You are not logged in.
MMM wrote:Urho Ghettonen wrote:14 parasta epäjärjestyksessä
Black Saint and the Sinner Lady
A Love Supreme
Bringing it All Back Home
The Times They Are a-Changin'
Pet Sounds
Abbey Road
Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
Odessey and Oracle
Astral Weeks
Il buono, il brutto, il cattivo
In the Court of the Crimson King
Five Leaves Left
Everybody Knows This is Nowhere
Led Zeppelinekaa en oo kuullu, toka on ihan ok mut ei tranen läheskään paras, bringing en edes tiedä mikä se on,
the times jne on varmaan dylania ei pal kiinnosta se paitsi jotku 80-l jutut, pet sounds kalpenee pahasti 50-l lopun
ja 60 -luvun alun esikuvilleen, beatles voi ny herrasiunaa apuva kaameeta, zombies on ihan ok mut kuluu nopeesti, astral
weeks en oo kuullu, il buono no joo mut ei taaska herran paras, king crimsonin ainoo hyvä on earthbound, drake o
kaiken pahan juuri, everybody knows no en jaksa kattoo mikä se edes on, led zep on toki ihan neroo omalla alallaan.tää oli varmaan TODELLA hyödyllinen postaus kaikkien muidenkin mielestä.
Joo kyllä mun täytyy sano, että jos et tiedä mitä Bringing it All Back Home ja Everybody Knows This is Nowhere ovat niin ei tuota kritiikkiä pysty ihan kauhean vakavasti ottaa Mun mielestä ehkä kaksi 60-luvun parasta levyä ja molempia vaikutus on edelleen kuultavissa todella monessa bändissä.
joo, mä en harrasta tätä tän tyyppistä klassikkolevyjen tuntemiseen perustuvaa musiikki-tietoutta, hyvä ku kerkee pikkasen tyyppaan kaikkee maailman musiikkia jokusen levyn verran. En silti näe miten se tekee mun ns. kritiikistä vähemmän vakavasti otettavaa: kun minähän en puuttunut siihen että "nämä levyt ovat huono otanta 60-luvun parhaimmistosta", vaan kommentoin levy levyltä tuota listaasi ja, kuten näkyy, nopsaan höpsösti fiilispohjalta. Joten mikä se kritiikki tässä edes on, jota et voi ottaa vakavasti? Mielipiteeni levystä X ei ole vakavasti otettava koska en ole kuullut levyä Y?
(siis ei sillä että oletan nyt sinunkaan tässä olevan veran maku suussa, kunhan täs takerrun sunnuntain kunniaksi )
Kuten olen ehkä ennenkin maininnut, en oo vielä tajunnut mihin mä tarvitsisin kaikenkattavaa, kokonaisvaltaista tietoutta jostakin musagenrestä ja miten se parantais mun musiikin kuuntelua tai mun mahdollisia kommentteja levytetystä musiikista. Samalla henkäyksellä vielä sanottakoon että en myöskään vastusta sellasen tietopankin haalimista (apua lol jos vastustaisin). Mut ku siinä tulee sit kärjistytetysti se että onko järkee ajatella tietävänsä jotain neil youngista jotain jos ei kuunnellu sitä appalakkien folk-musiikkia joka sitä edelsi ja niin edelleen, ts. milloin voi alkaa ottaa vakavasti. Okei nyt muakin alkaa oksettaa tää mun suhteellisuuden suhteellisuus.
kiva että listasit joktap ja varmaan kuuntelen nyt noi levyt.
Last edited by MMM (31.07.2011 23:24)
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
kuuntele ainakin Everybody Knows This Is Nowhere!
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
MMM wrote:kiva että listasit joktap ja varmaan kuuntelen nyt noi levyt.
joo kuulin sen neil youngin ekan levyn tos viime vuonna ekaa kertaa, ja se oli kyl tosi kiva.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
bernardblack wrote:MMM wrote:kiva että listasit joktap ja varmaan kuuntelen nyt noi levyt.
joo kuulin sen neil youngin ekan levyn tos viime vuonna ekaa kertaa, ja se oli kyl tosi kiva.
Everybody Knows onkin sit jo ihan nextillä levelillä
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
MMM wrote:bernardblack wrote:MMM wrote:kiva että listasit joktap ja varmaan kuuntelen nyt noi levyt.
smaa!
bzort glorf bööth
bernardblack wrote:MMM wrote:bernardblack wrote:MMM wrote:kiva että listasit joktap ja varmaan kuuntelen nyt noi levyt.
smaa!
smaa!
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Alxity wrote:MMM wrote:Urho Ghettonen wrote:14 parasta epäjärjestyksessä
Black Saint and the Sinner Lady
A Love Supreme
Bringing it All Back Home
The Times They Are a-Changin'
Pet Sounds
Abbey Road
Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
Odessey and Oracle
Astral Weeks
Il buono, il brutto, il cattivo
In the Court of the Crimson King
Five Leaves Left
Everybody Knows This is Nowhere
Led Zeppelinekaa en oo kuullu, toka on ihan ok mut ei tranen läheskään paras, bringing en edes tiedä mikä se on,
the times jne on varmaan dylania ei pal kiinnosta se paitsi jotku 80-l jutut, pet sounds kalpenee pahasti 50-l lopun
ja 60 -luvun alun esikuvilleen, beatles voi ny herrasiunaa apuva kaameeta, zombies on ihan ok mut kuluu nopeesti, astral
weeks en oo kuullu, il buono no joo mut ei taaska herran paras, king crimsonin ainoo hyvä on earthbound, drake o
kaiken pahan juuri, everybody knows no en jaksa kattoo mikä se edes on, led zep on toki ihan neroo omalla alallaan.tää oli varmaan TODELLA hyödyllinen postaus kaikkien muidenkin mielestä.
Joo kyllä mun täytyy sano, että jos et tiedä mitä Bringing it All Back Home ja Everybody Knows This is Nowhere ovat niin ei tuota kritiikkiä pysty ihan kauhean vakavasti ottaa Mun mielestä ehkä kaksi 60-luvun parasta levyä ja molempia vaikutus on edelleen kuultavissa todella monessa bändissä.
joo, mä en harrasta tätä tän tyyppistä klassikkolevyjen tuntemiseen perustuvaa musiikki-tietoutta, hyvä ku kerkee pikkasen tyyppaan kaikkee maailman musiikkia jokusen levyn verran. En silti näe miten se tekee mun ns. kritiikistä vähemmän vakavasti otettavaa: kun minähän en puuttunut siihen että "nämä levyt ovat huono otanta 60-luvun parhaimmistosta", vaan kommentoin levy levyltä tuota listaasi ja, kuten näkyy, nopsaan höpsösti fiilispohjalta. Joten mikä se kritiikki tässä edes on, jota et voi ottaa vakavasti? Mielipiteeni levystä X ei ole vakavasti otettava koska en ole kuullut levyä Y?
(siis ei sillä että oletan nyt sinunkaan tässä olevan veran maku suussa, kunhan täs takerrun sunnuntain kunniaksi )Kuten olen ehkä ennenkin maininnut, en oo vielä tajunnut mihin mä tarvitsisin kaikenkattavaa, kokonaisvaltaista tietoutta jostakin musagenrestä ja miten se parantais mun musiikin kuuntelua tai mun mahdollisia kommentteja levytetystä musiikista. Samalla henkäyksellä vielä sanottakoon että en myöskään vastusta sellasen tietopankin haalimista (apua lol jos vastustaisin). Mut ku siinä tulee sit kärjistytetysti se että onko järkee ajatella tietävänsä jotain neil youngista jotain jos ei kuunnellu sitä appalakkien folk-musiikkia joka sitä edelsi ja niin edelleen, ts. milloin voi alkaa ottaa vakavasti. Okei nyt muakin alkaa oksettaa tää mun suhteellisuuden suhteellisuus.
Tuo ei muuten ollut mun vaan Urho Ghettosen lista...
Lähinnä kai tuon mun viestin pointtina oli ettei kannata koko 60-lukua skipata jos ei tykkää esim. Beatlesista tai Pet Soundista, koska sieltä löytyy myös esim. Everybody Knows This Is Nowheren tapaisia levyjä (joka tosiaan on huomattavasti sitä Youngin soolodebyyttiä parempi). Eli tarkoituksena oli siis hieman provon voimalla yrittää saada joku kuuntelemaan kyseinen levy (ja miksei myös Dylanin Bringin It All Back Home). En toki tarkoita että vasta sitten saa arvostella musiikkia kun on kaiken kuullut tms, mutta toisaalta nuo kaksi levyä ovat minusta sen verran loistavia, että ansaitsevat kuitenkin muutakin kuin "kuulematta paskaa"-arvion
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Missä olit, kun Apollo 11 laskeutui kuun pinnalle?
.
Seurasin lähetystä telkusta
Lisäksi v. -68 olin kuulemma päättänyt, että isona musta tulee joko Beatles tai Batman. (Mut en o viä päättäny kumpi)
+ Oman aikansa Japani oli muuten Ranska, mitä tulee nerokkaiden pophybridien omaksumiseen ja jalostamiseen: http://www.youtube.com/watch?v=8j3mhLX-acw
Tomsk wrote:60-luku buu.
smaa
Peter Brötzmannin Machine Gun (-68 ) on muuten yhä rajumpaa musaa ko mitä te kuuntelette hei
Last edited by harry-irene (01.08.2011 10:10)
tapna wrote:Tomsk wrote:60-luku buu.
smaa
Peter Brötzmannin Machine Gun (-68 ) on muuten yhä rajumpaa musaa ko mitä te kuuntelette hei
tapna wrote:Tomsk wrote:60-luku buu.
smaa
Piti mielenkiinnosta kuunnella ja olihan se aikamoista menoa
<@DBGene> senkin karkki
^no hei jos et oo kuullut tota ja puhut 60-luvun parhaista levyistä niin...
^no hei jos et oo kuullut tota ja puhut 60-luvun parhaista levyistä niin...
Nyt olen kuullut, mutta oletko sinä kuullut vielä Everybody Knows This is Nowherea
<@DBGene> senkin karkki
MMM wrote:^no hei jos et oo kuullut tota ja puhut 60-luvun parhaista levyistä niin...
Nyt olen kuullut, mutta oletko sinä kuullut vielä Everybody Knows This is Nowherea
prkl ku aloin lataamaan mut katkasin sen vahingossa, pitääpä tänään töissä kuunnella.
vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin
kuuntelen nyt tota everybody knows Mitään UG:tä ei ole olemassa
harry-irene wrote:tapna wrote:Tomsk wrote:60-luku buu.
smaa
Piti mielenkiinnosta kuunnella ja olihan se aikamoista menoa
Onhan toi tuttu. En sano etteikö 60-luvulta joitakin hyviä juttuja löytyisi, mutta tuo kanonisoitu puoli ei anna mulle pal mittään.
Sent from my iPhone 16
Suurin osa noista psykedeliajutuistakin on vaan ihan kivoja.
Nää on esim. enemmän kuin vaan kivoja:
The Shaggs - Philosophy of the World
Captain Beefheart - Safe as Milk
Captain Beefheart - Trout Mask Replica
Roy Orbisonin jotku biisit
Sonicsin jotku biisit
The Pleasure Seekersin jotku biisit
ainiin
ja The Doors
Sent from my iPhone 16
joku vois tehdä doorseille oman topikin
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
MMM wrote:^no hei jos et oo kuullut tota ja puhut 60-luvun parhaista levyistä niin...
no ni nyt oon kuunnellut tätä. Ossaaks nimetä niitä bändejä joita tää levy on kovasti inspiroinu?
Ei kyl uponnu. Löllömmät biisit ku after the gold rushilla. Tuli vähän CSNY-vibat tietty ja joku if i could only remember my name
mieleen = pömppöä jammailua, ihan ku jotain southern progea. apuva.
60-luvulla tuli Steve Reichilta ehkä ne hänen parhaat juttunsa. Sit jotain fluxee/performanssi-inspiroituneita juttuja kanssa osuu tolle ajalle, samaten lamonte-mies oli edelleen kovassa vedossa ja silvissii.
Ja tietty länsinaapurin Fylkingen-kuviot ny oli ihan omaa luokkaansa, samaten jotku kotimaiset kokeilut.
joku vois tehdä doorseille oman topikin
Hyvä idea! Kannatetaan!
Sent from my iPhone 16
TWISTED BITCH wrote:joku vois tehdä doorseille oman topikin
Hyvä idea! Kannatetaan!
Just kans kuuntelin Doorsia, hyviä biisejä kyl, parhaimmillaan best of -levyillä.
My Eyes Have Seen You on mahtava biisi.
Nimikkolevyä suosittelen kaikille.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
la woman ja the end =
Jokainen kokopitkä
bzort glorf bööth
la woman
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Alxity wrote:MMM wrote:^no hei jos et oo kuullut tota ja puhut 60-luvun parhaista levyistä niin...
no ni nyt oon kuunnellut tätä. Ossaaks nimetä niitä bändejä joita tää levy on kovasti inspiroinu?
Ei kyl uponnu. Löllömmät biisit ku after the gold rushilla. Tuli vähän CSNY-vibat tietty ja joku if i could only remember my name
mieleen = pömppöä jammailua, ihan ku jotain southern progea. apuva.
Ootkohan nyt kuunnellut ihan oikean levyn? Southern proge tosin saattaa olla ihan hyvä kuvaus... En nyt jaksa muistaa mitkä bändit ovat juuri Everybody Knows This Is Nowheren maininneet innoittajina, mutta yleisesti ottaen kai Cinnamon Girliä pidetään joissain piireissä ensimmäisenä grunge-biisinä ja ilmeisesti David Byrne on jossain maininnut kyseisen biisi riffin toimineen innoittajana Psycho Killerille. Type O Negativenkin lienee jonkinlaista vaikutetta levyltä ottanut... Ja uskoisin että esim. My Morning Jacketin ja Band Of Horsesin tyypit ovat levyä joskus myös kuunnelleet.
<@DBGene> senkin karkki
^okei se oli vähän hölmö kysymys, ihan niinku musiikki siitä paranisi jos tietäisin sen inspiroineen David Byrneä
Paras rock-, soul- ja jazz-vuosikymmen ja kiinnostavin nuorisokulttuurivuosikymmen. Paras jamaicalaisen musan vuosikymmen silloin kun en ole dub-päissäni ja La Monte Youngit sun muut minimalistit oli kans hyvixii. Tässä ehdi mitään listoja miettiä, mutta Black Monk Time ansaitsee arvonnousun genreklassikosta parasta ikinä-klassikoksi.