#1 28.07.2011 17:41

seiska
Member
Registered: 12.01.2011

The Caretaker / Leyland Kirby / jne

An Empty Bliss Beyond This Worldia tullut kuunneltua nyt pari kolme kertaa ja täähän on kaikessa yksinkertaisuudessaan ihan huippukamaa. Vaikea hahmottaa mikä tästä tekee niin hyvän. Ehkä se tietty eteerinen ja pseudonostalginen tunnelma, joka tästä tulee kun laittaa soimaan.

the-caretaker-an-empty-bliss-beyond-this-world.jpg

Onks missään tän äijän ysäri-jutuissa mitään järkeä? Diskografia on huomattavan sekava.

Last edited by seiska (28.07.2011 17:42)

#2 03.08.2011 11:52

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009

Re: The Caretaker / Leyland Kirby / jne

Hankin keväällä Kirbyn Sadly, The Future Is No Longer What It Was -mammutin. Huikeeta kamaa, jossain ambientin, modernin klassisen ja kenttä-äänitysten välisillä selkosilla.

Vuoden nuori muotoilija.

#3 03.08.2011 11:58

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

uus levy on kyllä hyvä. tekeekö toi jäbä mitään muuta kuin etsii divareista vanhoja levyjä, kääntää ne tietokoneelleen ja julkaisee omana musiikkinaan?

#4 09.11.2011 12:03

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005

Joo toi uusin Caretaker on hyvä, en tosin oo oikeestaan innostunu kuuntelemaan sitä kuin nyt vasta loppusyksystä. Tää on hirmu kiva levy pitää pyörimässä mut tässä häiritsee se että konsepti on toteutettu jotenkin puolivillaisesti, tai siis että Kirbyn omaa inputtia ei hirveesti ole. Kärjistettynä jäbä hankkii vanhoja savikiekkoja, tekee niistä minuutin luuppeja, lisää kaikua ja panorointia ja julkaisee sit levyn. Samaa found soundiahan se on ny vuosikymmenen verran tehnyt et ei tää sinällään yllätä mut tällä uudella levyllä toi... no, laiskuus pistää kaikkein härskimmin silmään. Biisit loppuu monesti kuin seinään ilman et niitä ois koittanu edes feidata nätisti tai ovelasti.

Toisaalta tää soundaa niin hyvältä et kyllä täs varmasti kohtuupaljon twiikkaamista ja karsimista on taustalla et oikeet pätkät kuulostaa sopivalta. Ja kokonaisvaltaisena kuuntelu/tunne-elämyksenähän tää on erinomainen. Sitä ei sovi unohtaa.

Vähän mua myös arveluttaa se, että nykyisenä ironian läpitunkemana aikakautena elähdyttäviä kokemuksia pitää hakea jostain uudelleenpaketoiduista 20-luvun swing-rinkuloista mut se on jo kokonaan toinen tarina.

Älä päästä painiks sitä

#5 15.02.2012 21:07

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009

Huikea levyhän tuo Empty Bliss jne on. Ihan mahtava dementiatunnelma läpi levyn.

Mutta asiaan:

jäbä jakaa ilmaiseksi tällaista:

http://thecaretaker.bandcamp.com/album/ … ter-sebald

Vuoden nuori muotoilija.

#6 19.02.2012 18:18

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011

kivan musaa, ehkä mun makuun turhan sovinnaista. joku basinski tai tietty marclay vetää tän homman niin pal rohkeammalla otteella, mut kyllähän tätä kuuntelee. mulle ny on ihan se ja sama onko tää tyyppi vaan digitoinut nää levyn kaiun läpi tai tehny jotakin muuta, en oo vielä osannut tajuta että kuinka paljon vaivannäköä on tarpeeksi vaivannäköä jotta joku teos on legiitimisti jonkun tyypin oma teos. ja diggaanhan mä dj-keikoista ja mixtapesta aika perkeleesti, ja olen sellaisia ostanutkin niin mitäpä tästä. ja kun nyt vieläpä kuuntelen tätä levyä ilmaiseksi soundcloudista niin en kyl keksi että mikä tässä periaatteellisella tasolla olis pielessä. ainoastaan tän tyypin estetiikka ja tyylitaju ei herätä liiempiä intohimoja.

vaikka aika eri kamaa, niin suosittelen tosi tosi paljon christian marclayn records-kokoelmaa ja sit djtrio-levyä. edellinen aika konstailematon ja raaka, jälkimmäinen leikkisä ja paikoin korostuneen taiturimainen, mutta molemmat varmasti tsekkaamisen arvoisia.
tietty kanssa joseph hammerin jutut, esim uusin "i love you, please love me too" on kollaasitekniikkaa neroimmillaan ja ehkä myös herkimmillään, tai että hammerilla on kyky tajuta herkkyyttä sellaista soinneista ja samplelähteistä jotka ei oo ihan niin bloody obvious ku nää caretakerin old-timerit. ehkä mä vielä oivallan tän an empty blissin mut vähä epäilen.

pitää kuunnella vielä tota leland kirbyä joku päivä, lyhyiden näytteiden perusteella tuntui vähän tusinakamalta, mut en oo konepellin alle tajunnut vielä kurkistaa.

Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

#7 19.02.2012 21:46

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

The Caretaker on mulle oudompi, yks levy taitaa olla hyllyssä, mutta V/Vm:stä tykkään erittäin paljon.

organizing the boy scouts for murder is wrong

#8 09.05.2014 07:59

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009

Leyland Kirby drops free 40-track album We Drink to Forget the Coming Storm

Melkoisia mötköjä tämä ja Sadly, the future is no longer what it was, jolle tää on jatkumoa. Tosi hyvää musaa peuk

Jannemin mainitseman V/Vm-projektin The Death of Rave -levy julkaistaan näköjään kans tän kuun lopulla uudestaan, täytyypä tsekkailla sekin.

Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

Board footer