You are not logged in.
Pages: 1
no jopas nyt, en löytänyt topikkia. kai tää periaatteessa menis raskaampaan ku on sillai punk-pohjaista alunperin, mut toisaalta aika nopeasti muuttui enempi popiksi.
Popklassikot 1978 #11 Undertones Teenage Kicks
niin, käsittääkseni ainakin tigru vois tänne asiakirjoittaa, itsellä tarkempi tutustuminen on aina jäänyt ja omistan vain yhden kokoelma-cd:n (itse asiassa tupla), jolla toki on ne kaikki suuret klassikot, teenage kicks, my perfect cousin, it's going to happen, here comes the summer ja... mitäs niitä ny olikaan, pitää taas kuunnella. vokalisti feargal sharkeylla on toki yksi persoonallisimmista lauluäänistä joten kyllähän tää massasta erottuu.
Yksi kaikkien aikojen suosikkibändeistäni.
Eka kuulemani biisi oli tietysti Teenage Kicks , jonka äänitin radiosta kasetille.
Eka ostamani levy oli All Wrapped Up -kokoelman supistettu laitos (alkuperäinen oli tupla, jolla oli sekä sinkkujen A- että B-puolet), jonka kannessa poseerasi pekonimekkoinen tyttö.
Varsinaisia studioalbumeja aloin ostella vasta myöhemmin, kun olin töissä. Kaksi ekaa eli The Undertones ja Hypnotised ovat ylivoimaisesti parhaat, mutta hienoja sinkkubiisejä piisasi toki myöhemminkin.
Feargal Sharkeyn ääni ja musiikin sekä lyriikoiden vilpittömyys ovat sydämeenkäyviä. My world has stopped when I saw your eyes on me
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Tykkäilen kanssa kovasti noista 4 ekasta studioalbumista vaikka varsinkin viimeinen kärsii ylituottamisesta yms. Kannattaa tarkistaa Listening In: Radio Sessions 1979 - 1982 jossa biiseistä on mukavampia versioita.
Teenage Kicks ep:stä on varmaan otettu jo 100 painosta mutta hyvin se vissiin kaupaksi menee vieläkin.
Onko joku kuullut noita kahta viimeisintä levyä jotka on tehty eri solistin kanssa? Jostain syystä itseä ei ainakaan ole oikein innostanut.. vielä.
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
Teenage Kicks ep:stä on varmaan otettu jo 100 painosta mutta hyvin se vissiin kaupaksi menee vieläkin.
Yksi kautta aikojen parhaista ep:istä gyl.
Eli jos halutaan Forumin geneerisin musanörtti nimetä niin tässä on yksi vahva ehdokas.
Mä sijoittaisin tämän kyllä raskaanpaan ihan senkin vuoksi että täällä kevyemmässä näitä topiceja jo piisaa... Debyytti löytyy hyllystä ja Teenage Kicksista innostuin josksu kovastikin, mutta aika puhkisoitettu biisihän se alkaa jo olla. Olen muuten aina miettinyt, että onko The Clash pöllinyt Rock The Cashbahin idean Cashbah Rockista...
Pohjois-Irlannissa tehtiin (Undertonesin lisäksikin) 70-luvun lopussa hyvää punkkia. Voisi kuvitella, että sen ajan ilmapiiri on ollut vähintäänkin ahdistava ja tuo vittuuntuneisuus ja ahdistuneisuus on sitten purettu musiikkiin.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
^
jospa vaikka siirrän tän raskaampaan sitten.
Debyytti
Tietyin väliajoin alkaa aina päässä soimaan näiden biisit vaikka ei olisi levyä kuunnellutkaan pitkiin aikoihin. Mars Bars on ehkä pahin korvamato, joka alkaa soimaan aina viimeistään Mars-patukan nähtyä
Montakohan bändiä maailmassa on, jotka sopisivat tänne meidän raskaampaan ja soittavat pop festeillä?
Hyvä bändi!
Last edited by leposi (20.06.2011 17:07)
Pages: 1