You are not logged in.
Tuli yllätyksenä tuo sen konservatiivilinja. Ja jos se vastustaa naispappeutta, niin arvaan melkein mitä muutakin se vastustaa, joten meni kyllä fiilikset
Tuli yllätyksenä tuo sen konservatiivilinja.
hezma wrote:Tuli yllätyksenä tuo sen konservatiivilinja.
Niin no siis, ehän mää oo kuullu siltä kun sen ekan levyn, en mää sen ajatuksista muuten tiijä oikeesti, mutta oletin jotain muuta, oma moka siis.
Ymmärrän tuohtumuksen tästä siinä tapauksessa että on itse uskossa ja pitää Joosea jotenkin vääräoppisena mutta esim mulla ei ole mitään kantaa koko naispappeuskysymykseen.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
eipä taida mullakaan olla, ja muutenkin aivan sama mitä muusikot tekevät vapaa-ajallaan/mitä mieltä ovat asioista.
Minä nään tämän niin, että omaa henkilökohtaista uskonnäkemystä käytetään taas aseena, jolla voidaan syrjiä / polkea toisten ihmisarvoa ja arvottaa toinen ihminen jotenkin ala-arvoisempaan asemaan.
Tuli yllätyksenä tuo sen konservatiivilinja. Ja jos se vastustaa naispappeutta, niin arvaan melkein mitä muutakin se vastustaa, joten meni kyllä fiilikset
no mutta älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi
Eipä haittaa että joskus jollain muusikolla voi olla joku yllättäväkin näkemys. Jostain syystä ystäväpiirissä on parikin naispappeja, kivoja ihmisiä ja joosen fanejakin kai, joten niiden kantilta ehkä ikäväkin juttu. Aika moni huippuartisti pitäisi hylätä, jos ei voisi esim. kusipäiden tekemää musiikkia kuunnella. Joku Ian Anderson kommentoi yhdessä lehdessä että "Saksofoni on kamala soitin. Ehkä jotkut naiset siitä pitävät, kun valtava puinen kappale tunkeutuu huulien väliin". Ehkä noloin koskaan lukemani läppä, mut silti pystyn kuuntelemaan Jethro Tullia ihan mielelläni. Joosen tilillä on edelleen tuotanto, jossa lähes jokainen biisi on hiton hyvä ja itselleni se merkitsee. David Crosby ja Axl Rose tulee myös mieleen kun ajattelee totaalisen pellejä jätkiä, jotka kuitenkin ovat joskus omanneet jonkinlaista musikaalista ideaa. Joosea kyllä vaikea tuohon ääliöitten joukkoon sivuttaa, mut sit toisaalta eikös nää Savonlinnan ihmiset kertoile haastatteluissakin juttuja saunanlauteiden alta hyökkäävistä demoneista? Onko siinäkään sitten mitään järkeä.
Eli tuskin olisi monenkaan neron kanssa puhuttavaa, pääasia että tekevät jotain kuunneltavaa.
Edit. niin ja tietenkään sukupuolisyrjintä ei työpaikoille kuulu. Tommonen shamaaninvirka on kuitenkin erilainen asia, etenkään kun luterilainen kirkko ei oo vetänyt mitään linjaa vaan sallii sekä naispapit että näiden vastustajat.
Last edited by Neuvostoliitto (13.01.2011 01:32)
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Mä en lähtis vetämään tähän nyt mitään Paavoharjuja mukaan. Monestakaan syystä.
voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan
Onks tällä Joosella joku asperger tjsp?
Musta on vaan siistii, että joku muusikko kehtaa oikeasti pitää kiinni uskostaan tossa määrin. Ei toi nyt niin harvinainen näkemys ole kristittyjen keskuudessa ja aika harmitonhan tommonen mielipide on, ellei nyt sitten ite satu olemaan kristitty naispappi. Silloin vois vääntää Joosen kanssa teologiasta, että kumpi onkaan oikeessa. Itse arvostan johdonmukaisia kristittyjä, jotka ei kuitenkaan ole ihan hörhöjä. Tunnen pari.
Musta on vaan siistii, että joku muusikko kehtaa oikeasti pitää kiinni uskostaan tossa määrin.
lol
Mitä Joosesta, kun kyllä me susta kuitenkin tykätään
hezma wrote:Tuli yllätyksenä tuo sen konservatiivilinja. Ja jos se vastustaa naispappeutta, niin arvaan melkein mitä muutakin se vastustaa, joten meni kyllä fiilikset
Mitä Joosesta, kun kyllä me susta kuitenkin tykätään
Suomen Daniel Johnston?
Eipä toi ittelleni merkkaa mitään, eikä nyt tullut varsin yllätyksenä. Näistä keskitaloista ja kasitonneista on joskus vaikea päätellä kuinka paljon tossa touhussa on ironiaa / laskelmointia / vedätystä, mutta oon saanu sen käsityksen että melkoisen vakavissaan ne kuiteskin ovat.
Oon tykänny joosen keikoista, eikä siihen vaikuta artistin persoona ja mielipiteet. Levyjä en oo ollu ostamassa, mutta en kyllä niitä boikottiinkaan laita.
Myös miespappeutta voisi vastustaa, hehe.
http://www.facebook.com/pages/Joose-Kes … 870?v=wall
On hyvä että olet surullinen FB:ssä kuultavissa. On muuten kova!
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
http://www.facebook.com/pages/Joose-Kes … 870?v=wall
On hyvä että olet surullinen FB:ssä kuultavissa. On muuten kova!
sopii täydellisesti tähän hetkeen.. oon lähtemässä ekaa kertaa kauas ja pitkäks aikaa pois, joten vaikee jo uskoo sattumaksi. tää kappale tuottaa mulle suurta onnea
Joose Keskitalo ja Kolmas maailmanpalo: Maan näkyjä
Joose Keskitalo ja Kolmas Maailmanpalo! Kolmen vuoden aikana äänitetty ns.livelevy. Kevyistä pop-lauluista kokeellisiin improvisaatioihin. Tupla-LP jonka sisällä CD. Erillistä cd:tä ei ole tuloillaan.
A.puoli
TOISET OVAT MENNEET JO ALAS
KUN KULJET RAKKAUDEN KIVISTÄ TIETÄ
KUOPIO 1
TUNTEETB.puoli
OLISIN KYLLÄ TULLUT
RAUHA, RAUHA
HUR MÅNGA SEGLARE
ON HYVÄ ETTÄ OLET SURULLINENC.puoli
NYGÖI TULOO YÖ
SAANEN KERTOA MITÄ TAPAHTUI
TAIPALE
KUOPIO 2D.puoli
OMAITSEN
KERROSTALOT
TEIN MINÄ PILLIN PAJUPUUSTAIlmestyy: 16.2.2011.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Kannatti käydä täällä väärinlukemassa tutun biisin nimi, nimittäin TEIN MINÄ PILLUN PAJUPUUSTA
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Kannatti käydä täällä väärinlukemassa tutun biisin nimi, nimittäin TEIN MINÄ PILLUN PAJUPUUSTA
Niksipirkassa nämä.
Toivottavasti noi improt ei oo niitä vitun progeiluja mitä on livenäkin kuultu.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Joose Keskitalo ja Töölön kirkkoherra
Kotimaa-lehden ja eräiden muiden lehtien mukaan mukaan Töölön kirkkoherra Auvo Naukkarinen on hyllyttänyt laulaja-lauluntekijä Joose Keskitalon pop-messusta, joka järjestetään Töölön kirkossa helmikuussa. Syynä tähän on kuulemma se, että Keskitalo oli esittänyt toiveen, että messussa olisi ainoastaan miespappeja.
Mitä ajatuksia tämä herättää?
Ensinnäkin on sanottava, että Joose Keskitalolle tämä on loistavaa mainosta. Vielä viikko sitten ainakaan allekirjoittaneella ei ollut mitään käsitystä, kuka Keskitalo ylipäätään on. Nyt uteliaisuus heräsi, ja ostin yhden hänen levynsä. Kiitos iTunesin, se on hyvin helppoa.
Jo avausraita herättää epäilyksen, että hyllyttämisen todellinen syy voi olla jokin aivan muu kuin naispappeiuden vastustaminen: "Kuuletko, kun hautausmaa vetää käteen", laulaa Keskitalo valittavalla äänellä. Tällaista musiikkia ei soitettu kirkossa vielä silloin, kun minä olin seurakuntanuorissa. Vaikka Jumala ja uskonnolliset teemat toki nousevat esiin joissakin kappaleessa, Keskitalon murhaballadit tuovat mieleen ennemmin Nick Caven ja Leonard Cohenin kuin Pekka Ruuskan ja Jouko Mäki-Lohiluoman.
Uutisoinnin perusteella on vaikea sanoa, onko Keskitalo edes oikeasti naispappeuden vastustaja, mutta naispappeuden vastustamisesta on tuskin mitään haittaa hänen imagolleen. Keskitalo ei ole mikään Idols-tähti eikä hän kosiskele musiikillaan suurta yleisöä. Muutama nyrjähtänyt poliittinen tai uskonnollinen mielipide vain lisää tämäntyyppisen underground-artistin uskottavuutta.
Minkä viestin Töölön kirkkoherra lähettää hyllyttämällä Keskitalon? Ainakin silloin, kun minä olin nuori, nuoruuteen kuului pieni kapinointi vallitsevaa establishmenttia vastaan. Nyt, kun establishmentti on umpiliberaali, on konservatismi ainoaa aitoa kapinaa. Hyllyttämällä Keskitalon Töölön kirkkoherra saa naispappeuden vastustamisen näyttämään kielletyltä ja vaaralliselta, siis hieman coolilta. En osaa sanoa, voiko tästä tehdä sen jatkopäätelmän, että naispappeuden kannattaminen on samalla logiikalla sovinnaista, laimeaa ja nössöä.
Toivottavasti noi improt ei oo niitä vitun progeiluja mitä on livenäkin kuultu.
Hä, mulle tulee Doors-vibat elikkä elikkä
TÄÄ ON TUNTEELLISTA KUUNTELE NYT SAATANA MÄ TÄSSÄ MUKIINMENEVÄSTI
KÄRSIN JA SMART CASUALISTI KONTEMPLOIN JUTTUJA
Joosesta oli uudessa Soundissa haastattelu ton naispappigaten tiimoilta. Lausunto oli seuraavanlainen:
"Kannatan tasa-arvoa lähes kaikissa asioissa, mutta en tässä. Mielipiteeni pappien asiasta perustuu omaan uskooni ja käsitykseeni Raamatun tulkinnasta. Jos kirkko muuttaa koko ajan kantaansa, menettää se mielestäni merkityksensä."
Ja homot on Joosen mielestä ihan okei. Hyvä näin.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan
Ensivaikutelmat uudesta levystä: VITU AWESOME bröm bröm
Hyvii biisei, hyvää jamittelua (tosin oisin kyl kaivannut jotain tosi kovaa Crazy Horse -henkistä kitarahyökkäystä myös). Noi jammailut on varmaan just sitä progee mitä hrmis pelkäsi.
Tämä hämmensi: luulin, et siinä cd:llä ois jotain bonusmatskuu, mut samat biisit ku lp:llä. Mitä järkee?
No eihän tuo nyt kovin harvinaista ole, että vinyylin kaupantekijäisiksi tulee sama levy myös CD:nä.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
bernardblack wrote:Tämä hämmensi: luulin, et siinä cd:llä ois jotain bonusmatskuu, mut samat biisit ku lp:llä. Mitä järkee?
Tää kuulostaa kyllä kummalliselta ratkaisulta
En tiiä sit onko tää joku uus "juttu", ku eikö Tuomari Nurmion uudesta levystäkin tullu tämmönen lp+cd?
No eihän tuo nyt kovin harvinaista ole, että vinyylin kaupantekijäisiksi tulee sama levy myös CD:nä.
En oo kyl koskaan tämmösiä ostellu, mut ehkä se sit on. En kyl nää kauheesti järkeä tämmösessä, mut eipä siitä haittaakaan oo.