You are not logged in.
Ai niin joo, pitääpä ennättää töllön ääreen tänään. Ja mielenkiintoiselta vaikuttaa toi gradu, pitäa paremmalla ajalla tsekata sekin. Just eilen kuuntelin Boogieteorian alkeita, huippumatskua uran huipulta. Toki Pieksämäki-blues nyt on käsite, mut etenkin sen jälkeinen biisimatsku on ihan huikeaa tykitystä: Viime yönä ennen kahta, Lentää, Jumala, Maailman ääriin... En tiiä onko kovinta Juicea, mut top5:ssä nyt ainakin.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Ajastin videot. :spam:
bzort glorf bööth
Ajastin videot. :spam:
Joudutko tallentamaan jonkun ohjelman päälle?
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
hiirimattona wrote:Ajastin videot. :spam:
Joudutko tallentamaan jonkun ohjelman päälle?
En. Ostin vasta muutaman tyhjän vhs:n. Jollekin "niistä" nauhoitan.
bzort glorf bööth
kuinka jumalaa pilkataan -biisille
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Nostetaanpa iisakin kirkko tällekin sivulle..
Last.fm puhuu karua kieltään - 1140 toistoa Juice Leskisen kappaleita omalta koneelta viimeisen 12 kk aikana. Väitän tulleeni puolittaiseksi asiantuntijaksi prosessin aikana. Hieno mies. Täys mulkku varmasti, mutta hieno mies silti. Tästä sitten graduun, lisää haastatteluja ja teoriointia.
Tässäpä tämä meikäläisen valtio-opin alan kandintyö aiheesta "Juice Leskinen poliittisena toimijana" - paljon jäi leikkuupöydälle kun piti tiivistää, mutta tuli ihan ok ehyt kokonaisuus ja hyvä pohja gradua varten. Lukekaa, kommentoikaa ja levittäkää!
Top 5 Leskinen -kappaleet:
1. Klovni heittää veivin
2. Musta aurinko nousee
3. Siniristiloppumme
4. Epäile vain
5. Elämänuraa
täysin subjektiivinen lista...
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Akin kunniaks kai pakko heittää oma top 10 lonkalta:
1. Keskitysleirin ruokavalio
2. Outoon valoon
3. 3:30
4. Minea
5. Pyhä toimitus
6. Myrkytyksen oireet
7. Bluesia Pieksämäen asemalla
8. Luonas kai olla saan
9. Vaasankin veri vapisee
10. Kehtolaulu hirtetylle
This must be what jail / I will scratch
1. Per Vers, runoilija
2. Kuumaa tuhkaa
3. Outoon valoon
4. Mies joka rakastaa itseään
5. Luonas kai olla saan
Last edited by Katkennut petsari (04.06.2011 21:04)
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Nostetaanpa iisakin kirkko tällekin sivulle..
Last.fm puhuu karua kieltään - 1140 toistoa Juice Leskisen kappaleita omalta koneelta viimeisen 12 kk aikana. Väitän tulleeni puolittaiseksi asiantuntijaksi prosessin aikana. Hieno mies. Täys mulkku varmasti, mutta hieno mies silti. Tästä sitten graduun, lisää haastatteluja ja teoriointia.aqzu wrote:Tässäpä tämä meikäläisen valtio-opin alan kandintyö aiheesta "Juice Leskinen poliittisena toimijana" - paljon jäi leikkuupöydälle kun piti tiivistää, mutta tuli ihan ok ehyt kokonaisuus ja hyvä pohja gradua varten. Lukekaa, kommentoikaa ja levittäkää!
Top 5 Leskinen -kappaleet:
1. Klovni heittää veivin
2. Musta aurinko nousee
3. Siniristiloppumme
4. Epäile vain
5. Elämänuraatäysin subjektiivinen lista...
Top-2 on sama
Vähän mulkun ja katkeran oloinen ihminen, mutta Mikon rakkain ystävä ja tukija vaikeina hetkinä. Kaksi toistaan kunnioittavaa taiteilijasielua :salut:
Huomenna tulee kuluneeksi viisi vuotta herran kuolemasta. Tämän kunniaksi suosittelen kollektiivista "kuunnellaan viisi biisiä Juicea" -hetkeä, johon jokin voi laittaa oman kattauksensa.
Tämän hetken oma fiilispohjainen lista:
- Musta aurinko nousee
- Siniristiloppumme
- Klovni heittää veivin
- Mies joka rakastaa itseään
- Ollaan ihmisiksi
pannan omatkin ehdotukset, klovnin olisin kyllä itsekin valinnut:
- ajan henki
- dokumentti
- haetarirock
- 3.30
- myrkytyksen oireet
luin viikonloppuna sitä mainiota "parasta lapsille" -suomipunk-kirjaa ja sieltä löytyi mielenkiintoinen tieto, että juice olisi joskus 80-luvun alussa tuurannut martti syrjää eppujen keikalla porissa ja kuulemma meni vielä erinomaisesti, oispa tosta jotain tallenteita olemassa.
Suomipopin valkeat helmet # 18: Juice Leskinen Slam Outoon valoon (1980)
varsin hyvä juttu, joka keskittyy biisin laulavan jari yliahon haastatteluun.
tästäkin on jo yli 30 vuotta, mutta tietyistä aikansa ilmiöistä huolimatta edelleen hämmentävän ajankohtainen
ja toki muutenkin aivan mielettämän kova biisi
^ Meikän ehdottomia suosikkeja kans Juicelta Muutenkin mainio tuo Ajan henki -levy.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Päivitellääs tännekin sen verran, että meitsin valtio-opin gradu aiheesta "Juice Leskinen poliittisena toimijana" on lähtenyt hyvään käyntiin. On ehkä leppoisin ja hekumallisin keissi ikinä, ohjaajat puolihukassa mutta onneksi matskua löytyy muista maista teoriaperustaksi. Ideana selvittää vastausta lähinnä siihen kysymykseen, miten ja miksi juuri Leskisellä oli tuo rooli ja vapaus sanoa mitä tahtoi, ja miten häntä kuunneltiin.
Haastatteluverkkoja tässä laittanut vesille, viime viikolla pistin Mikko Alatalolle viestiä että voisinko jutella hänen kanssaan helmikuussa Juicesta (laitoin samalla kandintyöni mukaan). Herra senaattori laittoi privaatin kännykkänumeronsa maililla samana iltana ja käski soittaa. Noh minähän soitin seuraavana päivänä ja juteltiin tunti kaikkea Juicesta ja kertoili nuoruusmuostoja ja huonoja vitsejä. Jäätävin hetki oli kun alkoi selittää "se täytyy Jussista sanoa, että hän meni aina oman päänsä mukaan. Kun Suomessa on se mentaliteetti, että kun jotakuta lyödään mediassa, niin kaikki lähtevät siihen mukaan. Mutta Jussi ei. Silloin joskus kun kaikki olivat minua vastaan ja kuraa tuli kaikkialta, niin Jussi puolusti koko ajan." ..puhelu hiljeni pariksi sekunniksi, sitten nyyhkyinen ääni.. "Vieläkin tulee kyynel silmään kun sitä muistelee." JUMALAUTA. Pysäytti.
Palataan Mikon kanssa asiaan ensi kuussa. Kuten monen muunkin. Infoan kun proggis etenee.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Pannaas kans joku summanmutikan Juice-top-5, ilman mitään järkevää järjestystä toki:
Klovni heittää veivin
Ajan henki
Tauko
Odysseus
Musta aurinko nousee
aqzulle, mikolle ja juicelle
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
tuli noista nuorgamin listauksista mieleen, että jos vielä jatkaisivat, niin juice top-40 voisi olla aika kova, toisaalta voishan sitä vaikka täällä foorumilla alkaa listaamaan päivittäin. en tiedä miten tuolla nuorgamissa hommat hoidettiin, mutta ymmärsin että tietyt tyypit valitsivat omat listat ja niistä laskettiin tulokset ja sitten arvottiin(?) kirjoittajat. jotain tämmöistä voisi täälläkin yrittää jos innostusta riittäisi
en tiedä mahtuisko tämä sinne, mutta hyvä ja jännä biisi:
ja tästä pitää kertoa, että aikanaan radiosta tuli joku toivekonsertti, johon soitti selvästi juopunut nainen, joka toivoi tätä biisiä veljensä muistoksi. en muista nimeä, mutta kyseinen edesmennyt veli soitti kitaraa aikanaan juicen bändissä ja mm. tällä biisillä. jäi melkein vaikutelma että tämä biisi kertoo kyseisestä veljestä, mutta en ole varma.
EDIT: nopeasti guuglaten kyseessä oli petteri salminen ja löytyi vielä tämmöinen juttu.
Viikonlopun Iltiksessä kerrottiin Sundqvistin Mikan paljastamana kohu-uutisena, ettei Juice soittanutkaan aivan kaikkia instrumenttejä "Dokumentille". Lisäksi Sundqvist ja Mikko Alatalo muistelivat "Senaattori & boheemi"-levyn äänityssessiota (maestrolla meni monta päivää ihan vaan kaljaa juodessa ja makaronilaatikkoa valmistellessa jne).
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Tää Juice poliittisena toimijana -gradu on taas täydessä tohinassa päällä, joten itse olisin Top40-listauksessa mukana varmasti.
Siihen liittyen, perjantaina pitäisi teorialuku palauttaa semmaa varten. Johtava ideani: Juice oli samankaltainen ylivuotoventtiili kansalaisten turhautumiselle, kuin Rabelais'n kuvaamassa keskiajan karnevaalikulttuurin narri, jonka johdolla karnevaalien ajan kansalaiset pilkkasivat hallitsijaa ja sitten taas olivat kuuliaisia alamaisia loput ajasta. Boom-Kah.
Aihepiiriin liittyen - ehkä vähän vähemmän tunnettu nerokas teksti:
Pedro on hieno biisi.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
jos en vielä ole sanonut, niin viidestoista yö (tauko III) lienee juicen kovin levy. ei yhtään hutia joukossa
ei muuten kellään ois ilomantsia mp3-muodossa, mulle saa lähettää, en nyt löydä mistään (paitsi vinyyliltä)