You are not logged in.
Pages: 1
Ei tosiaan tainnut olla herralle vielä topicia?
Runoilija, kirjailija ja muusikko. Räpin kantaisiä. Tunnettu kantaaottavista spoken word-lyriikoista.
Tunnetuin levytys lienee The Revolution Will Not Be Televised 7". Yllätyksekseni huomaan tätä topicia perustaessa, että saman niminen LP onkin kokoelma, mutta varsin pätevä sellainen. Levy sisältää kantaaottavia sanoituksia, joita voisi osin melko hyökkääviksikin kutsua (nimibiisi, Whitey On The Moon) sekä myös rennompaa tunnelmointia (Lady Day And John Coltrane).
Uusin levy I'm New Here on myös ihan pätevää menoa ja herran panosta kuullaan myös Kanye Westin My Beautiful Dark Twisted Fantasylla viimeisessä biisissä. Vähän harmittaa ettei tullut viime kesänä lähdettyä katsomaan livenä Porin Jazzeille.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Tulossa pian kans "We're new here" jossa I'm New Here levyn remiksejä Jamie Xx kanssa, pari biisii jo löytyy ja aika kiimaisena odotan kuulla koko levyä
I'll take care Of u:
http://www.youtube.com/watch?v=PaXslpx3MWY
New Yorkerissa oli jäbästä kesällä jokseenkin heartbreaking artikkeli, yritän myöhemmin kaivaa version jostain tai sit vaiks skannaan jossei löydy
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
en ole kolmekybänen emoboy
no just tuo, mut non-subscriberit näkee vaan abstractin
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
Eipä tuo We're New Here ollut minusta läheskään yhtä kuin kuin I'm New Here.
Aika huonossa kunnossa mies vissiin oli jo Euroopan kiertueensa aikana kun melkeen heti kiertueen jälkeen kuoli. Sääli, koska varmasti Scott-Heronilla olisi vielä ollut paljon annettavaa.
<@DBGene> senkin karkki
Tuossa joku aika sitten tuli hankittua tämä
Aluksi olin hieman hämmentynyt kun puhelaulun sijaan tuo sisälsikin ihan normalia laulua ja oli muutoinkin melko helposti lähestyttävän oloinen. Edelleenkin olen sitä mieltä, että se paatoksellinen saarnaus oli selvästi Gil Scott-Heronin toimivin juttu, mutta ei tuokaan levy nyt huono ole.
I'm New Here löytyi myös viimeinen mid-pricena. Hyvä lopetus uralle, vaikkei kokonaisuutena nyt aivan viiden tähden levyksi ylläkään. Jättää ehkä aavistuksen lyhyehkön ja viimeistelemättömän vaikutelman.
<@DBGene> senkin karkki
Onpas toiminut hyvin tämä viimeaikoina! Pitkän aikaa ollut herra tutustumislistalla (viimeistään kuoleman jälkeen), mutta nyt vasta ehdin tarkemmin tutustua. Jotenkin oletin tän olevan vähän eksperimentaalimpaa (tyyliin Last Poets jne) kun tunsin äijän lähinnä spoken word-jutuistaan, mut mielellään otan tän soulimmankin kaman vastaan! Äxästä kattelin että vinyyliä lähtis halvalla, vaikka pari viikkoa joutuukin näemmä odottelemaan. Kiinnostavin tuttavuus kyllä hetkeen aikaan, jotenkin on tullut kaivattuakin tällaista soul/rnb-äänimaisemaa.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Joo mullekin oli aluksi yllätys, että ainakin nuo 80-luvun alun jutut oli ihan soulia. Seuraavaksi pitäis varmaan hankkia Winter in America jostain kuunteluun...
<@DBGene> senkin karkki
Pages: 1