1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Pentangle

#1 09.09.2005 10:03

paise
Member
Registered: 01.07.2005

Pentangle

Mitäs mitäs? Tunteeko joku? Yhen biisin kuulin Tunngin kokoamasta podcastista Hoodlum Triben sivuilta, nimeltään Bells. Loistavaa instrufolkkia jatseilla perkussiokolisteluilla. Pakko oli heti ettiä lisää, löyty muutama hiukan perinteisempi folkkibiisi, mukana blues- ja kantrisävyjäkin, mutta miten lennokkaasti soitettuna! The Incredible String Band on lähin vertailukohta jonka keksin, aikalaisiakin ovat. Lisää tällasta, varsinkin tuon Bellsin tapasta kolisevampaa kamaa!

"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho

#2 09.09.2005 13:18

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Re: Pentangle

Mulla on vuodet 1968-1972 kattava Early Classics -kokoelma, joka on (muistikuvien mukaan) aika perinteistä canterburyilyä. Voisikin pyöräyttää kohtsillään soittimessa...

This must be what jail / I will scratch

#3 09.09.2005 22:28

babatron
Member
Registered: 14.06.2005

Jacqui McShee on ihana.

Jostain syystä itselle uppoaa The Pentanglelta enemmän nuo bluesiin ja jazziin ja muihin häröilyihin vivahtavat levyt kuin pelkkää perinteistä folkia sisältävät, vaikkei niissäkään mitään vikaa sinänsä ole. Niistä on vain jotenkin vaikea saada otetta. Myös bändin sooloilijoiden, em. John Renbournin, levyt ovat pääosin herkkua.

Reflection-levyllä on tämän bändin ihanin kappale, So Clear sydan

#4 22.12.2008 13:10

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

niin, siis tän solomon's sealin ostin ja hyvältähän se kuulostaa. en kyl tajuu miksi willy o'winsbury on niin tutun kuuloinen, vai muistuttaaks se jotain wicker manin -biisiä, sitä alkujuttua enpä kuule tiijä. vai oisko alasdair roberts sitä soitellu, ei kai? 017

basket of light ei oo koskaan täysin avautunu mulle, voishan senkin kaivaa taas esiin kunhan pahimmat kiireet hellittää icon_rolleyes

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#5 22.12.2008 13:52

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

Mainiosti kävi näin näiden topikkien kanssa icon_wink

Handeeraus, luulen kyllä et oot ollu vaan jotenkin huolimaton ton Basketin kanssa tai ollu vääräs mielentilas eli piparipurkki pyöriny mieles tai jotain, sillä eihän toi oo mitenkään ainakaan vaikeaa musaa, eikä myöskään mitenkään helposti kuluvaa. Lisäksi bändin akustinen soundi on täysin oma. Ja varmaan se Cruel Sister on kanssa hyvä, kun niin monet kehuvat.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#6 03.04.2014 20:16

-_-
Member
Registered: 31.01.2014

on tää oikea topic vai tuo?
Basket of Light on varmasti minun top100 mitkätahansalevyt-listassa. Muut on jääneet vähemmälle huomiolle mutta täytynee uppoutua.
Ja olin niin pässi etten nähnyt näitä Lontoossa Bert Janschin eläessä, en edes pahemmin ollut kuullut ja nykyään potkin itseäni henkisesti tästäkin syystä.

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Pentangle

Board footer