You are not logged in.
Tuohon vielä Car Wash Hair, niin sitten siinä onkin kaikki suosikkibiisini (+ tietysti muutama turhempi). En yhtään epäile tämäniltaisen keikan musiikillista antia, lähinnä epäilyttää oma keikkailuosaamiseni, mutta sittenpähän sen näkee.
(Kuuntelin eilen Yerself Is Steamia vähän molempien puolien alusta ja totesin, että saattaisin kyllä tykästyä siihen levyyn ihan tosissanikin, jos vaan saisin joskus kuunneltua enemmän. Varsinkin Frittering on kyllä komea biisi.)
Mun onnekseni keikka oli painottunut Deserteriin ja All Is Dreamiin. Tykkäsin kyllä paljon, pois lukien ne muutamat tylsyys-ihQ-ähkyhetket, jolloin tuli sitä kelloakin vilkuiltua, tais olla Migration-biisien kohdalla näin. Ois voinu tosiaan lopettaa jämäkästi johonkin sopivampaan biisiin, tai soittaa vaan ne kaks ekaa encorea ja jättää sen hulinasession pois kokonaan. Parasta antia illassa tais olla Holes, Opus 40 ja Tides of the Moon. Välillä alko kyllä myös taustakankaalle heijastetut mietelauseet ärsyttämään/puuduttamaan...Donahuesta jäi vähän ristiriitainen olo; spiikit olivat rutiinilla vedettyjä kliseitä, mutta oliko mies "oikeasti" fiiliksissä vai oliko "on uppers". Mutta jooh, hyvä keikka.
-Mixu
edit: Lincoln's Eyesin ois saanu viel soittaa
"A repo man's always intense"
Tuo kun on tosiaankin aika lailla eri bändi kuin se, joka teki suosikkilevynne.
Joo, tuo oli toki tiedossa jo ennen keikkaa, mutta kuitenkin toivoin, että kuultais edes muutama biisi vanhemmilta levyiltä. No, niin ei käynyt... Saatiin vain niitä laiskanpulskeita mahtipontisia balladeja, joista osa toimi toki ihan mainiosti. Funny Birdin aikana/jälkeen odotukset keikasta oli jopa aika kovat, mutta ei kauaa... Saundit oli kyllä mahtavat koko ajan.
Mutta mutta.., mikäs biisi soi siinä alkuvideossa? Kuulosti tutulta, mutta en saanu päähän mikä se oli...
Ja teijän vanhuksien yerself/boces-konsensukseiluun nähden pettyneet kommentit keikasta nyt oli ihan odotettuja. Tuo kun on tosiaankin aika lailla eri bändi kuin se, joka teki suosikkilevynne.
Unohdin pistää omaan viestiini disklaimeriksi, että lempilevyni bändiltä on All Is Dream ja mun mielestä Segret Migreeni on ihan vitun hyvä levy.
Mutta en mä niitäkään oikein jaxa enää, kun noiden biisit on vaan kaikki nii-ii-ii-ii-iin samasta puusta veistettyjä.
Tero saatana, s'olet gay!
Mä saatan olla myös tämän takia kyyninen vanha äiä, mutta mitä helvettiä ne teinirunotyttöjen filosofian ykköskurssin kirjallisuuslainaukset oikeasti olivat, häh? Jätetään se teennäinen sloganeering Manicsien häpeäksi, ok?
Lisää tulee ku pyllistää!
Jotta ei ihan negailuksi mene, niin sanon, että tuosta 110 minuutista muistan viihtyneeni erittäin hyvin ellen jopa mahtavasti varoivaiselta arviolta n. 45-60 minuuttia. Etenkin Funny Bird meinasi enteillä sellaista hulinointia ettei tosikaan ja pelot siitä, ettei jaksaisi tuntuivat turhilta. Sitten vielä ne muutamat muut huippu-huippukohdat! Etenkin joku You're My Queen (joskin sen jälkeinen jami oli vähän plöö) oli ihan mahtavaa höpönassuilua ja pari kertaa kun Donahue jätti pikkupojan viitan ja löysi sisältään jonkun kieroutuneen jälkeenjääneen croonerin (kuten Spiders & Fliesin säkeistöjen parissa fraasissa) oli iho kananlihalla.
Ei silti voi mitn. Jälkeenpäin nuo turhat minuutit vain tuntuvat näin väsyneenä ja turhautuneena päällimmäisiltä. Ehkä aika pyyhkii ne veks ja muistelen myöhemmin haikeudella kuinka hienon vajaan tunnin mittaisen keikan Mercuryt minulle tarjosivatkaan vuonna 2006.
Mutta mutta.., mikäs biisi soi siinä alkuvideossa? Kuulosti tutulta, mutta en saanu päähän mikä se oli...
cocteau twinsin carolyn's fingers tais olla.
lisää sepustusta kohta.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
no niin, laitetaas tänne tuntemuksia, taidan olla ainoa "vanhan koulukunnan" tyypeistä jotka diggasivat enempi mitä kuvittelin. tosiaan, lippu tuli ostettua vähän niinq kesällä mogwaihin että joo bändi jota osasin joskus vähän alusta tulee soittaan ja oishan mulla tossa 20 egee ylimääräistä joten mennääs tsekkaileen. odotin vähän tylsähköä iltaa, varsinkin edellisillan huikean sunburned-keikan jälkeen, mutta onnekseni olikin varsin hyvä meno, joka vain parani loppua kohden. kyllä voi helposti sanoa että mercury rev > mogwai jos nyt pitää vertailla, vaikka oli mogwaikin ihan jees.
täytyy alkuun sanoa että donahuen olemus oli kyllä vähän muuta mitä odotin, tuli heti mieleen marc almond, semmoista keikarointia puku päällä, aluksi punaviiniä sivistyneesti siemaillen (puvuntakki lensi kyllä nurkkaan jo ekan biisin jälkeen), ja ne käsien asennot ja poseeraukset... eikös ekoissa keikkailmoituksissa bändin kotipaikaksi mainittukin UK... mutta mikäs siinä, ihan fantsua...
basistin biisilista oli siinä ihan silmien ulottuvilla joten yritin lunttailla biisejä mutten ihan kaikkia tajunnut (encoreen oli muuten merkattu loppukolmikoksi in a funny way, endless ja empire), mutta komeaa menoa oli, deserter's songsia ehdinkin vähän ennen keikkaa kertailla ja ne biisit oli kyllä hienoja vaikka aina olen pitänyt myöhempää reviä vähän niinq köyhän miehen flaming lipsinä. se akustisbiisi pitkällä löpinäintrolla oli kovin tutun kuuloinen mutten millään saanut päähäni... tosiaan, lipsiähän se. uuden levyn biisi 'my love' oli yksi keikan kohokohtia, kuulosti paljon paremmalta mitä levyllä, ja lopussa tosiaan meni melkein hulinaksi ja tykkäsin kyllä. mun mielestä encorekin oikein sopivan mittainen, enkä katsonut kelloa missään välissä, oikein yllätyin miten hyvin viihdyin, valoshow oli ok eikä mun mielestä taustafilmeissäkään mitään vikaa, hyvin toimi kaikki.
kaiken kaikkiaan, hieno keikka! pitäisköhän se all is dream käydä vielä levykaupasta hakemassa jossain vaiheessa...
EDIT: encore eikä intro... wtf??
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
täytyy alkuun sanoa että donahuen olemus oli kyllä vähän muuta mitä odotin, tuli heti mieleen marc almond, semmoista keikarointia puku päällä, aluksi punaviiniä sivistyneesti siemaillen (puvuntakki lensi kyllä nurkkaan jo ekan biisin jälkeen), ja ne käsien asennot ja poseeraukset...
Joo, tälle komppi! Donahue oli kyllä 99% ajasta todella hienoa katsottavaa ja kuunneltavaa. Vaikka bändin kokonaisuus keikkuikin banaliteetin rajan väärällä puolella, niin Donahue tanssi ketterästi sen rajan paremmalla puolella. Sillä rajallahan missä banaliteetin vaara on suurin, tapahtuu usein hienoimmat jutut! Donahuesta tulee vielä meidän sukupolvemme Sinatra, jos Robbie Williamsille sattuisi käymään joku vahinko. Sen verran komeat crooner-poseeraukset ja fraseeraukset sieltä välillä irtosi.
eikös ekoissa keikkailmoituksissa bändin kotipaikaksi mainittukin UK... mutta mikäs siinä, ihan fantsua...
Mun lipussakin lukee "Mercury Rev. (UK)". UK:n lisäksi siis myös tuo piste Rev-sanan perässä herättää ihmetystä. Kelasin jo, että olen ostanut lipun jonkun britti-saarnamiehen herätysjuhliin. Ei se mitään Reverendiä kuitenkaan meinaa siinä nimessä.
Encoren pituuskin oli jotain niin totaalisen hämmentävää. Yksi tappajabiisi encorena, niin homma olisi ollut paketissa ja minäkin niellyt nurinani, mutta piti tulla haahuilemaan vielä niitä puolivillaisia krauttijameja. Ei kiitti.
Settilistassa oli vielä toinenkin encore merkittynä (kolme biisiä), mutta jättivät soittamatta. Kiitos siitä.
Alku tosiaan oli hieno, sitten lähti pallosta ilmat.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
[quote:2837935286="forssto"]
eikös ekoissa keikkailmoituksissa bändin kotipaikaksi mainittukin UK... mutta mikäs siinä, ihan fantsua...
Mun lipussakin lukee "Mercury Rev. (UK)". UK:n lisäksi siis myös tuo piste Rev-sanan perässä herättää ihmetystä. Kelasin jo, että olen ostanut lipun jonkun britti-saarnamiehen herätysjuhliin. Ei se mitään Reverendiä kuitenkaan meinaa siinä nimessä.[/quote:2837935286]
Mun lipussa lukee näköjään Mercury Rev. (USA).
Oliskohan se Britti-Reverend ollu parempi...?
[quote:97230b5c99="upsetter"]Mun lipussa lukee näköjään Mercury Rev. (USA).
Oliskohan se Britti-Reverend ollu parempi...?[/quote:97230b5c99]
Heh. Ovat näköjään huomanneet jossain vaiheessa mokansa.
Mun toisessa lipussa lukee (UK) ja toisessa (USA) ja Jonathan Donahue
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
[quote:2df6d8bf00="turston"]toisessa (USA) ja Jonathan Donahue[/quote:2df6d8bf00]
?!
Siis "Mercury Rev (USA) Jonathan Donahue"?
Jonathan Donahue hänen itsensä kirjoittamana.
Mulle ois muuten kelvannu vielä toinenkin encore, vaikka sieltä ei näköjään olisi suosikkejani edes tullut. Ei tuntunut oikeastaan missään vaiheessa pitkästyttävältä ja kun ex-kolja kyseli keikan jälkeen kelloa, olin aluksi varma että kamerani aika oli väärin.
Jippii tänään trella. Tulen varmasti pitämään todella paljon.
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
joo telakalla ollaan
joo vähän nyansseja kiitos
joo terkkuja mutseille
joo jonathanin maneerit ärsyttää
joo tuli vermillion ja goddess on a hiway ja holes
joo eiköhän se riitä
joo tulipahan nähtyä
joo bileet
"En kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "Niin, en kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "En kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "Niin, en kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "En kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "Olen shanks kylpyammeessa." Anteeksi, kuinka? "Ja homo."
joo irlandaa
joo börje sammus
joo give me back my man
joo mikset jo sä anna mua takas
joo annan sulle kalaa
joo annan sulle karkkii
joo joo joo california über alles
"En kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "Niin, en kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "En kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "Niin, en kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "En kerro, millä tavalla sen nimen välitin." Siis välititte? "Olen shanks kylpyammeessa." Anteeksi, kuinka? "Ja homo."
Keikan missaaminen ei enää niin harmita, kun näkee soitetetut biisit...
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Olitte kai kummatkin nyt ironisia?
[quote:86dd8a1b4f="upsetter"]Mutta mutta.., mikäs biisi soi siinä alkuvideossa? Kuulosti tutulta, mutta en saanu päähän mikä se oli...[/quote:86dd8a1b4f]
Väittäisin että kyseessä oli Cocteau Twinsin Lorelei
[quote:14eb7f47b6="psychocandy"][quote:14eb7f47b6="upsetter"]Mutta mutta.., mikäs biisi soi siinä alkuvideossa? Kuulosti tutulta, mutta en saanu päähän mikä se oli...[/quote:14eb7f47b6]
[/quote:14eb7f47b6]Väittäisin että kyseessä oli Cocteau Twinsin Lorelei
Cocteau Twinsin paras biisi <3
[quote:a29c3096e5="Querdo"][quote:a29c3096e5="psychocandy"][quote:a29c3096e5="upsetter"]Mutta mutta.., mikäs biisi soi siinä alkuvideossa? Kuulosti tutulta, mutta en saanu päähän mikä se oli...[/quote:a29c3096e5]
[/quote:a29c3096e5]Väittäisin että kyseessä oli Cocteau Twinsin Lorelei
http://www.youtube.com/watch?v=ItPzkOwGc1I[/quote:a29c3096e5]
Alkuvideossa muuten vilahti Jari Kurri
[quote:e44c49cfba="Querdo"][quote:e44c49cfba="psychocandy"][quote:e44c49cfba="upsetter"]Mutta mutta.., mikäs biisi soi siinä alkuvideossa? Kuulosti tutulta, mutta en saanu päähän mikä se oli...[/quote:e44c49cfba]
[/quote:e44c49cfba]Väittäisin että kyseessä oli Cocteau Twinsin Lorelei
http://www.youtube.com/watch?v=ItPzkOwGc1I[/quote:e44c49cfba]
Joo, täähän se itse asiassa tais ollakin... Jossain määrin aika saman kaltainen piisi kuin se Carolyn's Fingers.
Cocteau Twinsin paras biisi on kylläkin Cherry-Coloured Funk...
Kyllähän minä tykkäsin tosi paljon. Hyvät biisivalinnat siitä näkökulmasta että pidän eniten uudemmista levyistä. Äänivalli oli mahtava ja bändillä näytti olevan hauskaa. Rumpali soitti aivan fantastisesti.
Taustavideot eivät oikein toimineet. Vähän tuli sellainen "heitetään sinne jotain juttuja pyörimään" -fiilis. Flaming lipsien, Grandaddyn ja Sigus rosin keikoilla olen ainakin todistanut huomattavasti järkevämpiä videointeja.
Jonathan Donahuen keikarointi kävi välillä ärsyttämään, mutta pääsääntöisesti sekin oli viihdyttävää.
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
Oli kyllä Tavastian setti paljon heikompi kuin Tukholmassa All Is Dreamin ilmestymisen aikoihin, mutta paikoin kuitenkin tykkäsin. Funny Birdiä lukuunottamatta keikan alkupuoli oli aika tylsää. Homma kuitenkin alkoi toimia paremmin siinä vajaan tunnin kohdalla. Aika paljon tiivistämistä olisi voinut suorittaa ja hakea biisejä myös katalogin alkupäästä. Deserter's Songsin biisit toimivat parhaiten, Funny Bird, Opus 40, Delta Sun sekä Dylan-coveri Gotta Serve Somebody ehkä huipuimmat kohdat. Vois kyllä olla kivempaa jos huilut, viulut ja sahat tulis keikalla ihan oikeista soittimista. Ehkä tässä on vaan pari niin hyvää keikkaa alla että pettymys oli väistämätön.