#481 19.01.2011 17:26

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 101,411
Website

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

joutuu kyl myöntään että toi fränän arvio oli ihan hauska ja tunsihan se asiansa paremmin ku esim. talvio.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#482 19.01.2011 17:48

heikki
Member
Registered: 16.12.2005
Posts: 74

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

yrr wrote:

voijee, vaikuttaa olevan huipussaan lehtien rock-kritiikki  tongue:biggrin:

saaks noi jätkät tosta jotain liksaaki?

spede

Niin, oliko se sitten 4e/juttu...

Kylläpäs jengi valittaa biggrin
Mulle kolisi aika hyvin ja oli hyvä fiilis, hyvin syöneenä ja levänneenä jaksoi olla. Löytyi permannolta suht takaa vasemman kaiutintornin kohdilta tosi hyväsoundinen spotti jossa pärjäsi ilman tulppia koko keikan pimp ,siin oli oikein hyvä patsastella. Ilmeisesti tosi vaihtelevat soundit tuolla riippuen paikasta. Lavalle ei paljoa jaksanut yrittää kurkotella, ja selkien ja takaraivojen toljottaminen välillä vie fiilistä, niin silmät vaan kiinni ison osan ajasta. Kun yhden aistin sulkee niin toinen aukee...  glasses

Vähän kyllä dorkaa kun eivät soita keikoilla yanquia. 09-15-00 & motherfucker=redeemer on huikeita sävellyksiä joista saisi keikalle aika paljon lisäsävyjä, noiden niin kovin samankaltaisten jumituksien ja kiitoratojen rinnalle, olis vaikka noi f#a#:n palikkabiisit korvannut niillä...

Mutta joo kyllä munmielestä loppupeleissä ihan huippumeininki eikä jäänyt silleen kitkerä maku mistään.

Huima Kiitos osallisille.  colorflash

Offline

#483 19.01.2011 18:20

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,353

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Tossa olis arvio toisella kotimaisella: http://www.hbl.fi/text/kultur/2011/1/18/w57721.php

Oon aina pitänyt suomenruotsalaista journalismia laadukkaampana, ja taashan se todistettiin.  ff


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#484 19.01.2011 18:43

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

kuddgalen wrote:

"...se on julkaissut vain kaksi albumia ja kaksi ep:tä"  "...Gathering Storm yhtyeen debyyttialbumilta"  017

edit: taisi tulla tuo kuuluisa sivunvaihto.

ilmeisesti talvio omistaa/on kuullut debyytistä vain vinyyliversion, jolla on vain 2 biisiä ja jonka tarpeeksi pöljä kaveri voisi faktoja tarkistamatta luokitella ep:ksi. ff

Offline

#485 19.01.2011 18:54

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Kalossimies wrote:

Tossa olis arvio toisella kotimaisella: http://www.hbl.fi/text/kultur/2011/1/18/w57721.php

Oon aina pitänyt suomenruotsalaista journalismia laadukkaampana, ja taashan se todistettiin.  ff

ff


Sent from my iPhone 16

Offline

#486 19.01.2011 22:28

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

HannaEbola wrote:

Eivät soittaneet muuten yhtään biisiä Streetcleanerilta tai Nightside Eclipseltä redface_new

Mitäs julkasuja noi o?

Tomsk wrote:
telehurma wrote:

äänet ei ihan tavottanu mun kuulohermojen syviä sopukoita

No ne tavoitti sitten sunkin, ja vähän kaikkien muidenkin puolesta yhden takana seisseen crying dawson-megaeläytyjän, joka itkeä vollotti menemään läpi koko Sad Mafioson eikä meinannu lopettaa keikan päätyttyäkään.

Mä kelasin, ettei sillä ollut jotain muutakin settiä siinä taustalla kuin musaan eläytyminen, esim. lähiomaisen kuolema.

Kovimmat oli Moya ja se Albania tms. Ja vika biisi, mikä lie nimeltään. Alotus ei ollut ihan niin kova kuin Glasgowssa, mutta lopetus oli vähän kovempi. Parissa kohtaa sai kunnon kylmät väreet ja dopamiinit hyrräämään, niin se kertoo, että jotain on tehty oikein. Hyvä keikka toi oli, mutta en tosiaan oo nähnyt 2000-luvun alussa bändiä, niin en tiedä kuinka paljon paremmin vois toimia. Sen kuitenkin tiedän, että kultsan takaseinästä ei niin visuja oikein meinannut näkyä ollenkaan, kun oli niin paljon rojua edessä. Glasgowssa toimi visut paremmin.

Ja hitto, että se rikkinäisen projektorin räpätys oli ärsyttävä parissa biisissä.

Offline

#487 19.01.2011 22:37

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Muutaman eka biisin ajan oli tosi hyvä fiilis ja olin täpinöissäni, mutta sitten pikku hiljaa keikka alkoi käydä vähän pitkästyttäväksi, silmät rupesivat luppasemaan odottelin lähinnä että milloinkahan malttaisivat lopettaa. Puolitoistatuntisena tää olisi mennyt reilusti kiitettävän puolelle mutta nyt jäi päällimmäisenä mieleen lähinnä keikan pituus. Joo, en oo mikään fani ollut koskaan mutta kyllä mä näiden musiikista olen nauttinut aiemminkin ja maanantainakin reilun tunnin verran.

Offline

#488 30.01.2011 22:23

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,353

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Vähän syventävää analyysiä aiheesta, estetiikasta, keikasta sun muusta.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#489 31.01.2011 00:12

Futre
Member
From: 40630
Registered: 28.08.2007
Posts: 1,157

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

icon_eek peuk

Offline

#490 31.01.2011 04:15

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Kalossimies wrote:

Vähän syventävää analyysiä aiheesta, estetiikasta, keikasta sun muusta.

Hieno teksti, tosin mulle itelleni ei niinkään ensisijaisesti GYBE-mystiikan avaamisen (mitä on kyllä kiva lukea mut mikä ei mua lopulta enää hirveesti hetkauta) vaan myöhäisteininä/parikymppisenä läpikäytyjen musakokemusten peilaamisen kannalta. Toi ulkopuolisuuden kokeminen ja esittävien taiteiden (omassa tapauksessa kanssa just nimenomaan musiikki) pariin luoviminen kuulostaa tosi tutulta. Moni muukin täällä on sivunnu samaa aihetta.

Se on kans jännää miten paljon maailma - ja ennen kaikkea tiedonvälitys - on muuttunu kymmenessä vuodessa. Olin ite muistaakseni lukion loppumetreillä siinä 1999 tienoilla kun Godspeed-viittauksiin alkoi törmäillä säännöllisesti öisten allmusic.com -selailujen (halvempi minuuttihinta, ISDN nevö forget) ja kirjastossa plärättyjen NME-artikkelien kohdilla, jotka oli niitä sen aikaisia tutustumismetodeja. Gybe oli aika uniikki tapaus silloin: kaksnumeroinen määrä jäseniä, jousia, piiiiitkiä puhesampleja, puolen tunnin pituisia biisejä jne. Siitä kasvoi nopeesti semmoinen myyttinen kolossi takaraivoon ja onneksi kotisivuillaan brainwashed.comissa oli kaikkia jänniä livenauhotuksia mitä piti sit linjat punasena ladata 7,3kB/s yön yli. Skinny Fists oli niitä ensimmäisiä ISOJA indie-levyjä missä oli ite sen verran inessä että sitä ja sen julkaisupäivää tuli oikeasti odotettua.

Jotenkin mahtavaa että toi akti koskettaa seuraavaakin musahörhösukupolvea. Toi crescendovetoinen postrokki on hienoa tavaraa vaikka henk.koht. maku siihen on aika pitkälti menny ja eihän sitä oikeesti kukaan GYBEä paremmin pysty tekemään.

RSS-riideriin meni.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#491 31.01.2011 05:13

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Hyvä teksti. Löytyyköhän noita vinyylilevyjä mistään käteväst&/helposti vai ovatko keräilykamaa?

Offline

#492 31.01.2011 16:35

heikki
Member
Registered: 16.12.2005
Posts: 74

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Junkieman wrote:

Hyvä teksti. Löytyyköhän noita vinyylilevyjä mistään käteväst&/helposti vai ovatko keräilykamaa?

Kaikkia saa esim tuolta: http://www.levykauppax.fi/search/?f=all&q=godspeed

Offline

#493 31.01.2011 17:04

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Kalossimies wrote:

Vähän syventävää analyysiä aiheesta, estetiikasta, keikasta sun muusta.

Hyvä nuoriso!


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#494 31.01.2011 17:39

kuddgalen
Member
Registered: 14.09.2008
Posts: 229

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

heikki wrote:
Junkieman wrote:

Hyvä teksti. Löytyyköhän noita vinyylilevyjä mistään käteväst&/helposti vai ovatko keräilykamaa?

Kaikkia saa esim tuolta: http://www.levykauppax.fi/search/?f=all&q=godspeed

Jepp, muistaakseni constellation pyrkii pitämään kaikki julkaistut levynsä in print. Se eka taisi alunperin olla rajoitettu viidensadan numeroitu painos.

Offline

#495 31.01.2011 17:45

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

hyvä kirjoitus, tosin tästä pakko olla aika vahvasti eri mieltä:

ei Sad Mafioson voimakkuutta ja ylivertaisuutta sävellyksenä tai keikkalopetuksena vain voi väheksyä.

bändin huonoin sävellys kuitenkin.

Offline

#496 01.02.2011 00:51

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,353

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Kiitoksia palautteesta ja siitä että joku ylipäätään jaksoi sen lukea. ff Menihän ton rustaamisessa joku reilu viikko, levytkin tuli kuunneltua muutamaan otteeseen ehkä keskittyneemmin kuin koskaan...  Ite keikka-arvio jäi ehkä vähän ohueksi, mut olkoon.

Kaipaisin kyllä ydinaukiolta vähän perusteluja, se loppua kohden tapahtuva kiihdytyshän on ihan loistava. Muutenkin rakenteeltaan sikäli erikoinen Gybelle, että harva biisi menee niillä noinkin rivakalla tempolla. Mun on ylipäätään vähän vaikea sanoa mitään yksittäistä Gybe-sävellystä huonoksi, kun tuntuu että jokaisella niillä on oma paikkansa kaikilla levyillä.

Mitä ILR:n muisteluun tulee, niin mäkään en moneen vuoteen tiennyt bändistä yhtään mitään, ja olihan bändin mystisyys itellekin toki aika hurja tapaus silloin aikoinaan. Sitten vähän myöhemmin tuli toki googlattua kaiket mahdolliset, ja samaten on käynyt aika monen muunkin "erikoisemman" artistin tapauksessa (esim Jandek). Mut nettiähän tästä kaikesta on kiittäminen, tuskinpa olisin ilman sitä törmännyt näihinkään, ja sinällään onkin yksinomaan positiitivista että nää vähän indiemmätkin nimet saa sitä kautta edes jonkinlaista mainetta.

Last edited by Kalossimies (01.02.2011 01:47)


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#497 01.02.2011 01:20

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Voi olla että perspektiivini on kiero, mut mun mielestä tää on todella tunnettu bändi: about kaikki musanörtit tän tietää ja monet ei-niin-nörtitkään. Levyt nauttii korkeita sijoituksia jossain rymissä, ja sit suomessahan on ylitarjontaa muusikoiden.net -pitkätukista ja syvällisistä opeth-faneista jotka napsii jotain fotoja syksyisistä puista ja heittää ne irc-galleriaan, kuvatekstiksi joku satunnainen lause gyben sämpleistä. Samaan syssyyn about kaikki jotka on vähänkään perehtyneitä tähän, tietää esim. noi blaze bailey -viittaukset: eli folkore on kans tuttua. Eihän nää radiossa soi, mut kyl tää lienee samalla levelillä aika monen isomman "indie"-bändin kanssa niinku wilcot sufjanit ja vaikka joku interpol.

Naiiville teinille tää tarjoaa jotain samaa ku mitä post-punk monelle muille samanikäisille: kuulija tuntee jonkinlaista viileyttä ja runollisuuttakin, mukana myös eräänlainen älyllinen lisäarvo kun biisit on pitkiä ku dream theaterilla ja niissä on viittauksia politiikkaan ja maailmanloppuun. Meitsin on ainakin helppo kuvitella loputon lauma älyllisiä lukiolaisia, jotka tarvii jotain tän kaltaista musaa siihen että voi todeta, kuten kalossimies blogissaan, että "nyt on maailmassa muutakin kuin metallica". ff

Itselleni tää iski silloin vuosituhannen vaihteen aikoihin kun yksi kaveri teki oharin kuljetushommassa, ja jouduin kulkemaan 12 km läpi syksyisen metsätien, keskellä yötä ja ilman mitään valonlähdettä. olin jostain älyttömästä syystä polttanut täysin tuntemattomalta bändiltä sekä devyytin että tuplalevyn vikan puoliskon, ja kuuntelin molemmat siinä reissun aikana. Hienona kuriositeettina mainittakoon, että skinny fistsin jälkeen cd-r sisälsi bonariraitana Eppu Normaalin "Tien päällä taas" -biisin. Siinä on kyllä kova ralli icon_coolpeuk


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#498 01.02.2011 02:06

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,353

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

No joo, onhan tolla ehdottomasti kohtuullisen suurikin kulttimaine Suomessa (ja maailmalla), ja kertoohan Kultsan keikan lipunmyyntikin jotain. Toisaalta omaan tuttavapiiriini ei oo ehkä paria viimeisintä vuotta lukuunottamatta kuulunut yhtään ns. musanörttiä (joskin yksi Dream Theateria diggaileva hevari, mutta pysytteli lähinnä siinä hevanderissa), ja nekin nörtit joita oon oppinut viime vuosien aikana tuntemaan eivät ymmärtääkseni myöskään ole bändiä tunteneet. Mutta kyllähän jossain galtsussa toki törmäsi noihin Opeth-huppareita pitäviin pitkätukkiin, joille Gybe oli jonkinlainen kuriositeetti sen filosofiametallin keskellä. Omalla kohdalla poikkeus on tosin siinä, että itse en oo koskaan innostunut näistä teini-intellektuellien suosikeista (ts. DT, Opeth, Porcupine Tree jne), edes vahvimman progevaiheen aikoihin, joka muuten oli samoihin aikoihin kun rupesin Gybestäkin diggailemaan.

En tiiä tosta älykkyysaspektista sitten, toki mainitsin tossakin että välillä sitä oli tietty vähän kypsähtänyt kotipitäjän jengiin ja ehdottomasti ehkä sitä ylemmyydentunnetta tuli jollain tapaa pönkitettyä noilla musajutuillakin, mutta en kuitenkaan ole koskaan kokenut että olisin jotenkin tarkoituksellisesti kuunnellut jotain bändiä siksi, että haluaisin antaa itsestäni jotenkin erikoisen kuvan. Mut eihän Gybe mitään erityisen vaikeaa musiikkia oo mun mielestä koskaan ollut, koska niiden musiikissa on kuitenkin vahva dramatiikka ja selkeä melodisuus lisättynä vielä tietyillä intellektuaalisilla ulottuvuuksilla - eli se sisältää sikäli samat jutut mitä noissa älykkömetallibändeissä. Ja siinä mielessä Neukkulalla on ihan pointtia.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#499 01.02.2011 06:35

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Ei Dream Theater ole älykkömetallia vaan turhaa kikkailua, jota kuuntelee ihmiset, joiden mielestä musisointi on urheilua ja DT on lyhenne Deep Turtlesta! Sitä paitsi eiks nyt joku Tool oo tollasten älykkömetallisten ykkösbändi? Opeth varmaan korkeilla sijoilla kans, Porcupine Tree on vähän uudempi juttu tavallaan, niin enpä siitä tiijä.

Offline

#500 01.02.2011 06:37

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Ja hei joo, niin onks noi vinyyliversiot oikeesti tsekkaamisen arvoisia, jos omistaa jo cd-versiot vai ihan turhia? Löytyis tosin varmaan jostain netistäkin, mutta ei jää vaan looppaamaan.

Offline

#501 01.02.2011 17:48

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,353

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Junkieman wrote:

Ei Dream Theater ole älykkömetallia vaan turhaa kikkailua, jota kuuntelee ihmiset, joiden mielestä musisointi on urheilua ja DT on lyhenne Deep Turtlesta!

Sama! Tool on tosin ihan jees. Onhan noissa vinyyleissä toki truempi fiilis, joskin ite tykkään kyllä FisAisin CD-versiosta enemmän (jota en tosin omista, kirjastosta rippasin joskus vuosia sitten), vaikka onhan se pakettina ihan komea. Ja Yanquissa on se Bushin puhe. Skinny Fistsin ja Slow Riotin versioissa ei kai oo pahemmin eroa, tosin Slow Riotin biisit on CD:llä miksattu yhteen. Mut toki vinyyli on aika vinyyli. ff


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#502 01.02.2011 19:01

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Kalossimies wrote:

Kaipaisin kyllä ydinaukiolta vähän perusteluja, se loppua kohden tapahtuva kiihdytyshän on ihan loistava. Muutenkin rakenteeltaan sikäli erikoinen Gybelle, että harva biisi menee niillä noinkin rivakalla tempolla. Mun on ylipäätään vähän vaikea sanoa mitään yksittäistä Gybe-sävellystä huonoksi, kun tuntuu että jokaisella niillä on oma paikkansa kaikilla levyillä.

en nyt jaksa mitään analyysiä ruveta tuosta tekemään, mut lähtökohtaisesti tuo Am / F (tai siis gybellä A# / F#) ja siihen päälle sit luonnollista molliasteikkoa ylös alas on ehkä paras esimerkki "tylsästä postrock-sävellyksestä" mitä nyt mieleen tulee. tuohan voisi siis olla vaikka jonkun monon biisi. lisäks se on mun mielestä kökösti sovitettu; ne ennen sitä kiihdytystä tulevat jousilla vedetyt "hevi-iskut" on surkeinta mitä tämä bändi on saanut aikaan, se kiihdytykseen lähteminen on huonosti toteutettu ja sisään tuleva särökitara ei jotenkin sovi siihen yhtään. en mä nyt tiiä, pitäis kuunnella tuo pitkästä aikaa, mut jos tuota vertaa mihin tahansa sävellykseen liftillä tai yanquilla niin kyllähän se hyvin heikoilla kantimilla seisoo.

Offline

#503 02.02.2011 01:23

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,353

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

No juu, onhan Gyben useakin sävellys loppujen lopuksi aika yksinkertainen, mut se on kyllä yks bändin hienouksista, että osaavat rakentaa niinkin iiseistä jutuista hienoja kokonaisuuksia. Ja mä oon kyllä aina tykännyt niistä hevijousista. Mitä melodiikkaan tulee, niin kyllä mun mielestä joku Moya on sävelkuljetukseltaan vieläkin yksinkertaisempi, samanlaista luonnollisen mollin hinkkaustahan sekin.

F#A# on siitä jännä levy, että sillä on jotenkin ihan eri meininki mitä muilla. Ehkä joku Dead Metheny tai Kicking Horse tuo mieleen myöhemmät touhut, mut sävellyksellisestihän noi biisit on paljon "raakilemaisempia", siksi biiseissäkin on niin julmetusti osia. Mut toisaalta se tilkkutäkkimäisyys on sen levyn koko pointti, sekalaisia äänityksiä vuosien varrelta. Kuvaa bändin senaikaista meininkiä loistavasti, kun jäseniä ramppasi ja porukka asusteli milloin missäkin.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#504 02.02.2011 05:28

heikki
Member
Registered: 16.12.2005
Posts: 74

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Kalossimies wrote:
Junkieman wrote:

Ei Dream Theater ole älykkömetallia vaan turhaa kikkailua, jota kuuntelee ihmiset, joiden mielestä musisointi on urheilua ja DT on lyhenne Deep Turtlesta!

Sama! Tool on tosin ihan jees. Onhan noissa vinyyleissä toki truempi fiilis, joskin ite tykkään kyllä FisAisin CD-versiosta enemmän (jota en tosin omista, kirjastosta rippasin joskus vuosia sitten), vaikka onhan se pakettina ihan komea. Ja Yanquissa on se Bushin puhe. Skinny Fistsin ja Slow Riotin versioissa ei kai oo pahemmin eroa, tosin Slow Riotin biisit on CD:llä miksattu yhteen. Mut toki vinyyli on aika vinyyli. ff

Yanquin vinyyliversiossa on D-puolella eli motherfucker=redeemerin 2. osan alussa (5-8 min?) ambient-pätkä jota ei cd:ltä löydy. Ihan Hienot minuutit. Mutta mua ainakin se lopun bush-looppi vaan ärsyttää. Timanttisen levyn jälkeen ei kaipaisi sen apinan kälätystä.

Offline

#505 02.02.2011 16:01

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

ydinaukio wrote:
Kalossimies wrote:

Kaipaisin kyllä ydinaukiolta vähän perusteluja, se loppua kohden tapahtuva kiihdytyshän on ihan loistava. Muutenkin rakenteeltaan sikäli erikoinen Gybelle, että harva biisi menee niillä noinkin rivakalla tempolla. Mun on ylipäätään vähän vaikea sanoa mitään yksittäistä Gybe-sävellystä huonoksi, kun tuntuu että jokaisella niillä on oma paikkansa kaikilla levyillä.

en nyt jaksa mitään analyysiä ruveta tuosta tekemään, mut lähtökohtaisesti tuo Am / F (tai siis gybellä A# / F#) ja siihen päälle sit luonnollista molliasteikkoa ylös alas on ehkä paras esimerkki "tylsästä postrock-sävellyksestä" mitä nyt mieleen tulee. tuohan voisi siis olla vaikka jonkun monon biisi. lisäks se on mun mielestä kökösti sovitettu; ne ennen sitä kiihdytystä tulevat jousilla vedetyt "hevi-iskut" on surkeinta mitä tämä bändi on saanut aikaan, se kiihdytykseen lähteminen on huonosti toteutettu ja sisään tuleva särökitara ei jotenkin sovi siihen yhtään. en mä nyt tiiä, pitäis kuunnella tuo pitkästä aikaa, mut jos tuota vertaa mihin tahansa sävellykseen liftillä tai yanquilla niin kyllähän se hyvin heikoilla kantimilla seisoo.

Nyt kekkasin, mikä biisi tää on. Ei oo huonoin tosiaankaan!


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#506 02.02.2011 16:03

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

Bushi ääni tossa on hieno ajankuva. Naivia vastarintaa, sit ku lopussa vielä tulee se pikku volannosto ennen ku katkee ku seinään, niin just hyvä. peuk


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#507 19.02.2011 14:18

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

_tsot


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#508 19.02.2011 18:20

heikki
Member
Registered: 16.12.2005
Posts: 74

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

ff

Offline

#509 11.04.2011 22:52

yrr
Yanni
Registered: 29.01.2007
Posts: 854

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think


1244.gif

Offline

#510 11.04.2011 23:37

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Constellation: GY!BE, A Silver Mt. Zion, Fly Pan Am, Do Make Say Think

peuk

Offline

Board footer

Powered by FluxBB