You are not logged in.
Joku toinen voisi kertoa noista alkuaikojen Palais Schaumburg -levyistä tarkemmin? Itse hoksasin äijän tarkemmin vasta, kun 80-luvun lopulla Oulussa näkyi vähän aikaa joku Neukkulan popkanava Artemi Troitskin juontamana ja yhtäkkiä alkoi tuubista puskea näin hil-li-tön-tä avantgarden ja popin ja sämple-estetiikan riemujuhlaa:
www.youtube.com/watch?v=1JCnltvocDE
Siinä siis Holger H ja Renegade Soundwaven Karl Bonnie mekkaloivat sikin sokin, ja japanilainen videotaiteilija Akiko Hada leikkaa (analogiset) palaset iskeväksi kokonaisuudeksi. Projektin nimi oli Ohi-Ho Bang Bang. Tosin itse en tiennyt esittäjistä tai nimistä yhtään mitään yli kymmeneen vuoteen, vaikka pakkokatselutin videonauhoituksen ainakin parillekymmenelle "alan miehelle" - kukaan ei osannut arvailla edes esittäjien kansallisuutta. Ehdin jo päätyä päätelmään, että jätkien on pakko olla joitain tuntemattomia venäläisiä, koska eihän tommoinen meno selvästikään liittynyt mihinkään länsimaiseen traditioon...
Unohdettu klassikko!
Tuolla aika kattavaa juttua: www.furious.com/perfect/holgerhiller.html
Eikö tämä Golgata lopu ikinä?!
Ensin siis diggailin tuota Ohi Ho Bang Bangin vallankumouksellista videota ja biisiä abaut 13 vuotta tietämättä edes esittäjän nimeä. Sit metsästin Muten julkaisemaa cd-video-ep:tä seuraavat 8 vuotta -- ja nyt kun sen sain sen eilen vihdoin käsiini (epäilyttävän halvalla jopa), käykin ohjevihkosesta ilmi, että sen video-osuuden soittamiseen ei riitä mikään tavallinen cd- tai dvd-soitin, vaan hommaan vaaditaan joku "CD VIDEO PLAYER"...
Mikä ihme edes ON cd video player???
Ja miksi mun dvd-soittimessa pyörivät kyl tavalliset video-cd:t mutta ei tämä "cd-video"?
AAARGH!