You are not logged in.
Kyllä nääkin otsikon ansaitsee!
Samuli Putron luotsaama trio, jonka ura on allekirjoittaneen mielestä kulkenut ihan lupaavasta bändistä kestovitsiksi.
Ekalta levyltä en ole koskaan biisiäkään kuullut, mutta Idiotti oli se, joka herätti mielenkiintoa niinkin paljon, että päädyin sen lopulta ostamaan. Todella kaunis on edelleenkin ihan hyvä biisi, vaikka siinäkin paistaa jo läpi Zen Cafen myöhempi tavaramerkki eli erittäin kornit sanoitukset. Kaisa pieni oli myös loistava biisi.
Ua Ua sisälsi ne kaksi hauskaa hittibiisiä eli Virpin ja Harrin, joista etenkin jälkimmäinen jaksoi naurattaa, sillä meillä oli lukiossa samanniminen ruotsinopettaja, joka tosiaan teki aina itsestään pellen yrittäessään saada baarissa tyttöjä "korottamaan numeroita" jatkoille.
Helvetisti Järkeä oli kait jonkinlainen käännekohta ja sen jälkeen on menty sitten pihalle ilman sadettajaa... Tekstit puhukoot puolestaan:
"Tarvitsen sut, mä tarvitsen sut kun vaiti on pellon multa.
Tarvitsen sut, mä tarvitsen sut kun kelloista loppuu aika,
ja ahtaana vyöryy ilma."
"minä olen paskaa lintujen
konepellin päällä tiedän sen"
"Minä olen huone vintillä
olen talo ilman hissiä"
"Minä olen ilmaa purkissa
minä olen karhu talvella"
"Taivas on sadetta sunnuntaina
krapulan jälkiä lakanoissa
äänetön puhelin, kukaan ei soita
leffoja vuokralla "
"Taivas on kuulemma tuhkimoille
taivas on juoppojen kapakka
lukion loppu ja kuusi ällää
taivas on kirkas ja napakka"
Toisaalta nuo lyriikat ovat niin paskat, että niitä on silti pakko kuulla lisää. En oikein ole vielä päättänyt ovatko ne sittenkin lopulta nerokkaita vai vain paskoja... Ainakaan Zen Cafe ei ole samalla tavalla paskaa kuin joku Mamba, Suurlähettiläät jne vaan Zen Cafe sentään jaksaa edelleenkin naurattaa.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Joo, idiootista pidin ja jonkin verran Ua-Uastakin.
Mä odotan sitä "naisellisuuden harhat"-biisiä. Tulispa!
Varikset komentavat
[quote:9ad40c9b42="Alxity"]Todella kaunis on edelleenkin ihan hyvä biisi
[/quote:9ad40c9b42]
Ainakaan Zen Cafe ei ole samalla tavalla paskaa kuin joku Mamba
Luulin todella pitkään että tuo on Mamban biisi. Taidan siis olla eri mieltä hyvyydestä...
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Aamuisin on hyvä pijsi. Tykkään myös Taivas on kirkas ja napakka:sta. Oon miettinyt että onko se uusin hitti, Rakastele mua, joku kannanotto tähän keskusteluun seksin ostamisen kriminalisoinnista.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Nää soitti meidän abi-risteilyllä. Taisin katsoa puolet keikasta
Tosin asiaan vaikutti alkoholi ja muut öö sosiaaliset "paineet"
en ole kolmekybänen emoboy
kuuluukohan tohon cafeseen heittomerkki eli olisko café? en tiä eikä kyl toisaalta hirveesti kiinnosta -spåm.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Samuli Putro tuli jossain kolmannen levyn paikkeilla aivan liian tietoiseksi itsestään, mielestäni.
Eka levy mainio, "Herkkä jätkä" siellä erityisen hyvä piisi. Tokalla levylläkin hetkensä ja sitten toiminta taantui pahoin, arjessa liikkuvat sanoitukset köyhän ellei rahattoman miehen juhaseppälää.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Kuten on tullut aiemminkin todettua, treumatisoiduin vuonna 2000 armeijassa Zen Cafésta kun tupakaveri soitteli niitä vähän turhan innokkaasti mankasta. Olisikohan kaksi levyä ilmestynyt tuohon mennessä... Kamalaa paskaa, mutta tietyllä perverssillä tavalla kappaleita on hauska tosiaan kuunnella niitten sanoituysten takia.
Näin muuten joskus 2002 tai 2003 livenä nämä, tai lähinnä olin samassa tilassa jossa nämä soitti ja sivukorvalla kuuntelin. Näillä oli silloin ne hassunhauskat sirkuspuvut tai jotkut.
kuuluukohan tohon cafeseen heittomerkki eli olisko café? en tiä eikä kyl toisaalta hirveesti kiinnosta -spåm.
Kuuluuhan siihen. Jostain syystä en vaan oikein osaa noita heittomerkkejä muistaa/jaksaa/osata. Eli joku voi lisätä jos asia häiritsee.
Luulin todella pitkään että tuo on Mamban biisi. Taidan siis olla eri mieltä hyvyydestä...
Täsmennetään vielä, että tuolla Mamba-kommentilla tarkoitin sitä, että Mamban kuunteleminen ei tuota minussa minkäänlaista nautintoa vaan ainoastaan inhoa, mutta Zen Cafen kohdalla saan juuri tuota stratumin mainitsemaan perverssiä mielihyvää kun kuuntelen sanoituksia. Tavallaan ne ovat täysin paskoja, mutta silti niissä on jotain miksi niitä jaksaa joskus kuunnella. Sellainen tietty myötähäpeä on aina kuitenkin mukana.
Ja todetaan vielä, että musiikillisestikin Zen Cafeeta jaksaa ainakin vähän alusta. Paremmilla sanoilla Piha ilman sadettajaa olisi oikeasti ihan hyvä biisi. Ja en ole tosiaan Idioottiakaan pitkään aikaan kuunnellut, joten en tiedä tykkäisinkö enää. Luultavasti en, mutta säilytettäköön silti mielikuva siitä, että aluksi Zen Cafe ei ollut paskaa päässäni.
<@DBGene> senkin karkki
Hirveimmän kotimaisen bändin titteliä en ehkä myöntäisi, mutta ehdokkaaksi asettaisin. Eipä tiennyt tyttö taas on klassinen "paskan bändin hyvä biisi."
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Hirveimmän kotimaisen bändin titteliä en ehkä myöntäisi, mutta ehdokkaaksi asettaisin.
polli pystyyn? mitä muita, mamba, jean s, uniklubi...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
ai niin, yhteen aikaan sotkin aina putron ja herra ylpön... ja sit sotkin tän pändin aina egotrippiin, niiden levymerkki tais olla zen garden tms, & varmaan six.
[quote:d88d30c3a7="Laatu"]Hirveimmän kotimaisen bändin titteliä en ehkä myöntäisi, mutta ehdokkaaksi asettaisin.
polli pystyyn? mitä muita, mamba, jean s, uniklubi...[/quote:d88d30c3a7]
Eiköhän se olisi Jean S ilman äänestystäkin...
Eiköhän se olisi Jean S ilman äänestystäkin...
niinpä, hylätään ne ja korvataan suurlähettiläillä.
Annan ääneni sekä Negativelle että Lovexille. Tampereelta ei voi näköjään tulla muuta kuin paskaa ja punatiiltä.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Hirveimmän kotimaisen bändin titteliä en ehkä myöntäisi, mutta ehdokkaaksi asettaisin. Eipä tiennyt tyttö taas on klassinen "paskan bändin hyvä biisi."
Nii mutta tuohan on ihan citun huono biiisi jopa zenkäfeeeltäkin
Varikset komentavat
Tänään tuli työmatkalla radiosta Tyhmä, laiska ja saamaton (vai mikä sen nimi nyt olikaan). Luulin jo hetken, että se oli joku Zen Cafe-parodia, mutta eipä tainnut ollakaan. Elleivät sitten olleet tarkoituksella biisiä sellaiseksi aikoneet.
<@DBGene> senkin karkki
suurinta jännitystä on nykyään keksiä onko radiosta tuleva kahvila-ralli oikeasti ylppö-biisi vai päinvastoin..
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.