You are not logged in.
börjeslandet wrote:Wiren eka kausi menossa. Onhan tää ihan hyvä. Mut silleen eipä tässä oikein muuta hyvää ole kuin käsikirjoitus ja jonkin sortin realismi.
Vittu sä oot pihalla.
edit. nyt alan nähdä painajaista huiggigsen ja björkan näsäviisasta mielipiteiden vaihdosta kun lukion keskustelukerhossa konsanaan. Stop the madness!
kiitos näsäviisaasta kommentista!
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
En kai missään vaiheessa sanonut, että Wire on paskaa? Mähän oon koko ajan kehunut sitä. Oon vaan pettynyt. Kyllä mä ton realismin arvon ymmärrän ja valitun tyylinkin, mutta kun ei se oikein pääse sinne Cassavetesiin asti. Mutta varmaan tääkin sarja paranee edetessään, joten jatketaan harjoituksia.
No kuvausta sanoit paskaksi, mut en nähny että mitenniin. En osaa kuvitella kuvausta juuri mitenkään erilaisena kuin miten se on toteutettu ilman että alettaisiin poistua valitusta esitystavasta.
Cassavetes-vertaus oli vain sen takia, että eri emotionaalis/sosiaalisiin pyrkimyksiin ja tyylikeinoihin sopii tietynlaisten toteutustapojen tietynlainen fuusio. Pyrkimykset ovat kovin erilaiset, joten suoranaista vertausta noin kun sen teit on aivan turha edes lähestyä.
Ja kyllä se sarja paranee, mut lähinnä sen takia että stoori vetää mukaansa. Kuvaus, näyttely ja ohjaus pysyy epätavallisen korkealla tasollaan
Nii ja pysyn leffaturinointini osalta mielipiteessäni, yksittäiset poikkeamat kuuluvat todellakin asiaan. Se, että leffoja tehään pokaaleja varten ei ole hyväksyttävää. Mikäli "se on ainut kanava saada koskaan rahoja takaisin vähänkään kunnianhimoisempien projektien osalta", on ehkä asetettava kunnianhimot teknis-muodollisten seikkojen osalta alemmaksi, tai sitten rahojen takaisinsaamisen suhteen. Cassavetes voi neuvoa. Etenkin inhimillisten aiheiden ollessa elokuvissa pinnalla, on erittäin helppo huomata jos tekijä ei ole ollut aiheelleen tosi, ja kohdetuottaminen yleisölle tai jurylle kusevat nämä projektit heti alkuunsa
toivon enemmän (jopa) kovasanaista mielipiteiden vaihtoa kuin tätä lässyn lässyn jees jees meininkiä mitä liian harrastaa.
täysin sama! :peuk:
Nii ja pysyn leffaturinointini osalta mielipiteessäni, yksittäiset poikkeamat kuuluvat todellakin asiaan. Se, että leffoja tehään pokaaleja varten ei ole hyväksyttävää. Mikäli "se on ainut kanava saada koskaan rahoja takaisin vähänkään kunnianhimoisempien projektien osalta", on ehkä asetettava kunnianhimot teknis-muodollisten seikkojen osalta alemmaksi, tai sitten rahojen takaisinsaamisen suhteen. Cassavetes voi neuvoa. Etenkin inhimillisten aiheiden ollessa elokuvissa pinnalla, on erittäin helppo huomata jos tekijä ei ole ollut aiheelleen tosi, ja kohdetuottaminen yleisölle tai jurylle kusevat nämä projektit heti alkuunsa
En kyllä tarkoittanut sitä, että taiteellisesta puolesta vastaavat tekijät tekisivät ensisijaisesti elokuviaan festaripokaaleja voittaakseen tai niitä ajatellen. Lähinnä tarkoitin että se ulkopuolisesta siltä saattaa vaikuttaa, koska ne automaattisesti sinne tyrkytetään ja paljon paskaakin pääsee joukkoon sekaan kun on riittävän taitavat tyrkyttäjät ostettuna/yhteistyökumppaneina (agentuurit ym.).
Mua ei sinänsä kiinnosta elääkö taide-elokuva tai elokuva kriisiaikaa, koska niin on aina väitetty olevan ja silti se vaan porskuttaa eteenpäin kohdemarkkinoinnista huolimatta. Oon esim. huomannut että on ihan turha katella minkään taide-elokuvien trailereita, koska aniharvoin varsinaiset teoksen taiteellisista ansioista vastaavat tekijät pääsevät niitä väsäilemään ja siksi kaikki näyttää samalta paskalta.
Enemmän mua kiehtoo se löydänkö maailmalta hyviä elokuvia ja niitä edelleen riittää. Tv-sarjojen suhteen on vähe silleen, että melkein mielummin kattelisin jotain buffya nostalgiassa kuin jaksan yrittää Dexteriä tai Eastboundia and downia uudestaan.
en ole kolmekybänen emoboy
börjeslandet wrote:Wiren eka kausi menossa. Onhan tää ihan hyvä. Mut silleen eipä tässä oikein muuta hyvää ole kuin käsikirjoitus ja jonkin sortin realismi.
Vittu sä oot pihalla.
Ehkäpä, mutta väitätkö tosissaan, ettei tän sarjan todelliset ansiot kumpua nimenomaan hyvin harkitusta käsikirjoituksesta? Se nyt toistaiseksi vaikuttaa ainakin musta tän sarjan poikkeuksellisimmalta puolelta. Muuten tää on silleen tv-sarjaksi hyvä, mutta ainoastaan tolla osa-alueella muiden sarjojen yläpuolella. Kommentti oli varmaan vähän provosoiva, koska oon vähän pettynyt kuten jo mainitsin.
Se käsikirjoitus nyt vaan ei itsestään muutu telkkarisarjaksi, aika helkkarin hyvää ohjausduunia kyllä! Ja näyttely! Ja kuvaus! JES!
Se käsikirjoitus nyt vaan ei itsestään muutu telkkarisarjaksi, aika helkkarin hyvää ohjausduunia kyllä! Ja näyttely! Ja kuvaus! JES!
Ei tietenkään, mut HBO:n sarjoilta tätä on nähty ennenkin. Toivottavasti tää paranee kuten Sinkkuelämä, jonka alku on vähän kökkö.
Valitsin muuten tohon aiempaaan viime vuosien parhaiden elokuvien listaan aika paljon juuri elokuvia, joissa on yhteiskunnallista pontta ja/tai realismia. Esim. olisi kyllä hauska nähdä mitä jotku Dardennen-veljekset sais aikaan, jos ne tekis tv-sarjan Belgian syrjäkujista. Kuitenkin niiden menetelmät jotenkin saa SYKKEEN nousemaan kun ois Vanhanen konsanaan jo sisällä.
milloinkahan tätä pääsee seuraamaan: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Drunk_ … _Time_Hour
Tänään vois alotella uuden Sherlockin.
"No more mistakes, like the last one."
Tänään vois alotella uuden Sherlockin.
katoin ton jo
mad menin neloskausi alko hyvällä teaserilla, ens viikolla sit päästään vauhtiin ehkå
Party Down oli pirun hyvä. Vai sanoinko jo?
Freaks and Geeksin alotin. VASTA NYT. miten toi meni suomessa ihan ohi, vai meniks se koko maasta ohi?
Kyl se suomessa esitettiin, oiskohan ollu nelonen asialla?
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Freaks and Geeksin alotin. VASTA NYT. miten toi meni suomessa ihan ohi, vai meniks se koko maasta ohi?
Joskus ammoisia aikoja sitten Neloselta tais tulla. Hyvähän toi muistaakseni oli. Linda Cardellini
"ei lisäaineita, hyvää hilloa viikon ajan"
niijoo se oli joskus vuosituhannen vaihteessa / alussa. en tainnu juuri telkkaria kattoa. olin joko armeijassa tai helsingissä näet
Ollu tarkotuksena hankkia toi freaks & geeks -boksi.
Tuli seurattua aktiivisesti. Ja neloselta tosiaan tuli.
Sama ku Skeletonnilla. Freaks And Geeksille (kuten myös That 70's show)
bzort glorf bööth
Rupesin kattomaan Weedsiä. Kahden ekan jakson perusteella kyseessä on aivan loistava sarja.
Taas kerran alusta. Ihan törkeen kovaa kamaa! X-files for kids, man!
70's Show
Nyrkkeilyä: Greatest Classics
bzort glorf bööth
Nyrkkeilyä: Greatest Classics
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Weedsin taso on laskenut huomattavasti neljännellä kaudella.
Weedsin taso on laskenut huomattavasti neljännellä kaudella.
Jpp. Aika köntsää.
Ite katoin Party Downin molemmat kaudet vasta.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Dawson's Creek Yhteiskatselua tosta poikien kesken? Voidaan samalla runkata toisiamme.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Nyt on Tremeäkin yksi jakso katsottu Analila (tsih) kun en mitään noita torrenttijutskia oikein jaksa saati osaa. Hyvää kamaahan se, vaikka odotukset oli ehkä Wiren jälkeen kohtuuttoman korkealla. Post-Katrina-miljöö vaikuttaa oikein hedelmälliseltä samoin kuin John Goodman.
Vuoden nuori muotoilija.