You are not logged in.
Tällaisenkin menin hankkimaan. Hyvää tämäkin.
EDIT: niin ja Ethiopiques 4:sta sai ihan Äxästäkin. Muistelisin, että joskus sitä oli kovinkin vaikea löytää mistään.
Last edited by Alxity (16.03.2011 20:33)
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Jumalauta mitä menoa tämä Ivory Coast Soul!!!
<@DBGene> senkin karkki
Tämä nyt ei oo paras mahollinen topicci tälle, mutta miten voi olla mahollista, että oon ollu melkein 20 vuotta piemennosa tiejolta, että Salif Keita ja Steve Hillage on tehneet levyn kimpassa :eekkis::peuk:
Suurin osa biiseistä on tosin joko jomman kumman tahon tekosia, mutta on siellä kolme biisiä jotka on enemmän tai vähemmän kimppatekosia.
No joo, lopputulos nyt ei kuitenkaan säväyttäny ihan niin ku äkkiseltään kerkesin jo haaveilla ku hokasin tämän Aika lupsua
ehkä vähän offtopik, mutta kuulostaa ihan jännältä:
VARIOUS
Music From Saharan Cellphones
WORLD
SAHELSOUNDS
LP // £14.99'Music From Saharan Cellphones' is surely one of our most anticipated, exotic deliveries of the year. Serving both a glimpse into the rich contemporary culture of the Trans-Sahara and a bunch of music you've likely never encountered before, it comprises nine tracks transferred via bluetooth from the mobile phones of residents in Kidal, Northern Mali at the beginning of 2010. Apparently, across Western Africa everyone loves playing music thru their phone's loudspeaker - a practice which is usually, unfortunately frowned upon in the UK and elsewhere - with popular tracks simply spread via bluetooth from person to person, phone to phone, creating a profuse and uncontainable sonic landscape as diverse and transient as the sand ocean "port-towns" themselves. Kidal is one of these metaphorical docks, a major hub in the Saharan network, linking North Africa with Sub Saharan regions and further beyond, and it's also the locus of the record's compiler, Christopher Kirkley's attentions. He collected these tracks at night, swapping mp3s from his own collection for everything from local Tuareg anthems to DIY, auto-tuned HipHop produced on cracked software. We reckon you'll be genuinely surprised and delighted at discoveries like Group Anmataff's melancholy, low-slung Algerian drum machine and guitar groove 'Tinariwen' or the intricate drum programming and microtonal keyboard flourishes of Negib Ould Ngainich's 'Guetna', but best of all has to be the emphatic emotions of Mdou Moctar's swaying autotune ballad 'Tahoultine' or Bayta Ag Bay's forlorn guitar on 'Aicha'. OK, granted, the bitrates (included on the insert) are poor, but the mastering makes them quite acceptable, and really if you've still got gripes with it then you're seriously missing the point. And while the irony of these tracks being transferred from mp3 to vinyl shouldn't be lost on you, it's nevertheless a marvellous, beautiful record which has already had The Guardian and The Wire singing its praises, if that makes any difference. Wholeheartedly recommended!
tätä ny oon kuunnellu
kiimazta
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Ostin hiljattain yhen Femin, ohan tää aika jeppistä:
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
aivan uskomattoman hyvä kyllä tuo ghana sounds vol.1. suosittelen.
kuuntelin tuossa talven aikana fela kutin koko tuotannnon. joukosta ei roy ayers-yhteislevyä lukuunottamatta löytynyt mitään edes keskinkertaista. j.d.d.-live oli kaikista selvästi paras, aivan huikeaa kiimaa
Tuollasta tullut viime päivinä kuunneltua. Varsinkin kakkoslevy on aivan tajutonta parhautta.
<@DBGene> senkin karkki
Witch: Lazy Bones !! (1975), Zambia
Tämän sain viimeinkin, vautsi vau. Jotku biisit kuulostaa melkein Canilta
Tää Witch kuulostaa hyvältä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Ei muuten kuulostanut yhtään paskemmalta tuo Femi Kutin uusi levy...
<@DBGene> senkin karkki
tää on muuten hyvä
tosi tiukasti soittavat. levyn toka biisi olikin sit niin paska et ei pystynyt mutjoo.
taitaa olla enemmän jotain highlife-musaa kuin afrobeattia mut mitäpä näistä.
Last edited by ydinaukio (12.06.2014 00:29)
Mainio bändi toi.
Tulipas nähtyä Seun Kuti & Egypt 80 myös livenä tuolla Tukholmassa. Tiukkaa soittoa ja etenkin keikan alussa olin aivan täpinöissäni. Soittelevat vissiin jotain Fela Kutikin biisejä, mutta en onnistunut setistä yhtään tunnistamaan (en tosin väitäkään läheskään kaikkia tuntevani). Mahtavaa menoa joka tapauksessa.
<@DBGene> senkin karkki
Eko - fly me bCK TO KRIBI https://www.youtube.com/watch?v=kTREZoJtw5o
Kiitoksia tomitarmolle ku vinkkas tämän joskus ...tänään lopultaki sain levyn
Last edited by hezma (08.12.2014 14:48)
Tää Orlando Julius & Heliocentrics on ihan toimivaa afrobeat lämmittelyä. Heliocentricsin ja Mulatu Astatken levystä tykkään myös.
Hyvää afrobeatia kuunnellessa on lähes mahdotonta olla tulematta hyvälle tuulelle Mulla on nykyään tapana laittaa Felan Expensive Shit tai Zombie luureihin kun tulen huppelissa yöbussilla jostain keikalta tai baarista ja jorailen matkan ajan pääni sisällä sitä kuunnellen
Eräs foorumisti soitteli minulle tänään hetken tällaista gambialaista bändiä kuin Karantamba. Yhden levyn nimeltä Ndigal ovat vissiin julkaisseet. Aivan tajuttoman hyvää menoa (löytyy muuten Spotifystakin). Suosittelen testaamaan.
<@DBGene> senkin karkki
en tiedä onko tää ihan paras topikki, mutta mitenkäs tämä tapaus ata kak?
The incredible story of Ata Kaks Obaa Sima, the original Awesome Tape From Africa
oliko niin että tästä julkaistiin suomessakin joku bootleg-teippi, oliko peräti bemböle cassettes tämän takana vai muistanko väärin?
^ Hyvänkuuloista varsinkin perkussiot, joskin 80 minuutin annoksena kävi kestävyyden päälle. Pienempänä annoksena parempi.
Joo onhan tuo koko levy aika tuhti paketti. Mutta onneksi voi tosiaan kuunnella sopivina palasina.
psykokarkki: Ata Kak on itselleni ihan vieras, mutta eikös noista Awesome Tapeseja soiteltu jossain Flowssa joskus? Ihan sellainen muistikuva minulla on, että olisin istunut jossain nurmikolla niitä kuuntelemassa. Itse musiikista ei valitettavasti ole mitään muistikuvia...
<@DBGene> senkin karkki
Tämä on mainio kokoelma.
Ebo Taylor: Life Stories: Highlife and Afrobeat Classics 1973-1980