You are not logged in.
Sivaltajille :v
bzort glorf bööth
sivunvaihtajat sivunvaihtaa
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Tein pienen Spotify-kyselyn (8 kysymystä + vapaaehtoiset perustelut): http://tinyurl.com/spotifykysely
Oon ensi viikolla menossa kuuntelemaan Spotify-aiheista esitelmää, ja olisin sitä ennen kiinnostunut saamaan aiheesta vähän taustatietoja "oman viiteryhmäni" keskuudesta. Vastaaminen on täysin anonyymiä mutta vastaukset ovat julkisia. Laitan yhteenvedon tänne perjantaina.
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
Ekassa kysymyksessä oli Free unohtunut vaihtoehdoista
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Nyt kävi näin
Korjasub (nyt siinä on vaihtoehtona "Free tai open")
Last edited by KLMANE (17.01.2011 00:25)
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
Joo kyllä voi ihan vapaasti. Onhan se täällä foorumilakin julkisesti kaikkien nähtävillä niin eipä sitä tiijä kuka siihen loppujen lopuks vastaa...
Vastauksia kyselyyn tuli 30 kpl. Pitkä yhteenveto löytyy tuolta: http://tinyurl.com/spotifyvastaukset
Törkeästi yleistetty lyhyt yhteenveto:
- käytössä on Spotifyn maksullinen versio
- levyjä ostetaan entiseen malliin
- digitaalista musiikkia ei osteta lainkaan
- musiikkia ladataan netistä vähemmän kuin ennen
- musiikkia lainataan kirjastosta vähemmän kuin ennen
- musiikkia kuunnellaan yhtä paljon kuin ennenkin
- on löydetty kuunteluun uusia artisteja
- on löydetty kuunteluun uusia musiikkityylejä
Last edited by KLMANE (21.01.2011 23:31)
Ihan mielenkiintosia tuloksia. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä vähän isommalla otoksella, että millaisia tuloksia tulee eli ihan oikea tutkimus. Tolla perusteella Spotify ei kuitenkaan näytä olevan mikään musateollisuuden tuhoaja, millaiseksi sitä ollaan välissä povattu.
- musiikkia lainataan kirjastosta vähemmän kuin ennen
Musiikkiaineiston lainamäärät ovat todellakin tulleet parin viime vuoden aikana alaspäin hurjasti ja useammassa kaupungissa pohditaan supistuspaineiden alla musiikkikirjastojen/-osastojen tulevaisuutta.
Olisiko kenties tämänkaltaisen iskun paikka?
https://www.spotify.com/fi/freetrial/
Premiumi ilmaiseksi 7 päiväksi.
Ei sit toimi jos on ollut joskus premium-käyttäjä kuten esim. minä
how they run this show.
Jahas täältähän on esim. Bowien Ziggy Stardust hävinny.
how they run this show.
No näköjään se on tuolla, mutta ei sitä löydy tuosta albumien joukosta kun selaa.
how they run this show.
Ai tossa välissä? Ei mulla ole täällä Hunky Doryakaan.
how they run this show.
Noissahan on eroja premium-asiakkaiden ja freen välillä.
en ole kolmekybänen emoboy
mjötääh kuuntele bowieta levyltä
bzort glorf bööth
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
mjötääh kuuntele bowieta levyltä
Sama, ihme ongelmia jengillä
"Pistin ctrl+f mun levyhyllyyn enkä löytänyt yhtään bowieta onkohan joku aakkostanut levyt väärinpäin!"
organizing the boy scouts for murder is wrong
hiirimattona wrote:mjötääh kuuntele bowieta levyltä
Sama, ihme ongelmia jengillä
"Pistin ctrl+f mun levyhyllyyn enkä löytänyt yhtään bowieta onkohan joku aakkostanut levyt väärinpäin!"
sama, tää huvittaa meikäläistäkin
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
No ihmettelin lähinnä, että onko kamaa alkanut häviämään spotifyn valikoimasta. Pölvästit.
how they run this show.
Levymafia on täällä kova, kuule ei kannata niitten kanssa hassutella.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
No ihmettelin lähinnä, että onko kamaa alkanut häviämään spotifyn valikoimasta. Pölvästit.
parempi poistella spotifystä biisejä kuin foorumilta spämmejä
Mä ajelen aina välillä varmuuden vuoksi tätä skriptiä:
delete from mun_levyhylly
where artisti in ('radiohead','jukka poika')
Olihan tää odotettavissa ettei tässä muodossa ole ikuinen. Nuo muutokset pistää vakavasti harkintaan maksullisen palvelun hommaamisen. Ei tätä ilman oikein enää kuitenkaan osaa olla. Tuossa uudessa muodossa ilmainen palvelu mahdollistaa vain oikeastaan tutustumisen uuteen musiikkiin.
eipä tätä muuhun tulisi käytettyäkään kuin siihen että haluis tsekkailla jotain juttuja, toisaalta suuri osa löytyy netistä muutenkin, Youtubesta tai vastaavista tai suoraan latauksina. Itse olen sellainen jäärä että kyllä se musa pitää ensin olla itsellä "tallessa" ennenkuin voi kunnolla kuunnella, ja toisaalta levyjä tullut hankittua siinä määrin ettei ole ollut aikaa avata spotifytä kertaakaan varmaan pariin kuukauteen. ehkä toi kännykkäkuuntelu vois olla jonkinlainen mahdollisuus, mutta toisaalta yhtä hyvin vois hankkia kunnon mp3-soittimen.
EDIT: miksi kirjoitin youtuben isolla?
Kymppi kuussa tosta palvelusta ihan naurettavan pieni summa, varsinkin kun sen kympin pierasee muutenkin menemään joka päivä ties mihin, niin ettei sitä edes huomaa. Runsaan vuoden oon olut premium-käyttäjä, enkä näe syytä miksen olisi jatkossakin.
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Runsaan vuoden oon olut premium-käyttäjä, enkä näe syytä miksen olisi jatkossakin.
Mäkin voisin ryhtyä oluen premium-käyttäjäksi Mut Spotifyn käyttöön en kyllä henk koht näe mitään syytä
tomitarmo wrote:Runsaan vuoden oon olut premium-käyttäjä, enkä näe syytä miksen olisi jatkossakin.
Mäkin voisin ryhtyä oluen premium-käyttäjäksi Mut Spotifyn käyttöön en kyllä henk koht näe mitään syytä
Mä voisin mieluusti ryhtyä ilmaisen oluen premium-käyttäjäksi...
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"