You are not logged in.
Jophiest wrote:Vaikeaksi menee.
Olkoon viimeinen veikkaukseni paise. Jos taas menee mönkään, niin pukki saa kyllä paljastaa itsensä.No tämä oli multa, kiva jos tykkäsit
:pint:
1. Drexciya - The Unknown Aquazone Intro
2. Chris & Cosey - This Is Me
3. Sympathy Nervous - Inverted Type
4. Schlammpeitziger - Spaceagent Zimmerman
5. Transparent Illusion - I Dream I'm You
6. The Residents - Would We Be Alive
7. Sun Ra & His Arkestra - Narrative
8. John Bender - 36A2
9. Philus - Tele
10. Death Grips - Guillotine
11. Clarence G - Cause I Said It Right
12. Ekoplekz - Soviet Drum Brain Attack
13. Sylvester - I Need Somebody To Love TonightLaitoin tuonne jos joku muukin haluaa kuunnella.
Olisit kyllä varmaan ollut seuraavana, jos olisin vielä jatkanut arvailuja.
Death Gripsin lisäksi tuttuja nimiä tuossa listassa vain The Residents ja Sun Ra. The Residents mulla tuli jopa miksiä kuunnellessa mieleen, mutta en tuota biisiä aikaisemmin kait ole kuullut, enkä yhtään varma esittäjästä ollut.
Mutta joo, erittäin mielenkiintoinen miksaus. Täytyypä kuunnella uudelleen biisilistan kanssa ja pohtia mihin voisi tarkemmin tutustua.
Last edited by Jophiest (25.12.2011 23:51)
en kyllä tiedä kuka tuon nyt sitten ois tehny, DBGene tai BB?
tai sitten turkele ehkä
Noh paljastetaan, että meikäläisen tekosia. Ei varmaan kovin helppoa olis ollut arvatakaan, kun ei hirmusti oo tänne tullut kirjoitettuakaan.
Biisilistan meinasin laittaa mukaan, mutta sattui loppumaan muste tulostimesta juuri sillä hetkellä.
Aika ison osan saitkin biisilistasta itse kaivettua, sille
Tässäpä nyt se kokonaan:
01. Brian Eno Another Green World
02. Serge Gainsbourg Lola Rastaquouère
03. Shuggie Otis Aht Uh Mi Hed
04. Sparks My Other Voice
05. John Maus I Dont Eat Human Beings
06. Einstürzende Neubauten Sand
07. Bruce Haack - War
08. R. Stevie Moore Blue Angel
09. Luke Haines Rock n Roll Communique No 1
10. Electric Light Orchestra 21st Century Man
11. The Flaming Lips Riding To Work in the Year 2025 Your invisible now
12. Basil Kirchin I Start Counting (demo)
13. Sui Generis Instituciones
14. The Only Ones Someone Who Cares
15. The Pale Fountains Something on my Mind
16. Dion Purple Haze
17. M. Ward A Voice At The End Of The Line
18. The Orchids A Kind Of Eden
19. Pet Shop Boys Jealousy
20. Jean-Pierre Bourtayre Les Maîtres du Temps
Levyä polttaessa kävi pieni kämmi, sillä Haackin biisin oli tarkoitus tulla ennen Neubautenia.
Hauskaa kyllä, että Bruce Haackia tosiaan oli mukana, kun tossa Mausin yhteydessä nostit samaisen nimen esille.
Sui Generikseltä kannattaa kuunnella kyllä Pequeñas anécdotas sobre las instituciones-levy, jolta miksauksessa ollut biisi löytyy.
The Only Onesilta ota ihmeessä kuunteluun Someone who caresin sisältävä kakkoslevy, joka musta debyyttiä hiukan parempi.
Toi vika biisi oli peräisin samannimisestä scifi-animaatiosta. Vähän keskiverto pätkä, mutta katsomisen arvoinen loistavan soundtrackin ja tunnelmallisuuden vuoksi.
Mukavaa, että tykkäsit miksistä. Kieltämättä toi levyn ahtaminen täyteen musiikkia ei oo usein kovin fiksua, mut ehkä ens kierroksella sitten harkitumpaa kokonaisuutta.
Last edited by Jophiest (26.12.2011 20:55)
Ei ku joo, mitäs mä täs ton Purple Hazen kaa sekoilin.
JUMALAUTA ETTÄ POLTTELEE JO PÄÄSTÄ KOTIIN JOSKO LAATIKOSSA OLIS JOTAIN
organizing the boy scouts for murder is wrong
Alussa ei lähteny yhtään mut nythän tähän alkaa pääseen jo sisälle
Älä päästä painiks sitä
josko tänään pääsis taas kuuntelemaan kun unohdin mixin himaan
tosin reissu jatkuu mutta jos muistais ottaa mukaan kun piipahdetaan himassa.
miksiä on nyt kuunneltu muutaman kerran läpi, ja jopa eri poppoollaakin ja kaikki muutkin olleet ihan et
parin päivän sisään vielä kunnon fiilistelevä raportti, en oo vieläkään kurkannut biisilistaa mut selvästi paljon ei-tuttua ja vähemmän tuttua ja semmoista mitä en itse niin usein kuuntele mut vittu TOIMII: eli IHAN CITUN MAHTAVA KASEEETTI
EDIT: lähdössä matkoille, palattava syvä-analyysiin ensvuoden puolella!
Last edited by mitten (29.12.2011 15:43)
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
Jophiest wrote:Toisena voisin veikata Rubiconnaa, vaikka mulla ei ole mitään aavistusta kyseisen nimimerkin musiikkimausta.
Ei ole multa ainakaan.
Vähän pläräilin muita topicceja ja tunne et mun pukkini on ginipoika ainoastaan vahvistui, muut nimimerkit eivät päätyneet vaikuttamaan uskottavilta
![]()
Eli olen aika ulalla siitä, kuka pukkini on, jos se ei ole ginipoika.
Minultahan se.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Ei mee nyt ihan putkeen meikällä, unohdin mixin porukoille jouluna. No huomenna on varmaan koko päivä aikaa kuunnella.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Ja pahoittelut täältäkin pukilleni analyysin viipymisestä. Olin joulun maalla ja sen jälkeen oon ollut vatsataudissa. Nyt on parempi olo ja tekstiä ja veikkausta huomenna.
Sent from my iPhone 16
NO NYT!
Anna sen soida, anna sen soida, whoo-o,
käännä kovempaa, hei hei, käännä kovempaa
anna sen soida, anna sen soida, whoo-o
älä pysäytä musiikkii, älä koskaan pysäytä sitä
Mangojauhe goddamn.
Vieläkään en ole ehtinyt kuuntelemaan, mutta tältä illalta löytyy agendalta.
Kuori oli pinkin ja glitterin täyttämä, ja sisälsi levyn lisäksi Libressen (vai oliko se Always?) lehtisen. Toivottavasti levy ei kuitenkaan ole pelkkää naisen ulinaa
Vieläkään en ole ehtinyt kuuntelemaan, mutta tältä illalta löytyy agendalta.
Kuori oli pinkin ja glitterin täyttämä, ja sisälsi levyn lisäksi Libressen (vai oliko se Always?) lehtisen. Toivottavasti levy ei kuitenkaan ole pelkkää naisen ulinaa
Toivotaan et on.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
qdes wrote:Vieläkään en ole ehtinyt kuuntelemaan, mutta tältä illalta löytyy agendalta.
Toivotaan et on.
+
Rubiconna wrote:Jophiest wrote:Toisena voisin veikata Rubiconnaa, vaikka mulla ei ole mitään aavistusta kyseisen nimimerkin musiikkimausta.
Ei ole multa ainakaan.
Vähän pläräilin muita topicceja ja tunne et mun pukkini on ginipoika ainoastaan vahvistui, muut nimimerkit eivät päätyneet vaikuttamaan uskottavilta
![]()
Eli olen aika ulalla siitä, kuka pukkini on, jos se ei ole ginipoika.Minultahan se.
Haa! Tattis!
Oli sillä tosiaan useampikin nimi, joihin tulee vastaisuudessa suhtauduttua suuremmalla mielenkiinnolla.
Saispa kommentteja mixistäin
vaikka en osallistunutkaan tähän taaskaan, niin kyllä on todettava, että bernardblackin mixtapelle täydet viisi
aivan erinomainen yhdistelmä tuttua ja tuntematonta, puhumattakaan vahvasta Sweetheart-aloituksesta. olen myyty
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Lisää pyhien jälkeen (+ kuvaa tulee), ja mitten voi toki jossain vaiheessa spämmäillä biisilistan esille ettei tartte tota taideteosta repiä hajalle
![]()
![]()
This must be what jail / I will scratch
ginipoika wrote:Rubiconna wrote:Ei ole multa ainakaan.
![]()
Eli olen aika ulalla siitä, kuka pukkini on, jos se ei ole ginipoika.Minultahan se.
Haa! Tattis!
![]()
Oli sillä tosiaan useampikin nimi, joihin tulee vastaisuudessa suhtauduttua suuremmalla mielenkiinnolla.
Eipä mitään, kiva jos tykkäsit. Ja näemmä minulta on mennyt täysin ohi ansiokas analyysisi mixistäni sivulla kymmenen.
Jospa illalla kirjoittaisin lisää saamastani mixistä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
DirtyBlueGene wrote:Lisää pyhien jälkeen (+ kuvaa tulee), ja mitten voi toki jossain vaiheessa spämmäillä biisilistan esille ettei tartte tota taideteosta repiä hajalle
![]()
![]()
![]()
hienoa ettei ihan eka veikkauksella nyt kuitenkaan
lista on himassa ja lähden suoraan duunista tänään matkoille, mut muistan miltei ulkoa joten laitan näin ja korjasubia ens viikolla jos tarve
A1. air miami - stop sign
A2. the magnetic fields - rats in the garbage of the western world
A3. all natural lemon & lime flavors - I am where you were
A4. archers of loaf - web in front
A5. built to spill - by the way
A6. rilo kiley - hail to whatever you found in the sunlight that surrounds you
A7. rättö ja lehtisalo - talven sydän
A8. psychic tv - just like arcadia
A9. damon & naomi - E.T.A.
A10. electric president - feathers
A11. sun kil moon - exit does not exist
A12. spent - excuse me while I drink myself to death
A13. the renderers - primitive country
A14. fricara pacchu outro (faces faces everywhere kasetilta)
B1. dadamah - brian's children
B2. richard youngs - a fullness of light in your soul
B3. nicolas jaar - variations
B4. his name is alive - we hold the land in great esteem
B5. throwing muses - fish
B6. bauhaus - all we ever wanted was everything
B7. prurient - bermuda drain
B8. yes - soon (edit)
B9. sufjan stevens - futile devices
B10. crispy ambulance - the presence
mittenin biisilista :icon_salut_missäluuraa:
kusti ei saa mixiä poljetuksi
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Noniin. Kahdesti pyoraytin toissa eilen ja yhdesti viela kotona kerkesin! Tunnistin vaan Bebel Gilberton biisin ja sit sen uudesta Almodovarista tutun Necesito amorin ( ) entuudestaan, myos Year of the Cat on joskus tullut kuultua. Kaikin puolin ihku kattaus ja erityisplussaa kotimaisuudesta. Etenki se Freemanin ralli oli ihan mieleton! Ja jotain kivaa pulputusta siella oli seassa myos. Vaimonampumisbiisi jai sekin mieleen. Harmittaa, et levy on himassa, eika voi nyt kuunnella toissa damn. Varmasti soi kyl kotosalla useempaan otteeseen viela!
Pienella paperilapulle tulostettu biisilista jai eilen tyopoydalle, josta siivojat on nakojaan poimineet sen huomaansa, joten sit kun pukki paljastuu niin saiskohan sen listan tanne uudestaan, niin paasee sit matlokkaamaan bandeja
Sellanen tyylikas retrohenkisyys leimasi mixia mielestani, ja siksi veikkaisinkin hezmaa tekijaksi? Magnetic Fields -henkisista kansista tuli ekana kyl gintsu mieleen, mut se tais jo taalla paljastua. No joku HOMO kuitenki asialla!! Mukana tullut natti pipari koristaa jouluasetelmaa nyt olohuoneessa suklaapukin vieressa. Kiitti
Last edited by tiptoo (29.12.2011 15:39)
Mangojauhe goddamn.
Sellanen tyylikas retrohenkisyys leimasi mixia mielestani, ja siksi veikkaisinkin hezmaa tekijaksi? Magnetic Fields -henkisista kansista tuli ekana kyl gintsu mieleen, mut se tais jo taalla paljastua. No joku HOMO kuitenki asialla!!
En ollu
No sit oon kyl ihan pihalla? Turkele?
Mangojauhe goddamn.
tomitarmo wrote:tomitarmo wrote:mitten wrote:tomitarmo wrote:Sain postia!
![]()
Kuori on lähetetty Helsingistä, mutta sehän voi olla hämäystä.... Mukana on ilmeisesti kirjaston lipare, joka kertoo lainatun kirjan lainausajan päättymispäivän... Lähettäjä on siis nyt tai on ollut kirjastossa duunissa? Nopeesti mietittynä tulee kolme nimeä mieleen, joiden tiedän olevan/olleen kirjastossa duunissa... Mut toisaalta, toikin voi olla hämäystä.
![]()
Levyssä vaikuttais vaan olevan semmonen pikkiriikkinen probleema, että mun macbook/itunes ei tunnista sitä... En siis pysty kuuntelemaan levyn sisältöä. Tai sitten se on tyhjä...
Pukkisi on ERITTÄIN pahoillaan tästä
Kuulema kuunteli levyä kotona parilla ohjelmalla ja skulas ihan hyvin
Se uppaa sun miksin pian nettiin, laittaa mun kautta sit linkin. Ja perästä tulee sit myöhemmin joku pahoittelu-spessuylläri!
![]()
Nonih, nonih...
![]()
Tässä vielä
Nyt on dropbox-linkki kuuntelussa. Minimaalista, elektroakustista huminaa. 46 minsaa on miksattu hienosti pötköön, ettei biisien vaihdoksia edes huomaa. Ellei kyse sitten ole yhdestä isosta kokonaisuudesta??
Alusta tuli jotenkin mieleen saksalainen yhden miehen projekti Pole, mutta tuskinpa se sitä oli. Jotain kurkkulauluunkin vivahtavaa saundia tuli, esittäjästä ei hajuakaan. 14 minsan kohdalla tuli korviin ensimmäiset tutun kuuloiset, oisko tässä sämplätty pieni pätkä Cania? Vimmattua viulun sahausta ja kaiutettua muminaa, joka muuttuukin suomen kieliseksi puheeksi... Kuulostaa hifimmältä Keuhkoilta, mutta tämmöstä en muista Kakelta kuulleeni.
Saksankielistä naislaulua, ja biisi on pikemminkin kevyttä poppia kuin iskelmää. Olen ymmälläni. Tää on kyl mahtava suunnanmuutos tähänastisen huminan ja kilkatuksen jälkeen. Seuraavaksi tuleekin sit taas melkosen leijailevaa pianoa, edelleenkään ei hajuakaan mistä on kyse. Jotenkin tulee mieleen ehkä Badalamentin tekemiset, mut tiiä sit osuiko arvaus ollenkaan oikeaan... Ehkä, ehkä ei.
Taas liuttiin huomaamattomasti seuraavaan(??) biisiin, jossa edetään pianon ja viulun voimin. Menee jopa aavistuksen klasarin puolelle, johon en kyl ole pahemmin tutustunut. Tässä on erityisesti piano kaiutettu aika epäklasarimaisesti, joten jotain muuta taidemusaa tää kuitenkin on. Sen jälkeen korviin tulee taas elektronisempaa pulssia, ja kuoroa. What, what?? Lopuksi vielä paluu kepeään rallatteluun, Huomenta Suomi, hyvin pyyhkii, mutta luonnollisesti saksaksi!
Ihan tautisen hienosti rakennettu kokonaisuus, josta en varmasti pysty väittämään tunnistaneeni yhtäkään artistia. Tekijästä ei myöskään aavistuksen poikastakaan. Kuka oletkin, niin kiitän nöyrimmin tästä upeasta paketista.
No tämä oli sen sijaan multa! Tosi kiva, että tykkäsit! Pelkäsin vähän, että tuliko liiaksi omaan makuun tehtyä, mutta parasta jälkeä varmaan tulee, jos on itse tyytyväinen. Hyvin tunnistettu biisejä muuten sieltä aika päällekkäisen miksauksen seasta! Keuhkojen uudelta levyltä on yksi raita, ja Canilta oli mukana Aumgn, parissakin kohdassa. Varpunen jouluaamuna siinä alussa oli omaa tuotantoa. Mitäs muuta siinä oli... Pitää naputella tarkka biisilistaus myöhemmin, mutta ainakin Raimea, Krengiä, Hype Williamsia, Leyland Kirbyä, saksalaista iskelmää tosiaan pariin otteeseen, Andrew Hargreavesia, jotain nimetöntä ambient-prokkista ja Villalobos-Loderbauer-yhteistyötä.
Ja kuten luvattua, puppelointia hyvittelen bonarilla tässä jossai vaiheessa. Ens vuoden puolelle varmaan menee, mutta tarkkaile postia.
![]()
Tässä vielä Tomitarmolle tekemäni miksin biis´lista:
Folkhälsan - Varpunen jouluaamuna
Raime - Told and Collapsed
Kreng - Balkop
Can - Aumgn
Keuhkot - Lifestyle
Can - Aumgn (toistamiseen, eri kohta)
Hype Williams - Unfaithful
Frl. Menge - Hohe Berge
Leyland Kirby - When We Parted, My Heart Wanted To Die (Friedrichshain Memory)
Unknown - Untitled
Andrew Hargreaves - Confusion In Consequence
Ricardo Villalobos & Max Loderbauer - Reblazhenstva
Rudi Carrell - Wann wird's mal wieder richtig Sommer
Last edited by Folkhälsan (29.12.2011 16:20)
Vuoden nuori muotoilija.
Folkhälsan wrote:tomitarmo wrote:tomitarmo wrote:mitten wrote:tomitarmo wrote:Sain postia!
![]()
Kuori on lähetetty Helsingistä, mutta sehän voi olla hämäystä.... Mukana on ilmeisesti kirjaston lipare, joka kertoo lainatun kirjan lainausajan päättymispäivän... Lähettäjä on siis nyt tai on ollut kirjastossa duunissa? Nopeesti mietittynä tulee kolme nimeä mieleen, joiden tiedän olevan/olleen kirjastossa duunissa... Mut toisaalta, toikin voi olla hämäystä.
![]()
Levyssä vaikuttais vaan olevan semmonen pikkiriikkinen probleema, että mun macbook/itunes ei tunnista sitä... En siis pysty kuuntelemaan levyn sisältöä. Tai sitten se on tyhjä...
Pukkisi on ERITTÄIN pahoillaan tästä
Kuulema kuunteli levyä kotona parilla ohjelmalla ja skulas ihan hyvin
Se uppaa sun miksin pian nettiin, laittaa mun kautta sit linkin. Ja perästä tulee sit myöhemmin joku pahoittelu-spessuylläri!
![]()
Nonih, nonih...
![]()
Tässä vielä
Nyt on dropbox-linkki kuuntelussa. Minimaalista, elektroakustista huminaa. 46 minsaa on miksattu hienosti pötköön, ettei biisien vaihdoksia edes huomaa. Ellei kyse sitten ole yhdestä isosta kokonaisuudesta??
Alusta tuli jotenkin mieleen saksalainen yhden miehen projekti Pole, mutta tuskinpa se sitä oli. Jotain kurkkulauluunkin vivahtavaa saundia tuli, esittäjästä ei hajuakaan. 14 minsan kohdalla tuli korviin ensimmäiset tutun kuuloiset, oisko tässä sämplätty pieni pätkä Cania? Vimmattua viulun sahausta ja kaiutettua muminaa, joka muuttuukin suomen kieliseksi puheeksi... Kuulostaa hifimmältä Keuhkoilta, mutta tämmöstä en muista Kakelta kuulleeni.
Saksankielistä naislaulua, ja biisi on pikemminkin kevyttä poppia kuin iskelmää. Olen ymmälläni. Tää on kyl mahtava suunnanmuutos tähänastisen huminan ja kilkatuksen jälkeen. Seuraavaksi tuleekin sit taas melkosen leijailevaa pianoa, edelleenkään ei hajuakaan mistä on kyse. Jotenkin tulee mieleen ehkä Badalamentin tekemiset, mut tiiä sit osuiko arvaus ollenkaan oikeaan... Ehkä, ehkä ei.
Taas liuttiin huomaamattomasti seuraavaan(??) biisiin, jossa edetään pianon ja viulun voimin. Menee jopa aavistuksen klasarin puolelle, johon en kyl ole pahemmin tutustunut. Tässä on erityisesti piano kaiutettu aika epäklasarimaisesti, joten jotain muuta taidemusaa tää kuitenkin on. Sen jälkeen korviin tulee taas elektronisempaa pulssia, ja kuoroa. What, what?? Lopuksi vielä paluu kepeään rallatteluun, Huomenta Suomi, hyvin pyyhkii, mutta luonnollisesti saksaksi!
Ihan tautisen hienosti rakennettu kokonaisuus, josta en varmasti pysty väittämään tunnistaneeni yhtäkään artistia. Tekijästä ei myöskään aavistuksen poikastakaan. Kuka oletkin, niin kiitän nöyrimmin tästä upeasta paketista.
No tämä oli sen sijaan multa! Tosi kiva, että tykkäsit! Pelkäsin vähän, että tuliko liiaksi omaan makuun tehtyä, mutta parasta jälkeä varmaan tulee, jos on itse tyytyväinen. Hyvin tunnistettu biisejä muuten sieltä aika päällekkäisen miksauksen seasta! Keuhkojen uudelta levyltä on yksi raita, ja Canilta oli mukana Aumgn, parissakin kohdassa. Varpunen jouluaamuna siinä alussa oli omaa tuotantoa. Mitäs muuta siinä oli... Pitää naputella tarkka biisilistaus myöhemmin, mutta ainakin Raimea, Krengiä, Hype Williamsia, Leyland Kirbyä, saksalaista iskelmää tosiaan pariin otteeseen, Andrew Hargreavesia, jotain nimetöntä ambient-prokkista ja Villalobos-Loderbauer-yhteistyötä.
Ja kuten luvattua, puppelointia hyvittelen bonarilla tässä jossai vaiheessa. Ens vuoden puolelle varmaan menee, mutta tarkkaile postia.
![]()
Tässä vielä Tomitarmolle tekemäni miksin biis´lista:
Folkhälsan - Varpunen jouluaamuna
Raime - Told and Collapsed
Kreng - Balkop
Can - Aumgn
Keuhkot - Lifestyle
Can - Aumgn (toistamiseen, eri kohta)
Hype Williams - Unfaithful
Frl. Menge - Hohe Berge
Leyland Kirby - When We Parted, My Heart Wanted To Die (Friedrichshain Memory)
Unknown - Untitled
Andrew Hargreaves - Confusion In Consequence
Ricardo Villalobos & Max Loderbauer - Reblazhenstva
Rudi Carrell - Wann wird's mal wieder richtig Sommer
Ei tosiaan ihme, etten kuunnellessa montaakaan artistia tunnistanu. Listalta on tuttuja vain Keuhkot ja Can, ja niminä tuttuja on Hype Williams ja Ricardo Villalobos, ilman kuulohavaintoja. Muut on ihan outoja nimiä, joihin täytyy koittaa tutustua. Omaa tuotantoa oleva esitys sulautui hyvin joukkoon, se saksalainen Pole siitä tuli jotenkin edelleen mieleen. Ilman suomenkielistä laulua toki... Sinänsä huvittavaa, että ekalla kuuntelulla toi tuli kuunneltua sen verran muun touhuilun ohessa, etten edes tunnistanut sitä tuttua suomeksi laulettua joululaulua seasta...
Suurkiitos Folkhälsanille!
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Miksini tuli siis kahdella 80 mm mini cd:llä. Molempien kannessa lukee: "Soita molemmat levyt samaan aikaan". Vänkä idea, mutta hankala minun toteuttaa ns. livenä koska omistan vain yhden cd-soittimen, ja sekin on tietokoneessa kiinni. Pakko siis ripata molemmat levyt ja kuunnella tietokoneelta simultaanisti. No pääasia että pääsee kuulemaan.
Kuuntelin levyt yhdessä ja erikseen. Kyseessä on 15-minuuttinen, melko avantgardistien mötkö, jossa on fragmentteja ainakin Diamanda Galasista, John Carpenterin Pako New Yorkista -soundtrackistä ja Reverend J.M. Gatesista saarnaamassa kadulla polttavien naisten kamaluudesta. Muu olikin melko tuntematonta. Jotain The Ex:n tyylistä noise rockia, runonlausuntaa, folk-eeppisyyttä, progejazzfuusiota... Kuulosti myös hieman siltä kuin mukana olisi muutakin leffamusaa. Kaikki on taitavasti yhteen miksattu, varsinkin alussa jossa Diamandan Ter Vogormia sulautuu yhteen viululla, jouhikolla tai vastaavalla soittimella sävytettyyn folk-tunnelmointiin (joka kuulostaa hirveän tutulta mutta en nyt saa mieleeni). Mötkössä on hyvä flow ja mahtavan surrealistinen viba. Balanssi sellaisen spontaanin "heitellään nää kaksi sekaisin ja katsotaan miltä kuulostaa" -miksailun ja tarkemmin kelatun sommittelun kanssa on sopiva. Juttu elää. Parissa osiossa hyödynnetty spoken word vs. musiikki -systeemi on toimivia mutta olisi toisaalta ollut tylsää jos kaikki olisi ollut samalla tavalla, helposti yhteenloksahtavaa, Siksi progejazz vs. maanisella naurulla varustettu orkesterimusiikki -pätkä on vieläkin ihanampaa dadaa. Tätä olisi voinut kuunnella pitempäänkin kuin 15 minuuttia, mutta toisaalta onhan noi minicd:t söpöjä.
Miksin tekijäksi veikkaan (onkohan jo neljäs kerta?) SKELETONNIA!
Sent from my iPhone 16
No niin, jospa muutaman hajahuomion kirjoittaisin saamistani mixeistä. Ensimmäisen alku on järjettömän kova. Rita Coolidgen All Time High tuo unelmoivaan päähäni miellyttävän eksoottisia ja hienovaraisen eroottisia mielikuvia. Thin Lizzyä on taas aina mukava kuunnella ja erityis:pint: hienosta kappalevalinnasta (Dancing in the Moonlight). Kolmantena seuraa ikisuosikkini If You Could Read My Mind, laulajaa en tähän hätään tunnista, ehkä Olivia Newton-John? Levyn alkupuoli rullaa ylipäätään varsin mukavissa tunnelmissa. Keskikohdilla tyyli muuttuu hieman häiritsevämpään, muttei missään nimessä heikompaan suuntaan, kunnes Aphrodites Childin It's Five O'Clock päättää levyn. Mielenkiintoinen paketti, jota tulen varmasti kuuntelemaan useasti uudelleen.
Toinen levy taas on näin parin pikaisen kuuntelun perusteella hieman vaikeammin määriteltävä tapaus. Eksoottisia ääniä ympäri maailmaa, portugaliksi ainakin taidetaan usein laulaa. Tähän runsaudensarveen täytyisi syventyä (ja aionkin syventyä) ajan kanssa tarkemmin, mutta jo nyt eritoten kappaleet 8 ja 14 miellyttävät suuresti.
Pukiksi arvaan kymmenen sekunnin pohdinnan jälkeen turkeletta. Mutta kuitenkin hälle tahi muulle lähettäjälle suuret kiitokset mahtavasta paketista! Kappalelista olisi edelleen kiva.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.