldin. En ole hetkeen levymitassa kuunnellut ja nyt on sellainen fiilis, että taas voisi jaksaa...
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
mitä kuju eilen sitä bowie tänään eli 60 tuli mittariin
Ooh! (Bowielle lähinnä)
Jotain voisi kuunnella illalla. (Eli Changesbowie-kasettia, jos en jaksa kaivaa konetta ja kaiuttimia esiin. Hmm, olisi ne stereot kyllä ihan kivat.)
Uusimmassa Record Collectorissa:
A 60th Birthday celebration: The making of Young Americans, Neil Tennant and other star fans on Bowie, and Bowie Collectables
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
vaan paljonkos elvis täyttää tänään? sama synttäripäivä on.
vaan paljonkos elvis täyttää tänään? sama synttäripäivä on.
Mulla on sama synttäripäivä ku Bowiella ja Elviksellä. Minulle
"A repo man's always intense"
onnea
onnea
Thänx mään.
Huh, Lefa paljasti jotain henkilökohtaista itsestään
This must be what jail / I will scratch
ja bowie puolestaan juhlistaa synttäreitään katsomalla telkkarista suosikkiohjelmaansa eli paavo pesusientä
Katselin tässä suosikkikappaleita Serious Moonlight-DVD:ltä, jonka keikkamateriaali on kuvattu Vancouverissa 12.9.1983... Ylisanat ei riitä kuvaamaan sitä vaivatonta ja viiltävän tyylikästä esiintymisen luontevuutta, joka 1980-luvun alun hengen itseensä omaksuneesta Bowiesta paistaa. Ja mummopermis on erittäin cool.
Lisänä: David matkustaa reilun tunnin ajan auton takapenkillä tai puhuu puhelimeen vinkuintiassa!
Bowien 80-luvun musiikkivideot ei taida ihan iskeä muhun. Mutta musiikki on kyllä mahtavaa. Oh! You pretty Things, Starman ja Space Oddity ovat kyllä suosikkejani. Ja hattua pitää tietysti nostaa Bowien mielettömän laajalle tuotannolle. Mies jaksaa vuosikymmenestä toiseen, uskomatonta. Onhan se ihan omaa luokkaansa!
Once upon a time is how it always goes.
Bowien 80-luvun musiikkivideot ei taida ihan iskeä muhun.
ashes to ashes?
psykokarkki wrote:vaan paljonkos elvis täyttää tänään? sama synttäripäivä on.
Mulla on sama synttäripäivä ku Bowiella ja Elviksellä. Minulle
Leif Erikson = Heidi Kyrö tai Tomek Valtonen
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Tai sitten Stephen Hawkings. Ihmekös kun olen niin helvetin musikaalinen ja älykäs.
coconut wrote:Bowien 80-luvun musiikkivideot ei taida ihan iskeä muhun.
ashes to ashes?
Sekin. Ja varsinkin Bowien ja Mick Jaggerin yhteisteos "Dancing in the Street". Siitä tulee paha olo. Miehet tanssii, laulaa ja elvistelee kilpaa kadulla.
Ainiin ja unohtui mainita että Life on Mars? on myöskin yksi Bowie-suosikeistani, vaikka harmittavan vähän miehen tuotantoa kuuntelenkin.
psykokarkki wrote:ashes to ashes?
Sekin. Ja varsinkin Bowien ja Mick Jaggerin yhteisteos "Dancing in the Street". Siitä tulee paha olo. Miehet tanssii, laulaa ja elvistelee kilpaa kadulla.
väittäisin että tuossa on kyllä kaksi aika erilaista videota, toinen ajaton mestariteos bowien ehkä parhaimpaan biisiin ja mukana videolla visagen steve strange! toinen taas surkea coveri jostain tylsästä biisistä ja oikeesti kasarin noloimpia hetkiä. mutta miten vaan.
life on mars saattaa olla meitsinkin suosikkipiisi kyllä, muutaman muun ohella.
Eipä löydy hyllystä Bowien levyistä kuin Low. Tekisi välillä mieli tutustua enemmän miehen tuotantoon, mutta ainakin vielä ei ole tullut ajankohtaiseksi sen vakavammin.
Jälkianekdoottina muuten sanottakoon, että luulin pitkään pienenä (jostain kahdeksasta kaksitoistavuotiaaksi) David Bowien olevan kuollut. Ei mitään tietoa mistä tuollaisen luulin kuulleeni. Mahdollisesti meni Freddie Mercury ja David Bowie pienessä mielessä sekaisin.. :?
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
coconut wrote:psykokarkki wrote:ashes to ashes?
väittäisin että tuossa on kyllä kaksi aika erilaista videota, toinen ajaton mestariteos bowien ehkä parhaimpaan biisiin ja mukana videolla visagen steve strange! toinen taas surkea coveri jostain tylsästä biisistä ja oikeesti kasarin noloimpia hetkiä. mutta miten vaan.
life on mars saattaa olla meitsinkin suosikkipiisi kyllä, muutaman muun ohella.
kasarivideot saa mun ihon kananlihalle lähes poikkeuksetta, siinä ei hyvä biisikään auta kovinkaan paljoa. Onneksi Bowieta voi kuunnella näkemättä videoita.
kasarivideot saa mun ihon kananlihalle lähes poikkeuksetta, siinä ei hyvä biisikään auta kovinkaan paljoa.
tällainen kyllä eittämättä vaatisi kommenttia, mutta nyt en oikein osaa muotoilla sen kummemmin joten annetaanpas olla. epäilen kuitenkin että tässä on kirjoittajilla mahdollisesti aavistuksen erilainen katsantokanta 80-luvun meriitteihin.
spåm
mielestäni hyvä musiikki yksinkertaisesti ei tarvitse videoita toimiakseen. Ja mitä 80-lukuun tulee, myönnän että suhtaudun turhan torjuvasti ja ennakkoluuloisesti ko. ajan musiikkivideoihin. Ahdasmielisyydestä ei kai pääse eroon kun lapsuuden traumat kummittelevat taustalla. Musiikissa ei siis vikaa.
samaa mieltä kyllä tosta videohommasta, en mä jaksa yleisesti ottaen katsella yhtään videoita. youtube-linkitkin jää 99%:sti tsekkailematta.
mutta muuten kaikki parhaat videot tehtiin 80-luvulla, nostalgiaa vissiin...
psykokarkki wrote:life on mars saattaa olla meitsinkin suosikkipiisi kyllä, muutaman muun ohella.
Sama. Aika samalla viivalla juuri Ashes to Ashesin ja "Heroesin".
...kanssa? juu, ja lisätääs vielä starman ja aladdin sane, ja miksei vielä space oddity, young americans ja golden years siihen viereen kärkkymään. varmaan joku unohtuikin vielä... piggy stardust?
Quicksand? Andy Warhol? Always Crashing in the Same Car? Kingdom Come? Low'n ja Heroesin instrut?
This must be what jail / I will scratch
Suosikit on Let's Dance ja Tin Machine edelleen.
Loput hyvät jutut löytyvät Changesbowielta enimmäkseen...