You are not logged in.
Kaitpa tää hankkia pitää, mut Kalossimies vois kertoo tästä jotain lisää, onks Leinonen kuin pal esillä levyllä ja onks tää hyvä.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Eilen olisin ollut kovasti menossa keikalle mutta Klubin sivulla oli tiedoite että Leinonen esiintyykin bändissä tapahtuneen sairastapauksen vuoksi soolona.
Joskus vielä! En ole sitä Majakanvartijan untakaan kuullu ja moni sitä hehkuttaa, olin silleen rahat tanassa että oisin ostanut keikalta vinyylinkin jos ois miellyttänyt korvaa.
valitettavasti me ollaan jo eellä
Kaitpa tää hankkia pitää, mut Kalossimies vois kertoo tästä jotain lisää, onks Leinonen kuin pal esillä levyllä ja onks tää hyvä.
Ville on tuottanu ton, ja ymmärtääkseni kans säveltänyt/sovittanut/soittanut suurimman osan matskusta. Suurimmilta osin aika folkilla osastolla liikutaan (jouhikoita, kanteleita, akustisia kitaroita ja kilkuttimia), mut pari rokimpaakin vetoa ja kaks räppivetoakin. Solisteinahan toimivat siis eri ala-asteluokkien oppilaat, oliskohan nyt ainakin Tampereelta ja Helsingistä. Aika hämmentävä kokonaisuus, mut hauska. Veikkaisin, että just foorumin jengille sopivaa settiä. Lyhyt levy, 24 minuuttia.
Last edited by Kalossimies (03.02.2011 20:03)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
bernardblack wrote:Kaitpa tää hankkia pitää, mut Kalossimies vois kertoo tästä jotain lisää, onks Leinonen kuin pal esillä levyllä ja onks tää hyvä.
Veikkaisin, että just foorumin jengille sopivaa settiä.
Lapset laulavat lapsille eiq
valitettavasti me ollaan jo eellä
Helvetin kova keikka oli pari päivää sit täällä Jyväskylässä. Kuultiin mm. kimeästi laulettu nopeatempoinen versio Enkelistä, maailman ensiesityksenä joku hienolta kuulostanut muistaakseni jostain sudenkorennoista ja kukkaniitystä kertova biisi ja ihan viimeiseksi Leinonen veti taustanauhan kera jonkun vamppyyriaiheisen diskobiisin.
Joku oli lisännyt yhden videon tuolta keikalta Youtubeen:
Last edited by Jophiest (07.02.2011 02:04)
Ihan vitun jepa
Älä päästä painiks sitä
ihan viimeiseksi Leinonen veti taustanauhan kera jonkun vamppyyriaiheisen diskobiisin.
Koveri Frederikin Olen Draculasta?
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
Jophiest wrote:ihan viimeiseksi Leinonen veti taustanauhan kera jonkun vamppyyriaiheisen diskobiisin.
No en ole tuota Frederikin biisiä koskaan kuullut, eikä netistä näyttänyt löytyvän.
Sanoituksista mulla jäi mieleen ainakin semmonen kohta, jossa Leinonen osoitti kaulaansa ja lauloi jotain kaulavaltimosta.
Last edited by Jophiest (07.02.2011 03:00)
paise wrote:Jophiest wrote:ihan viimeiseksi Leinonen veti taustanauhan kera jonkun vamppyyriaiheisen diskobiisin.
No en ole tuota Frederikin biisiä koskaan kuullut, eikä netistä näyttänyt löytyvän.
Sanoituksista mulla jäi mieleen ainakin semmonen kohta, jossa Leinonen osoitti kaulaansa ja lauloi jotain kaulavaltimosta.
Tää on alkuperäinen, mut Frederik on esittänyt käännösversion.
Last edited by paise (07.02.2011 12:36)
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
Jophiest wrote:paise wrote:Jophiest wrote:ihan viimeiseksi Leinonen veti taustanauhan kera jonkun vamppyyriaiheisen diskobiisin.
Sanoituksista mulla jäi mieleen ainakin semmonen kohta, jossa Leinonen osoitti kaulaansa ja lauloi jotain kaulavaltimosta.Tää on alkuperäinen, mut Frederik on esittänyt käännösversion.
Oho löysin sittenkin tuon Frederikin version: http://finnpicks.blogspot.com/2010/03/s … acula.html
Kyllä mä uskaltaisin väittää, että se toi saattoi olla, vaik vähän hämärät muistikuvat tuosta jäi. Tausta ei kyllä ollut alkuperäisestä tai Frederikin versiosta. Spotifystähän löytyy jotain halpisversioita alkuperäisestä, että se oli ehkä joku niistä. Kysäsenpä asiaa vielä pikasesti Leinosen vieraskirjasta.
Elikkä se Rentukan keikan vähän diskomaisempi veto olikin Frederik-coverin sijaan omaa uutta tuotantoa ja nimeltään "Aika".
Ja muita uutisia:
DVD lähtee painoon viikon päästä. CCL saatavilla pian sähköisesti.
Last edited by Jophiest (08.02.2011 22:20)
Oujeah!
Vähän hassu kansi tolla levyllä tosin.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Torstainahan ois Majakan soittokunnan kanssa keikka Le Bonkissa. Kympin maksaa ja toisena bändinä Minä ja Ville Ahonen.
mulla on jo lippu tonne hommattuna, kai se on pakko raahautua paikalle. toivottavasti tulee majakkabiisejä ja camp crystal lakea sit tai kina nousee
mulla on jo lippu tonne hommattuna, kai se on pakko raahautua paikalle. toivottavasti tulee majakkabiisejä ja camp crystal lakea sit tai witch housee
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Missäs etkot?
Älä päästä painiks sitä
Missäs etkot?
Onksnäit missään hei? Lähen töist parin tunnin päästä & mietin et käynkö himassa.
Älä päästä painiks sitä
ILR wrote:Missäs etkot?
Onksnäit missään hei? Lähen töist parin tunnin päästä & mietin et käynkö himassa.
Tuu suoraan Äxään. Joose soolona viidelt.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
En tiiä pääsenks lähtemään ihan noin pian & Joose nähty jo eilen.
Älä päästä painiks sitä
On tää mies kyl melkoinen kansallisaarre
Älä päästä painiks sitä
hirmiksen piti raportoida mutta missäs
anyway, villen terkut neukkulalle:
niin, mitäs siitä keikasta osais sanoa... aluksi ville ja kitara -pohjalta eka biisi, joka ainakin mulle oli tuntematon, olisko joku uus? aika raivoisa meno ja "kaikki loppuu" tai mitähän siinä laulettiin. sitten bändi tuli mukaan ja mietin hetken onko seuraava biisi jokin suomen talvisota -pastissi, kunnes keksin että taitaakin olla m.a. numminen -coveri "ei mitään uutta auringon alla". sitten lähdettiin majakkalevyn meininkeihin, mutta tunnelmat vaihtuivat odotetusti jopa kesken biisien, reggae/dub-meininkiä oli usein varsinkin biisien lopuissa ja ylipäätään biisit vedettiin hyvin erilaisina versioina mitä levyllä.
jotkin sovitusjipot oli tuttuja jo aiemmilta keikoilta ja taas jossain vaiheessa tuli se kuulutus kello on 19 minuuttia vaille kolme tjsp. jossain vaiheessa kuultiin uusi biisi, joka mahdollisesti siis tulossa uudelle levylle, jos mukaan saadaan joku hyvä naislaulaja. pääsykokeet 15.4. meritullinkatu 12b, pihan kautta pääsee tai voi heittää lumipallolla ikkunaan jossa on kukkaverhot tms. läppää ja sit lähti kappale, joka ilmeisesti oli nimeltään kukkaniityllä. hieman lastenlaulumainen mutta hieno biisi, toivottavasti pääsee levylle. tästä hirmis tais sanoa että kuulosti ihan animal collectivelta ja mikä ettei. jossain vaiheessa tais tulla myös joku rock-a-billy juttu, olikohan sama mikä flowssakin kuultiin? encoressa palattiin raastinlauluihin.
kaiken kaikkiaan hieno keikka, toivottavasti tämä kokoonpano soittaa jatkossakin yhdessä.
On toi Le Bonk vähän omituinen paikka sisustukseltaan ja kalja hävyttömän kallista (6 tuoppi)
onneksi olin kuivin suin
sit lähti kappale, joka ilmeisesti oli nimeltään kukkaniityllä. hieman lastenlaulumainen mutta hieno biisi, toivottavasti pääsee levylle.
Jyväskylän keikalla sanoi, että tuo julkastaisiin jollakin syksyllä tulossa olevalla levyllä.
Last edited by Jophiest (18.02.2011 12:02)
oispa sillon joku hipsterikeikka
Olihan se taas ihan mainio keikka! Uusi biisi oli omaan makuun vähän liian imelä ainakin sanoituksiltaan, ja alku tosiaan toi mieleen Animal Collectiven. Hienoa muuten nähdä kuinka keikasta toiseen Leinonen vetää ilmeisesti aika improvisoidusti noita siansaksa-välispiikkejään ja muita ölinöitään, mutta bändin pojilla pysyy silti pokka tilanteessa kuin tilanteessa. Itse en ikinä pystyisi siihen.
Ja tosiaan niin kuin shanks jo mainitsi, niin kaikki näkemäni majakan soittokunta keikat ovat olleet kaikki toisistaan erilaisia. Samoilla biiseillä mennään suurin piirtein keikasta toiseen, mutta väliin mahtuu aina kaikkea uutta ja erilaista. Yllätyksellisyys tekee näistä keikoista aina yhtä nautittavia. Moni bändi saisi ottaa vähän oppia.
live-lp olisi muuten paikallaan no se joku dvd toki tulossa, mut eihän se ihan sama asia ole.
Onhan toi kyl melkosta menoa. Hantan recappiin paha lisätä mitään muuta mut erityismaininta sen Mitä annamme lahjaksi lapsillemme -biisin lopun JUTINMÄTILEIPÄVOJAVOJA-dubille.
Kahtena perättäisenä iltana tuol käyneenä täytyy todeta et äänentoisto vaikuttaa hyvältä ja volumet on just siinä missä niiden pitääkin et pärjää vielä ilman tulppia.
Älä päästä painiks sitä
Ei tästä 2 Leijonasta kyl oikein mitään ihmeempää osaa sanoa. Ihan kiva levy, letkismeininki, mut eihän tätä nyt oikeestaan kenelle tahansa viitti suositella. Ahvosen laulut on enimmäkseen aika skipattavia, mut kylhän tuota Leinosta mielikseen kuuntelee. Levitatorsin lisäksi Sippolan Sami soittelee muutamalla biisillä fonia ja Tuomas Erikssonkin mukana. Kuin myös Sami Saari