You are not logged in.
Pages: 1
Eilen aamutyön tunteina tajusin jälleen, miksi Kollapse saattaa hyvinkin olla tämän vuosituhannen hienoin levy.
Kollapse on kaikessa monipuolisuudessaan hämmentävän yhtenäisen tuntuinen kokonaisuus. Juuri tällä levyllä crust, sludgeilu, post-rock ja monet muut tyylilajit sulautuivat yhdeksi ihastuttavan kieroksi paketiksi. Välillä ihan hiton raskasta ja armotonta ja toisina hetkinään taas sykähdyttävän kaunista. Joku saattaisi ehkä kritisoida levyä turhasta "taidehäröilystä", mutta minun korviini kaikki palaset loksahtavat tismalleen oikeille paikoilleen. Todella ainutlaatuinen tapaus.
Ainoa Kollapsen huonompi puoli on se, että sen rinnalla bändin muut tuotokset tuntuvat paljon todellista heikommilta. It's Me God and Godbox EP ovat ainakin molemmat varsin hyviä.
Suoraan sanottuna mun mielestä Kollapse ei vaan kestänyt alkuinnostuksen jälkeen oikeastaan yhtään. Ainoastaan It's Me God jaksaa yhä kiihottaa kiimaan ja Kollapsekin välillä, mutta ei vaan jotenkin lähe. Venom siinä välissä nyt on ihan kuonaa. Onneksi myin sen veks.
Mutta It's Me God... Siinä se on. Ehkä kovin.
Tero saatana, s'olet gay!
Venom siinä välissä nyt on ihan kuonaa. Onneksi myin sen veks.
Oisin ostanu jos oisin kerenny -spåm.
Breachissa minuun on eniten vedonnut se niiden ilahduttavasti levystä toiseen säilyvä metallinen *köh* Bob Weston *köh* bassosoundi. Sitävastoin laulaja Thåström-hårdrok-maneereineen menee vahvasti miinuksen puolelle.
It's me, God (It's me God?) taitaa se vahvin esitys olla. Se joku alkupuolen Meshuggah-ripoffialku on hulvaton. Jos tosta sais karaokeversion ni vois olla aika hitti.
Älä päästä painiks sitä
Venom pitäisi kuulla jo ihan siksi, että forssto vihaa sitä noin paljon -späm.
No en mä nyt sitä varsinaisesti vihaa, mutta on se yksi isoimpia pettymyksiä koskaan, kun kiima oli muiden jäljiltä aikamoinen.
Tero saatana, s'olet gay!
It's Me God on tosiaan meitsin lemppari noista. Hiton kovaa pörinää ja ahdistavaa sellaista. Tulee paljon noi Neurosis ja muut hitaat raskaat junttaukset mieleen. Kollapse on sekin hyvä, mutta vain hyvä. Venomilta en ole kuullut kuin sen, mistä on tehty musavideo, mutta se biisi oli ainakin ihan hyvää rytmirunttausta.
Mä olin diggaillut Outlinesia ja Frictionia, mutta sitten kun It's Me God ilmestyi niin ei 18-vuotias räkänokka ihan pystynyt sisäistämään miten hyvä levy se on. En muistaakseni alkuun tykännyt yhtään levyn soundeista, mikä näin jälkeenpäin tuntuu oudolta. Kyllä siinä muutama vuosi meni ennen kuin tajusi että se kuuluu levyhyllyn parhaimmistoon, ainakin siellä raskaammassa päässä. Venom ja Kollapse on jäänyt selkeästi vähemmälle kuuntelulle, vaikka kyllä niilläkin hienot hetkensä on.
Entistä Breach jäsenistöä soittaa nykyään the End Will Be Kicks nimisessä bändissä. Ihan hyvää tummansävyistä indie rockia on se.
Toi Outlines on musta aika turha levy. Olin kuullut Breachia jollain Burningheartin kokoelmalla ja nappasin levymessuilta mukaan Outlinesin. Oli kyllä suuri pettymys. Vois kuunnella sen taas joskus, niin muistais edes millasta se on.
yks ep, godbox, miulla on. aika jees, vähän kait köykäsempää ja ilmavampaa menoa kuin yleislinjansa. pitäis kuunnella muitakin, paljon hyvää oon kuullu.
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
Vittu tää on ihan kipeen kova bändi, huhhuh. Nyt oon pari päivää tykittänyt tätä menemään. Kaikki levyt on aika kovia ja tota Venomiakin vihdoinkin oon tyypannut kunnolla ja onhan toi Diablo ihan helvetin ässäbiisi ja tiukkaa kompitusta. Pistin Venomin tilaukseenkin, kun hoksasin, että sehän on jäänyt hommaamatta. Spotifystä löytyy kaikki levyt paitsi Friction.
http://open.spotify.com/artist/2MMkuQE0f6CDaamJdWXaCC
Erittäin kova oli livenä.
Aivan mahtava bändi. Hieno maku riitasointujen, säröbasson ja kolisevien rumpujen suhteen. Laulajalla vakuuttavan mielipuolinen, karkea ja toivoton ääni.
Venom on kovimpia levyjä koskaan missään. Täydelliset soundit, erittäin synkkä meininki, uskomatonta paatosta, kirskettä ja korinaa.
It's me god on aivan loistava myös. Kollapsella on monta hienoa biisiä myös, mutta musta se on vähän epätasainen ja hajanainen. Godboxkin on ok, ehkä vähän tuhnut soundit sillä tosin. It's me godia edeltäneitä en pikaisten tarkistusten jälkeen jaksanut oikein yrittää, eivät kai oikein pärjänneet.
Taisivat hajota aika pian Kollapsen julkaisemisen jälkeen, mikä kyllä silloin harmitti kun ei ollut elävänä päässyt näkemään. Jokin aika sitten kuulin että olisivat 2007(?) tehneet keikan tai pari ruotsissa.
Last edited by heikki (29.11.2010 11:59)
Heei, mä luulen, että mulla on joku näiden levy. Ostin HC-huumassa joskus ysärin lopulla, jotain vs. new beats tai semmosta. Jos tää nyt on sama bändi?
Pitääki tsekkaa uudestaan.
Last edited by Skeletonni (29.11.2010 12:36)
Ja joo, tekivät keikan tai pari Ruotsissa ja hakkasivat lopuksi soittimet paskaksi. Joku kriitikko oli hehkuttanut, että bändin rumpali on kovin ikinä sen keikan jälkimainingeista. Jostain netistä luin, mitään ite tiedä.
Tämän jutun lukemisen myötä on tullut taas tsekkailtua mitä entiset Breach soittajat on viime vuosina touhunnut.
The Old Wind on Breachin laulajan uusin yhtye. Bändin esikoisjulkaisu Feast on Your Gone muistuttaa vähän liikaa niitä kymmeniä tylsiä post-metal bändejä jotka oli pinnalla joskus 5 - 10 vuotta sitten. Tomasin vokaalit nostaa tän julkaisun vain aavistuksen verran tylsimpien laahaajien ylläpuolelle. Uutta levyä pukkaa kohta puolin ja toivottavasti on vähän kekseliäämpi kuin tuo debyytti.
Terra Tenebrosan jäsenet esiintyy taitelijanimillä ja maskeihin verhottuna, mutta on yleistä tietoa että bändi koostuu ex-Breach jäsenistä. Musiikiltaan TT on huomattavasti TOW:ta kokeellisempaa ja mielenkiintoisempaa yhdistellen avant-garde (black) metallia, hardcorea ynnä muuta liejua. Olen ehtinyt kuunnella vasta parin vuoden takaista The Purging levyä joka on bändin toka julkaisu. Kolmas levy on ilmeisesti tulossa kohta puolin ulos.
Pages: 1