You are not logged in.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Kate Bush on entuudestaan kohtuu tuntematon, mutta tää biisi herätti uteliaisuuden sen verran että täytyypä katsastaa tämä uusin levy.
Ihan vaan tiedoks, että Kate on nainen.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
en ole kolmekybänen emoboy
Tässä kontekstissa se ei häirinnyt.
Uusin levy löytyy nyt Spotifystä. Muutaman kuuntelun jälkeen olen suhteellisen positiivisin mielin levyn suhteen. Etukäteen pelotti ikisuosikkieni (This Woman's Work ja Moments Of Pleasure) uudet versiot, mutta eivät nuo varsinaisesti huonojakaan ole, vaan oikeastaan varsin lupaavia. Vaatii lisäkuunteluja.
Every old sock meets an old shoe.
Täältä löytyy mielenkiintoinen Pitchfork-juttu Bushista.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Surprise! After a long, long period of inactivity, Kate Bush is on a roll. Following the May release of Director's Cut, which reworked tracks from her back catalog, Bush has announced her second new album of the year. 50 Words for Snow contains all new tracks, seven of them in 65 minutes. It's out November 21 on her own label Fish People via EMI. Tracklist below:
01 Snowflake
02 Lake Tahoe
03 Misty
04 Wildman
05 Snowed in at Wheeler Street
06 50 Words for Snow
07 Among Angels
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Jotenki se tarkempi tutustuminen tähän on vähän jäänyt, vaikka Hounds of Lovesta kerkesin vähän jo innostua.
how they run this show.
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
Bassotyöskentely koko Aerial- levyllä on kerrassaan upeaa, siis silleen että toi on varmaan viime vuosikymmenen parhaita levyjä bassopuolelta. Toki muutenkin soittopuoli on paremmin hanskassa kuin indiemmillä laulaja/lauluntekijöillä. "Sunset" ehkä suurin suosikkini, homma karkaa ihan flamencoksi ja jotenkin fiilis on huikea.
Tämä postaus houkutteli laittamaan levyn pitkästä aikaa soimaan. Sunset-biisiin asti en ole vielä päässyt, joten enpä siitä sano mitään. Vielä kolmas levyn hienous bassottelun ja muun soittotaidon lisäksi ovat sävellykset. Niistä tulee jotain nostalgista fiilistä kadonneesta ajasta, jolloin pop-biisejä vielä osattiin säveltää. Kun kuuntelee jonkun nykyajan pop-levyn, usein tuntuu ettei biisejä erota toisistaan. Aerialissa sävellyksistä toisiin siirtyminen on elämys, jonka vastapainoksi soundipuoli on hyvin yhdenmukainen ja tekee levystä kokonaisuuden. Mutta jottei pelkkiä ylisanoja, niin kylhän tämä vuonna 2005 tehty havainto pätee edelleen:
Alkoi vähän ärsyttää se, miten paljon Katen poika Bertie on vaikuttamassa tuolla levyllä. Tulee aina jotenkin kiusaantunut olo kun kuuntelee samannimistä raitaa
Ärsyttäisi olla teini-ikäinen Bertie, ja kuulla itsestään tuollainen mamis-biisi joltain helkkarin menestysalbumilta.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Jotenki se tarkempi tutustuminen tähän on vähän jäänyt, vaikka Hounds of Lovesta kerkesin vähän jo innostua.
Itelläkin tässä kesken projekti Bush, mut oon tykännyt kaikesta tähän asti kuulemastani. Tosin sillä varauksella, että diggailen enemmän yksittäisistä biiseistä kuin levyistä kokonaisuutena.
Uudempiin levyihin en oo vielä uskaltanut kajota, mut vielä on muutama 80-luvun levykin kuulematta joten nou hätä.
Kate on siitä näpsäkkä likka, että sillä on lyhyt ja ytimekäs diskografia ja levyjä löytää helposti ja edullisesti
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
The Dreaming on parhain jos että sitä vielä oo huomannu
Director's cut oli jotenkin kiinnostava, vaikka en olekkaan ehtinyt syventyä. Varmaan kuuntelen uuden levyn ainakin läpi. Kasarikama ei kiinnosta.
The Dreaming on parhain jos että sitä vielä oo huomannu
Justiin tässä taas yritin tai onnistuinkin The Dreamingin kuuntelemaan läpi. Enää en aio yrittää. En vaan saa mitään otetta levystä. Esim. jollain Hounds Of Lovella on Cloudbusting, joka kuulostaa välittömästi hyvältä, mutta tuolla levyllä ei minulle ole mitään tarttumapintaa. Aerialkin on huomattavasti miellyttävämpää kuuneltavaa.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Tykkään tästä versiosta paljon enemmän kuin alkuperäisestä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Eri. Uskaltaako joku muuten kuunnella vierestä löytyvän Indican cover-version?
how they run this show.
Kymmenen sekuntia riitti.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Kolmen kuuntelun jälkeen
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Kyllä tää mustakin on aika hyvä, vaikka Kate Bushin laulusuoritus onkin biisin heikoin lenkki. Olettaen että kertosäkeessä laulaa joku muu siis.
Tässä pidempi versio. Tykkään todella paljon. Tarinalle
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Kati Puska ei ole koskaan julkaissut yhtään huonoa albumia, ellei sitten Director's Cuttia voi sellaiseksi lukea. No, koska se oli vähän niinkuin kokoelma niin menköön vielä ei-oikeana-albumina. Wild Manin perusteella odotan uutta tulevaa eeposta myönteisellä mielellä.
Last edited by chrome3d (20.10.2011 13:35)
http://www.npr.org/2011/11/13/142133269 … w#playlist
Uusi levy kuunneltavissa. Ekan kuuntelun perusteella ekat neljä biisiä on todella hyviä. Elton John kuulostaa vähän out of place viidennessä. David Sylviania on selkeästi kuunneltu, which is nice.
Stephen Fry höpisee jotain kans tolla uudella. Odotan innolla.
Joo se kertoo 50 sanaa lumelle. Vähän hörhö biisi.
En oo vielä kuullu. NYT-liitteestä vaan luin sen haastattelun.
Aivan törkeen hienolta kuulostaa tuo uusi levy. Vaatii paljon lisäkuuntelua.
On kyllä aivan loistava tämä uusi levy.
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
Ensikuuntelussa. Kuulostaa hyvältä. Täytyy kyllä mainita: on ihan älyttömän hirveä kansi.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!