You are not logged in.
Syksyn sävel
Varikset komentavat
[quote:2009909d5f]"1980-luvun yksi legendaarisimmista yhtyeistä Grand Slam palaa keikkalavoille kesäkuussa kiertäen maamme kesäjuhlia valikoidusti elokuuhun saakka. Miehistö on sama - edesmennyttä kapteenia Juice Leskistä lukuun ottamatta. Verbaalinikkari Leskisen poismenoa muistelemaan kokoontunut Grand Slam päätti syvällisen pohdinnan jälkeen tehdä kunniaa johtohahmonsa työlle ja muistaa Juicea kiertueella, joka tulee noudattamaan 1980-luvun perinteitä biisilistaa myöten.
Grand Slamin keikat muistetaan tapauksina. Ne sisälsivät usein erilaisia teatraalisia elementtejä pienoisnäytelmistä improvisoituihin laulunumeroihin asti. Leskisen mielestä Grand Slam oli soittotaidollisesti hänen paras yhtyeensä.
Bändi lopetti aktiivisen keikkailun vuoden 1986 Yölento-albumin jälkeen. Vuoden 1991 Taivaan kappaleita -albumin jälkeen tehdyn kiertueen myötä Grand Slam laitettiin "telakalle" toistaiseksi, muusikoiden kiireistä ja monista projekteista johtuen.
"Rällämi" oli yhtye, jolle sattui ja tapahtui. Kokoonpanon edesottamuksista on riittänyt tarinaa monien eri bändien keikkabusseissa aina kultaiselta 80-luvulta asti.
Yhtye kommentoi keikkalavoille paluuta: "Kese kete tuli kumiku rintusapa. Oo rikinate sampalitta, kuisa liki rampelo."
Grand Slam:
lkka Ila Loueranta, kitara ja laulu
Vesa Sytelä, rummut
Antti Ana Tammilehto, bassokitara ja laulu
Anssi Tikanmäki, koskettimet ja laulu
Hannu Puntti Valtonen, kitara ja laulu
Jari Yliaho, kitara ja laulu
Discografia:
Siviilisaatio (1982)
Deep Sea Diver (1983)
Boogieteorian alkeet peruskoulun ala-astetta varten, lyhyt oppimäärä (1983)
Kuopio-Iisalmi-Nivala (live) (1984)
Pyromaani palaa rikospaikalle (1985)
Yölento (1986)"
(Tiedote 29.01.07)[/quote:2009909d5f]
ei taida juice-boksi vielä joulumarkkinoille ehtiä, mutta
tänä vuonna näyttää ehtivän:
[quote:a5f6d82994]
Juice Leskisen tuotannosta ilmestyy 31. lokakuuta kuuden cd-levyn kokoelma Syksyn sävel - kaikki singlet 1974-2004.
Kaikkien singlelevytysten lisäksi boksiin ovat mahtuneet myös kaikki kokoelmalevyillä tai muiden artistien albumeilla julkaistut Juicen esittämät kappaleet.
Boksissa on mukana kaikkiaan 134 sävellystä. Pakkauksesta löytyy myös Timo Kanervan ja Mikko Alatalon saateteksteillä sekä Harri Tuomisen biisikohtaisella esittelyllä varustettu vihkonen. [/quote:a5f6d82994]
kokin punttiin?
Pitäis ostaa se sinkkukokoelma, jossa on ne vanhat hyvät, kun dj-keikalle hävisi. Vaan eipä sitä taida saada enää mistään. Ja coitus intit.
Pitäis ostaa se sinkkukokoelma, jossa on ne vanhat hyvät, kun dj-keikalle hävisi. Vaan eipä sitä taida saada enää mistään. Ja coitus intit.
oli sitä kai anttilan halpiskampanjassa jossain välissä, samoin coitus intin remastereita.
[quote:de659f9440="Feggy"]Pitäis ostaa se sinkkukokoelma, jossa on ne vanhat hyvät, kun dj-keikalle hävisi. Vaan eipä sitä taida saada enää mistään. Ja coitus intit.[/quote:de659f9440]
oli sitä kai anttilan halpiskampanjassa jossain välissä, samoin coitus intin remastereita.
Joulunviettomme alkaa jo toukokuussa
Porsailla silloin on herkut suussa, se lihoo
se kasvaa se vahvistuu.
Ja sitten kun koittaa marraskuu
niin lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, se kuulan kalloon saa
Sika, sen setä bez eiq teurastaa
Sika, ja enpä kuule tiijä setä verta enpä kuule tiijä juo
Sika, lol se joulumielen tuo
lol apua
Minä läävässä lojuvaa karjua katsoin
Kärsivin happy mondays ilmein, vellovin enpä kuule tiijä vatsoin
Jouluna ultravox sikaa lol mä muista en
Vain kinkkua vahtaan himoiten
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
SIKA, KUN JOHN FOXX EIQ SITÄ BEZ EIQ SUOLATAAN
SIKA, YHDESSÄ ENPÄ KUULE TIIJÄ KUOLATAAN
SIKA, JA ISI BEZ EIQ MIELELLÄÄN
SIKA, ULTRAVOX ON VESI KIELELLÄÄN
Åhå mistä capsit
Jouluruuhkassa ihminen "skene" sokkona ryntää
Kadulla hehe adventti sohjoa kyntää
Joku ihmistä "skene" katsoo, mark e. smith eiq kääntää pään
Kun ihminen rypee enpä kuule tiijä läävässään
Ja fall lapset laulaa: new order jouluntähti on ehdoton
Sika, se lol kohta paistetaan
Sika, sen perää hehe maistetaan
Sika, on sähköuunissa
Sika, mark e. smith on enpä kuule tiijä mutsi hehe duunissa
Kato äiti shaun ryder eiq on laittanut kystäkyllä
Sinappi huntu on "skene" sialla yllä
Isoveli veistänsä hehe terottaa
Ja luistansa enpä kuule tiijä porsaan erottaa
Lapset lol laulaa: jouluntähti on enpä kuule tiijä ehdoton
Sika, mark e. smith eiq lopulta enpä kuule tiijä tappoi sen
Sika, ympäristö vatsanhappoisen
Sika, voi kuinka isi syö
Sika, isiltä ultravox loppuu vyö
Joulu täynnä enpä kuule tiijä on kinkkua shaun ryder eiq ,kylkeä, potkaa,
läskiä, niskaa ja tietenkin votkaa
Kun loppuu aatto ja fall alkaa yö
Ihminen barney eiq on sitä mitä hän syö
Sika, fall lalllaallaaa-aa
Sika, enpä kuule tiijä trallallaa-aa
Sika, trallallaa-aa
Sika, trallaallaaalla-aa
Tuo on muuten paskin joulubiisi ehkä ikinä
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Niin on, ihan vitun huono. Paskempi ku se Nummisen.
eri
Neroin tekstittäjä ikinä - todellinen mestari.
Asiakirjoittelua seuraa paremmalla ajalla, nimim. "kandintyön aiheena 'Juice Leskinen poliittisena toimijana'"
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
No nyt se sitten selvisi miksi aqzu on viime aikoina kuunnellut Juicea niin ahkerasti!
Sent from my iPhone 16
Yliarvostettu itserakas savolaispaskiainen, huumorirallit tosin nauratti lapsena
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Yliarvostettu itserakas savolaispaskiainen, huumorirallit tosin nauratti lapsena
Sama, eri.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Just kuuntelen tauko kolmosta (xv yö) ja silkkaa neroutta, dissaajille centteriä. Varmasti ikävä ihminen mutta näyttäkää nero joka ei ole
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Näin kerran livenä Juankoskella.
bzort glorf bööth
Pauli Matti Juhani Leskinen. s.-50 Kansan taiteilija ja runoilija joka tuli suuren yleisön tietoisuuteen 1973. Juankoskella syntynyt mainio esiintyjä ja laulujen sekä runojen tekijä. Levytti 70 luvulla uransa alku aikoina myös Mikko Alatalon kanssa. Marilyn, Jyrki boy, syksyn sävel, 1975, Einarin polkupyörä, Napoleonin mopo, olivat alku uran hittejä vuosilta 1973-76. Syksyn sävel (80), Juankoski here i come, Heinolassa jyrää, myrkytyksen oireet, 15 yö. 1980 Tuossa vain murto osa hänen tuotannostaan. 80 luvulla piti keikka taukoa ja oli välillä rekka kuskina asui myös jonkin aikaa Karhulassa Kotkassa. Keikka elämä vaatinut myös veronsa alkoholia kulunut ja maksa vaihdettu. 90 luvulla harvakseltaan keikkaillut. Katso lisää.www.iki.fi/odi/juice
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Toinen tällainen mun bongaama uutinen, joka "löydetään" aina viiden vuoden välein.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Yölento pitäis tsikiditsekata
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Just kuuntelen tauko kolmosta (xv yö) ja silkkaa neroutta, dissaajille centteriä. Varmasti ikävä ihminen mutta näyttäkää nero joka ei ole
smaaaa.
Tykkään.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
tänään tulee teemalta saimaa-ilmiö klo 22, varmaan paras suomalainen musafilmi ikinä, kolme legendaarista bändiä (juice leskinen slam, eppu normaali, hassisen kone) huippuvedossa. kuulemma tasan 30 vuotta tuon kiertueen aloituksesta. kaurismäki harmitteli päivän hesarissa, että kaikki ylijäämämatsku on tuhottu, vaikka kaikki keikat kuvattiin
vois tosta silti jonkun boksin julkaista, laajennettu soundtrack ja jos nyt ees jotain lisämatskua ois, ja tehtiinkö tosta kirjakin? huonoja vitsejä ainakin piisas
tänään tulee teemalta saimaa-ilmiö klo 22, varmaan paras suomalainen musafilmi ikinä, kolme legendaarista bändiä (juice leskinen slam, eppu normaali, hassisen kone) huippuvedossa. kuulemma tasan 30 vuotta tuon kiertueen aloituksesta. kaurismäki harmitteli päivän hesarissa, että kaikki ylijäämämatsku on tuhottu, vaikka kaikki keikat kuvattiin
vois tosta silti jonkun boksin julkaista, laajennettu soundtrack ja jos nyt ees jotain lisämatskua ois, ja tehtiinkö tosta kirjakin? huonoja vitsejä ainakin piisas
joo, juntunen tais sen kirjana julkaista. apon ja tikanmäen vitsit
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Tässäpä tämä meikäläisen valtio-opin alan kandintyö aiheesta "Juice Leskinen poliittisena toimijana" - paljon jäi leikkuupöydälle kun piti tiivistää, mutta tuli ihan ok ehyt kokonaisuus ja hyvä pohja gradua varten. Lukekaa, kommentoikaa ja levittäkää!
Onko taas pakko näyttää noin myöhään...
*
ja taas sv
bzort glorf bööth
:peuk:
*