1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Mercury Rev

#61 21.08.2006 10:30

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Website

Re: Mercury Rev

Alxity wrote:

Yritän hankkia lippua vielä eri teitä, mutta jos kaikki muu pettää niin saatan joutua vaivaamaan lintumiestä.

Eipä tuo nyt niin hirveä kohtalo olisi. Klubin lippunippu ei ollut perjantaina enää mitenkään järjettömän paksu, mutta onhan niitä kai myynnissä parissa levykaupassakin.

Deserter's Songs ja All Is Dream kuulostivat varsin hyviltä pitkästä aikaa. Kiinnostaisi kyllä kuulla se viimevuotinenkin levy, pelaisko kellään...?

#62 21.08.2006 15:29

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
Registered: 27.06.2005

lintumies wrote:

[quote:9be96dabab="Alxity"]Yritän hankkia lippua vielä eri teitä, mutta jos kaikki muu pettää niin saatan joutua vaivaamaan lintumiestä.[/quote:9be96dabab]
Eipä tuo nyt niin hirveä kohtalo olisi. Klubin lippunippu ei ollut perjantaina enää mitenkään järjettömän paksu, mutta onhan niitä kai myynnissä parissa levykaupassakin.

Sain lippuni hankittua eli keikalla nähdään!

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#63 21.08.2006 15:40

lintumies
Member
Website

Alxity wrote:

[quote:da6b5aed2e="lintumies"][quote:da6b5aed2e="Alxity"]Yritän hankkia lippua vielä eri teitä, mutta jos kaikki muu pettää niin saatan joutua vaivaamaan lintumiestä.[/quote:da6b5aed2e]
[/quote:da6b5aed2e]

Sain lippuni hankittua eli keikalla nähdään!

peuk

#64 05.09.2006 21:43

Alxity

Kohta keikka, mutta vielä ei ainakaan mitään hirvittävää innostusta (tai kiimaa) ei ole päällä. Pitäis vissiin tuo uusin levy ainakin kerran kuunnella läpi ennen keikkaa muistin virkistämiseksi.
Eivät varmaan muuten soita kuin kolmen uusimman levyn biisejä. Eipä tosin sinällään mitään haittaa (kunhan vaan soittavat Goddess On A Hiwayn!)

<@DBGene> senkin karkki

#65 05.09.2006 22:18

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

[quote:3ce6a635e8="Alxity"]Kohta keikka, mutta vielä ei ainakaan mitään hirvittävää innostusta (tai kiimaa) ei ole päällä. Pitäis vissiin tuo uusin levy ainakin kerran kuunnella läpi ennen keikkaa muistin virkistämiseksi.
Eivät varmaan muuten soita kuin kolmen uusimman levyn biisejä. Eipä tosin sinällään mitään haittaa (kunhan vaan soittavat Goddess On A Hiwayn!)[/quote:3ce6a635e8]

Minä taas toivoisin kovasti kuulevani parin ekan levyn matskua, mutta luulenpa, että pääpaino on kyllä noilla uudempien ja tylsempien levyjen piiseillä...

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#66 05.09.2006 22:26

Renki
Member
Registered: 14.05.2006

Kohta tosiaan keikka, mutta uusi levy ei sytytä vaikka kuinka yritän antaa sille tilaisuutta. No, pitää toivoa että soittavat pelkästään Deserter's Songsia ja All Is Dreamia. Tämä on kuitenkin niitä bändejä joita ensimmäistä kertaa kuullessaan tuli heti mieleen, että livenä pitää joskus päästä katsomaan. Saapa vetää taas yhden nimen pitkästä "pakko nähdä" -listasta yli.

#67 06.09.2006 08:46

upsetter
Member

Renki wrote:

No, pitää toivoa että soittavat pelkästään Deserter's Songsia ja All Is Dreamia.

Huh, karmiva ajatus... icon_cry

tomitarmo.gif

#68 06.09.2006 08:57

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

upsetter wrote:

Minä taas toivoisin kovasti kuulevani parin ekan levyn matskua, mutta luulenpa, että pääpaino on kyllä noilla uudempien ja tylsempien levyjen piiseillä...

sama

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#69 06.09.2006 09:12

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere

Olis vielä yks lippu myytävänä Tavastian keikalle. 15 eurolla lähtee.

puh: 0500 98 24 79

edit. myin jo..

YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

#70 06.09.2006 09:19

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005

upsetter wrote:

[quote:3ec26fabbe="Renki"]No, pitää toivoa että soittavat pelkästään Deserter's Songsia ja All Is Dreamia. [/quote:3ec26fabbe]

Huh, karmiva ajatus... icon_cry

sick  confused_new

en ole kolmekybänen emoboy

#71 06.09.2006 09:32

Leif Erikson
Member
From: Tku

Renki wrote:

No, pitää toivoa että soittavat pelkästään Deserter's Songsia ja All Is Dreamia.

Sama.

"A repo man's always intense"

#72 06.09.2006 09:47

psychocandy
streittari-jantta
Website

tässä joku sukupolvien kuilu? no itse en oikein odota mitään, mutta toivon yllättyväni iloisesti. en muista ulkoa ainuttakaan deserter's songin biisiä enkä varmaan ehdi edes etsiä sitä esille ennen keikkaa, saati sitten kuunnella... mut ihassama. all is dreamia en muistaakseni edes omista mut goddes  on  a hiway -sinkku (olikse siltä vai edelliseltä) tuli joskus anttilasta eurolla poimittua.

spåm

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#73 06.09.2006 10:40

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

Frittering ja Goddess on a Highway jos tulis. Uudemmista sitten Funny Bird. Suurin osa on kuitenkin uutta sontaa. Ei siis suurempia odotuksia.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#74 06.09.2006 13:07

lintumies
Member
Website

psychocandy wrote:

tässä joku sukupolvien kuilu?

En tiedä, todistettavasti löytyy myös nuoria varhais-Rev-faneja ja vanhoja myöhäis-Rev-faneja. (Onhan tästä ennenkin ollut puhetta, ainakin vanhalla foorumilla.) Mielestäni on ehkä ennemminkin kyse siitä, mihin levyyn on sattunut tutustumaan ensin. Itse kuulin ensimmäiseksi Deserter's Songsin, joten minulle Mercury Rev tulee aina olemaan "sinfonista poppia" soittava yhtye. Kaksi ekaa levyäkin toki omistan, ihan mielenkiintoisia levyjä, mutta ei niitä sillä tavalla osaa ajatella saman bändin tuotoksina. Alkupään tuotannosta suosikkibiisini onkin seesteisempi Car Wash Hair.

Täällä kukaan ei kai vielä maininnut kiertueen todennäköistä motiivia eli sitä, että bändiltä on tulossa ihan pian kokoelma: http://www2.cd-wow.com/detail_results.p … ode=385782

#75 06.09.2006 13:16

psychocandy
streittari-jantta
Website

lintumies wrote:

Täällä kukaan ei kai vielä maininnut kiertueen todennäköistä motiivia eli sitä, että bändiltä on tulossa ihan pian kokoelma: http://www2.cd-wow.com/detail_results.p … ode=385782

siitä vois melkein päätellä/toivoa että joku vanhempikin viisu kuultais??

FRITTERING!!! FRITTERING!!!! FRITTERING!!!!!!!!!!!!!111111

ja chasing a bee  kans, rouva on hyvä  vaan ja  soittaa, nam.

FJs1lyz.gif

#76 06.09.2006 19:21

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005

Mä sitten varmaan tasapainoilen jollain puomilla ton sukupolvien kuilun yläpuolella kun toivoisin kuulevani mahdollisimman monta biisiä sekä Yerself Is Steamilta että Deserter's Songsilta. Molemmat ovat minusta viiden tähden levyjä, toinen selvästi paras varhaisista levyistä ja toinen kokonaisin ja hallituin myöhemmistä. Taisin hankkia noi melkein yhtä aikaa, muistaakseni YIS löytyi divarista samoihin aikoihin kun DS ilmestyi.

mitä toivoisin kuulevani huomenna top 8:

car wash hair
frittering
endlessly
tonite it shows
delta sun...
chasing a bee
opus 40
goddess on a hiway

#77 06.09.2006 21:39

stratum
not tupi
Website

psychocandy wrote:

tässä joku sukupolvien kuilu?

Kyllä minä ainakin tykkään vanhasta enempi, vaikka olenkin vähän lämmennyt myös uudemmalle Reville.

#78 06.09.2006 21:41

stratum
not tupi
Website

Niin ja mitenköhän tuon varhaisemman matskun esittämisen kanssa, eikö niillä ollut silloin eri laulaja?

#79 07.09.2006 10:30

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

stratum wrote:

Niin ja mitenköhän tuon varhaisemman matskun esittämisen kanssa, eikö niillä ollut silloin eri laulaja?

Joo, Davin Baker sai monoa kahden ekan levyn jälkeen. Mutta on ne setlistien perusteella esim. Fritteringiä esittäneet viime vuosinakin.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#80 07.09.2006 14:29

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005

No kunhan ei Secret Migrationilta tuu yhtään kappaletta ni oon tyytyväinen.

Älä päästä painiks sitä

#81 07.09.2006 15:15

Alxity

Tuosta sukupolvien välisestä kuilusta vielä sen verran, että tykkään minä Yerself Is Steamistakin, mutta jos bändi ei halua(isi) soittaa sen biisejä livenä niin voin sen hyväksyä. Bocesia en ole kuunnellut kun en ole mid-pricena sattunut löytämään mistään.

Nyt kun keikkaa varten on tullut noita levyjä kuunneltua niin täytyy sanoa, että All Is Dream nousee kyllä selkeästi parhaaksi noista kolmesta uusimmasta. On suorastaan häpeä, että omistan sen vain poltettuna. Asia pitää korjata.

<@DBGene> senkin karkki

#82 07.09.2006 15:28

Leif Erikson
Member
From: Tku

Tajusin vasta että:

Yerself Is Steam

=

your self-esteem

=

your selfish team

"A repo man's always intense"

#83 07.09.2006 16:20

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Website

Ainakin vuosi sitten Secret Migration oli hyvinhyvin edustettuna, ja luulisi noiden jaksavan edelleenkin uusimpia vääntää kohtuu paljon. Eikä siinä mitään, paljon paremmilta ne kuulostivat yksittäisinä kipaleina setin seassa, kuin yhtenä ähkynä levyllä.

I love you and dream about the Führer

#84 07.09.2006 20:50

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere

Secret Migrationilta haluaisin kuulla ainakin Vermillionin ja My loven..

YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

#85 07.09.2006 23:51

Alxity

Vermillion on tosiaan Migrationin parhaita, ellei jopa paras biisi.

<@DBGene> senkin karkki

#86 08.09.2006 01:44

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

Sanokaa mitä sanotte, mutta voi vittu, että meinasin kuolla tylsyyteen siinä jossain puolentoista tunnin paikkeilla. Kun minuuttilaskuriin tuli 110 täyteen alkoi jo mielenterveyskin karata. Silleen huonolla tavalla. Vitutti.

Joo, oli ihan perkeleen hyvä bändi, mutta... Liika on vittu liikaa. Kun Rev nyt muutenkin on sellaista pöhöä pöhön päälle ja hirveää karkkipilveä, niin ei sitä kestä hullukaan yli tuntia järjissään. Ekan biisin aikana olin ihan vitun liekeissä, kuten vissiin koko Tavastia, mutta laskeva oli käyrän suunta. Aika pohjamutiin loppumetreillä.

Okei, Donahue on aikamoinen persoona ja pätevä esiintyjä, mutta silti siitä kaikesta tuli koko ajan jotenkin niin hiton teennäinen olo. Ei niinkään Donahuen ihan vilpittömältä vaikuttavasta persoonasta, mutta ne spedeilyt siellä taustavideoilla menivät kyllä jo jonnekin sinne banaaliuden rajamaiden pahemmalle puolelle. Sitten ne ajoittain jo ihan Kummeliksi menevät lyriikat valkoisista heposista ja muusta ovat myös luku sinänsä. Se biisi, missä Donahue rämpytteli akkaria ekan kerran ja jonka se spiikkasi pitkällisesti sisään meinasi olla jo ihan liikaa.

Mutta,

olihan sitä hulinaa! Rumpali oli ehkä kovin ikinä ja basistillakin homma hanskassa. Pianojäbä jäi jotenkin hyödyttömän oloiseksi kun kaikki siistit kiipparijutut tulivat nauhalta ja sille jäi lähinnä rämpytettäväksi sellaisia musaluokka-pianojuttuja. Kitaristi nyt tuntui olemukseltaan olevan vissiin jostain baarirokkibändistä, mutta ihan tyylillä se sitä keppiään hiplaili.

Emmä tiiä. Tosi kaksijakoinen fiilis. Parhaat hetket olivat kyllä ihan ekstaasia, mutta ne olivat niin harvassa ja etäällä toisistaan, että kelloa vilkuili ihan liian usein. Encoren pituuskin oli jotain niin totaalisen hämmentävää. Yksi tappajabiisi encorena, niin homma olisi ollut paketissa ja minäkin niellyt nurinani, mutta piti tulla haahuilemaan vielä niitä puolivillaisia krauttijameja. Ei kiitti.

Pah. En osaa päättää mitä mä tykkäsin. Sen tiedän, että olisin varmaan tykännyt enemmän jos Chris Lowe ei olisi hymyillyt mun päätä sekaisin sunnuntaina. Mikään ei tunnu miltään Pet Shop Boysin jälkeen.

Tero saatana, s'olet gay!

#87 08.09.2006 02:34

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005

Ei jaksa vielä mitään muuta kuin yrittää koota settilistaa. Yksi parhaista keikoista kuitenki. Nämä ainakin tuli, alku ja encoren alku oikein:

funny bird
secret for a song
you're my queen
tonite it shows
holes
opus 40
goddes on a hiway
delta sun
vermillion
my love
tides of the moon
spiders and flies

little rhymes
dark is rising
black forest

tais ehKÅ tulla kans secret migrationin 12. biisi.
lisäks ainakin 3 joita en tunnistanu eli todennäköisesti jotain vanhempaa tai jotain migrationin loppupäästä.

ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

#88 08.09.2006 08:21

upsetter
Member

[quote:fef105c0c3="forssto"]Sanokaa mitä sanotte, mutta voi vittu, että meinasin kuolla tylsyyteen siinä jossain puolentoista tunnin paikkeilla. Kun minuuttilaskuriin tuli 110 täyteen alkoi jo mielenterveyskin karata. Silleen huonolla tavalla. Vitutti.

Joo, oli ihan perkeleen hyvä bändi, mutta... Liika on vittu liikaa. Kun Rev nyt muutenkin on sellaista pöhöä pöhön päälle ja hirveää karkkipilveä, niin ei sitä kestä hullukaan yli tuntia järjissään. Ekan biisin aikana olin ihan vitun liekeissä, kuten vissiin koko Tavastia, mutta laskeva oli käyrän suunta. Aika pohjamutiin loppumetreillä.

Okei, Donahue on aikamoinen persoona ja pätevä esiintyjä, mutta silti siitä kaikesta tuli koko ajan jotenkin niin hiton teennäinen olo. Ei niinkään Donahuen ihan vilpittömältä vaikuttavasta persoonasta, mutta ne spedeilyt siellä taustavideoilla menivät kyllä jo jonnekin sinne banaaliuden rajamaiden pahemmalle puolelle. Sitten ne ajoittain jo ihan Kummeliksi menevät lyriikat valkoisista heposista ja muusta ovat myös luku sinänsä. Se biisi, missä Donahue rämpytteli akkaria ekan kerran ja jonka se spiikkasi pitkällisesti sisään meinasi olla jo ihan liikaa.

Mutta,

olihan sitä hulinaa! Rumpali oli ehkä kovin ikinä ja basistillakin homma hanskassa. Pianojäbä jäi jotenkin hyödyttömän oloiseksi kun kaikki siistit kiipparijutut tulivat nauhalta ja sille jäi lähinnä rämpytettäväksi sellaisia musaluokka-pianojuttuja. Kitaristi nyt tuntui olemukseltaan olevan vissiin jostain baarirokkibändistä, mutta ihan tyylillä se sitä keppiään hiplaili.

Emmä tiiä. Tosi kaksijakoinen fiilis. Parhaat hetket olivat kyllä ihan ekstaasia, mutta ne olivat niin harvassa ja etäällä toisistaan, että kelloa vilkuili ihan liian usein. Encoren pituuskin oli jotain niin totaalisen hämmentävää. Yksi tappajabiisi encorena, niin homma olisi ollut paketissa ja minäkin niellyt nurinani, mutta piti tulla haahuilemaan vielä niitä puolivillaisia krauttijameja. Ei kiitti.

Pah. En osaa päättää mitä mä tykkäsin. Sen tiedän, että olisin varmaan tykännyt enemmän jos Chris Lowe ei olisi hymyillyt mun päätä sekaisin sunnuntaina. Mikään ei tunnu miltään Pet Shop Boysin jälkeen.[/quote:fef105c0c3]

Samat sanat. Pelkkiä vitun samantempoisia balladeja, ja "you're a great audience"-fraasin hokemista. Mitä helvettiä tapahtui sille Mercury Reville, johon ihastuin 15 vuotta sitten? Keikka oli ehkä vielä tyrmistyttävämpi kuin bändin 3 vikaa levyä. Niiltä en sentään odota enää mitään, mutta bändi ei näköjään pierasekaan kolmen ekan levyn suuntaan, siis ei edes See You On The Other Siden, joka oli jo alkusoittoa tulevasta... Kuinkahan monta biisiä alkoi pianon kilkutuksella, samaan tyyliin kuin Heartin aor-balladit? Ei saatana...

Ajattelin, että nukutun yön jälkeen keikka ei enää tuntuisi niin suurelta pettymykseltä, mutta paskat, major disappointment!

Luulen muuten, että se biisi missä Donahue näppäili akustista ekan kerran, on Flaming Lipsin joltain varhaiselta levyltä, siis ajalta jolloin mies soitti Lipseissä. Mulla on koneella samainen esitys Pariisissa äänitetystä Black Sessions-keikasta viime vuodelta, ja siinä se kertoili samoja horinoita siitä biisistä...

Mitäs se Donahue sanoikaan lopuksi, että kannatti odotella 15 vuotta tätä Helsingin keikkaa, niin hienoa oli soittaa täällä hienolle yleisölle. Voisinpa olla samaa mieltä... Saapuivat 15 vuotta liian myöhään.

tomitarmo.gif

#89 08.09.2006 08:45

skoskima
Member
From: tre
Registered: 03.07.2005

Sääli että bändi tuotti teille pettymyksen mutta meikäläiselle kyllä luultavasti tulee tänään kelpaamaan vaikka soittavatkin vain uudempaa.

Kuunneltuani eilen pari ekaa levyä tuntui kyllä ettei keikkasetti todellakaan kärsisi muutamasta vanhastakaan kipaleesta.

Yerself is steam > See you on the other side > Boces

Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison

#90 08.09.2006 09:05

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Website

[quote:4ff4dde5bf="upsetter"]
Luulen muuten, että se biisi missä Donahue näppäili akustista ekan kerran, on Flaming Lipsin joltain varhaiselta levyltä, siis ajalta jolloin mies soitti Lipseissä. Mulla on koneella samainen esitys Pariisissa äänitetystä Black Sessions-keikasta viime vuodelta, ja siinä se kertoili samoja horinoita siitä biisistä...
[/quote:4ff4dde5bf]

Tää oli siis varmaankin tuo there you are / jesus song no.7, lipsien ampulanssi-levyltä.

Ja teijän vanhuksien yerself/boces-konsensukseiluun nähden pettyneet kommentit keikasta nyt oli ihan odotettuja. Tuo kun on tosiaankin aika lailla eri bändi kuin se, joka teki suosikkilevynne.

Tosin ehkä hiukan pisti näin uudemman tuotannon ystävääkin välillä haukotuttamaan. Mutta jos etukäteen keikalle raahautuminen oli vähän vituttanut, niin Funny Bird poisti kaiken mahdollisen negativiisen ja täytti tämän ukon melkoisella riemulla. Muita hienoja hetkiä ainakin deserter's-putki;tonite it shows, holes, opus40, sekä dream-putki spiders and flies-little rhymes-dark is rising.

Hyvä keikka, ihania heppuja, mutta. Settilistasta jäi kuitenkin vähän tyhmä olo. Oliko sitten liian tiukkaan ahdettu migration-matskua... Ja kun pakostikin oli vertailukohtana puolentoistavuoden takainen, hyvin samansisältöinen Berns-keikka, niin jäi itellekin vähän ristiriitainen maku tuosta.

I love you and dream about the Führer

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Mercury Rev

Board footer