You are not logged in.
On muuten pikkasen komee toi noitten "Nature Boy" -versiointi!
Melkein parempi kuin Frankin
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Hei kato, vanha tuttavani sivunvaihto: Gandalfista siis puhutaan.
En oo satavarma, mutta muistelen nähneeni jossain kaubasa tuota. Pakko kysellä Keltsusta jos huomenna käyn.
Onko Music Emporium tuttu Bernardille?
Vähän saman henkistä matskua kuin toi Gandalf. Lisänä Nicomaista haudantakaisuutta ja ikiaikaisuutta, huuuu.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Nimenä ehkä, mut en oo kuullu aiemmin. Toi Nam Myoho on kyl aika huippua
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Sain tosiaan Gandalfin Keltsun kautta. Joku vajaa 15e kustansi, suosittelen.
*
Gandalf on ollut hankintalistalla jonkin aikaa, pitää hakea pois kun seuraava tili tulee. Tästäkin kovuudesta tuli uusintapainos taannoin:
Parhaita kuulemiani höyli greil privaattiprässi psykelevyjä.
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
suurin osa noista 60-luvun psyke-bändeistä kuulostaa minun korvaan aivan normaalilta popilta. jotain noita nuggets-bändejä joskus yritin kuunnella mut ihan liian "normaalilta" ne kuulosti... tietty red crayola tai hapshash and the coloured coat on nimenomaan tosi PSYKEE mut ei nuo muut vaan oikeen... ymmärrän "psykedelian" varmaan jotenkin ihan eri tavalla
muistelinki että tässä ketjussa joku selitteli ettei tajuu kuinka garagekama ois psykedeliaa. mut joo, aikamoista historiallista revisionismia vaatis väittäminen että se EI oo (jota et kuitenkaan onneksi oikeastaan väitä) ja kaikenlisäks en vaan tajuu. psykedeliahan tarkottaa jollekin goa trancea ja fosforiväriliskoja ja jollekin jotain muuta, mutta psykedeelisen rokin juuret on just...niinku...arvaa missä. ja kun 13th Floor Elevators väänsi levyn THE PSYCHEDELIC SOUNDS OF...niin hitto. psykedelia oli juuri tätä, ja kitarasoundissahan on edelleenkin samaa mitä monissa nyky "hard" psych bändeillä on.
black sabbath : heavy metal :: nuggets : psychedelic rock
oikeastaan tän tarkotuksena oli postata tää, joka on erinomainen mutta samalla tyyppiesimerkki tuosta meiningistä. jos ei löydy psykee niin eiku gooalle tamppaamaan tai japaniin runkkaamaan
http://www.youtube.com/watch?v=ZPX0mMiObN4
(embedderi disabled by request)
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
kyllähän tuolla psychedelic sounds ofilla on pari todella psykedeelistä rallia. ja muutenkin olen alkanut tajuamaan tuota vanhaa kamaa enemmän, se psykedelia ei vaan oo silleen ilmiselvää, vaan tulee ilmi enemmän semmosena huuruisuutena ja jotenkin vinksahtaneena meininkinä.
mut silti, edelleen pidän psykedeelisimpänä musana sellasta, joka oikeasti saa aikaan aika hurjia fiiliksiä (ihan selvinpäinkin), hyvänä esimerkkinä vaikkapa bitches brew-boksin vetäisyt. toi black sabbath -> heavy metal on hyvä esimerkki; kaikki ne ideat on jo siellä, mut myöhemmin hommaa on vaan viety vielä pidemmälle muiden toimesta.
Mun mielestä Beatlesin Tomorrow Never Knows on helvetisti psykedeelisempi kuin mikään Bitches Brew.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Mun mielestä Beatlesin Tomorrow Never Knows on helvetisti psykedeelisempi kuin mikään Bitches Brew.
TODELLAKI
Ja 801:n T.N.K. on parempi ku Beatlesin. Hah
ei oo mahdollista, piitlesin tnk on maailman paras biisi
Last edited by bernardblack (17.09.2010 20:20)
Emmä tiiä, jokin mättää, oisko joku Beatles-blokki
ei toi hassumpi versio mut ei kyl ihan originaalille pärjää.
Jean-Babtiste wrote:Mun mielestä Beatlesin Tomorrow Never Knows on helvetisti psykedeelisempi kuin mikään Bitches Brew.
TODELLAKI
Tämä on totta, tämä on totta.
Eiku piti nostaa tää topikki tämän takia:
Blues Section - Hey Hey Hey vm. 69.
En oo mikään 60-luvun suomirockin suurkuluttaja, mut mietin että noin tuju piisi vois ihan hyvin olla jollain nuggets-kokiksella tai vastaavalla, siellähän on oikeastaan monta paljon paskempaa vetoa mukana. Wallin soittama skebasoolo ehkä biisin heikoin kohta, mutta jumatsuigula kun toi Eero Koivistoisen foni tulee yllättämällä! Ja vuosi 67, ei siis mikään maailman tunnetuin yhdistelmä, vaikka olihan briteissä jo joku Dick Heckstall-Smith mut silti. Soundit skulaa harvinaisen tylysti tän maan yleismeininkeihin verrattuna, ja toihan biisi täytyy kuunnella kovaa että pääse tunnelmaan. Iloinen yllätys toi biisi, varmaan vihkiytyneille jo ihan tuttu.
The Idle Racea tullut kuunneltua jonkin verran tässä, tää ainakin on just kova veto:
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
En mjuista onko tääl ollu joku Canterbury special tai jopa oma topsu jossain, mut Caravanin eka on nyt ollu kuuntelussa, ja helvetti kun on hyvää musaa. Tokakin on loistava. Jotenkin en jaksa uskoa, että kolmas ois enää niin hyvä, mutta mielipiteitä kuuntelen. Diggaan siis paljon siitä, että noissa kahdessa on myös spontaaniuden tuntua, vaikka silleen tarkkaan sovitettua usein onkin.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
In The Land Of Grey And Pinkhän on niinku ultimate canterbury album.
Mä diggaan kyl kolmannesta eli Land of Grey and Pinkistä. Siinä on mukavan kepeä poppisoundi (varsinkin "Golf Girl" ja "Love To Love You" on aika ihqui pop-biisei) ja muutenkin semmonen symppislevy.
Grey & Pinkin jälkeisistä levyistä kuulisin minäkin mielelläni kommentteja, Girls Who Grow Plump In the Night ainakin saattais olla vielä jees? Myöhemmät taitaa sit olla jo aika jazz-rokkia?
Grey & Pinkin jälkeisistä levyistä kuulisin minäkin mielelläni kommentteja, Girls Who Grow Plump In the Night ainakin saattais olla vielä jees? Myöhemmät taitaa sit olla jo aika jazz-rokkia?
Caravan on yks lemppareista eli oon vähä jäävi sanomaan, mut kaikki ennen Better By Faria ilmestyneet kannattaa tsekata. Plump on aika kepeä levy, mutta on siinäkin epic-hetkensä. Cunning Stunts on vähä kaksijakoinen, mut b-puolen pitkä biisi on hyvä. 1974 äänitetty Live At Fairfield Halls on kova live, ja vuonna 1975 tallennettu BBC Live In Concert on myös hyvä.
Caravan ei koskaan menny kovin jazz-rokiksi, Pye on sen verran popparismiehiä, lähimmäs sitä ehkä Waterloo Lily, jonka jälkeen Richard Sinclair lähtiki Hattuilemaan Pohjoiseen.
bernardblack wrote:Grey & Pinkin jälkeisistä levyistä kuulisin minäkin mielelläni kommentteja, Girls Who Grow Plump In the Night ainakin saattais olla vielä jees? Myöhemmät taitaa sit olla jo aika jazz-rokkia?
Caravan on yks lemppareista eli oon vähä jäävi sanomaan, mut kaikki ennen Better By Faria ilmestyneet kannattaa tsekata. Plump on aika kepeä levy, mutta on siinäkin epic-hetkensä. Cunning Stunts on vähä kaksijakoinen, mut b-puolen pitkä biisi on hyvä. 1974 äänitetty Live At Fairfield Halls on kova live, ja vuonna 1975 tallennettu BBC Live In Concert on myös hyvä.
Caravan ei koskaan menny kovin jazz-rokiksi, Pye on sen verran popparismiehiä, lähimmäs sitä ehkä Waterloo Lily, jonka jälkeen Richard Sinclair lähtiki Hattuilemaan Pohjoiseen.
Blind Dog taitaa olla ainoo noista myöhemmistä levyistä minkä oon kuullut ja muistikuvat on semmoset, että olis ollu aika mälsää jazzrock-kikkailua. Mut oon myynyt sen pois jo aikoja sitten, joten ei pysty tarkistamaan.
Oon yrittänu Caravania useampaan kertaan, mutta en saa siitä oikeen mitään irti.
*
hezma wrote:bernardblack wrote:Grey & Pinkin jälkeisistä levyistä kuulisin minäkin mielelläni kommentteja, Girls Who Grow Plump In the Night ainakin saattais olla vielä jees? Myöhemmät taitaa sit olla jo aika jazz-rokkia?
Blind Dog taitaa olla ainoo noista myöhemmistä levyistä minkä oon kuullut ja muistikuvat on semmoset, että olis ollu aika mälsää jazzrock-kikkailua. Mut oon myynyt sen pois jo aikoja sitten, joten ei pysty tarkistamaan.
Ei jazzrockikaan välttämättä oo tylsää, mut Caravanissa ja Soft Machinessa ne pop- ja psyke-elementit on vaan niin huiseja!
Niinhän tosta oon lukenu, että toi LoG&P ois se näiden kovin, mut jää nähtäväksi. Kiitos etenkin BB:lle pienistä kuvailuista, mut tuskin meen tota kuulematta ostamaan, pitänee varmaan bloggailla
Contribute to George Kinney Medical Fund
the golden dawn -yhtyeen george kinneyllä on todettu maksasyöpä
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox