You are not logged in.
kah. no, ejjaksanu avata.
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
ostin eilen tylsyyden voittamiseksi hitchcock-boksin, jossa on 30-luvulla ohjattuja elokuvia (7 kokopitkää ja 2 lyhytelokuvaa).
ensimmäisenä siis the man who knew too much (1934).
hyvä oli. tänään ehkä 39 steps.
Varikset komentavat
niinjoo, kuumemuisti pätkii, mut tulihan se spiderman katottua myös. periaatteessa noi vois olla tosi kiinnostava lajityyppi, ellei liioilla efekteillä ja tympeen osottelevalla sentimentaalisuudella vesitettäis kiinnostavaa asetelmaa. nyt leffa oli kuitenkin yllättävänkin viihdyttävä.
parasta olivat "identiteettiin" teemat, jotka myös luovat elokuvan perusjännitteet. esim. se "kuilu" joka repeää eri tilanteissa peter parkerin / spidermanin ja green goblinin / norman osbornen välille, mutta paikantuu kuitenkin aina "samaan" henkilöön on aiheuttamineen mutkineen kiinnostava ja oleellinen. juuri noillahan sitä pelaillaan "tosielämässäkin".
suora kasvukipuanalogia on tylsä. sen sijaan mahdottoman fantasian jahtaamiset eroineen peterin ja MJ:n näkökulmista on viihdyttävästi kuvattu.
loppuratkaisu alleviivaa: "With great power comes great responsibility." niinpä asettaessaan velvollisuuden mary janen ja tähän liittyvän avoimen hekuman edelle peter epäilemättä kuitenkin nauttii, mutta salaa. ja kuinka ollakaan, spiderman, königsbergin suuri kiinalaisemme, päätynee siis velvollisuutensa täytettyään kotikoloonsa vänkkäilemään.
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
Bunuelin El tuli juuri katsottua. Tyly ja osuvasti piinaava. Elokuvallisesti sellainen psykologinen draama enemmän jossain myöhempien Polanskin tuotoksien kanssa, sivuten samaa tematiikkaa Citizen Kanen kanssa keskittyen enemmän henkilökohtaiseen, mutta tässä tapauksessa päähenkilön toimien aiheuttaman kärsimyksen kokijan henkilökohtaiseen...parempi näin. Ei siis surrealismin sävyjä tällä kertaa, mutta jälleen loistava elokuva.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
V for vendetta. Aika hyvä, ei mikään niin loistava kun jotkut ovat puhuneet. Pitäisi varmaan katsoa uudestaan selvin päin.
ei se minunkaan mielestä mikään älyttömän hyvä ollut. sarjakuva pitäisi varmaankin lukea.
Varikset komentavat
VMV 6
"VMV 6 on suomalaisen elokuvan suurmiehiin lukeutuneen Risto Orkon vuonna 1936 ohjaama seikkailuelokuva. Se kertoo merivartioston ja pirtun salakuljettajien välisestä kamppailusta Suomenlahdella kieltolain vuosina. Mika Waltarin aiheeseen perustuva elokuva sai nimensä merivartioston tuolloin uusien moottoriveneiden tyyppitunnuksesta."
pirtulle, asetelmalle, elokuvalle ja luokkaperspektiiville:
Kukaan ei ole vielä ylistänyt maasta taivaisiin eilen kolmoselta tullutta Julmaa Maata. Pettymykseni taso muihin keskustelijoihin on ****½
nukkumaanmenoaika oli jo menny. joku toine kerta. :?
smaa ku fassu. sitäpaitsi oli pussailuakin!
Varikset komentavat
mainitsin jo toisessa topicissa, filmille
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Eilen piti mennä katsomaan Volver, mutta olikin vain huonoja paikkoja jäljellä, joten käytiinkin katsomassa United 93.
Dirty Pretty Thingsistä katsoin eilen lopun. Vitutti tosissaan etten alusta asti nähnyt, oli nimittäin todella hyvän oloinen leffa.
EDIT: laitetaan nyt vaikka tähän samaan otsikkoon vielä, että tuli ostettua kaksi Jaettu Maa-boxia. Kyseessähän on siis sarja, joka kertoo kahdesta perheestä jenkkien sisällisodan ajalta ja myös sitä edeltävältä ajalta. Tuli joskus tv:stä kun olin nuorempi ja tykkäsin kovasti. Niitä on tehty kolmaskin kausi, mutta se on niin paska, että siihen en koske pitkälläkään tikulla.
Mahtipontiselle draamalle tässä tapauksessa
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Fahrenheit 451:n katsoin eilen. Ihan tehokas, mutta jotain siitä jäi puuttumaan. Kirja on parempi.
Luin että elokuvaan oli muutettu kirjan loppuratkaisua. Itse en niin tarkkaan enää muista miten se kirjassa meni mutta eikös se osapuilleen samalla lailla?
mainitsin jo toisessa topicissa, filmille
smaaaa
This must be what jail / I will scratch
Blank Generation
Esiintymässä Patti Smith Group, Television, Blondie, Talking Heads, Ramones, Richard Hell, Johnny Thunders, Heartbreakers jne...super 8 kuvaa, äänet liimattu nauhoituksista jälkeenpäin, jonkin verran yleistä New York-fiilistelyä ja promokuvausnauhoituksia. Kaikki on niin kåål ja etenkin debbie harry on
Unmade Beds
New York-oodi, olkoon nyt sitten No tahi New Wave cinemaa niin vallan hieno amatööri-indieleffa. Warholia, Felliniä ja sopivasti kankeaa beat-teennäisyyttä
Debbie Harry oli :censored:
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Brokeback Mountain
Vähän olin varuillaan kaiken hypetyksen takia, mutta varsin kelpo elokuva oli. Ihan huomaamatta meni reilu pari tuntia. Heath Ledger oli aika... kova. Hienot (albertalaiset) maisemat ja sellaista.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Olin eilen pystynokkaista leffaeliittiä, sillä menin R&A-festivaaleille katsomaan laadukasta taide-elokuvallista tarjontaa.
Borat
Kristus, miten fyysiseksi voi elokuvakokemus mennä. Myötähäpeä on muutenkin minulle hankala juttu ja välillä jopa Boratin Ali G.-telkkaripätkätkin ovat minulle aivan liikaa, mutta ne eivät voi edes etäisesti valmistaa kaikkeen tähän mitä mies täyspitkän elokuvan aikana saa tehtyä. En ala spoilaamaan, mutta: HUH-HUH. Oli aika piesty olo pätkän jälkeen. Silleen hyvällä, kai.
Dave Chappelle's Block Party
Silkkaa feelgoodia ja mustia rytmejä. Chappelle on mahtava, koska miehen komiikan takana on vain ylikasvanut pikkupoika, joka vain haluaa, että kaikki viihtyvät ja perhana, noissa bileissä varmasti viihtyikin! Hyvää musiikkia ja rentoa meininkiä vajaat pari tuntia. Kelpasi.
Nyt voin taas päteä leffakerhon runkkukopissa, olen käynyt katsomassa taidetta. Ehkä vielä American Hardcore keskiviikkona, niin voi taas kattella American Pie -leffoja vuoden. :twisted:
Tero saatana, s'olet gay!
Pelottaa tuo Borat...
Syystäkin. Leffa tulee laajempaan levitykseen Suomessa 3.11. ja suosittelen vakavasti harkitsemaan sen tsekkaamista leffateatterissa. Katsojien jakama kollektiivinen vaivaantuneisuushiki tiivistyy sadepilviksi päiden yläpuolelle ja penkkeihin porautuneiden perseiden jäljet ovat sen verran voimakkaat, että tulevaisuuden antropologit käyttävät niitä tutkimuksissaan.
Jagshhemaash! Is nice!
Ehkä vielä American Hardcore keskiviikkona, niin voi taas kattella American Pie -leffoja vuoden. :twisted:
Katsoin eilen mielenkiinnosta teini-idioottihuumorileffa -ilmiötä kohtaan American Weddingiä ja huomasin nauravani useaan otteeseen.
Katsoin eilen mielenkiinnosta teini-idioottihuumorileffa -ilmiötä kohtaan American Weddingiä ja huomasin nauravani useaan otteeseen.
Ihmekös, se on melkeinpä leffasarjan paras pläjäys. Ehkä siksi, että se kehtaa naureskella niinkin ajattomalle asialle kuin kakan syöminen.
American Pie -sarjassa vain kakkonen on vähän tyhmä, ykkönen ja kolmonen (eli juuri tuo Wedding) rokkaavat! Hyvää paskaviihdettä.
Scary movie -kategoriaan menee Date movie, jossa on kaikkien teinileffojen ja sarjojen konkari Alyson Hannigan. Pitkästä aikaa leffa, joka piti lopettaa viiden minuutin katselun jälkeen, koska myötähäpeä oli niin suuri.
Tää teinileffojen ylistys meni liian pitkälle, piti tehdä jotain.
Scary movie -kategoriaan menee Date movie, jossa on kaikkien teinileffojen ja sarjojen konkari Alyson Hannigan. Pitkästä aikaa leffa, joka piti lopettaa viiden minuutin katselun jälkeen, koska myötähäpeä oli niin suuri.
Date Movien olen jättänyt suosiolla väliin, koska Scary Movien jouduin jättämään kesken, sillä se oli vain niin yksinkertaisen huono.
american pie -sarjalle myöskin (vaikka kakkonen on vähä hölömö)
american pie -sarjalle myöskin (vaikka kakkonen on vähä hölömö)
Mulla jäi ekakerralla AP2 kesken puolivälissä, koska en jotenkin vain osannut. Kakkoskerralla sen sisäinen kauneus aukeni minulle ihan uudella tavalla ja näin sen merkityksen paremmin.
mä en muista ykkösestä muuta ku sen musiikkileirivitsin
Varikset komentavat
mä en muista ykkösestä muuta ku sen musiikkileirivitsin
Toistuu eri variaatioissa kakkosessa ja kolmosessa!
Vai olikos siitä aiheesta tehty ihan oma pätkäkin?
Hehee! Onhan siitä: http://www.imdb.com/title/tt0436058/
Enoo nähny. Pitäiskö?
hohoo, toi on pakko nähä!
Varikset komentavat