#181 27.12.2011 17:09

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Re: Mitäs jännää tänä vuonna olikaan tullu? (eli vuoden levyt 2011 -etkot)

Mikä oli vuoden paras levy 2011? Äänestä!

yllättävää, tuolla jopa muutama hyväkin levy mukana, esim. regina ja kakkis icon_surprised

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#182 27.12.2011 22:58

grasskirt
Member
From: Helsinki
Registered: 08.09.2008
Website

En ole vielä päättänyt lopullista listaa tai järjestystä, mutta suurin piirtein näillä mennään:

Acid House Kings - Music Sounds Better with You
The Andersen Tapes - As I Write 'Today' Ten Times
Atlas Sound - Parallax
Dream Diary - You Are the Best
Eleanoora Rosenholm - Hyväile minua pimeä tähti
Fishboy - Classic Creeps
Fucked Up - David Comes to Life
Gang Gang Dance - Eye Contact
Girls Names - Dead to Me
The Go! Team - Rolling Blackouts
Gold-Bears - Are You Falling in Love?
Half Man Half Biscuit - 90 Bisodol (Crimond)
Help Stamp Out Loneliness - st
Herman Düne - Strange Moosic
John Maus - We must become...
Let's Whisper - The Shortest Days
The Middle Ones - It Is the Rehearsal That Will Make This
Moustache of Insanity - Album of Death
The New Tigers - st
NODZZZ - Innings
Regina - Soita mulle
Ryan Adams - Ashes & Fire
Standard Fare - Out of Sight, Out of Town
Stephen Malkmus & The Jicks - Mirror Traffic
Veronica Falls - st
Vivian Girls - Share the Joy
Zoey van Goey - Propeller Versus Wings

Näiden lisäksi täytyy kuunnella vielä uudempaan kertaan cassmccombsit, turskat, mirelit ym., ettei tule tehtyä hätiköityjä päätöksiä.

#183 27.12.2011 23:30

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006

Night Birds - The Other Side of Darkness

Helvetin kovaa surf-elementeillä maustettua punkkia, välillä hieman hooceemmin jopa.

Last edited by Tomsk (27.12.2011 23:30)

Sent from my iPhone 16

#184 28.12.2011 16:45

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005

jookcha wrote:
Alxity wrote:
Kalossimies wrote:

Ai niin ja selittäkääs muuten toi PJ Harvey. Oon yrittänyt kuunnella ja löytänyt ihan hyvääkin matskua sieltä välistä, mut laulutyyli ei säväytä yhtään ja suurin osa biiseistä aika tylsiä. Toteutus ja soundi tosin toimivat, ja teema on hieno. Mut en kyllä nyt miksikään valtavaksi mestariteokseksi sanois. Tosin PJ nyt on muutenkin aika tuntematon mulle, mutta ottaen huomioon hypetyksen, en usko että tästä levystä tykkääminen vaatisi aiemman tuotannon tuntemusta. Mut tällaisenaan jätti lähinnä "perusjeesiä, tosin hieman teeskenteleväisyyden suohon ajatuvaa singersongwriter-menoa"-fiiliksen.

Enpä mä tuota ainakaan osaa mitenkään erityisesti selittää. Jakaahan tuo PJ-fanienkin mielipiteitä. Itse tykkään kovasti (edellistä levyä en sitten jaksanut, vaikka osa pitää sitä loistavana). Mun mielestä tuolla uudella levyllä on juuri sopivasti helpommin lähestyttäviä biisejä, joista tykkäsin välittömästi ja jaksoin sitten kuunnella levyä sen verran monta kertaa että nekin biisit, joista en aluksi niin innostunut aukesivat. Pitkästä aikaa PJ on onnistunut tekemään levyn, jota on nautinto kuunnella. Esim. All and Everyone kuulosti aluksi vähän mitäänsanomattomalta ja tylsältä, mutta yksi päivä tajusin sitten sen hienouden. Biisiä kuunnellessa minulla tulee todella vahvoja mielikuvia siitä, miltä tuossa biisissä kertovassa taistelussa mukana olleista on ehkä saattanut tuntua.

Aika pitkälti sama kuin Alxitylla. Joskus hommat toimii, joskus ei ja nyt sitten toimi ihan täysillä. En oo PJ:n aikaisemmasta tuotannosta hirveästi innostunut, mutta tää levy kolahti kovempaa kuin mikään pariin viime vuoteen. Hämmentävää. Levyllä ei oo oikeastaan yhtään huonoa biisiä ja monesti on tullut kuunneltua se pari-kolme kertaa putkeen. Tätä tapahtuu nykyään aika harvoin.

Temaattisesti levy on jotenkin tosi ajan hermolla. Tai ainakin ite oon ajatellut sitä niin, että siinä kommentoidaan paitsi sotaa, niin myös "kulttuurien kohtaamista", kansallista identiteettiä, nationalismia jne jne. Tää jonkinlainen lännen ja idän kohtaaminen näkyy paitsi sanoituksissa, niin myös pikku yksityiskohdissa, kuten England-biisin taustasample, nimibiisin istanbul (not constantinople)-melodia jne. Kaiken kaikkiaan tulee sellanen olo että kyseessä on yhtenäinen ja loppuun asti ajateltu kokonaisuus. Tää levy on antanut mulle tosi paljon mielihyvää ja hyviä fiiliksiä tänä vuonna.  ff

Lisäksi vois mainita Seamus Murphyn ohjaamat musavideot/lyhärit levyn jokaisesta biisistä, jotka toimii hyvin myös omillaan.

Mä luulen et toi levy on muiden ansioidensa lisäksi vaan yksi niistä harvoista kelvollisista 'ison nimen' tekemistä levyistä tänä vuonna. Musiikkiskene on vuosi vuodelta pirstaloituneempi mut veikkaisin et ton levyn on kuullu about 90% niistä ihmisistä jotka kuuluu kategoriaan 'musasaiteille / lehtiin vuosilistoja tekevät toimittajat', toisin kuin juuri mitään muuta tän vuoden levyä.

Älä päästä painiks sitä

#185 28.12.2011 17:06

Kenkä
Member
From: Pyllypyllypylly
Registered: 13.09.2008
Website

Parin kuuntelun jälkeen on nostettava ehdokaslistalle 50 Words For Snow ja New Blood, molemmat koskettavia levyjä.

Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.

#186 28.12.2011 17:20

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010

Unohdinkin jo tän:
cut-copy-Zonoscope.jpg

Emmätiä mitä hipsterpoppia tää nyt sitten on, mut täähän on cowa! piano Joskus keväällä tuli fiilisteltyä enemmänkin.

Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

#187 30.12.2011 14:40

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

The Andersen Tapes - As I Write 'Today' Ten Times on myös aika hyvä vuonna 2011 ilmestynyt levynen. Suorastaan erinomainen.

#188 30.12.2011 16:12

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Panin jo RYMissä oman kympin julki. Jotenkin taas hankala muistella jotain alkuvuotta Painsseineen sun muine. Sitä tuli kuitenkin kuunneltua silloin ja tykättyäkin, mutta eipä kyllä kevään jälkeen ole paljon levylautaselle eksynyt. Vähän sama aika monen levyn kanssa,että kuuntelut aika nopeasti alkuvaiheen jälkeen jääneet. Ehkä se on sitten merkki huonosta levyvuodesta tai ainakin siitä, että itsellä on entistä vähemmän aikaa kuunnella musaa. Sääli sinänsä, mutta eipä siihen vajaan kymmenen vuoden takaiseen ole mitenkään paluuta, jolloin kuunteli vain musaa kaiket hetket kun ei ollut koulussa tai nukkumassa.

Uutta Stephen Malkmusia pitäisi kyllä vielä ehtiä kuunnella enemmän, se saattaisi vielä muuttaa kärkikymmenikköä.

#189 30.12.2011 18:21

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005

PJ Harveyn Let England Shake on Radio Helsingin vuoden levy
    2. Tom Waits – Bad as me
    3. Regina – Soita mulle
    4. Rubik – Solar
    5. Kate Bush – 50 Words For Snow
    6. Fleet Foxes – Helplessness Blues
    7. Gil Scott-Heron & Jamie xx – We’re new here
    8. Bon Iver – Bon Iver, Bon Iver
    9. Siinai – Olympic Games
    10. Adele – 21
    11. Elbow – Build a rocket boys!
    12. James Blake – James Blake
    13. Manna – Shackles
    14. Tori Amos – Night of the hunters
    15. Anna Calvi – Anna Calvi
    16. Beirut – Rip Tide
    17. Bonnie ’Prince’ Billy : Wolfroy Goes To Town
    18. Chisu – Kun valaistun
    19. 22-Pistepirkko – Lime green delorean
    20. Britta Persson – Current affair medium rare

#190 30.12.2011 18:27

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010

Onpa odotetun tylsä lista.

THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

#191 30.12.2011 19:42

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Ton Siinain biisit, mitä radiosta olen kuullut, on kyllä kieltämättä kuulostanut erityisen mielenkiintoiselta. Toinen asia on sitten, että jaksaisko sitä kotona kuunnella yhtään montaa biisiä putkeen.

#192 30.12.2011 20:01

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

tämmöttis mentäneen:

1. Hertta Lussu Ässä: Hertta Lussu Ässä
2. Tsembla: Fauna
3. Ville Leinonen: Auringonsäde/Pommisuoja
4. Eleanoora Rosenholm: Hyväile minua pimeä tähti
5. Rambling Boys: Rambling Boys
6. Jooklo Quartet: Where Has Jazz Gone?
7. Räjäyttäjät: Räjä and Roll All Night Long
8. Erkki Joutseno: Relaxing at Tervalampi
9. Plain Ride: Stonebridge
10. Erkki Kurenniemi & Circle: Rakkaus tulessa

kymppisija yllätti, mut kyl se näin o

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#193 30.12.2011 22:07

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

ILR wrote:
jookcha wrote:
Alxity wrote:
Kalossimies wrote:

Ai niin ja selittäkääs muuten toi PJ Harvey. Oon yrittänyt kuunnella ja löytänyt ihan hyvääkin matskua sieltä välistä, mut laulutyyli ei säväytä yhtään ja suurin osa biiseistä aika tylsiä. Toteutus ja soundi tosin toimivat, ja teema on hieno. Mut en kyllä nyt miksikään valtavaksi mestariteokseksi sanois. Tosin PJ nyt on muutenkin aika tuntematon mulle, mutta ottaen huomioon hypetyksen, en usko että tästä levystä tykkääminen vaatisi aiemman tuotannon tuntemusta. Mut tällaisenaan jätti lähinnä "perusjeesiä, tosin hieman teeskenteleväisyyden suohon ajatuvaa singersongwriter-menoa"-fiiliksen.

Enpä mä tuota ainakaan osaa mitenkään erityisesti selittää. Jakaahan tuo PJ-fanienkin mielipiteitä. Itse tykkään kovasti (edellistä levyä en sitten jaksanut, vaikka osa pitää sitä loistavana). Mun mielestä tuolla uudella levyllä on juuri sopivasti helpommin lähestyttäviä biisejä, joista tykkäsin välittömästi ja jaksoin sitten kuunnella levyä sen verran monta kertaa että nekin biisit, joista en aluksi niin innostunut aukesivat. Pitkästä aikaa PJ on onnistunut tekemään levyn, jota on nautinto kuunnella. Esim. All and Everyone kuulosti aluksi vähän mitäänsanomattomalta ja tylsältä, mutta yksi päivä tajusin sitten sen hienouden. Biisiä kuunnellessa minulla tulee todella vahvoja mielikuvia siitä, miltä tuossa biisissä kertovassa taistelussa mukana olleista on ehkä saattanut tuntua.

Aika pitkälti sama kuin Alxitylla. Joskus hommat toimii, joskus ei ja nyt sitten toimi ihan täysillä. En oo PJ:n aikaisemmasta tuotannosta hirveästi innostunut, mutta tää levy kolahti kovempaa kuin mikään pariin viime vuoteen. Hämmentävää. Levyllä ei oo oikeastaan yhtään huonoa biisiä ja monesti on tullut kuunneltua se pari-kolme kertaa putkeen. Tätä tapahtuu nykyään aika harvoin.

Temaattisesti levy on jotenkin tosi ajan hermolla. Tai ainakin ite oon ajatellut sitä niin, että siinä kommentoidaan paitsi sotaa, niin myös "kulttuurien kohtaamista", kansallista identiteettiä, nationalismia jne jne. Tää jonkinlainen lännen ja idän kohtaaminen näkyy paitsi sanoituksissa, niin myös pikku yksityiskohdissa, kuten England-biisin taustasample, nimibiisin istanbul (not constantinople)-melodia jne. Kaiken kaikkiaan tulee sellanen olo että kyseessä on yhtenäinen ja loppuun asti ajateltu kokonaisuus. Tää levy on antanut mulle tosi paljon mielihyvää ja hyviä fiiliksiä tänä vuonna.  ff

Lisäksi vois mainita Seamus Murphyn ohjaamat musavideot/lyhärit levyn jokaisesta biisistä, jotka toimii hyvin myös omillaan.

Mä luulen et toi levy on muiden ansioidensa lisäksi vaan yksi niistä harvoista kelvollisista 'ison nimen' tekemistä levyistä tänä vuonna. Musiikkiskene on vuosi vuodelta pirstaloituneempi mut veikkaisin et ton levyn on kuullu about 90% niistä ihmisistä jotka kuuluu kategoriaan 'musasaiteille / lehtiin vuosilistoja tekevät toimittajat', toisin kuin juuri mitään muuta tän vuoden levyä.

No voi sekin toki vaikuttaa, mutta kyllä mun mielestä tuo saattaa olla myös PJ Harveyn paras levy eli loistavasta levystä on kyse (kun taas esim. Tom Waitsin levy ehkä sopii paremmin tuohon ILR:n kuvaukseen). Ja tätä en tarkoittanut solvaukseksi Waitsin levyä kohtaan vaan kehuksi PJ:n levylle.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#194 30.12.2011 23:32

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

bernardblack wrote:

tämmöttis mentäneen:

1. Hertta Lussu Ässä: Hertta Lussu Ässä
2. Tsembla: Fauna
3. Ville Leinonen: Auringonsäde/Pommisuoja
4. Eleanoora Rosenholm: Hyväile minua pimeä tähti
5. Rambling Boys: Rambling Boys
6. Jooklo Quartet: Where Has Jazz Gone?
7. Räjäyttäjät: Räjä and Roll All Night Long
8. Erkki Joutseno: Relaxing at Tervalampi
9. Plain Ride: Stonebridge
10. Erkki Kurenniemi & Circle: Rakkaus tulessa

kymppisija yllätti, mut kyl se näin o

suomi_marsissa.jpg

#195 30.12.2011 23:33

ydis
vegan princess

spede

#196 30.12.2011 23:36

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010

Mitäs tossa sivunvaihdossa niin spedeä oli kun kaiken lisäksi lainaisit viestiä jota kommentoit  spede

THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

#197 30.12.2011 23:40

ydis
vegan princess

no empä tiiä vähän jotenkin hölmö spämmi.

#198 30.12.2011 23:46

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

En ole lukenut ketjua yhtään, joten en tiedä, onko asiaa jo käsitelty, mutta mites rantapoikain Smile? Lasketaanko tämän vuoden levyihin?

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#199 30.12.2011 23:51

Tolto
ammattimainen dipinheittäjä
Registered: 20.11.2010

MIKSI MINULTA MENI TAAS KOKO MUSIIKKIVUOSI IHAN OHI  spam3

u523X.gif

vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin

#200 31.12.2011 00:04

E
Member
Registered: 21.01.2007

Tolto wrote:

MIKSI MINULTA MENI TAAS KOKO MUSIIKKIVUOSI IHAN OHI  spam3

smaa

mut samapa tuo ff jotain  8 levyä tuli kuunnteltua, mut en taia listaa väsätä-.

Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä colorflash peuk dance

#201 31.12.2011 01:53

psykokarkki
Website

ginipoika wrote:

En ole lukenut ketjua yhtään, joten en tiedä, onko asiaa jo käsitelty, mutta mites rantapoikain Smile? Lasketaanko tämän vuoden levyihin?

retrolevy joten ei voi hyväksyy, samaan sarjaan uudelleenjulkaisuiden yms. kanssa.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#202 31.12.2011 14:25

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008

Sen verta vähän tullu mitään uutuuksia hommattua, että en mää mihinkään äänestyksiin ala  icon_lol

#203 31.12.2011 14:44

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

psykokarkki wrote:
ginipoika wrote:

retrolevy joten ei voi hyväksyy, samaan sarjaan uudelleenjulkaisuiden yms. kanssa.

tongue

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#204 01.01.2012 20:06

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

tein tämmösen mixulin, saa kuunnella

nimet%25C3%25B6n2.jpg

A / B

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#205 01.01.2012 20:14

E
Member
Registered: 21.01.2007

^ Kiitän  peuk

Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä colorflash peuk dance

#206 02.01.2012 00:50

psykokarkki
Website

pistin oman "virallisen" mutta alustavan listan facebookiin ja onhan se kotisivuillakin bubbling under -osaston kanssa. panda bearin tomboy laski nyt näissä fiiliksissä parhaan tusinan ulkopuolelle että nyt kävi näin. eikä reginakaan onnistunut pitämään vuoden parhaan kotimaisen paikkaa, mitäs ihmettä. tosin riippuu siitä missä vaiheessa listataan äänestykset että mikä fiilis mahtaa sitten olla.

sanoinko jo että vuoden pettymys saattoi olla tuusanuuskat, levyä odoteltu vuosikaudet ja viimein kun se ilmestyi komeissa kansissaan niin vinyylinä kuin cd:nä niin eipä tuota oikein ole jaksanut kuunnella.

#207 02.01.2012 00:58

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010

^^ Iso peuk bb:lle!

Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

#208 02.01.2012 18:54

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

OD Kokemuksen levy on vitun kova: täs pari maistiaista levylt: http://soundcloud.com/od-kokemus

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#209 04.01.2012 16:35

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005

risto_m wrote:

gil scott-heron & jamie xx - we're new here

KELPAAKO VAIKO EIKÖ listalle?

en ole kolmekybänen emoboy

#210 04.01.2012 16:40

psykokarkki
Website

börjeslandet wrote:
risto_m wrote:

gil scott-heron & jamie xx - we're new here

KELPAAKO VAIKO EIKÖ listalle?

saahan sitä yrittää devil

Board footer