1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Jolly Jumpers

#1 25.09.2006 19:57

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Jolly Jumpers

Yksi Suomen vanhimpia indierokkibändejä. Bändin jäsenistä kolme neljästä on kotoisin Tyrnävältä 30 km Oulun eteläpuolelta ja kaksi jäsenistä asuu yhä siellä. Takana on lähes parikymmentä vuotta uraa ja 9 levytystä. Musiikillisesti bändin suurimpina vaikuttajina voisi pitää jenkkiläisiä country- ja alt-countrybändejä ja ehkä etupäässä Neil Young & Crazy Horsea. Tosin esikuvina mainitaan myös mm. Velvet Undeground.

Näin bändin viime keväänä Oulussa keikalla ja tykkäsin kovasti. Aika paljon kuulostivat Neil Youngilta, mutta sen verran omaperäisiä biisit kuitenkin olivat, ettei mistään plagioinnista bändiä voi syyttää. Päätin jo tuolloin ostaa uuden levyn heti kun se vaan kauppoihin on ilmestynyt ja Rytmissa ollut pitkähkö ja asiapitoinen artikkeli bändistä palautti asian mieleeni.

Typerästi nimetty Mobile Babylon löytyykin tätä nykyä hyllystä ja ainakin ensimmäisen viikon aina se on myös ollut runsaasti kuuntelussa. Ainoa mikä bändissä enemmän häiritsee on laulajan huono englannin ääntämys, mutta muuten ei biiseissä ole mitään valittamista. Levy on juuri sopivan monipuolinen ja pitkä.

Seuraavaksi voisi hankkia Hometown Hi-Fin ja sen jälkeen täytynee alkaa odotella muista levyistä uudelleenjulkaisuja. Etenkin Velvet Undergound-henkiseksi kehuttu More Than One Hundred Rabbits! kiinnostaisi. Sivulliset-boxilla on myös yksi biisi Back To The Tom-Tom Town-levyltä, joka ei kovinkaan hyvä ole (yrittää yhdistää punkin ja rockabillyn) ja ei myöskään ilmeisesti kuvasta juurikaan myöhempää tuotantoa.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#2 25.09.2006 20:35

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

Re: Jolly Jumpers

Sellaisen käsityksen olen saanut että ovat kovia livenä. Mitään havaintoja ei ole. Pitäisi kai korjata.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#3 25.09.2006 20:40

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

kaksi sanaa: areavaara murder peuk

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#4 25.09.2006 20:55

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Website

"Ruis" on ihan mukava levy ja olikohan siltä löytyvä piisi nimeltään "Sycamore", joka oli miellyttävän yöjunamainen tunnelmaltaan.

- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

#5 26.09.2006 00:38

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006

Nämä olivat ainakin viime jyrockissa sen verran kovia, että menen pili kovana katsomaan henkkaan riemukiertueen keikkaa sitten marraskuussa.

#6 26.09.2006 08:19

skoskima
Member
From: tre
Registered: 03.07.2005

tiukka bändi. jyrock 06 keikalla taisivat soittaa uuden levyn (lähes) kokonaisuudessaan?

itselläni ei ole kuin Rurality jolta löytyy kyllä ihan mahtavia vetoja. mieleeni erityisesti Dagger Moon ja jo yllä mainittu Areavaara Murder.
Ruis on muistaakseni mainio ja noita uudempiakin pitäisi ehdottomasti päästä kuulemaan.

minua Petri Hannuksen karkeahko englanninkielen ääntämys ei haittaa. pikemminkin se antaa hommaan mukavan rokkimeiningin.

Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison

#7 26.09.2006 15:00

Alxity

[quote:c22b9fa8ef="skoskima"]
minua Petri Hannuksen karkeahko englanninkielen ääntämys ei haittaa. pikemminkin se antaa hommaan mukavan rokkimeiningin.[/quote:c22b9fa8ef]

Eipä tuo minullekaan mikään ylitsepääsemätön asia ole. Lähinnä sellainen, joka aluksi vaan hieman ottaa korvaan.

<@DBGene> senkin karkki

#8 26.09.2006 17:35

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Phlegm wrote:

Nämä olivat ainakin viime jyrockissa sen verran kovia ...

Oli muuten ihan älyttömän kova keikka! Yksi parhaista, jota olen pitkään aikaan nähnyt... Ensin yleisöä oli aika niukalti, mutta lopussa (noin puolentoista tunnin kuluttua!!) koko alakerta tuntui panevan jalalla enemmän tai vähemmän koreasti.

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#9 26.09.2006 17:53

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Levyltä (tai kasetilta) ei oo hirveästi jaksanu, mutta livenä eivät koskaan petä. Ääntämykseenkin on tottunut.

This must be what jail / I will scratch

#10 26.09.2006 20:59

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005

Tää uusi levy ylittää Tyrnävän ja Rukiin hyvinkin selvästi vaikka noistakin levyistä pidän. Pitää kyllä katsastaa keikkatilanteessakin tällä kertaa, kaksi kertaa olen yrittänyt/on pitänyt mennä mutta molemmilla kerroilla homma on peruuntunut.

#11 02.10.2006 22:44

Alxity

Uusi levy sai täydet 5 tähteä Rumbassa. En kyllä ole ihan varma olisinko itse ihan täyttä viittä antanut, mutta hieno levyhän se joka tapauksessa on.

Kirjastosta löytyi myös Hometown hi-fi, joka parin ekan kuuntelun perusteella kuulostaa hieman tasapaksummalta, joskin raskaammin rokkaavalta levyltä. Kyllähän tästä vahvasti Youngin Weld tulee mieleen etenkin kitaroista.

<@DBGene> senkin karkki

#12 18.12.2006 13:18

skoskima
Member

sain vihdoin hankittua Mobile Babylonin ja olen erittäin mielissäni. kansia ja liitettä (hiljainen maalaismaisema etelä-pohjanmaalta... uuh.) myöten hieno roklevy! Hometown hi-fi pitää hoitaa nyt nopeasti jostain...

#13 18.12.2006 13:19

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Uskaltaisko ton uuden sitten ostaa ihan vain sillee, etten ole IKINÄ kuullu pihaustakaan tästä bändistä? Kaikki vaan kehuu ja aina oon yrittänyt keikalle ihmettelemään, mutta jostain syystä ei ikinä jaksa.

#14 18.12.2006 13:39

skoskima
Member

leposi wrote:

Uskaltaisko ton uuden sitten ostaa ihan vain sillee, etten ole IKINÄ kuullu pihaustakaan tästä bändistä? Kaikki vaan kehuu ja aina oon yrittänyt keikalle ihmettelemään, mutta jostain syystä ei ikinä jaksa.

popihmisenä sinut tuntien suosittelen vaikka kuulostelemaan levykaupassa ennen ostopäätöstä. ainiin mutta tokihan http://www.jollyjumpers.fi löytyy audio-näytteitä... myös uudelta levyltä.

#15 20.12.2006 11:09

Alxity

skoskima wrote:

sain vihdoin hankittua Mobile Babylonin ja olen erittäin mielissäni. kansia ja liitettä (hiljainen maalaismaisema etelä-pohjanmaalta... uuh.)

Minusta levyn nimi on vähän tyhmä, mutta muuten ei ole valittamista. Ja jos saan pedantoida niin se maisema on Tyrnävältä Pohjois-Pohjanmaalta.

<@DBGene> senkin karkki

#16 20.12.2006 12:44

skoskima
Member

Alxity wrote:

[quote:046bd73a9e="skoskima"]sain vihdoin hankittua Mobile Babylonin ja olen erittäin mielissäni. kansia ja liitettä (hiljainen maalaismaisema etelä-pohjanmaalta... uuh.)

Minusta levyn nimi on vähän tyhmä, mutta muuten ei ole valittamista. Ja jos saan pedantoida niin se maisema on Tyrnävältä Pohjois-Pohjanmaalta.[/quote:046bd73a9e]
no joo. en takuuseen mene tuosta kuvan paikkakunnasta. jostain (Rumbasta?) muistin vain lukeneeni kuvan olevan Jutilan kotipuolesta e-pohjanmaalta. tai sitten vain sekoitan johonkin toiseen juttuun.

eikä levyn nimikään meikäläistä haittaa.

#17 20.12.2006 12:52

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

Samuli Putro (!) hehkutti radiossa Mobile Babylonia vuoden levyksi. Kuulosti aika hyvältä, pitää hankkia.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#18 20.12.2006 12:56

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006

jookcha wrote:

Samuli Putro (!) hehkutti radiossa Mobile Babylonia vuoden levyksi. Kuulosti aika hyvältä, pitää hankkia.

Totesiko Samuli sen putromaisen mukaintellektuellisti?

”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

#19 20.12.2006 13:01

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

jookcha wrote:

no jos kerran putro niin uskottava se on... mutta varmuuden vuoksi olis kyllä hyvä saada vielä lausunto suurlähettiläitten jussulta...

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#20 20.12.2006 13:35

Alxity

skoskima wrote:

no joo. en takuuseen mene tuosta kuvan paikkakunnasta. jostain (Rumbasta?) muistin vain lukeneeni kuvan olevan Jutilan kotipuolesta e-pohjanmaalta. tai sitten vain sekoitan johonkin toiseen juttuun.

Nyt kun tarkemmin ajattelen niin voihan se siltäkin olla. Sou not, samanlaiset maisemat molemmissa paikoissa.

Ja voihan Putro tykätä hyvästä musiikista, vaikka itse pääosin hieman vähemmän hyvää itse tekeekin. Onhan Anssi Kelakin suuri Neil Young-fani.

<@DBGene> senkin karkki

#21 20.12.2006 13:44

psykokarkki
Website

Alxity wrote:

Ja voihan Putro tykätä hyvästä musiikista, vaikka itse pääosin hieman vähemmän hyvää itse tekeekin. Onhan Anssi Kelakin suuri Neil Young-fani.

toki, kiusallani vain heitin, kyllä noteeraan putron kaikesta huolimatta hieman jussun ja vastaavien yläpuolelle.

jussu-fanien vihaisia centtereitä odotellessa...

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#22 20.12.2006 13:47

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Website

skoskima wrote:

Jutilan kotipuolesta e-pohjanmaalta.

Eikös tämä Jutila ole Kuopion puolesta kotoisin...siis tämä Teenage Kicks/Fleimarit-mies...vai puhutaanko me nyt samasta rokusta edes?

- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

#23 20.12.2006 13:49

psykokarkki
Website

Katkennut petsari wrote:

Eikös tämä Jutila ole Kuopion puolesta kotoisin...siis tämä Teenage Kicks/Fleimarit-mies...vai puhutaanko me nyt samasta rokusta edes?

ei kai kyseisessä orkesterissa kovin montaa jutilaa vilku?

#24 20.12.2006 15:04

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

Mä taas olen luullut, että mies on pohjanmaan poikia syntyään.

#25 20.12.2006 15:50

stratum
not tupi
Registered: 20.06.2005
Website

Eikös se nimen omaan ole Tyrnävältä, joka on tosiaan Pohjois-Pohjanmaalla.

#26 20.12.2006 16:02

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

stratum wrote:

Eikös se nimen omaan ole Tyrnävältä, joka on tosiaan Pohjois-Pohjanmaalla.

Eikun muut Jollyt oli kotoisin Tyrnävältä ja Jude muualta pohjanmaalta, jos oikein muistan.

Joo:

"Jolly Jumpers - The Majesties of Deep Feeling

They started back in 1980 in Tyrnävä, Finland, a small rural community only a short drive from the Arctic Circle. Being one of the pioneers, and also one of the best kept secrets, of the Finnish alternative rock scene, they have achieved the status of a living legend."

Toissaviimeisessä Rytmi-lehdessä oli näistä iso Oton juttu. Pitää katsoa jahka selviän tämänpäiväisistä ja huomisista pikkujouluista.

#27 20.12.2006 16:06

stratum
not tupi
Registered: 20.06.2005
Website

Feggy wrote:

[quote:dbac1d4708="stratum"]Eikös se nimen omaan ole Tyrnävältä, joka on tosiaan Pohjois-Pohjanmaalla.

[/quote:dbac1d4708]
ok

Feggy wrote:

They started back in 1980 in Tyrnävä, Finland, a small rural community only a short drive from the Arctic Circle.

Short ja short... reipas kolmen tunnin ajomatka kuitenkin.

#28 20.12.2006 16:22

psykokarkki
Website

stratum wrote:

[quote:3a1c15d8a3="Feggy"]They started back in 1980 in Tyrnävä, Finland, a small rural community only a short drive from the Arctic Circle.

Short ja short... reipas kolmen tunnin ajomatka kuitenkin.[/quote:3a1c15d8a3]
tätä meinasinkin jo ihmetellä. mutta siellä lapissahan pitkätkin matkat on "lyhyitä"
:lo lapua: spåm

#29 20.12.2006 16:31

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

Asiakeskustelulle  redface_new  tongue

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#30 20.12.2006 16:33

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Website

Hantan kakkosnikiltäkin 5000 rikki vielä tämän vuoden puolella? Elämme jännittäviä aikoja.

This must be what jail / I will scratch

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Jolly Jumpers

Board footer