You are not logged in.
Jeppisjou.
Aattelin sitten perustaa ekan oman topikin bändistä, jota on tullu kuunneltua tosi paljon viime aikoina. Eka levyn laajennetun painoksen ostin (nimellä in a doghouse), ensin ihmettelin, että mitä vittua, mutta sitten alko kolisemaan ja piti hankkia myös hunkpapa ja real ramona, joka on tällä hetkellä parhain kuulemani näistä. Todella hieno levy, enemmän poppia ja vähemmän kiemuraista yhteissoittoa. Hunkpapa (repsä mikä nimi) sai allmusicissa vain puolitoista tähtee, muttai siinäkin on tosi ihkua meininkiä ja tosi hyviä biisejä. Joojoo mä tiedän mitä mieltä ihmiset on allmusicista, mutta silti. Aika mystistä ja maanista meininkiä ainakin lyriikoissa tarjoillaan tässä bändissä. Taisi tulla kerralla suursuosikki tästä. Mites teikäläisten kuulohavainnot?
Että nii.
no ei kait siinä
Eka ostamani levy oli University, ja se taitaa loppujen lopuksi olla edelleen suosikkini. Real Ramona on hyvä, Hunkpapa (jonka nimi ei viittaa muskelimasaan vaan sioux-heimon yhteen alaheimoon tms.) taas teki sen verran tylsän ensivaikutelman, että lp odottaa yhä toista kuuntelua. Mitäs niitä muita oli, Red Heaven on ihan jees, vaikkei sitäkään ole paljon tullut kuunneltua. In a Doghouse -tuplahässäkän ostin promoversiona (0,20 e) vissiin joskus viime vuonna, vaikutti aikas hyvältä mutten ole muistanut syventyä enempää.
Kristin Hershin soolotuotanto pitäisi ottaa paremmin haltuun, laadukasta, varsinkin eka levy Hips and Makers.
mulla on aina ollut semmonen käsitys että hunkpapa on näitten paras levy, en vaan oo ikinä sitä kuullut enkä saanut aikaiseksi ostaa... ainoa hyllystä löytyvä on the real ramona, sillä on se yksi sika-ihQ biisi jonka nimi tais olla "not too soon".
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Not too soon on kyllä hieno viisu, mutta niin on levyn avausraitakin ja moni muu. Kiitos Hunkpapan nimen selvennyksestä, nyt se tuntuu paljon järkevämmältä valinnalta. On ehkä vähän tylsästi tuotettu lätty tuo ja pari turhaa biisiä, mutta kyllä siinä on pari tosi hyvää rallia, ainakin No parachutes pistää vibaa punttiin vakavalla maneerilla.
no ei kait siinä
Lintumiehen kanssa taidettiin Tampereella pohdiskella Muses-maksien äärellä bändin olemusta ja konsensuksena taidettiin päätyä siihen että Throwing Muses kuuluu porukkaan, jotka ovat paperilla aina pirun hyviä mutta käytännön tasolla joutuu kerta toisensa jälkeen pettymään. Real Ramona lienee levyistä pidetyin ja debyytin alkupuoliskon ohella itsellenikin parhaiten uppoava. Hyllystä löytyy myös ihan kelvollinen, joskin selvästi parhaan teränsä ohittaneen bändin makuinen University ja karmaisevan päämäärätön House Tornado, joka ilmestyi debyyttilevyn ja Hunkpapan välissä.
Hunkpapa-vinyyli taitaa muuten edelleen olla Black&Whiten vinyylipuolella kahdeksan euron hintaan, on sitä joskus tullut siellä hypisteltyä että mitäs jos.
Älä päästä painiks sitä
Hunkpapa-vinyyli taitaa muuten edelleen olla Black&Whiten vinyylipuolella kahdeksan euron hintaan, on sitä joskus tullut siellä hypisteltyä että mitäs jos.
sielläpä sitä muistan ihmetelleeni jo 90-luvun alussa... ei kai sentään voi olla sama? kauppakin sijaitsi vielä silloin siinä hakaniemen torin varrella.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Lintumiehen kanssa taidettiin Tampereella pohdiskella Muses-maksien äärellä bändin olemusta
Tosiaan. Eipä ne maksitkaan ole kelvanneet kenellekään, vaikka ovat jo pari-kolme vuotta Jukebossissa majailleet.
Oman Muskelipappa-vinyylini ostin Hämeenlinnasta Don King -divarista (RIP).
Throwing Muses kuuluu porukkaan, jotka ovat paperilla aina pirun hyviä mutta käytännön tasolla joutuu kerta toisensa jälkeen pettymään..[/quote ]
JOO, voipi olla. Varmaan yksi syy, miksi bändi jäi vähemmälle julkisuudelle, eikä kukaan sitä taida oikein enää muistaakkaan. Näillä on kyllä jonkinlainen ympäripyöreys tuossa musiikissa, jonka takia jotkut biisit eivät vaan oikein jää mieleen, muuten kuin sirpaleina sieltä täältä. Silti, jollain tavalla kiehtovaa musiikkia tämä on. Hyvä ainakin, ettei tyhjenny kerralla. Mutta voihan olla, että joku ehtii jo kyllästyä ennenkuin edes pääsee jutun sisälle.
no ei kait siinä
Hunkpapa (jonka nimi ei viittaa muskelimasaan
Throwing Muses kuuluu porukkaan, jotka ovat paperilla aina pirun hyviä mutta käytännön tasolla joutuu kerta toisensa jälkeen pettymään
Näinhän se vähän tahtoo olla. Irtobiisit ilahduttavat kovastikin, mutta täysimittaisena haukotuttaa ennemmin tai myöhemmin.
This must be what jail / I will scratch
Kristin Hersh (/ Throwing Muses)
Uusi levy on erittäin hyvä! Vähän vaihtelevampi kuin noi aikaisemmat soolot. Tuli välttämätön tarve käydä ostamassa ne pari edellistäkin, jotka on jääneet välistä, kun tän kuunteli muutaman kerran.
Hips and Makers on silti edelleen parasta.
Eikös noilla jo ollut otsikko?
Joo, tuollahan se oli vitossivun lopussa.
Kristin Hershin soolotuotanto pitäisi ottaa paremmin haltuun, laadukasta, varsinkin eka levy Hips and Makers.
Jep. Edelleenkään en ole kuullut kuin kolme ekaa.
Mulle Kristinin soolot ovat aina olleet enemmän sydäntä lähellä kuin Muses, joten topicin uudistuksen kunniaksi lyhyt luonnehdinta studiolevyistä:
Hips and Makers. Soolodebyytti, joka menestyikin aika hyvin - joten tää lienee tutuin kaikille eikä esittelyjä sen kummemmin kaipaa. Virstanpylväs ja pakkohankinta.
Strange Angels. Vähemmän poukkoileva ja riisutumpi kuin edeltäjänsä luoden levystä selkeän kokonaisuuden. Vaikkei "hittejä" löydykään, tämä on pyörinyt soittimessa lähes yhtä paljon kuin The Grotto, jota tämä tunnelmaltaan eniten muistuttaa.
Murder, Misery and Then Goodnight. Kristin esittää lastensa kanssa appalakkifolk-lauluja, joissa ryypätään ja heitellään vauvoja. Hauska idea, mutta jää auttamatta muiden levyjen jalkoihin. Tälle on tiettävästi jatkoa luvassa lähiaikoina.
Sky Motel kuulostaa eniten Throwing Musesilta, Sähköä, hassut soundit ja biisimateriaali vähän epätasaista. Joku kuvaili tän tunnelmaa hermeettiseksi, mitä se sit tarkoittaakaan.
Sunny Border Blue. Ehkä puhtain soololevy siinä mielessä että Kristin soittaa lähes kaiken itse bassoa, rumpuja ja trumpettia(!) myöten. Ensimmäinen kuulemani KH-levy, jonka jälkeen oli pakko hankkia muutkin.
The Grotto. Karu, hiljainen ja melankolinen levy, joka kuulostaakin kotikutoiselta - pääosassa olevat laulu ja akustinen kitara ovat kuin ne olisi äänitetty kerralla purkkiin. Hillitysti käytetyt taustamuusikot, Andrew Bird viulussa ja Howe Gelb pianossa, tukevat levyn tunnelmaa erinomaisesti. Täydellisyyttä hipova kokonaisuus, joskin tämä jakaa mielipiteitä: biisien yhtenäisyyden voi vääräoppiset tulkita tasapaksuudeksi.
Learn to Sing Like a Star. Ja sitten vaihteeksi isoa soundia. Biisit kuitenkin vahvoja, joten tätä voi suositella vaikka ensimmäiseksi levyksi jos Kristinin (soolo)tuotannon on jostain syystä ohittanut.
Möykkävarauksella kannattaa tsekata myös Kristinin uusimman ryhmän, 50FootWaven, tuotanto, jonka viimeisin EP on jaossa ilmaiseksi bändin nettisivuilla.
Mitten lupas tehä mulle mixtapen tän jutuista. Mä en ole tietääkseni kuullut ikinä pihaustakaan
bändin nettisivuilla[/url].
Ja ihan hyvältähän tämäkin kuulosti, rokkaa ihan asiallisesti. Kristinhän soveltuu loistavasti tollaseksi käheä-ääniseksi rokkimimmiksikin. On Tuo lauluäänikin rouvalla kehittynyt/muuttunut uran aikana aika paljon Musesin alkuaikasesta maanisesta ulvonnasta. Noiden soolojen puhtaampi tulkinta ja intiimit biisit ovat kuitenkin ehkä enemmän kiinnostavia kuin nuo 50ft waven rokkirypistykset. En olekaan kerennyt vielä noihin sooloiluihin tutustua, mutta pitänee korjata asia piakkoin. Ja täytyypä vielä sanoa, että todella tuottelias nainen kyseessä, sille
no ei kait siinä
Learn to Sing Like a Star kuunneltavissa kokonaan levy-yhtiön sivuilla: http://www.yeproc.com.
Mitten lupas tehä mulle mixtapen tän jutuista. Mä en ole tietääkseni kuullut ikinä pihaustakaan
työn alla!
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
Kristinin sooloihin pätee sama haja-ammuntaperiaate kuin Musesiinkin, joskin hillitymmissä määrin. Tosin en nyt näistä ole kuullut kuin Hips & Makersin sekä jonkin asteista kiinnostusta ilmestyessään herättäneen Sunny Border Bluen. Jälkimmäinen on mielestäni näistä parempi ja kaikki Kristin Hersh-julkaisut laskien kaikkein fillerittömin kuulemani siinä Real Ramonan jälkeen, joskin kärsii samantyylisistä, saman rakenteisista ja samanpituisista biiseistään loppua myöten.
50 Foot Wave EP, jonka ostin halvalla vuosi sitten (tänks, bordis) on aika mitäänsanomaton repäisy.
Älä päästä painiks sitä
50 Foot Wave EP, jonka ostin halvalla vuosi sitten (tänks, bordis) on aika mitäänsanomaton repäisy.
Ei kestä kiittää...
Muistan kun kuulin Hips and Makersin ekaa kertaa joskus 1995, ainoa mieleen jäänyt biisi oli Your Ghost. Pari vuotta sitten lainasin "sen" uudestaan ja totesin, että timanginen levyhän se. Viime viikolla posti toi sen minulle vihdoin ihan omaksi. Sky Motelin promoversio tuli hommattua vielä joskus markka-aikoina, se iski aika hyvin heti (A Cleaner Light!!!). uraani ansaitsee kiitokset noista Hersh-luonnehdinnoista, helpottaa tilannetta jatkossa, jostain syystä on aina ollut vaikea hahmottaa rouvan tuotantoa kokonaisuutena.
Näinhän se vähän tahtoo olla. Irtobiisit ilahduttavat kovastikin, mutta täysimittaisena haukotuttaa ennemmin tai myöhemmin.
...paitsi debyytti -nostospåm
Mulle tulee jaksoja, jolloin soittelee koko tuotannon läpi ja sitten riittääkin taas vähäks aikaa. Oon noi muutamat Bellyn levyt hankkinut viime kuukausina ja niistähän on löytynyt paljon mukavia poppikoukkuja ja semmottia.
Älä niin ne oli siel ku siel oli.
Bellyä en vaan osaa, ainakaan kun viimeksi kokeilin joskus muutama vuosi sitten.
Star myytävänä
Bellyä en vaan osaa, ainakaan kun viimeksi kokeilin joskus muutama vuosi sitten.
Star myytävänä
paljo?
bzort glorf bööth
DirtyBlueGene wrote:Bellyä en vaan osaa, ainakaan kun viimeksi kokeilin joskus muutama vuosi sitten.
Star myytävänä
paljo?
Pitää vielä kaivaa "se" kaapista esiin ja tarkistaa kunto jahka jaksaa... Ei tuosta nyt ainakaan vitosta plus posteja enempää kehtaa pyytää. Vai tuutko hakemaan
bzort glorf bööth
Eiku vittu se levy olikin King! Sekoitan aina nuo keskenään
Tuo Star mulla ois ollut jo ennestään, mutta oisin ostanut kamulle, kun se on saamaton asioiden suhteen. Kingiäpä mulla ei olekkaa, eli samat panot tilille tai pedille?
bzort glorf bööth
Pientä pintanaarmua näyttää olevan mutta kuuntelen tuon vielä läpi varmuuden vuoksi ja mikäli pelaa kunnolla niin törkkään maanantaiksi postiin.
Osoiteprivailua odotellessa
Panin panten
bzort glorf bööth
Ollut varsin kovassa tehosoitossa Primaveran yllättävän kovan ja äkäisen keikan jälkeen.
Tota ekaa levyä en kyllä hirveästi jaksa vieläkään ja The Real Ramona tuntuu olevan se paras näistä vieläkin. Parhaimmillaan aivan huikea bändi.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Aihetta sivuten: Bellyn Star levylle suht. iso
Useita hyviä biisejähän tuolta löytyy.
Throwing Musesista en tiedä kuin Bright Yellow Gunin...Sehän tais pieni hittikin olla joskus.
Sille myös