You are not logged in.
Pages: 1
Etnomusikologi Marcel Cellierin (lunttaus amg:sta) yleisempään tietoisuuteen saattama bulgarialainen naiskuoro. Muun muassa trad. folksävelmiä ja valitusvirsiä useimmiten ihan a cappellana, toisinaan esmes huilujen, viulujen tahi perkussioiden säestämänä. Kylmät väreet taattuja, eikä tietoa mistään kalseasta new age -meiningistä.
This must be what jail / I will scratch
Näistä naisista lähtee ihan käsittämätön saundi! Ja hyvältä kuulosti myös livenä Roskildessa jossa 90-luvun alkupuolella...
A Cathedral Concert-cd tuli just secondspinistä, eikä tietoakaan pettymyksestä edelleenkään... Sairaan hyvä bändi!
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
[quote:f4937f15e6="Larg"]Foorumin aliarvostetuin topikki?
Eka levy on ihan täyttä autiosaari-tason parhautta, myöhemmilläkin paljon huippuhetkiä.[/quote:f4937f15e6]
Sama ja sama.
This must be what jail / I will scratch
Mystere les voix... levyt ovat siinä mielessä uniikki ilmiö, että kyseessä on mahdollisesti AINOA esimerkki sosialistisesta "kansallisesta" massiivisesta folklore-stagetaiteesta joka on jollakin tavalla taiteellisesti nautittavaa ja korkeatasoista.
Toi suuressa kuoromuodostelmassa laulaminen ei itseasiassa ole bulkuille perinteisesti mitenkään tyypillistä, vaan tradiensemblet on olleet vähän pienempiä. Laulu on soundeineen ja sekuntiharmonioineen taivaallista yhtä kaikki, oli kokoonpano mikä hyvänsä. Haapavesi folkeissa joskus 90- luvulla näkemäni Rodopea Kaba Trio on esm todella ihana.
Yhdellä kaverilla on aivan lyömätön Trio Bulgarkan vinyyli 60-luvulta, jota olen kärttänyt rippaamaan. Jos saan sen joskus käsiini ämpäreinä, pistän tänne jakoon.
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Joo, hyvää on. Hieman off-topikkina mainitaan että Huun-Huur-Tu:n ja Angeliten yhteslevy on myös aikasta hienoa, eli tuvalaista kurkkulaulua ja tota bulgaarikiekumista yhdistettynä
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Joskus vuosituhannen vaihteessahan tuli härmätelkusta hyvä dokkarikin, joka palautti terveellisesti maan pinnalle musan aiheuttamista taivaallisuus/kylmävärefiiliksistä: jumalsaundin hoilaajaämmät kyykyttää nuorempia jäseniä ja juonittelee keskenään, ketkä pääsee jenkkikiertueelle ja ketkä jää kotiin..
Tämä on ihan mahtavaa shittiä, varsinkin kun tietää että se on yhtä "uskottava" kuin mikä tahansa floridalaisesta broilerihautomosta ulostettu poikabändi... Paranee vaan. Aivan sairaan hienoa musiikkia.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:b36bafa792="Pope"]
Yhdellä kaverilla on aivan lyömätön Trio Bulgarkan vinyyli 60-luvulta, jota olen kärttänyt rippaamaan. Jos saan sen joskus käsiini ämpäreinä, pistän tänne jakoon.[/quote:b36bafa792]
Voisitkin vähän hoputtaa sitä kaverias...
Joo, hyvää on. Hieman off-topikkina mainitaan että Huun-Huur-Tu:n ja Angeliten yhteslevy on myös aikasta hienoa, eli tuvalaista kurkkulaulua ja tota bulgaarikiekumista yhdistettynä
Vois olla kova fuusio. Hun Huur Tu Savoyssa oli kyllä yks kovimmista keikoista.
Ostin ton 4AD-levyn täält vinyylinä jo aikaa sitten ja lähetin kotiin. Nyt ois cd:täkin ihan sika halvalla. Pitäisköhän ostaa ja sit vaan jättää se tänne?
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:6ae6eb6429="Prakk"]Joo, hyvää on. Hieman off-topikkina mainitaan että Huun-Huur-Tu:n ja Angeliten yhteslevy on myös aikasta hienoa, eli tuvalaista kurkkulaulua ja tota bulgaarikiekumista yhdistettynä
Vois olla kova fuusio. Hun Huur Tu Savoyssa oli kyllä yks kovimmista keikoista.
Ostin ton 4AD-levyn täält vinyylinä jo aikaa sitten ja lähetin kotiin. Nyt ois cd:täkin ihan sika halvalla. Pitäisköhän ostaa ja sit vaan jättää se tänne? [/quote:6ae6eb6429]
Osta ja tuo mulle.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:0a2abb0d2e="Ylitarkastaja Tolonen"]
Osta ja tuo mulle.[/quote:0a2abb0d2e]
Tuonti ei onnaa, ku pitää omatkin loput levyt laittaa postissa (= 10 kg)
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:b36bafa792="Pope"]
Yhdellä kaverilla on aivan lyömätön Trio Bulgarkan vinyyli 60-luvulta, jota olen kärttänyt rippaamaan. Jos saan sen joskus käsiini ämpäreinä, pistän tänne jakoon.[/quote:b36bafa792]
Voisitkin vähän hoputtaa sitä kaverias...
Jokos jokos?
tomitarmo wrote:[quote:b36bafa792="Pope"]
Voisitkin vähän hoputtaa sitä kaverias...Jokos jokos?
Kaikkeni olen yrittänyt, homoksikin haukkunut, ei kuulu sulosäveliä
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Hei jäbät, onko kellään mitään hajua, että onko Catharsiksen Sabbat -kappaleen intro sämplätty näiltä ja jos on, niin mistä biisistä?
Soundi on ainakin ihan sama, mutta koitin kuunnella aika läjän noita biisejä läpi, mutta en löytänyt.
Hei jäbät, onko kellään mitään hajua, että onko Catharsiksen Sabbat -kappaleen intro sämplätty näiltä ja jos on, niin mistä biisistä?
Soundi on ainakin ihan sama, mutta koitin kuunnella aika läjän noita biisejä läpi, mutta en löytänyt.
En kyllä nyt yht'äkkiä osaa sanoa biisin nimeä tai millä levyllä se on, mutta nää tyttärethän onkin näköjään olleet aika suosittuja jytäbändien sämpläilyjen kohteita...
Pages: 1