1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Bloc Party

#1 20.06.2005 12:57

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005

Bloc Party

kk

Last edited by shanks (19.09.2019 13:23)

#2 20.06.2005 13:09

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005

Re: Bloc Party

Hyvältä tuo deby kuulosti vaikka laulajan ääni muistutti paikoin liikaa Robert Smithiä (muistaakseni). Ihan jänniä rumpu ja bassojuttuja siellä oli melkein joka biisissä, jotka taatusti saivat tämänkin foorumin muutamat fanit kastelemaan...jotain.  Ei tosin ollut yhtään selkeää ässäbiisiä, joka tiputti hieman arvosanaa, mutta melko tasainen kokonaisuus oli kyseessä. Itselle ainakin ne basso- ja rumpukikkailut oli se suurin syy miksi tykkäsin tästä levystä.

#3 20.06.2005 13:13

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Tää oli ja meni. Olisivat ees livenä sillee jotenkin kivempii. Olihan keikoilla kivaa ja sillee, mut jotenkin näin jälkeenpäin kun on miettiny nii aika sillee pintapuoliselta niitten soitto kuulostaa. RAIVOA SAATANA, tai ees jotain viileyttä ala Interpol. orkl. En kato enää koskaan ehkä...

#4 20.06.2005 17:53

teekki
Member

Aluksi Silent Alarm kuulosti aika tylsältä ja mitäänsanomattomalta, mutta otettuani levyn uudestaan kuunteluun se on toiminut paljon paremmin. Liikaa täytebiisejä edelleen, mutta muutama todella hyväkin kappale. Ei kuitenkaan mielestäni kokonaisuutena mikään huippulevy.

#5 20.06.2005 18:59

anzut
Member
Registered: 16.06.2005

En ole oikein Silent Alarmia jaksanut kuunnella. Se ep oli kyllä hyvä. Leedsin keikasta ei kauheasti jäänyt mieleen... Ihan pl kai. Jotenkin vaan kuvittelin sen keikan ja ep:n jälkeen että tää olis ihan eri tyylistä kuin mitä on. Tulee liikaa jotkut Linkin Parkit mieleen tuosta pitkäsoitosta.

#6 20.06.2005 19:03

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Website

Minä pidän kovasti edelleen Silent Alarmista, yksittäisistä syistä ehkä juuri eniten tuon Acedian mainitseman mainion rytmiosion tähden. Soittavat nimittäin loistavasti yhteen. Basistilla ei ole mitään mullistavia juttuja, rumpalilla ehkä vähän enemmän, mutta toimii tosi hyvin kokonaisuutena. Omalla asteikollani Bloc Party hakkaa hienokseltaan kyllä Interpolinkin, jos nyt pakko on jonkilaista vertailua viritellä. Joskin näidenkin kahden musiikki on lopulta kovinkin eri oloista vaikka samaan post-punk revival kastiin kai molemmat lasketaankin. Interpol kuitenkin on Bloc Partyä tyylikkäämpi ja jotenkin kypsempi sekä ulkoisesti että musiikillisesti. Joskus kypsään vaan kypsyy.. ja toisaalta on Silent Alarmkin mallikkaasti tuotettu sen Paul Epworthin aka. Phonesin toimesta.

Silent Alarmilla biisinkirjoituskynä on ollut erityisen terävä. Räjähtävämmästä päästä tietysti loistavat "Like Eating Glass" ja "Banquet" sekä niitä vastapainottamassa mielestäni levyn paras biisi "This Modern Love" ja loistavia pysähdys magic momenteja lopussa tarjoava "Plans". Noh, toki täytebiisejäkin (esim. "The Pioneers" ja "Price of Gasoline") on mukana mitä toisaalta ei ehkä esimerkiksi Interpolin Anticsilta löytynyt. Joten ei kyllä mikään viiden tähden levy minunkaan mielestäni. Silti menee top vitoseen 2005 julkaistuista. Mulle tässä riittää se että kuulostavat hiton hyvältä edelleen.

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#7 20.06.2005 22:28

aqzu
herra tarkastaja
Website

Kyllä minäkin pidän Silent Alarmista, ehkä nimikkoeepeestä vielä enemmän. Jotenkin tämä naulattu yhteensoittaminen ja tiukka paketti vaan purevat. Odotan innolla keikkaa ja mitä sieltä tulee vastaan.

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#8 21.06.2005 19:20

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Se levy narisee liikaa. Narsk narsk.

#9 21.06.2005 20:58

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

Tää on taas näitä levyjä jotka on ihan hyviä, mutta ei niin hyvä että ostaa viitsisi... Potentiaalia kyllä on paljon parempaankin.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#10 21.06.2005 21:19

helicon
OVERLOOORD!!
Website

olen samaa mieltä. jotenkin tuntuu että biisit olisi hutaistu kasaan studiossa... tai ehkä vaan olen pettynyt siitä että marshalls are dead ei löytynyt levyltä, se on kuitenkin niitten paras biisi. tai ainakin parempi kuin banquet!

no, näkeepä sitten ruåtsissa onko nämä livenä mistään kotoisin.

#11 21.06.2005 21:48

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Website

Nimikko-ep:llä oli parempia biisejä ytimekkäämpänä annoksena. Silent Alarm on melko yhdentekevä plätty.

This must be what jail / I will scratch

#12 27.06.2005 18:49

hooky
Member
Website

Olisin kyllä jokseenkin yllättynyt jos pystyvät pitämään tasonsa yllä seuraavalla levyllä. En tiedä ovatko soittaneet uusia kappaleita livenä, mutta tuo useamman vuoden yhdessäsoiton ja harjoittelun tuloksena syntynyt Silent Alarm on joka tapauksessa aivan eri olosuhteissa kyhätty levy. Pelkään perinteistä kakkoslevysyndroomaa kyllä. Toisaalta varsin itsestäänselvyys, mutta silti asia, mihin mielestäni esim. Interpol ei sortunut. Enkä usko että sortuu Franz Ferdinandkaan, sillä ne taas väsäsi tosi nopeasti sen oman debyyttinsä.

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#13 28.06.2005 08:57

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Enpä tiedä. Kyllä se levy minusta ihan hyvä on, vaikka osa biiseistä kuulostaa silloin tällöin hieman ärsyttäviltä. Keikkaa odotan kuitenkin kovasti. Ainakin se live-DVD on minusta aika hyvä.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#14 08.07.2005 17:01

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

ja silti ostit takin...

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#15 09.07.2005 00:52

aqzu
herra tarkastaja
Website

Yhtye on livenä juuri sellainen tasapaksu. Soittavat hyvin mutta live-tilanne ei tarjoa mitään uutta levyihin verrattuna. Ehkä suurin ero esim. SA:n live-dvd:hen oli basistin laulun parantuminen ja itseluottamuksen nousu, jota ei tosin aina voi pitää hyvänä.

#16 12.08.2005 14:53

Alxity

Joo... Roskilden keikka oli sinänsä ihan ok, mutta odotin aika paljon kovempaa menoa. Kolme uutta biisiäkin taisi livenä tulla, joista kaksi oli aika diibadaabaa ja yksi kuulosti aika hyvältä.
Enpä usko että minulla on mitään pakottavaa tarvetta nähdä näitä enää uudestaan livenä ja hiukan harmittaa Trail Of Deadin missaaminen melko keskinkertaisen keikan takia, varsinkin kun ToDin keikka alkoi oikein mukavan kuuloisesti.
Levyäkään en ole keikkapettymyksen jälkeen jaksanut kuunnella. Bloc Partyn aika taitaa olla tosiaan ohi.

<@DBGene> senkin karkki

#17 13.08.2005 13:44

hooky
Member
Website

Jos tekevät This Modern Loven tai Like Eating Glassin kaltaisia loistavia kappaleita studiossa seuraavalle levylle niin minulle on aivan sama miten pärjäävät livenä. Parhautta on.

Tosiseikka kuitenkin on, että esim. Franz Ferdinandin keikka Korsossa Ankkarockissa oli huomattavasti menevämpi ja mukaantempaavampi kuin yllämainitun Accelerator keikka tukholmassa.

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#18 20.09.2005 21:14

Alxity

Näiltä on ilmestynyt jonkinlainen remix-levy. Tarkemmin sanottuna Silent Alarmin biisejä remixattuna. Rumba antoi 3 tähteä ja arvostelu oli ihan positiivinen. Kenelläkään kuulohavaintoja?

<@DBGene> senkin karkki

#19 21.09.2005 18:29

Alxity

Eipäs nyt kuitenkaan kuuntelematta tuomita. Tai minä en aio tuomita. Tehkää te mitä haluatte.

<@DBGene> senkin karkki

#20 06.10.2005 08:34

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo

Harmi kun Like Eating Glass ja Banquet ovat niin paljon parempia kuin muut debyn biisit ettei niitä loppuja jaksa edes kuunnella. Keikalla kyllä toimivat. Näiltä on kai tullut/tulossa uus sinkku?

ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

#21 06.10.2005 09:04

aqzu
herra tarkastaja
Website

on tullut. Two More Years. Ihan uutta tavaraa, videon joskus nähnyt lähes kokonaan mutta en muodosta mielipidettä ennenkuin saan sinkun kouraan ja kuunteluun.

#22 06.10.2005 09:05

aqzu
herra tarkastaja
Website

turston wrote:

Harmi kun Like Eating Glass ja Banquet ovat niin paljon parempia kuin muut debyn biisit ettei niitä loppuja jaksa edes kuunnella. Keikalla kyllä toimivat.

eri ja jpp.

#23 06.10.2005 11:59

Acedia
löylynlyömä lappalainen

aqzu wrote:

[quote:c911f5ac41="turston"]Harmi kun Like Eating Glass ja Banquet ovat niin paljon parempia kuin muut debyn biisit ettei niitä loppuja jaksa edes kuunnella. Keikalla kyllä toimivat.

eri ja jpp.[/quote:c911f5ac41]

Lunohan on koko levyn paras biisi!  hand

#24 06.10.2005 13:25

aqzu
herra tarkastaja
Website

ei niistä osaa valita suosikkia, kun levy päälle pärähtää niin loppuun asti aina pyörähtää..

#25 11.10.2005 13:26

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005

Kun kuulin Banquetin ensimmäisen kerran 1,5 vuotta sitten (!?!?) menin aika banaaneiksi. Kun näin bändin kesällä Ruotsissa olin aika banaaneina. Hyvä pändi siis. Levy voisi olla parempi, mutta on se silti todella hyvä.  Ja Like Eating Glass on viime aikojen hienoimpia avausraitoja.

en ole kolmekybänen emoboy

#26 11.10.2005 15:15

hooky
Member
Website

Samaa! Itse haluan nostaa esiin myös sellaista epäilyttävää esistadionvärinää punttiin tuovan "This Modern Love":n. Hieno biisi, vaikka jollekkin saattaa sisältää kaikki mahdolliset pehmokitarapopin kliseet. Jotenkin tuonkin biisin sovituksista kuulee, että bändi osaa pelailla hommia yhteen nätisti.. ja tähänhän ei tunnetusti se ihan mitättömin syy ole Bloc Partyn ansiokas rytmiosasto.

En ole kuullut vielä sitä uutta sinkkua joka on nimeltään "Two More Years", mutta epäilen kyseisen biisin olevan myös sitä popimpaa suuntausta.. joskaan eihän nyt "Like Eating Glass":n ja "Banquet":n kaltaiset rallitkaan mitään kovaa punkkia olleet. Ehkä pari tuollaistakin raitaa olisi kyllä paikallaan vielä tulevaisuudessakin. Toivottavasti Franz Ferdinand antaa positiivista esimerkkiä Bloc Partyn tulevalle kiekolle.

Kaupassa näyttää olevan myös joku Silent Alarm Remixed levy, joka ei kyllä kaikessa täyshintaisuudessa, muutamasta ihan kivasta sinkulla esiintyneestä miksauksesta huolimatta, aiheuta taas minkäänlaista värinää puntissa. Ei ainakaan vielä.

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#27 12.10.2005 12:14

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Filosofian luennoitsijalla oli yllään Bloc Party -paita.

*ottaa takkinsa ja poistuu takavasemmalle, kohti Stupidoa*

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#28 12.10.2005 12:35

aqzu
herra tarkastaja
Website

minullakin parhaillaan.

#29 12.10.2005 16:48

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

aqzu wrote:

minullakin parhaillaan.

Mä pesin just omani  icon_rolleyes

#30 12.10.2005 18:21

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Loogisesti voittekin selittää minulle lyhyesti, mitä edellisellä luennolla käsiteltiin, kun satuin nukkumaan aamuni pitkäksi.

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Bloc Party

Board footer