You are not logged in.
Mikäs Siinaissa jäi kaivelemaan kun sitä ei ole mainittu? Itse en ole levyä tosin edes kuullut, mutta hypehän oli niin melkoista aikanaan että tämä hiljaisuus on hämmentävää. Vai onko nyt backlashin aika?
On nyt jäänyt levyjen kuuntelu tältä vuodelta. Mutta eipä ole kyllä mikään ihan älyttömästi huutomerkkiä pään päälle pistänytkään. Tähänastisen kuuntelun perusteella tosi huono levyvuosi. Kurt Vile ja Shabazz Palaces on varmaan ygöne ja kagone, en tiiä järjestyksestä. Muutoin joistain näistä pitää lista kasailla:
Ville Leinonen - Auringonsäde / Pommisuoja
Toro Y Moi - Underneath the Pine
Moonface - Organ Music Not Vibraphone Like I'd Hoped
Battles - Gloss Drop
Panda Bear - Tomboy
Destroyer - Kaputt
Laurel Halo - Hour Logic EP
Burial - Street Halo EP
Radiohead - The King of Limbs
John Maus - We Must Become the sldjalksdjasd
Peaking Lights - 936
Tim Hecker - Ravedeath, 1972
Tune-Yards - Whokill
Colin Stetson - New History Warfare vol 2.: Judges
Jenny Hval - Viscera
James Ferraro - Night Dolls & Hairspray
Suomiskene nyt jäänyt vähälle huomiolle, mitä muuta hyvää tänä vuonna on tullut? Todettakoon että JVG:n hittibiisit + Raiders ja Mitä sä siit tiiät ovat kyllä vetäviä rallatuksia kaikki, levyllistä en ole kuunnellut.
Liian vähälle kuuntelulle jääneet, mutta hyvälle kuulostaneet:
Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Summmvs (toi Sakamoton Fennesz -homma on menny multa ihan ohi, pitänee tsekata)
Atlas Sound - Parallax
Ricardo Villalobos & Max Lodenbauer - Re: ECM
Nicolas Jaar - Space is only noise
Zomby - Dedication
Oneohtrix Point Never - Replica
Danny Brown - XXX
:
PJ Harvey
St. Vincent
Girls
Asa
Bon Iver (vaikkakin Perth kyllä vuoden biisejä)
M83
Gang Gang Dance (hissimusiikkia)
Re-issue-osastolla miellyttävät Talk Talk ja 4 +20 (tietysti) sekä Mickey Newbury.
Last edited by Krimin sota (08.11.2011 11:51)
Mikäs Siinaissa jäi kaivelemaan kun sitä ei ole mainittu? Itse en ole levyä tosin edes kuullut, mutta hypehän oli niin melkoista aikanaan että tämä hiljaisuus on hämmentävää.
Eikös se todettu paskaksi jossain kraut-topicissa ..en oo vielä ite kuullu, viimmes tosin meinasin ottaa sen Äxästä vaihdossa, mutta jätin vielä...
Missä pelaa hype? Toisaalta enhän mä edes seuraa näitä juttuja
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
James Ferraro - Night Dolls & Hairspray
tuli jo 2010
Mikäs Siinaissa jäi kaivelemaan kun sitä ei ole mainittu? Itse en ole levyä tosin edes kuullut, mutta hypehän oli niin melkoista aikanaan että tämä hiljaisuus on hämmentävää. Vai onko nyt backlashin aika?
salaliittoille ja ylitulkinnalle
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Mickey Newbury.
Eilen hankin uuden Atlas Soundin. Parin kuuntelun jälkeen olen melko varma, että menee kymmenen kovimman julkaisuun joukkoon.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Krimin sota wrote:Mikäs Siinaissa jäi kaivelemaan kun sitä ei ole mainittu? Itse en ole levyä tosin edes kuullut, mutta hypehän oli niin melkoista aikanaan että tämä hiljaisuus on hämmentävää.
Eikös se todettu paskaksi jossain kraut-topicissa
..en oo vielä ite kuullu, viimmes tosin meinasin ottaa sen Äxästä vaihdossa, mutta jätin vielä...
jep, muistaakseni kukaan tällä foorumilla ei ole missään vaiheessa kehunut tuota levyä
hezma wrote:Krimin sota wrote:Mikäs Siinaissa jäi kaivelemaan kun sitä ei ole mainittu? Itse en ole levyä tosin edes kuullut, mutta hypehän oli niin melkoista aikanaan että tämä hiljaisuus on hämmentävää.
..en oo vielä ite kuullu, viimmes tosin meinasin ottaa sen Äxästä vaihdossa, mutta jätin vielä...
jep, muistaakseni kukaan tällä foorumilla ei ole missään vaiheessa kehunut tuota levyä
backslash alkanut
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Vuoden kovin reissue on Noothgrush (jonkinsortin demohämyilyt vuodelta 1994).
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
hrmis ja psykokarkki TÄÄ ON NIIN TEILLE VOI JUMALAUTA MORJES KUIN KOVAA MUSAA
tarkemmin ajateltuna voisin kuvitella kenen tahansa foorumilla luuraavan tykästyvän tähän heti,
ellei tää oo jo ihan old news.
^JA TOI VIDEO. KOKO PAKETTI PARASTA VUONNA 2011 EN TIÄ ONKO LEVYÄ TULLUT NO MUT HEI
Tuli kovasti mieleen jotku '06(?) Breakpoint-entryt yms.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Joo piti mennä tsekkaamaan et onks tolla entryä pouet.netissä.
Älä päästä painiks sitä
^ & ^^ uusille käsitteille
unohdin tsekkaa, yritän muistaa joskus ku oon paikassa jossa youtube toimii
hezma wrote:Krimin sota wrote:Mikäs Siinaissa jäi kaivelemaan kun sitä ei ole mainittu? Itse en ole levyä tosin edes kuullut, mutta hypehän oli niin melkoista aikanaan että tämä hiljaisuus on hämmentävää.
Nyt on: hyvä levy.
Ainaski nämä taitaa olla top-listalla:
Polinski - Labyrinths
Gang Gang Dance - Eye Contact
Apparat Organ Quartet - Polyfonia
John Maus - We Must Become The Pitiless Censors Of Ourselves
The Leo Bugariloves - Feelings
Circle - Noiduttu
Circle - Infektio
Pharaoh Overlord - Horn
Siinai - Olympic Games
Eleanoora Rosenholm - Hyväile minua pimeä tähti
PJ Harvey - Let England Shake
Tom Waits - Bad As Me
Mogwai - Earth Division EP
Battles - Gloss Drop
Caveman
Puiset heilat - Viihdetaiteilija > Ville Leinonen - Auringonsäde / Pommisuoja
Last edited by börjeslandet (13.11.2011 21:15)
en ole kolmekybänen emoboy
Oneohtrix Point Neverin Replica vaikuttaa melko kovalta ja kyllä tuo Kridlokkikin nyt aika hyvin putoilee, kun sitä on jumitellut
new yorkerissa oli danielista juttu.
ESTABLISHED SHIT.
Rough Traden valinnat:
1 josh t pearson last of the country gentlemen
2 nicolas jaar space is only noise
3 kurt vile smoke ring for my halo
4 gillian welch the harrow and the harvest
5 pj harvey let england shake
6 veronica falls veronica falls
7 zomby dedication
8 john maus we must become the pitiless censors of ourselves
9 the head and the heart the head and the heart
10 white hills h-p1Tuosta koko top100
Zomby kyllä vähän yllättää. Dedication vaikutti musta aika lattealta esim. siihen Hyperdub-eepeehen nähden.
Vuoden nuori muotoilija.
vaikutuksen tehneitä levyjä tais olla nelisen kappaletta eli Eleanoora Rosenholmin uusin (häpeällisen aliarvostettu, vitutti kun levyn ilmestyessä kaikkien isojen lehtien kriitikot häpäisivät taas itsensä), Oldhamin uusin, Lulu ja sit toi Country Gentlemen.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Let England Shake on ehdottomasti tän ja parin viime vuodenkin parhaita levyjä. Pitkästä aikaa tuli ihan puskista levy, jossa ei oo mitään huonoa. Muita hyviä: Gang Gang Dance, Kate Bush, Loutallica, James Ferraro, John Maus, Kurt Vile, Eleanoora Rosenholm, The Fall. Circle & Erkki Kurenniemi varmaankin myös, mutta en oo vieläkään saanu kuunneltua sitä q soitin on paskana.
Raadelman alkuvuodesta ilmestynyt debyyttilevy pitää myös mainita.
edit: jaha, sv.
Last edited by jookcha (29.11.2011 13:43)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Oho, mitäs bongaankaan tolta listalta - Bombay Bicycle Clubilta tullut uus levy enkä oo ees huomannut mitään!
Vaikutti kyllä netistä löytämäni näytemateriaalin (pari musavideota tuubista ja sämplet amazonista) perusteella todella hyvältä!
Jep, samoin yllätyksenä tulee toi että Baxter Durylta tullu uus levy, pitääpä etsiä kuunteluun! Hirveesti potentiaalisia nimiä kuulematta kun tätä otsikkoa selailee, ja vähän laiskasti oon tainnu kuunnella uutta musaa ylipäätään ainakin joihinkin takavuosiin verrattuna. Päivätyön puolesta musakirjastolla tulee tosin kuunneltua jatkuvasti kaikennäkösiä uutuuksia silleen pikakelauksella. Deejii-juttuja varten tulee taas sitten etsittyä ainoastaan yksittäisiä hyviä biisejä ja vähät välitettyä albumeista. Tällä hetkellä omalle shortilistilleni heitän ainakin nää:
A-lista, näitä on kuunneltu ja tykkäilty kovin:
austra - feel it break
nicolas jaar - space is only noise
kurt vile - smoke ring for my halo
seksihullut - seksihullut
sur-rur - liikkuu kivipinnoilla asumuksenaan laatikko
kakkahätä-77 - huoltoasemalle unohdettu mies
zombi - escape velocity
go! team - rolling blackouts
girls - father, son, holy ghost
black lips - arabia mountain
bob hund - det överexponerade gömstallet
iceage - new brigade
kode9 & the spaceape - black sun
luomo - plus
new tigers - new tigers
tv-resistori - tv-resistori
delta force II - megamosh 2011
tsembla - fauna
tim hecker - ravedeath, 1972
gil scott-heron & jamie xx - we're new here
B-kori, ihan jees mut mut:
zomby - dedication
james blake - james blake
cut copy - zonoscope
gang gang dance - eye contact
azari & III - azari & iii
lykke li - wounded rhymes
prurient - bermuda drain
raphael saadiq - stone rollin'
tape - revelationes
washed out - within and without
Last edited by risto_m (30.11.2011 16:06)
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
p.s.
myös tämä ja kassuista puheen ollen joko RÄJÄYTTÄJÄT! mainittu?
kode9 & the spaceape - black sun
Tsaijai! Tää oli ihan unohtunut kaavailuista! Ensivaikutelma tästä oli (sen äärimmäisen kovan ekan levyn jälkeen) pienoinen pettymys, mutta täytynee vielä koettaa.
Vuoden nuori muotoilija.
risto_m wrote:kode9 & the spaceape - black sun
Tsaijai! Tää oli ihan unohtunut kaavailuista! Ensivaikutelma tästä oli (sen äärimmäisen kovan ekan levyn jälkeen) pienoinen pettymys, mutta täytynee vielä koettaa.
Joo on toi kyl kova. Vaikka biisejä on pitkältä ajalta, niin vahva yhtenäinen tunnelma levyllä. Tykkään että Spaceape-biisit ja instrut on sopivassa balanssissa.
Omalle listalle pitää lisätäkin muutes viä Tim Hecker, Tsembla ja Gil Scott-Heron & Jamie XX. Kuulemattomista mainituista otan missiokseni saada mahollisimman pian Hertta Lussu Ässän ja John Mausin levyt käsiini.
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
sinisille pikkudildoille