You are not logged in.
Lähes kaikkien bändien nimet ällöttää, mutta olutmeiningit kuulosti hyvälle
sama
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Kai kutsuitte amalian suomeen?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
http://www.youtube.com/watch?v=M6W6hV4e4NY
Tuossa on mukava lyhyt fiilistelypalanen haastatteluilla.
Ja lisää videoita listattuna yhdelle sivulle
http://illandancient.blogspot.com/2010/ … ideos.html
Aamulla vois koittaa kirjoitella jotain bändeistä. Ehkä rivin tai kaks.
Olihan ne! Jonkinlaista raporttia voisi paremmalla ajalla kirjoitella mutta pannan vaikka parhaat keikat tähän näin aluksi:
Allo Darlin' (varmaan se festarien paras keikka)
Ballboy
Winston Echo
The Specific Heats
The Cannanes
Secret Shine
The Pooh Sticks
Selkeästi parhaat festarit ikinä! Kaikki järjestelyt toimi (ainoana miinuksena kirkkolavan pienuus, jonka takia jäi mm. Cavalcade näkemättä). Ruoka ja kalja oli hyvää. Ihmiset oli mukavia ja kaikilla näytti olevan hauskaa. Ja musiikki! Täydellistä, että noin pienillä festareilla näkee niin monta hyvää keikkaa. Indiepop . Ainoa totaalisen paska keikka oli Everybody Was in the French Resistance. Hirveätä kuraa alusta loppuun.
Parasta ajallisessa järjestyksessä:
Allo Darlin'. Ensimmäisen päivän ehdoton kohokohta. Kädessä tuoppi real cideria, täydellinen auringonlasku, nerokkaita popbiisejä, ukulelesooloja, ihanin ja hyväntuulisin basisti ikinä, ohikulkevat höyryjunat, ihmisten hymyt... iiiih tässä vaiheessa tunsi olevansa omiensa keskellä. Paras paikka maailmassa sillä hetkellä.
The Smittens. Toimii livenä paremmin kuin levyltä. Aiemmin häiritse laulajamiehen ääni, mutta nyt ei siitäkään ollut häiriöksi. Täydellinen Indietracks bändi. Ja näiden basisti kehui mun Devo-paitaa!
The Orchids. Vanhat papat osaa vieläkin asiansa. Jopa yllättävä rokkivaihe löytyi paikoitellen.
Tender Trap. Onneksi Love is All perui, niin pääsi todistamaan jotakin itsellä äärimmäisen tärkeää ja hienoa. Uuden levyn biisit kuulosti loistavilta, samoin Oh Katrina. ja Amelia... voi elämä . Ihanin nainen ikinä! Sydän meinasi pakahtua ja pää räjähtää encorena tulleen Talulah Goshin My Best Friendin kohdalla. Festareiden paras biisi!
Winston Echo. Festareiden hauskin keikka. Yleisöä pyydettiin mm. esittämään kauheimmat ja hienoimmat hirviöhuutonsa yhdessä biisissä. Tuli mieleen Moldy Peachesin twee-versio. Paras tapa aloittaa sunnuntain megaparhauspäivä.
The Specific Heats. Tämä tuli hieman puun takaa, koska tähän ei ehtinyt tutustua muutamaa myspace-biisiä enempää. Energinen on ehkä liian laimea adjektiivi kuvailemaan tätä esitystä, niin vimmatusti bändin keulahahmo lavalla heilui. Paikoitellen mentiin ehkä hieman liian fiftarisoundeihin, mutta onneksi pian palattiin taas säröiseen ja meluiseen indiepoppiin. Me likes.
The Cannanes. Säälittävän vähän ihmisiä oli kerääntynyt katsomaan tämän legendaarisen bändin keikkaa. Onneksi se ei näyttänyt itse bändiä haittaavan. Näillä on kyllä käsittämätön määrä hienoja biisejä. Saakohan näitä levyjä mistään?
Secret Shine. Yksi festareiden henk.koht. odotetuin akti ei pettänyt. Vaikka keikka koostuikin enimmäkseen uudemmista biiseistä, niin se ei haitannut pätkääkään, sillä herranjumala niitä biisejä. Kappaleet on perusteiltaan samaa tuttua Secret Shinea, jota on kuultavissa jo Sarahin aikaisilta levytyksiltä, mutta mukaan on lisätty komeaakin komeammat meluisat kitaravallit. Toivottavasti saavat saman tunnelman myös tulevalle levylle mukaan.
The Pooh Sticks. . PARASTA! Tällä keikalla oli älyttömän hyvä tunnelma, niin yleisössä kuin lavallakin. En odottanut keikalta oikeastaan mitään, kerta huhupuheiden mukaan olivat aina livenä sysipaskoja, mutta ihan parhauttahan tämä oli alusta loppuun. Who Loves You, Heroes & Villains ja On Tape . Lupasivat tulla uudelleen ensi vuonna, ja jos niin käy, niin oon todellakin taas paikalla. Triviatietona että rummuissa soitti entinen Flatmates-hahmo, jotka saisivat myös tehdä comebackin.
Oon vieläkin ihan täpinöissä näistä festareista vaikka kohta on mennyt jo viikko tästä kaikesta. Veikkaisin, että tapahtumana on verrattavissa pitkälti johonkin Puntalaan, missä on suhteellisen vähän kävijöitä ja bändit liikkuu suunnilleen tiettyjen pienten genrerajojen sisällä, joten tietää mitä on odotettavissa vaikka artistit olisivatkin ennestään tuntemattomia. Oli todellakin kaiken vaivan ja rahan arvoista matkustaa Englannin maaseudulle tämän takia.
raportille
Hah, mun mixtape on mainittu Anorak-foorumin viestiketjussa. Ei toki kukaan joka sen sitten sai, mutta järjestäjät niinku.
and in one very special case, found a CD in a brown envelope complete with an adorable hand-made finger-puppet and flipbook too! Jealous of the person who got that.
Se oli mun mun mun mun tekemä. (Laitoin osoitteen siihen mukaan, että jos vaikka postikortilla heittäis jne. Korttia ei ole näkynyt )
Majoitus varattu! Yhtään pändiä ei ole tosin vielä jukistettu mutta eiköhän ne hyviä ole... Seuraava festari siis 29.-31.7. Jatketaanko tässä vai perustetaanko uusi ketju?
Mieki olen 90% varmuudella menossa. Parin viikon päästä pittee katsoa asiaan tarkemmin. Eiköhän tämä yksi otsikko riitä meille.
sama ketju, samat bändit eiq
tanssia ale-huuruissa pilkkuun asti!
Jos on vähän lämpimämpi niin uskon, että tämän toteuttaminen ei ole vaikeaa. Viimeksi tuntui siltä, että se koleus vei kaikki voimat ja meinas nukahtaa ennen vikoja bändejä.
Kas niin! Ostin eilen liput!
Pääesiintyjät julkistettiin myös eilen: The Hidden Cameras ja Jeffrey Lewis.
Muita julkistettuja: Math and Physics Club (US), The Wendy Darlings (France), The Sweet Nothings (UK), Next Time Passions (Greece), Very Truly Yours (US), The Garlands (Sweden) and Zipper (Spain).
Lisää tietysti jatkossa. Toivottavasti ainakin Beat Happening, Talulah Gosh, Black Tambourine ja Pulp eiq...
Wow! Jopa yksi bändi josta oon joskus jopa kuullutkin.
Mut oikeesti hei: Math and Physics Club (US)
Sent from my iPhone 16
Zipper oli tosi kiva Berliinissä. Tosi söpöä niinku.
Hidden Cameras ja Jeffrey Lewis on siis OSA pääesiintyjistä. Lisää kiinnityksiä tulossa joskus.
Next Time Passions osoittautui youtube-klippien perusteella bändiksi, mihin kannattaa tutustua enemmänkin. Taitaa olla paras tietämäni kreikkalainen bändi (ei tule kyllä edes muita mieleen!). Kuulostaa paikoitellen todella paljon Field Micelta ja muilta vastaavilta sarah-bändeiltä.
Ja sitten tietysti: The Garlands
Ladon nyt kovia odotuksia sille, että Eux Autres tulee, Dolly Mixture tai Talulah Gosh tekee kambäkin ja että Rose Melberg tulee paikalle muodossa jos toisessa. Go Sailor on ainakin toukokuussa New Yorkin poppifestillä ja Brave Ireneltä tuli just älppäri. Ei tänne voi olla lähtemättä. Ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei. Ja sitten kun vielä Slumberlandin bändi Weekend tulis kitarhulinoimaan niin poppiorgasmini olisi taattu.
Wow! Jopa yksi bändi josta oon joskus jopa kuullutkin.
Mut oikeesti hei: Math and Physics Club (US)
Tuon hajottua kitaristi ja rumpali perustavat bändin We're the Chess Club Drop-Outs
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kuten arvelinkin, niin vapaan saaminen heinäkuun lopulle voi olla todella hankalaa. Ei irronnut vielä. Saas nähdä. Ehkä pitää tekeytyä sairaaksi tai jotain, jos taa homma ei tästä aukene. Tai sitten vaan jäädä himaan ja lähteä ens vuonna. Mut jos kesälomatoivekin kusee, niin sitten mä suutun ja mustaksi muutun, ja motivaatio on täysin nolla sen jälkeen. Töille
Ja taas mennään:
Edwyn Collins
Jonny
Suburban Kids With Biblical Names
A Little Orchestra
The Bumblebees
Butcher Boy
Chris T-T
Dignan Porch
Papa Topo
Pocketbooks
Ringo Deathstarr
Withered Hand
Uutisen innoittamana kuuntelin Suburban Kidsejä, joita en ole kuunnellut neljään vuoteen (kiitos, last.fm tilastot). Kuulostaa vieläkin hyvältä
Myös vanha teinisuosikkini Chris T-T oli aika yllätys.
Milky Wimpshake!
Ja sitten paljon lisää sellaisia joista en ole kuullutkaan (paitsi Horowitz):
Ace Bushy Striptease
A Fine Day For Sailing
Amor De Días
Anguish Sandwich
Band A Part (Spain)
Frankie Machine
Guatafán (Spain)
Haiku Salut
Help Stamp Out Loneliness
Heroes of the Mexican Independence Movement
The History of Apple Pie
Horowitz
Just Handshakes (We're British)
Moustache of Insanity
The Proctors
Sloppy Joe (Japan)
Victoria & Jacob
World of Fox
Junabändit:
Graeme Elston (Slipslide/Love Parade)
Mat Patalano (The Specific Heats)
Oxo Foxo
Peru
Remi Parson (Electrophonvintage/The Sunny Street)
The Whatevers
Help Stamp Out Loneliness
Nää voi olla kovia!
Horowitz
Tää on muistaakseni tosi kivaa.
Amor De Días
Mahtavaa! Clientele-tyyppi ja Pipas-tytteli.
Remi Parson (Electrophonvintage/The Sunny Street)
Tästä en sen kummemmin tiedä, mutta toi The Sunny Street oli tosi hyvä Berliinissä.
A Fine Day For Sailing
Ai vitsi nämäkin! Mahtavaa! Aijaijai Sellasta Beach Boys -henkistä poppia.
En vaan oikein tiedä, että jaksaisko sitä oikeesti tapella ton vapaan kanssa. Helvetin duunit. Mutta ens vuonna on sitten loma heinäkuussa, joten en keksi muuta estettä lähdölle kuin festarin peruuntuminen. Vois varaa majoituksen jo syksyllä kun päivämäärät on julki.
Last edited by leposi (21.04.2011 23:07)
Meinasin peukuttaa Haiku Slutia mut luinki väärin
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Mat Patalanon junakeikalle on pakko mennä! Specific Heatsien keikka viime vuonna oli sellaista hulinaa, että pakko tarkistaa tämäkin. A Fine Day for Sailing on kyl kiva lisäys. Suurin osa tosiaan tuntemattomia, mutta onneksi on myspacet ja muut vastaavat.
Ja pakko kyllä itsekin jo repeillä joillekin näistä nimistä. Eikö esim. seuraavat esimerkit yhtään ajattele miten bändinsä nimeävät
Ace Bushy Striptease
Anguish Sandwich
The History of Apple Pie
Voi, nyt kun vähän tarkemmin tutkii, niin näistä uusista moni olikin jo tuttu ennestään:
Anguish Sandwich on Winston Echon bändi (=pakko nähdä).
Haiku Salut on kuopatun The Deirdresin tyttöjen uusi bändi.
Moustache of Insanityn olin totaalisesta unohtanut... Tämä siis Allo Darlin' basistin (:sydan:) hassuttelubändi.
Kuuntelin ekaa kertaa ton Jonny-levyn läpi. Aivan mahtavaa poppia! Paljon parempi ku TFC:n uusimmat. Jotenkin raikkaampaa.
Berlin -> East Midlands 30e Ryanairillä
en ole kolmekybänen emoboy
Berlin -> East Midlands 30e Ryanairillä
:peuk:
Suosittelen!