You are not logged in.
[quote:d8d175dbfd="psychocandy"]sellanen tuli vielä mieleen että mikäs niissä taustafilmeissä ja sitaateissa oikein ärsyttää joitain ihmisiä? ärsyttääkö ihan ylipäänsä kaikki sitaatit vai pitääkö vaan aina näyttää kyynisyyttään ja älykköyttään? mun mielestä ne oli enimmäkseen ihan hyviä, ja sopi siihen meininkiin. no mut whateva ja sillee...[/quote:d8d175dbfd]
Ne olivat samalla tavalla älykkäitä kuin joku "Rakkaus on lumivalkoinen", eli eivät juuri ollenkaan.
Emmätiiä... Kyllä niistä ainakin puolet oli minusta ihan asiallisia ja yksi jopa todella hyvä tai ainakin siinä tilanteessa tykkäsin. Ja ainakaan fyysiseltä iältäni en ole yli 30, tosin jos alkaa miettiä mitä levyjä viime aikoina on tullut kuunneltua niin kait minä sitten olen henkisesti yli 30
Ihan sama. Hyviä ne oli.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Jos minulla on joskus orkesteri niin tulen soittamaan akustisen keikan olohuoneeseesi, että silloin voit ihan huoletta astua asunnosta ulos ja jättää avaimet pöydälle.
Vaikku
Sanon, että mielestäni oli tosi hyvä keikka, ja huomattavasti parempi kuin viisi vuotta sitten Tukholmassa. Vuoden paras, jopa. Ylivoimaisesti. Juuri tuolllaista äänimassaa olisin odottanut mm. Animal Collectiven sinänsä varsin pätevältä spacerock-keikalta.
Lisäpisteitä sille, että Mercer oli siirtynyt koskettimien pariin, koska rytmiryhmä oli nyt parempi kuin koskaan. Ei muuta.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
[quote:7c57e9dfe9="leposi"]Jos minulla on joskus orkesteri niin tulen soittamaan akustisen keikan olohuoneeseesi, että silloin voit ihan huoletta astua asunnosta ulos ja jättää avaimet pöydälle.
Vaikku [/quote:7c57e9dfe9]
<3
sellanen tuli vielä mieleen että mikäs niissä taustafilmeissä ja sitaateissa oikein ärsyttää joitain ihmisiä? ärsyttääkö ihan ylipäänsä kaikki sitaatit vai pitääkö vaan aina näyttää kyynisyyttään ja älykköyttään? mun mielestä ne oli enimmäkseen ihan hyviä, ja sopi siihen meininkiin. no mut whateva ja sillee...
Ei se ole niin, että ihmiset "näyttäisi kyynisyyttään"... sehän olisi täysin sopimatonta kyyniselle ihmiselle. Kyyniset ihmiset vaan... on.
Mutta asiaan. Mun mielestä se on vaan lähinnä laimeaa ja latteaa pistää jotain "Ei ole loppuja, on vain uusia alkuja. -muinainen burkinafasolainen sanonta" -tyylisiä tekstejä valumaan kankaalle keikan ajan. Muutenkin suurin osa kaikista keikoilla näytettävistä videoista on turhia.
Pitääkö ihmisten aina näyttää tekosyvällisyyttään?
Miksi muuten aina jos jostain ei pidä, eka vastaväite pitää sisällään väitteet kyynisyydestä/rokkipoliiseudesta/tms.?
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Sanon, että mielestäni oli tosi hyvä keikka, ja huomattavasti parempi kuin viisi vuotta sitten Tukholmassa. Vuoden paras, jopa. Ylivoimaisesti.
eri, kyllä animal collective säilyttää ykköspaikkansa, perässä sunburned, charles hayward ja grey park (oho, vuoden keikat topicissa joulukuussa nämä).
Muutenkin suurin osa kaikista keikoilla näytettävistä videoista on turhia.
eri, lähes ainahan se on kiva että jotain lisärekvisiittaa.
Miksi muuten aina jos jostain ei pidä, eka vastaväite pitää sisällään väitteet kyynisyydestä/rokkipoliiseudesta/tms.?
koska se on kivaa/helppoa?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
[quote:ca5860ff55="psychocandy"]
Muutenkin suurin osa kaikista keikoilla näytettävistä videoista on turhia.
eri, lähes ainahan se on kiva että jotain lisärekvisiittaa.[/quote:ca5860ff55]
Minäkin tykkään noista tastavideoita. Pitävät mielenkiintoa paremmin yllä ja onhan se jotenkin aina tehokkaampaa kun ilmaisuun otetaan visuaalinenkin puoli mukaan. Ainoa mikä tuossa on huonoa minun kannaltani on se, että monesti tykkään kuunnella Mercury Revin tapaisia keikkoja silmät kiinni ja keskittyä vain tunnelmaan ja taustavideot pakottavat avaamaan silmät ja poistumaan siitä musiikin luomasta mielikuvamaailmasta, jossa keikkojen ajan normaalisti olen.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Juuei mullakaan mitään tota taustashowta vastaan ollut, sehän muodosti oman koherentin kokonaisuutensa... Schopenhauer, Gödel-Escher-Bach, Pavement, Jari Kurri, Nick Drake... hyvälle mielelle tuosta tuli ja selvästi hommaa oli ihan kelattu alunperin. Minusta on hienoa kun yksittäinen keikka nivoutuu osaksi laajempaa kontekstia ja kulttuurin virtaa. Bändi tuli lavalle julistaen 'me olemme Mercury Rev vuosimallia 2006 ja tämä on jotain, mikä on osa meitä ja minkä osa me olemme'. Söpöä.
Ikinä ennen ei ole tunti ja kolme varttia viuhahtanut ohitse noin vikkelästi keikalla seisoskellessa vaikka mitään suurta ahaa-elämystä ei käteen jäänyt. En nyt vanhempaa materiaalia juurikaan odottanut mutta se, että bändi lokeroi käytännössä koko uransa alkupuoliskon diskografia non grata -otsikon alle on aika pöyristyttävää. Nyt ei kuultu Fritteringiä, Trickle Downia, Syringe Mouthia tai mitään muutakaan keikan tempoa hieman hätkäyttävää. Delta Sun taisi olla ainoa keskihitaasta taikametsäujelluksesta poikkeava esitys.
Donahuen lavakarismaa ei voi liikoja ylistää, mieshän oli ihastuttava eleineen ja tempoiluineen. Laulutyylistä ja fraseerauksesta tuli paikka paikoin kovastikin mieleen 80-luvun brittiläinen homonatsifolklaulanta, jostain David Tibetin ja Pink Dotsin väliltä.
Upea keikka, paskat biisit.
Älä päästä painiks sitä
Niijjoo ja valot oli vitun hyvät
Älä päästä painiks sitä
Mistä se Jari Kurri sinne? Oliko sen joku suomalainen väsänny?
"A repo man's always intense"
keskihitaasta taikametsäujelluksesta
Upea kuvaus viime vuosien Mercury Revistä.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Viive?
On nykyisin jatkuvasti, mutta aina, niin käsittämätön kiire päällä, etten ole ehtinyt tännekään aikoihin spämmiä, mutta heitetään nyt jotain.
Mercury Rev on ollut siis allekirjoittaneelle yksi tärkeimmistä bändeistä koskaan, joten odotukset olivat luonnollisesti järkyttävän suuret tuota Tavastian keikkaa kohtaan. Ja, joo: kohtuullisen hyvin bändi keikkansa veti, vaikka saundit ei ihan balanssissa olleetkaan. Saliin kuitenkin selvästi välittyi tunne, että äijät nauttivat edelleen työstään (ehkä sitä virkamiesmäistä basistia lukuunottamatta, joka näyttää aivan siltä yhdeltä Strokes hepulta). Tosin on kyllä todettava, että olihan Donahuen elehdintä paikka paikoin lähes mielisairaalloista. Paljon puhuttu taustavideo jäi vähemmälle huomiolle, kun lähes puolet keikasta olin silmät kiinni, mutta Kurrin minäkin onnistuin bongaamaan seinältä ja tietysti tukun tuttuja LP:tä siinä alussa.
Funny Bird oli aivan loistava aloitus keikalle, etenkin kun se oli sattumalta viimeinen lämmittelybiisi minkä kuuntelin kotona levyltä ennen keikkaa. Kaiken kaikkiaan All Is Dreamin biisit toimivat livenä parhaiten ja yksittäisinä biiseinä täytyy mainita huikea Tides of the Moon ja sitä edeltänyt Tonite it Shows. Goddess jäi jostain syystä latte(k)a(hvi)ksi ja erittäin baha mieli oli minullakin siitä, ettei bändi kolmelta ekalta levyltä kuultu ensimmäistäkään veisua. Esim. Bocesin Snorry Mouth olisi totisesti tehnyt eetvarttia - se kun on tietyssä mielentilassa maailman parsa biisi.
Luulen että näin myös PC:n livenä tuolla keikalla (sinä silmälasipäinen nuori mies basistin edessä ihan lavan vieressä, joka pitelit koko keikan ajan oikeassa kädessäsi Karhupulloa?), which was nice. En kyllä kehdannut tulla/mennä kysymään - "Moi, mä oon Zäppis, oot sä psykokändi?" - jos olisinkin ollut väärässä...
Ps. Lintumiehen vaikuille
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
Luulen että näin myös PC:n livenä tuolla keikalla (sinä silmälasipäinen nuori mies basistin edessä ihan lavan vieressä, joka pitelit koko keikan ajan oikeassa kädessäsi Karhupulloa?), which was nice. En kyllä kehdannut tulla/mennä kysymään - "Moi, mä oon Zäppis, oot sä psykokändi?" - jos olisinkin ollut väärässä...
nuoresta en tiedä mutta kyllähän tuntomerkit muuten täsmää... ens kerralla tuut moikkaamaan, ok?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Yritin äsken kuunnella Deserter's Songsia sillä ajatuksella että siitä saisi vihdoin jonkinlaisen otteen. Ei onnistunut, alkoi se ujellus vituttaa suunnattomasti neljännen biisin jälkeen ja piti panna skip skip koko levylle.
onhan toi kokoelma oikein mainio, hakekaapa anttilasta
Palio maxaa?
This must be what jail / I will scratch
maksaapi 7,99 ja kakkoslevyllä taitaa kaikki olla ei-albumiraitoja, mm. läjäpäin covereita, radiosessioita yms. varsin mielenkiintoinen paketti kyllä.
Myyntilistaa tehdessä otin kaksi ekaa nyt kuunteluun ja nämä on kyllä mahtavia levyjä. Näistä en luovu, muut saavat varmaan mennä...
[quote:fa97136599="noiseidea"]Myyntilistaa tehdessä otin kaksi ekaa nyt kuunteluun ja nämä on kyllä mahtavia levyjä. Näistä en luovu, muut saavat varmaan mennä...[/quote:fa97136599]
Hehe, täsmälleen eri kuin täällä. Deserter ja All Is Dream jäivät hyllyyn. (On kyllä mennyt mielenkiinto koko bändiin, mutta luulisi että ainakin Deserteriä saattaa tulla vielä joskus kuunneltua.)
Deserter on mielestäni klassikko, ja kuuluu muistoissani vuosikymmenensä oivallisimpiin poppilevyihin. Mut viimeks kuunnellu ehkä vuosi sitten.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
nostetaas
[quote:d08c462edc="Bricolage"][quote:d08c462edc="nordenstam"][quote:d08c462edc="Bricolage"]
(Off topic: Mercury Revin uuden arvostelukin näkyi olevan..ei oikein yllätä. Tsekataan kuitenkin varovasti.)[/quote:d08c462edc]
toi Mercury on ihan kaameeta paskaa.[/quote:d08c462edc]
Pakko todeta että sama. Aika syvälle ovat päätyneet.[/quote:d08c462edc]
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Uusi albumi on koneella, mut en ole vielä ehtinyt kuunnella. Kesällä kuuntelin autossa paljon 'revin klassikkolevyjä.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
revin klassikkolevyjä.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
Siellä oli yks tai kaks ihan pl hetkeä mutta valtaosa on ihan törkeetä kuraa. Jos piti edellisestä tosin niin luulisin että tääkin ehkä menee. Jos taas se rakkain Rev on Deserter's Songsia edeltävää niin sitten voi olla vaikeeta. Sit on se ilmainen lataus niiden sivuilta kun levy ilmestyy.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Löytyi kaapin perukoilta (myytäviä levyjä kopeloidessani) See You On The Other Side ja pitkästä aikaa kuulostaa hyvältä. Tästä alkoikin sitten pomppiva alamäki kohti voivittumitäpaskaa.
tämähän on yliarvostetuinta paskaa koskaan missään.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
tämähän on yliarvostetuinta paskaa koskaan missään.
Tarkotatko vanhaa vai uutta (joilla on aika vähän yhteistä), ja kuka uutta edes arvostaa?
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS