You are not logged in.
1. Koska musajournalismia on kaikkein helpointa verrata ulkomaan-vastaavaan. Räikeät tasoerot paljastuvat helposti.
2. Koska musajournalismi maailmallakaan ei ole kovin hääppöistä. Musajorina olisi paljon parempi termi. Musiikkiin nyt ei yksinkertaisesti tunnu saavan otetta kirjoitetulla sanalla. Varmaan joku ysärin taitteen grunge-lehti on ollut tosi kova, tiedetään, mutta siihen aikaan ei ollutkaan youtube-linkkejä.
Tämä on vain henkilökohtainen mielipide ihmiseltä, joka ei ole koskaan halunnut lukea suomalaista musajournalismia kuin vähän alusta. Aivan täysin yhdentekevää tavaraa. Toisaalta tässä painaa myös se, että enpä ole kokenut voivani oikein antaa itsekään mitään suomalaiselle musakirjoittelulle, joten hiukan tyhmää ruveta dissailemaan muita, jotka sentään vaivautuvat yrittämään. Viime aikoina Mervi Vuorelan pari juttua NRGM:ssä ovat oikeasti olleet kiinnostavia, ja se on kunnioitettava suoritus. Joskus jos rohkaistuisi, niin olisi siistiä testata omia kykyjään just jossain Nuorgamissa ihan vaan siksi, että siinä on mukana hyviä tyyppejä. Tää nyt lähti vähän sivuraiteelle.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
1. Koska musajournalismia on kaikkein helpointa verrata ulkomaan-vastaavaan. Räikeät tasoerot paljastuvat helposti.
2. Koska musajournalismi maailmallakaan ei ole kovin hääppöistä. Musajorina olisi paljon parempi termi. Musiikkiin nyt ei yksinkertaisesti tunnu saavan otetta kirjoitetulla sanalla. Varmaan joku ysärin taitteen grunge-lehti on ollut tosi kova,
Aivan (paitsi grungen osalta), loppujen lopuksi erityisen näkemyksellistä JA kielellisesti ansiokasta tavaraa on tullut vastaan tosi harvoin. Viimeksi tulee mieleen ehkä Simon Reynolds kasarin lopun Melody Makerissä tai Ian Penman kasarin alun NME:ssä. Ja Härmässä tietty Mutiny zine-puolelta, jossa ei tarvitse yrittää miellyttää maksavia asiakkaita.
Eikun sori, olihan Soundissakin jonkin aikaa Pekka Laine, jolla riitti asiantuntemusta aika monelle saralle, ja nykyään meän oma Arttu T., joka ei näköjään kuitenkaan halua tehdä muita kuin kolumneja. Reynoldsit ja Penmanit sentään oikein hieroivat käsiään, kun pääsivät vääntämään oikeita artistijuttuja (ja okei, epäilemättä niille myös maksettiin siitä edes puoli-inhimillisiä korvauksia -- päinvastoin kuin suomalaisille).
PS. Olisikohan Bernardille kelvannut 80-luvun lopun Roo Ketvel Rumbassa?
muistan roo ketvelin uudesta suomesta kasarilta; en tajunnu sen jutuista juuri mitään
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Mullekin tuli Rumba! Jaoin ite niitä duunissa tosi vähän, eli foorumilaisille on tosi monelle tullu siihen nähden. Mistä helvetin rekisteristä ne on onkinu musanördejen osotteet?
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Kai kaikille, jotka on joskus tilannu 'mban on tullu
harry-irene wrote:Hassuttelija wrote:Taasko se uudistuu? Ja miten tämä "uudistuminen" näkyy?
Paksumpi lehti, pitempiä juttuja, Forsstolle enemmän tilaa
Toivottavasti jatkossa myös artistihaastatteluille jää enemmän tilaa.
Artistihaastatteluja musalehdessä, you must be kiddin'!
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
PS. Olisikohan Bernardille kelvannut 80-luvun lopun Roo Ketvel Rumbassa?
en kauheesti diggaa, mut olipahan ainakin persoonallinen
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
janne m. wrote:Mut sit mitäs ihmettä - levyarvioista jätetty levy-yhtiön nimi veks Onpas nyt viksu ratkaisu. Vai pitääks tästä nyt päätellä, että toi on Rumban statement alan tilasta? Olisitte jättäneet ne tähdet ennemmin pois.
Kuulemma tavallinen lukija ei välitä mistään levy-yhtiöiden nimistä... (ja näyttää paremmalta ladottaessa)
Eka kohta voi hyvinkin olla totta, mutta ei se niin paljoa tilaa vie etteikö sitä sais mageesti mahtumaan, vrt. miten pienellä arvioijan nimi on. Arviosivut on nykytaitossa kuiteski niin ilmavia.
Tää on aika radikaalisti paska homma mun mielestä
organizing the boy scouts for murder is wrong
komp
bzort glorf bööth
harry-irene wrote:janne m. wrote:Mut sit mitäs ihmettä - levyarvioista jätetty levy-yhtiön nimi veks Onpas nyt viksu ratkaisu. Vai pitääks tästä nyt päätellä, että toi on Rumban statement alan tilasta? Olisitte jättäneet ne tähdet ennemmin pois.
Kuulemma tavallinen lukija ei välitä mistään levy-yhtiöiden nimistä... (ja näyttää paremmalta ladottaessa)
Eka kohta voi hyvinkin olla totta, mutta ei se niin paljoa tilaa vie etteikö sitä sais mageesti mahtumaan, vrt. miten pienellä arvioijan nimi on. Arviosivut on nykytaitossa kuiteski niin ilmavia.
No itse kyl uskon että jopa Rumban lukijoista moni haluaa tietää jo lehdestä lukiessa (eikä vasta googlatessa), onko levy julkaistu Fonalilla vai Pokolla -- ja asioista kiinnostuneiden lukijoiden rankaiseminen pimittämällä jotain perusinfoa sillä verukkeella että yksi tai kaksi pientä sanaa yhtäkkiä muka pilaisi ladonnan, kuulostaa aika helvetin väkinäiseltä uudistukselta.
janne m. wrote:harry-irene wrote:janne m. wrote:Mut sit mitäs ihmettä - levyarvioista jätetty levy-yhtiön nimi veks Onpas nyt viksu ratkaisu. Vai pitääks tästä nyt päätellä, että toi on Rumban statement alan tilasta? Olisitte jättäneet ne tähdet ennemmin pois.
No itse kyl uskon että jopa Rumban lukijoista moni haluaa tietää jo lehdestä lukiessa (eikä vasta googlatessa), onko levy julkaistu Fonalilla vai Pokolla -- ja asioista kiinnostuneiden lukijoiden rankaiseminen pimittämällä jotain perusinfoa sillä verukkeella että yksi tai kaksi pientä sanaa yhtäkkiä muka pilaisi ladonnan, kuulostaa aika helvetin väkinäiseltä uudistukselta.
Taitavat olla tulossa takaisin jatkossa...samoin kuin selvemmät puolikkaat tähdissä.
Interaktiivisuudesta plussaa!
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
janne m. wrote:harry-irene wrote:janne m. wrote:Mut sit mitäs ihmettä - levyarvioista jätetty levy-yhtiön nimi veks Onpas nyt viksu ratkaisu. Vai pitääks tästä nyt päätellä, että toi on Rumban statement alan tilasta? Olisitte jättäneet ne tähdet ennemmin pois.
Jepu jepu. Heh, samalla logiikalla vois jättää arvostelijan nimen pois koska tuskin keskiverto lukijaa kiinnostaa kuka jutun on kirjoittanut
Mut hyvä jos ovat tulossa takaisin, ei tartte perua kestotilausta
Jepu jepu. Heh, samalla logiikalla vois jättää arvostelijan nimen pois koska tuskin keskiverto lukijaa kiinnostaa kuka jutun on kirjoittanut
Luultavasti tulossa takaisin, sen verran on tullut palautetta. Mutten voi luvata, enhän mää sitä toimita.
Last edited by Feggy (10.10.2011 19:07)
Vähän mauttomia kyl noi naljailevat kuvatekstit tossa Chisu-jutussa.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Vähän mauttomia kyl noi naljailevat kuvatekstit tossa Chisu-jutussa.
Joo en kans oikeen tajunnu mitä niillä halutaan sanoa.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
laitan tänne koska rumba, vaikka nettilinkistä onkin kyse:
Psykerockin veteraanibändi Kevin julkaisi pitkästä aikaa uuden biisin
siis anteeksi, psykerokin? veteraanibändi?
kyseessä ilmeisesti tämä kolmannen luokan indiepoppipumppu muutaman vuoden takaa (jonka keikalta lähdin kerran kesken pois koska niin keskinkertainen meininki )
MVNT?
laitan tänne koska rumba, vaikka nettilinkistä onkin kyse:
Psykerockin veteraanibändi Kevin julkaisi pitkästä aikaa uuden biisin
siis anteeksi, psykerokin? veteraanibändi?
kyseessä ilmeisesti tämä kolmannen luokan indiepoppipumppu muutaman vuoden takaa (jonka keikalta lähdin kerran kesken pois koska niin keskinkertainen meininki )
MVNT?
Rumba - vältä huonoa musiikkia!
Kevin on tosiaan tyhjänpäiväistä saastaa.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
bzort glorf bööth
Höh, edellinen levy oli musta hyvä ja oli siinä ihan psykerockiakin.
Höh, edellinen levy oli musta hyvä ja oli siinä ihan psykerockiakin.
Sama.. Ei ehkä ykkössuosikkeja mutta ihan kelpo musaa kuitenkin, jotain Love-viitteitä taisin yhtyeen tuotannossa joskus olla kuulevinani. Uudesta biisistä en sano vielä mitään, aika erilaista meininkiä aikaisempaan verrattuna.
Jonkinlaisia tunteita orkesteri näyttää kuitenkin herättävän
SS-tunteet
Tilasin Basson kun ei se niin kauheesti maksa.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Tilasin Basson kun ei se niin kauheesti maksa.
Oon miettiny, että vois. Paitsi että onks siellä nykyään vaan kuvia melankolisista villapaitatyypeistä usvaisilla pelloilla?
Vuoden nuori muotoilija.
barton_funk wrote:Tilasin Basson kun ei se niin kauheesti maksa.
Oon miettiny, että vois. Paitsi että onks siellä nykyään vaan kuvia melankolisista villapaitatyypeistä usvaisilla pelloilla?
En ole paria uusinta lukenu. Raportoin kun eka lehti kolahtaa luukusta sisään.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Folkhälsan wrote:barton_funk wrote:Tilasin Basson kun ei se niin kauheesti maksa.
Kelasin just, että vois perua Possesta asti kestäneen tilauksen. Menny huonoks ja tylsäks.
barton_funk wrote:Folkhälsan wrote:barton_funk wrote:Tilasin Basson kun ei se niin kauheesti maksa.
Kelasin just, että vois perua Possesta asti kestäneen tilauksen. Menny huonoks ja tylsäks.
Odotan innolla Skelen kommentin jälkeen.