You are not logged in.
Joo.
Olkoon sitten apokalypsi-ambientia, fiidbäk-folkkia, mitä lie jobinpostirokkia tai ihan muuten vain aivan helvetin vaikuttavaa ja pelottavaakin musiikkia, Further on yksi ihan parhaita levyjä ikinä koskaan missään.
(ja on se debyyttikin loistava (Suede-cover, kääk!), samaten kuin In Search of Spaces -improkollaasi ja rytmikkäämpi New Lands)
This must be what jail / I will scratch
En oo kullu muuta ku Furtherin. Se lamauttaa hyvyydellään. KYLLÄ!
Kiitos Gnee, että postasit näinä vaikeina aikoina tällaisen parhus-topicin, että pääsen fiilistelemään. FSA todellakin on ihaninta musiikkia mitä maa päällään kantaa. Ensimmäinen biisi jonka kuulin oli 'My Dreaming Hill', joka häkellytti ja sai minut ajattelemaan säröfeedbackvallia aivan uudella tavalla. Jotenkin Dave Piercen musiikista välittyy poikkeuksellinen vilpittömyys ja sydämellisyys, joka kätkettynä kaiken äänivallin sisään vaatii vastaanottajaa tarkentamaan kuuloaistiaan.
Levytykset ovat hyvinkin erilaisia. Ensimmäisessä minua viehättää huonosti kellarissa mikitetyt rummut sekä erityisen alas miksatut vokaalit, jotka luovat utuista tunnelmaa, ja jättävät mielikuvituksen varaan paljon. Toinen levy 'Further' on yhtenäisempi mestariteos, jossa laulusta saa jo selvän, ja voi että ne sanoitukset koskettavatkaan. Levyllä ei ole käytetty perkussioita, ja tämä on mielestäni rohkea ja onnistunut valinta, sillä niitä ei missään kohtaa kaipaa, rytmipuolesta kun huolehtii käytännössä akustisen kitaran toistuvat näppäilymelodiat ja kaikujen tasaiset toistot.
Myöhemmistä levyistä ainoastaan 'Chorus' on vielä ollut tarkemmassa kuuntelussa, joka myös on aivan timattia. Siinä tehdään paluuta debyyttilevyn eteeristen rumpujen ja rankemman särövallin saundiin. Levy on hieman kokeellisemman oloinen mikä johtuu osin suppeammasta vokaalien käytöstä.
Joku muita myöhempiä levytyksiä kuunnellut voisi suositella lisää pureskeltavaa. Uskon, että omaan musiikkihermooni niin täydellisesti osuva Piercen saundi kolahtaisi vähän keskinkertaisemmaltakin tuotokselta. Tällä hetkellä riittää että uudessa innostuksen ja riemun vallassa kuuntelen näitä kolmea mainittua vuoron perään.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
(Olisin perustanut tämän otsikon eilen, jos olisin ehtinyt.)
My Dreaming Hill
Minä ainakin olen tykännyt kovasti ihan kaikesta kuulemastani FSA-materiaalista. Mitäs niitä nyt on...
s/t
Distance
Further
New Lands
Mirror
ja pari sinkkua
Parhautta kaikki.
Niin joo, onhan nää coveroineet mm. Wireakin (Outdoor Miner) jollain sinkulla.
Jos tämänhetkistä suosikkibiisiä kyseltäisiin, niin vastaisin ehkå Still Point - kaiken kohinan keskellä musertavan kaunis melodia, kuin Vashti Bunyan hurrikaanin silmässä.
This must be what jail / I will scratch
Tällä hetkellä oma suosikki on Chorukselta biisi 'Always'. Aika samalla tavalla kivan poppimainen sointukulku kuin My Dreaming Hillissä, mutta lyriikat ovat vielä epäselvempiä, mikä on hyvä asia. Keksin aina tilanteesta riippuen itse mitä ne merkitsevät.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
to the hill-biisistä tulee kovasti mieleen yume bitsu
ja tämä on hieno asia
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Huhuh, ei tarvinnu kuulla drowners-koveria kuin vähän alusta ja olin jo täysin ihastunut. Kitarat
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Huhuh, ei tarvinnu kuulla drowners-koveria kuin vähän alusta ja olin jo täysin ihastunut. Kitarat
se on ehkå maailman paras!!!!!!!!
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Taidan alkaa laskea päiviä miten pitkään tämä on 'eniten mieltä lämmittänyt postaus tänä vuonna'.
eilen kaivelin my dreaming hill -hehkutusten takia laatikkoa jossa mun flying saucer attack -levyt on mutta tietenkin s/t loisti poissaolollaan... tietty drownersiä olin joskus kuunnellut ja jättänyt levyn lojumaan jonnekin... no löytyihän se lopulta ja onhan tuo ihan mukava ralli tuo avausraita, olkoonkin että siitä tulee epäilyttäviä mielleyhtymiä uukakkosen where the streets have no nameen...
vaan kyllä drowners on paras. tietääkö kukaan mitäs sueden heput on siitä ajatelleet? jos mä olisin suedessa niin olisin pistänyt pillit pussiin välittömästi ja lopettanut uran siihen paikkaan kun olisin tajunnut etten ikinä saisi aikaan mitään läheskään noin hienoa...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
En tiedä mitä heput ovat ajatelleet, mutta itse olen ehkä liian suedettunut osatakseni nauttia siitä coverista ihan täysin siemauksin. Uukakkosta en onneksi ole kuunnellut niin paljoa, että moisia mielleyhtymiä syntyisi.
(Olenkin miettinyt miten ja missä psychocandy säilyttää levyjään, mutta nyt se selvisi: kullakin bändillä on oma laatikkonsa!?)
(Olenkin miettinyt miten ja missä psychocandy säilyttää levyjään, mutta nyt se selvisi: kullakin bändillä on oma laatikkonsa!?)
olisikin... ei mutta osa cd:istä on semmoisissa pahvisissa säilytyslaatikoissa työpöydän alla, yhdessä laatikossa on juuri mm. flying saucer attackia, third eye foundationsia, movietonea ja näköjään oli myös dead c:tä ja sun city girlsiä (?!). sitten on niitä semmosia isoja n. 5 euron muovilaatikoita kaksi pinoa jossa on lisää levyjä, toinen pino on aakkosjärjestyksessä, toinen ihan sekaisin (lähinnä uudempia hankintoja). (ai niin, ja vielä kaksi uutta laatikkoa keskellä huonetta...) loput levyt mm. epämääräisissä korkeissa pinoissa työpöydän päällä, sitten on yhdessä muovikassissa jotain ja vielä repussa ne jotka oli viimeksi mökillä mukana. niin ja cdr:ille omat laatikkonsa... jne.
vinyylit lundia-kirjahyllyssä aakkosjärjestyksessä (!), paitsi uusimmat sekavissa pinoissa siellä täällä...
Mun ensikosketus oli Land Beyond the Sun ja paluuta ei ole ollut. New Lands mulle ei ole oikein ikinä uponnut, tai en ole saanut otetta. S/t, Further (jonka ostin joskus -96 Amsterdamista Land Beyond the Sunin vaikutuksesta), Chorus ja Distance on kaikki mahtavia. Sitten löytyy Outdoor Miner ja Sally Free and Easy EP:t, sekä Tele:Funkenin rukkaama Distant Station.
Mites Mirror? Olen sen hankkimista jotenkin "vältellyt".
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
mirror oli vähän outo kun siinä on niitä silloin niin muodikkaita drum'n'bass elementtejä tungettu sekaan... että siinä mielessä vähän niinq third eye foundation... kyllä sillä tais hetkensä olla, mutten oo aikoihin kuunnellut.
mulla ei jostain syystä ole new landsia, en ole edes kuullut...
Kuuntelen tässä juurikin nyt Furtheria ja kyllähän tämä on todellakin erittäin .
My Dreaming Hillin kuultuani tämäkin piti sitten ostaa joskus vuosi sitten. Nyt pitäisi hommata vaan se Rural Psychedelia.
Gneen ansiosta orkesteria kuulin ja kyllä parhaudelta kuulostaa. Tulee mieleen aikalailla Brian Lustmordin ambientviisut tunnelmaltaan ja hälyäänineen.
>:{/
Saiskohan tosta furtherista kovalla kuuntelulla irti muuta ku unisurinaa...ei vaan kovene
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Nostetaas tää mahtiotsikko ylös, kun pyörähti tuossa debyn 'My Dreaming Hill' soimaan, ja sukat alkoivat pyöriä jaloissani. Vain FSA saa sen aikaan.
nostetaas huvikseen ylös:
[quote:b26485fab5="Jean-Babtiste"][quote:b26485fab5="ex-kolja"][quote:b26485fab5="TWISTED BITCH"][quote:b26485fab5="ex-kolja"]Flying Saucer Attackin New Lands Anttilasta, hintaan 3,99.[/quote:b26485fab5]
[/quote:b26485fab5]
Samaa. On muuten vielä ihan hemmetin hyvä levy!![/quote:b26485fab5]Ostin jo varmaan 10 v sitten, makso varmaan 80 markkaa
Niin ja on toki kova levy. Tän jälkeen kadotin otteen bändiin, ku alko tulee vähemmän mairittelevia arvioita kavereilta uusista levyistä. Teinkö virheen?
Kirjotin joskus jutunkin FSA:sta Hindupyöräilijään. Enkä koskaan saanut kopiota just siitä numerosta Jos jollain on, niin pannas skannaten [/quote:b26485fab5]
mulla on mut arvaten menee vuosia ennenq ees löydän lehden, puhumattakaan et saisin aikasexx skannata. toi new lands on muuten suunnilleen ainoo FSA-levy jota mulla ei ole, sitä seuraava tais olla se missä tuli nää drum'n'bass-viritykset mukaan.
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
[quote:33d144b94a="The Wonder"]Huhuh, ei tarvinnu kuulla drowners-koveria kuin vähän alusta ja olin jo täysin ihastunut. Kitarat [/quote:33d144b94a]
Taidan alkaa laskea päiviä miten pitkään tämä on 'eniten mieltä lämmittänyt postaus tänä vuonna'.
THE WONDER
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
[quote:5fa4c8f483="Laatu"][quote:5fa4c8f483="The Wonder"]Huhuh, ei tarvinnu kuulla drowners-koveria kuin vähän alusta ja olin jo täysin ihastunut. Kitarat [/quote:5fa4c8f483]
Taidan alkaa laskea päiviä miten pitkään tämä on 'eniten mieltä lämmittänyt postaus tänä vuonna'.[/quote:5fa4c8f483]
THE WONDER
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Kirjotin joskus jutunkin FSA:sta Hindupyöräilijään. Enkä koskaan saanut kopiota just siitä numerosta Jos jollain on, niin pannas skannaten
mulla on mut arvaten menee vuosia ennenq ees löydän lehden, puhumattakaan et saisin aikasexx skannata.
jonkun olisi aika panna skannaten
bzort glorf bööth
ei tosin tainnu olla twisted bitch vaan bitch ilman twistejä
kävin korjaamassa quotet mut joo, nyt tajusin
veikkaan et skannausta saa odotella
EDIT: THE WONDER, NEVER FORGET
Nostetaas maailman parhaalla biisillä. Sopii emoiluun mutta myös perjantai-illan märänrepimiseen:
Upea yhtye. Levyjä löytyy.
bzort glorf bööth