You are not logged in.
Ei kukaan ole maininnut Mörköoopperaa? Keskivertoa parempaa suomiprogea ainakin.
Kuten myös Reijo Karvosen Kuka lohduttaisi Nyytiä. Vai onkse soittajiston perusteella ruotsiprogea sit?
"No more mistakes, like the last one."
Jaakob wrote:Ei kukaan ole maininnut Mörköoopperaa? Keskivertoa parempaa suomiprogea ainakin.
Kuten myös Reijo Karvosen Kuka lohduttaisi Nyytiä. Vai onkse soittajiston perusteella ruotsiprogea sit?
nyyti -levyä on tullu kuunneltua joskus muksuna enemmänkin. mutta eipä oo viime kuuntelustakaan kauaa!
viime aikojen riemastuttavin quizon-visakysymys oli ehdottomasti lastenlaulukavalkadi. Popsi porkkanat, aja hiljaa ja niin edelleen, olisivatko jotain tenavatähti-versiointeja vielä olleet, hitto mitäs niitä muita olikaan.
I love you and dream about the Führer
cramp wrote:Jaakob wrote:Ei kukaan ole maininnut Mörköoopperaa? Keskivertoa parempaa suomiprogea ainakin.
nyyti -levyä on tullu kuunneltua joskus muksuna enemmänkin. mutta eipä oo viime kuuntelustakaan kauaa!
Outolintu -musikaali on myös kova
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Outolintu -musikaali on myös kova
Oon soittanut joskus Outolintu-musikaalin bändissä.
Mulla on lisäksi videokuvaa kun tyttis vetää sen lipevän espanjalaisen roolin joskus yläasteella. Parhuutta!
Tero saatana, s'olet gay!
viime aikojen riemastuttavin quizon-visakysymys oli ehdottomasti lastenlaulukavalkadi. Popsi porkkanat, aja hiljaa ja niin edelleen, olisivatko jotain tenavatähti-versiointeja vielä olleet, hitto mitäs niitä muita olikaan.
Eiks popsi popsi porkkanan ja minä olen liikennevalon klassisissa levytyksissä laula ylitarkastaja T:n perhepiiriin kuuluvaa sakkia, jos muistini ei petä?
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Tätä ei oo näköjään mainittu:
Reijo Karvonen: Kuka lohduttaisi Nyytiä? (1979)
Ilmestyi jopa cd:nä muutama vuosi sitten. Progea ja psykedeliaa. Suositellaan vaikkapa Pekka Strengin ystäville.
edit: Äh, otetaan se silmä käteen, eli olipas. Buah.
Kuunneltiin perjantaina musadidassa tämmöstä:
Iso mies ja keijukainen on vuonna 1970 julkaistu suomalainen lastenmusiikkialbumi, jonka esittäjinä on tunnettuja suomalaisia pop- ja rocklaulajia.
Levyn tuotti kaksikko M. A. Numminen ja Pekka Jalkanen. Kotisivujen diskografiansa yhteydessä Numminen kuvailee levyn aloittaneen uuden tyylin lastenmusiikissa - Nummisen loruillessa Jalkanen otti vaikutteita vakavasta musiikista ja levyllä on kuultavissa monia eri musiikkityylejä kuten tangoa, valssia ja rockia. Kaikki levyn kappaleet ovat Nummisen, Jalkasen tai Rauli Somerjoen säveltämiä. Sanoituksissa on erikoisesti käytetty pikkulasten itse kirjoittamia runoja sekä myös Kirsi Kunnaksen runoutta.
turkele wrote:viime aikojen riemastuttavin quizon-visakysymys oli ehdottomasti lastenlaulukavalkadi. Popsi porkkanat, aja hiljaa ja niin edelleen, olisivatko jotain tenavatähti-versiointeja vielä olleet, hitto mitäs niitä muita olikaan.
Eiks popsi popsi porkkanan ja minä olen liikennevalon klassisissa levytyksissä laula ylitarkastaja T:n perhepiiriin kuuluvaa sakkia, jos muistini ei petä?
Näinpä juuri
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Pekka Jalkanen
Pekka Jalkanen on mulle aika nostalginen juttu.
kun olin muutama vuosi sitten jätetty, jalka kipsissä ja koditon, ja pyysin tero skeletonia lähettään mulle jotain musaa niin se lähetti mm. tän levyn.
vajotti mut lopullisesti syövereihin kyllä. surullista ja pelottavaa musaa
Tätä ei oo näköjään mainittu:
Reijo Karvonen: Kuka lohduttaisi Nyytiä? (1979)
Ilmestyi jopa cd:nä muutama vuosi sitten. Progea ja psykedeliaa. Suositellaan vaikkapa Pekka Strengin ystäville.
edit: Äh, otetaan se silmä käteen, eli olipas. Buah.
let me fall out of the window
with confetti in my hair
kaks hienointa lastenlaulua mitä tiedän on
"musta lippu liehumaan hulabaloo balai balai (baila baila)"
ja
"hviiu viiu vihhihhi hviiu vihhihhi erämaasta tuuli tuo huudon vaienneen..."
nää aiheuttaa kylmät väreet joka kerta,
pitäis löytää vinyylinä molemmat uuh
let me fall out of the window
with confetti in my hair
Kannattaa etsiä käsiinsä tämmöinen 4LP:n paketti kuin Lasten Toivekonsertti: 100 lastenlaulua. Tämän pappa laittoi meille pyörimään jos oltiin oltu kiltisti.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Kannattaa etsiä käsiinsä tämmöinen 4LP:n paketti kuin Lasten Toivekonsertti: 100 lastenlaulua. Tämän pappa laittoi meille pyörimään jos oltiin oltu kiltisti.
jotai älppäriboksei soi aina perhepäivähoidossa. en millään muistas nimee mut kannesta irtois nostalgiaa, ne oli numeroituja jotenkin kai joo näin on
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Kenkä wrote:Kannattaa etsiä käsiinsä tämmöinen 4LP:n paketti kuin Lasten Toivekonsertti: 100 lastenlaulua. Tämän pappa laittoi meille pyörimään jos oltiin oltu kiltisti.
jotai älppäriboksei soi aina perhepäivähoidossa. en millään muistas nimee mut kannesta irtois nostalgiaa, ne oli numeroituja jotenkin kai joo näin on
Vähän tollasta taidesuuntausta
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
huïg wrote:Kenkä wrote:Kannattaa etsiä käsiinsä tämmöinen 4LP:n paketti kuin Lasten Toivekonsertti: 100 lastenlaulua. Tämän pappa laittoi meille pyörimään jos oltiin oltu kiltisti.
Vähän tollasta taidesuuntausta
ei pysty nyt sanoo, mut ei kai
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Saukki ja oravat, the story of my life
Helvetin hyvää läppää noissa. Parasta aina kun Saukki hajoaa täysin jokaisen biisin lopussa
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Vesa-Matti Loiri ja Eero Koivistoinen tarjoavat jälleen happoa lapsille
Vuonna 1970 Yleisradio tilasi nuorelta säveltäjämestarilta Eero Koivistoiselta lastenlaulun runoilija Kirsi Kunnaksen tekstiin. Syntyi kappale Ville ja Valle, josta tuli niin suosittu, että Kunnaksen kustantaja WSOY tilasi kokonaisen albumin.
Koivistoinen käytti albumin toteutuksessa samaa konseptia kuin vuoden 1968 albumilla Valtakunta ja otti vokalisteiksi Vesa-Matti Loirin, Eero Raittisen ja Seija Simolan. Eero Raittinen tosin esiintyi salanimellä Elias Mönkkönen, koska arveli, että psykedeelinen
lastenmusiikki ei sopisi Tasavallan Presidentistäkin tunnetun vokalistin julkisuuskuvaan.Koivistoinen halusi laajentaa lastenmusiikin ilmaisukeinoja, ja albumi Muusa ja Ruusa ottikin vaikutteita jazzista, bluesista, psykedeliasta ja elektronisesta musiikista, ja albumista tuli yksi 1970-luvun modernin lastenmusiikin tärkeimmistä edelläkävijöistä ja myös suosittu kulttialbumi, josta ei myöhempiä painoksia otettu ja josta keräilijät pulittavat merkittäviä summia.
Svart Records on toteuttanut Muusasta ja Ruusasta uusintajulkaisun yhdessä Koivistoisen kanssa. Alkuperäiset nauhat on metsästetty esiin WSOY:n kellarien kätköistä ja puhdistettu. Mukana tulee paitsi kattava analyysi levystä myös alkuperäinen "Laula mukana!" -lipuke, joka sisältää levyllä käytetyt Kirsi Kunnaksen runot. Tämä paketillinen hapokasta sammakkokeittoa julkaistaan CD- ja LP-formaateissa 23.9.
ns mitähän vittua
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
tänään ympyrätalon alkossa soitin arpoi tämän klassikon, parasta ikinä