You are not logged in.
Oonkohan vuonna 2030 kuullu tuolta listalta viittäkään levyä vrt. esim vuoden 1990 parhaat levyt?
Killing Joken äänestäjien vähyys hämmästytti, mutta sitten selvisi, ettei sitä oo arvosteltu Pitchforkissa.
Olen käyny ehkä 5 kertaa koko sivustolla.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
Junkieman wrote:Killing Joken äänestäjien vähyys hämmästytti, mutta sitten selvisi, ettei sitä oo arvosteltu Pitchforkissa.
Luulin vuosia että se on Project Pitchfork -bändin kotisivu kun se mainittiin välillä jossakin Suen ja Rumban tasoisissa lehdissä ja ei sattuneista syistä koskaan jaksanut tarkistaa.
Last edited by samla mömmös mummo (20.01.2011 09:24)
valitettavasti me ollaan jo eellä
Junkieman wrote:Killing Joken äänestäjien vähyys hämmästytti, mutta sitten selvisi, ettei sitä oo arvosteltu Pitchforkissa.
eikä killing jokesta ainuttakaan mainintaa millään kerralla?
Mutta omaksuuko sen musiikkipohjan täältä vai onko tänne valikoitunut sen takia, että täällä on ihmisillä samanlainen musiikkipohja? Itse uskon, että tän foorumin höpinät vaikuttaa aika paljonkin siihen, että mitä tän foorumin aktiivikäyttäjät sitten kuuntelee vuoden aikana.
kyllä kai lähtökohtaisesti täällä on jossain määrin samantyyppisen musan diggareita, ja jotka ylipäätään diggailee enempi tommosta hämärämpää vaihtoehtokamaa ja väittäisin ettei pitsihaarukat juurikaan vaikuta, mutta toki suosituksia tulee välillä tsekkailtua ja oonpa iloinen että esim. uskaltauduin ton kanye westin hankkimaan lähes sokkona, hieno levy.
pisteytyksestä sen verran, että en muista toista vuotta jolloin 2 parasta levyä olis niin selkeesti muiden yläpuolella; sun city girls ja ville leinonen ihan omissa sfääreissään, joten siinä mielessä ainakin mulle ihan ok ja eihän noissa nyt niin suurta eroa, 12, 10, 8 jne.
Oonkohan vuonna 2030 kuullu tuolta listalta viittäkään levyä vrt. esim vuoden 1990 parhaat levyt?
Joskus 90-luvulla free-kitaristi Derek Baileyltä tivattiin Wire-lehdessä listaa edellisen vuoden parhaista levyistä, johon Derek vastasi tyyliin "koitan vieläkin miettiä vuoden 1957 parhaita levyjä".
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
mulla kyllä tämä foorumi ei vaikuta uusien levyjen kuunteluun oikeastaan mitenkään kun tuntuu ettei porukka täällä ehkä niin aktiivisesti kuitenkaan seuraa. vanhojen levyjen kuunteluun vaikuttaa toki joskus paljonkin. melkein kaikki suositukset ja latauslinkit saan eräältä toiselta foorumilta ja muutamasta blogista, joiden avulla onkin helppo kysyä "skenessä" mukana. pitchforkissa tai muissa vastaavissa ei mun nykyisen maun mukaan arvostella mitään mielenkiintoista, wireä seuraan vaikka tilaus loppuikin.
tämä lista oli ihan hyvä, vaikka tuo nössöpopparien isku, leinonen, käppi ja tuo mystinen janelle monae kuulematta.
suomenajokoira wrote:Junkieman wrote:Killing Joken äänestäjien vähyys hämmästytti, mutta sitten selvisi, ettei sitä oo arvosteltu Pitchforkissa.
eikä killing jokesta ainuttakaan mainintaa millään kerralla?
Joo ei, meni sitte vähän maku koko hommasta.
edit. siis bändistä
Last edited by suomenajokoira (20.01.2011 12:19)
Valitettavasti on käynyt rosvo.
Killing Joken levy oli vaan puolikova tapaus, eli ei sillä sitten lopulta kauheasti kiimailtu. Funin levyn olisi suonut olevan korkeammalla, (mulla se kikkkuu siellä just top 10:en ulkopuolella) koska kyllä mä todella paljon pidin siitä. Ehkä se johtuu muuten kovasta levyvuodesta, mutta kyllä näiltä vielä on tekemättä sellainen "ei kysyttävää" -oksat pläjäys.
Sent from my iPhone 16
Killing Joken levy on niitä levyjä jotka kärsii todella pahasti ylipituudestaan. Tituleerasin sitä tuol keskusteluketjussa 'mahtavaksi maailmanlopun voimapauhuksi' tms. mutta yli tunnin kesto ja jatkuvat 6 minsan biisit yksinkertaisesti kuluttaa mut loppuun. Monena muuna vuonna toi ois siitä huolimatta saattanu rojahtaa top kymppiin.
Plussapuolella myös vuoden paras biisinnimi: The Great Cull.
Tuskassa nähdään.
Älä päästä painiks sitä
No joo, kyllä mä ehkä allekirjoitan osittain ton kritiikinkin Killing Joken levystä, mutta itelle kun ne muutamat biisit kolahti niin hiton kovaa, niin sillä noustaan omalla listalla tällä kertaa aika korkeelle. Muutaman biisin ois voinut karsia ja parista biisistä vähän leikata, niin ois ollut parempi. Joskin ehkä meikälle koko vuos oli aika kovaa Killing Joke kiimailua, niin se vaikutti tohon uudenkin levyn diggailuun.
Huhhelpotusta - ei näköjään koitunutkaan kovin suurta harmia, vaikken jaksanutkaan väkisin rääppiä jotain listaa; top-20:ssa ei vissiin yksikään levy olisi pompannut yli yhtä sijaa korkeammalle... Mitä ny Kanye olisi noussut kakkoseksi, ja Killing Joke neljänkympin sakkiin (vaikkei kokonaisuutena olekaan "kuin" neljän tähden levy)
Olisiko muuten Dirty Projectorsin ja Björkin yhteistä 22 minsan download-minialbumia edes hyväksytty mukaan?
Olisiko muuten Dirty Projectorsin ja Björkin yhteistä 22 minsan download-minialbumia edes hyväksytty mukaan?
Kyllähän jengi tuolla listasi EP:itä, eli eiköhän.
Sent from my iPhone 16
prlööö, tietty vasta äänestyksen jälkeen Rick Rossin Teflon Don iski kunnolla
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Junkieman wrote:Mutta omaksuuko sen musiikkipohjan täältä vai onko tänne valikoitunut sen takia, että täällä on ihmisillä samanlainen musiikkipohja? Itse uskon, että tän foorumin höpinät vaikuttaa aika paljonkin siihen, että mitä tän foorumin aktiivikäyttäjät sitten kuuntelee vuoden aikana.
kyllä kai lähtökohtaisesti täällä on jossain määrin samantyyppisen musan diggareita, ja jotka ylipäätään diggailee enempi tommosta hämärämpää vaihtoehtokamaa ja väittäisin ettei pitsihaarukat juurikaan vaikuta, mutta toki suosituksia tulee välillä tsekkailtua ja oonpa iloinen että esim. uskaltauduin ton kanye westin hankkimaan lähes sokkona, hieno levy.
Juurikin näin. Tosin "hämärämpää vaihtoehtokamaa" vaihtaisin vaikkapa termiin "radioiden soittolistoista poikkeavaa" kun kyllähän täältä nykyään löytyy topicit vähän vaikka mille. Pitää kyllä tuon listan pohjalta tsekata ainakin Circlen ja Sun City Girlsin uusimmat.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
prlööö, tietty vasta äänestyksen jälkeen Rick Rossin Teflon Don iski kunnolla
Sama mulla ton SQRMin kanssa.
Sent from my iPhone 16
Tilastonikkarille
Mielenkiintoinen lista. Aika paljon tsekattavaa kamaa.
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
tän vois ehkä päästää putoamaan. pitäis kyl tsekkailla toi ariel pinkin levy joskus, on unohtunut.
Kandee kyl. Huikee esitys edelleen.
Älä päästä painiks sitä