You are not logged in.
börjeslandet wrote:Mutta en ymmärrä miksi urheilujoukkue=kansa... Se tossa syväanalyysissä nauratti.
kuten kansa, urheilujoukkue koostuu tietyn maan kansalaisuuden omaavista yksilöistä. jos tarkoittaisit tiettyä joukkuetta ja siihen liittyviä seikkoja: "vuoden 2006 MM-kisoissa portugalin joukkueessa vallitsi blaah ja blaah" on eri asia kuin jos sanot "portugalilainen jalkapallo on iljettävää" tarkoittaen jokaista joukkuetta kokoonpanosta riippumatta. tällöin arvio ulottuu yli yksilöiden johonkin kansallisesti yhtenäistävään imaginääriseen tekijään joka tekee tästä "iljettävää". ja mikä erottaa maajoukkueen toisesta? kansallisuus / etnisyys. MOT
Niin mutta kun mun perusolettamus on, että kaikki urheiljat on varmaankin enemmän tai vähemmän perseestä passista huolimatta, niin on erityisen vaikea sanoa mitään yhdestä kansakunnasta joka neljäs vuosi kentällä viipertäjiin nojaten. Toisekseen ei nyt kuitenkaan purkiteta samaan pyttyyn etnisyyttä ja kansoja... Etenkin nykyisten (esim. Ranska ja Saksa) jalkapallomaajoukkueiden kanssa vähe problemaattista.
Ts. jos jonkun joukkueessa on mun elämän aikana pelannut enimmäkseen kuvottavalta näyttäviä tyyppejä arvokisoissa, niin ei se vissiin tee musta ennakkoluuloista kyseistä maata ja sen maalaisia kohtaan noin yleisesti etenkin jos olen pitänyt kyseisessä maassa vierailusta ja siellä tapaamista alkuasukeista.
en ole kolmekybänen emoboy
No ylläpito2 tuntui väittävän, että sympatiat jotain tiettyä jalkapallojoukkuetta kohtaan liittyy jotenkin sen maan kulttuuriin tai kansallisvaltioajatteluun. Voiko olla mitään naurettavampaa
Luulisin että pointtini tuli jo selväksi muiden toimesta, mutta todettakoon vielä, että yritin liikkua yleisemmällä tasolla. Kuten sanottu, on aina kiinnostavaa pohtia, millä perusteella kukin identifioituu erilaisiin juttuihin ja millaisia vaikutuksia sillä mahdollisesti on. Sinun mielestäsi on todennäköisesti naurettavaa, että varmaankin tuhannet Oasis-fanit ympäri maailman valitsivat 90-luvun puolivälissä suosikkifutisjengikseen Man Cityn, mikäli vielä sattuivat olemaan samaistumiskohdetta vailla.
huïg wrote:börjeslandet wrote:Mutta en ymmärrä miksi urheilujoukkue=kansa... Se tossa syväanalyysissä nauratti.
kuten kansa, urheilujoukkue koostuu tietyn maan kansalaisuuden omaavista yksilöistä. jos tarkoittaisit tiettyä joukkuetta ja siihen liittyviä seikkoja: "vuoden 2006 MM-kisoissa portugalin joukkueessa vallitsi blaah ja blaah" on eri asia kuin jos sanot "portugalilainen jalkapallo on iljettävää" tarkoittaen jokaista joukkuetta kokoonpanosta riippumatta. tällöin arvio ulottuu yli yksilöiden johonkin kansallisesti yhtenäistävään imaginääriseen tekijään joka tekee tästä "iljettävää". ja mikä erottaa maajoukkueen toisesta? kansallisuus / etnisyys. MOT
Niin mutta kun mun perusolettamus on, että kaikki urheiljat on varmaankin enemmän tai vähemmän perseestä passista huolimatta, niin on erityisen vaikea sanoa mitään yhdestä kansakunnasta joka neljäs vuosi kentällä viipertäjiin nojaten. Toisekseen ei nyt kuitenkaan purkiteta samaan pyttyyn etnisyyttä ja kansoja... Etenkin nykyisten (esim. Ranska ja Saksa) jalkapallomaajoukkueiden kanssa vähe problemaattista.
Ts. jos jonkun joukkueessa on mun elämän aikana pelannut enimmäkseen kuvottavalta näyttäviä tyyppejä arvokisoissa, niin ei se vissiin tee musta ennakkoluuloista kyseistä maata ja sen maalaisia kohtaan noin yleisesti etenkin jos olen pitänyt kyseisessä maassa vierailusta ja siellä tapaamista alkuasukeista.
Etnisyys on täysin sopiva käsite: "An ethnic group is a group of people whose members identify with each other, through a common heritage that is real or assumed."
Sä nyt otat taas kaiken niin henkilökohtaisesti. Mä puhun jatkuvasti siitä yleisestä asenteesta joka ilmenee tietynlaisista tokaisuista ja kuinka se peilaa rakenteellisia ennakkoluuloja. Se että kuinka monta kertaa pastaa sä syöt vuodessa on ihan eri asia eikä mua oikeastaan kiinnostakaan. Se, että yli kisojen ja joukkueiden asettaa kansallisjoukkueille tietynlaisen leiman, kun tosiasiassa managerit ja pelaajat vaihtuvat, sisältää jonkinlaisen käsityksen tämän joukkueen "luonteesta" muiden muuttujien yli, jolloin se mistä tämä joukkue on, ja tämä, kyllä, etnisyys, on ainoa vakio.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
No ylläpito2 tuntui väittävän, että sympatiat jotain tiettyä jalkapallojoukkuetta kohtaan liittyy jotenkin sen maan kulttuuriin tai kansallisvaltioajatteluun. Voiko olla mitään naurettavampaa
Luulisin että pointtini tuli jo selväksi muiden toimesta, mutta todettakoon vielä, että yritin liikkua yleisemmällä tasolla. Kuten sanottu, on aina kiinnostavaa pohtia, millä perusteella kukin identifioituu erilaisiin juttuihin ja millaisia vaikutuksia sillä mahdollisesti on. Sinun mielestäsi on todennäköisesti naurettavaa, että varmaankin tuhannet Oasis-fanit ympäri maailman valitsivat 90-luvun puolivälissä suosikkifutisjengikseen Man Cityn, mikäli vielä sattuivat olemaan samaistumiskohdetta vailla.
Mitä yhteistä Oasiksella Man Cityllä ja kansallisvaltioajattelulla on?
Mua vaan yleisesti häiritsee pienistä asioista vedetyt suuret viivat, jotka jotenkin sopii tiettyyn maailmankuvaan. Kritisoidaan rasismia, koska nähdään sitä joka puolella koska etsiitään sitä joka puolelta. Esim. juuri toi guardianin artikkeli yksinkertaistaa valtavasti asioita eikä pyri näkemään mitään jalkapallollisia seikkoja median käsittelytavassa. Toki suhtautumisessa johonkin asiaan varmaan on usein kulttuurisiakin seikkoja taustalla, mutta joku arvokisajoukkueiden bandwagoniin hyppääminen on pikemminkin irrationaalista kuin jonkun suuren motiivin ajamaa.
Sä nyt otat taas kaiken niin henkilökohtaisesti. Mä puhun jatkuvasti siitä yleisestä asenteesta joka ilmenee tietynlaisista tokaisuista ja kuinka se peilaa rakenteellisia ennakkoluuloja.
Johtuu siitä, ettei mua kiinnostaa yleistykset koska ne ovat usein täyttä fuulaa eivätkä pidä paikkansa. Varmasti joku vois kaivaa tähän jonkun komeen portugalilaisen shakinpelaajan osoittaakseni aiemman yleistykseni heidän maan urheilijoiden kuvottavasta ulkonäöstä vääräksi.
Ai juu, nyt ymmärrän, miksi yhteisymmärryksemme katkeaa. Siinä ekassa viestissäni vain luettelin erilaisia samaistumisen kohteita. Ei ollut siis tarkoitus yhdistää kansallisvaltioajattelua millään tavalla esim. urheiluun. Eri asia sitten, että aivan taatusti monet niin tekevät, oli se sitten naurettavaa tai ei.
huïg wrote:Sä nyt otat taas kaiken niin henkilökohtaisesti. Mä puhun jatkuvasti siitä yleisestä asenteesta joka ilmenee tietynlaisista tokaisuista ja kuinka se peilaa rakenteellisia ennakkoluuloja.
Johtuu siitä, ettei mua kiinnostaa yleistykset koska ne ovat usein täyttä fuulaa eivätkä pidä paikkansa. Varmasti joku vois kaivaa tähän jonkun komeen portugalilaisen shakinpelaajan osoittaakseni aiemman yleistykseni heidän maan urheilijoiden kuvottavasta ulkonäöstä vääräksi.
Siis kiinnostaa vai ei kiinnosta? Ja niin voisi, koska stereotyypit eivät kestä koskaan päivänvaloa koska tosimaailmassa on niin paljon muuttujia, ja vaikka jostain fudisjoukkueista olisi kuinka kauan lauottu jotain sävelmää, ei se tee siitä totta. Usein tämä jengi sitten peliä katsoessaan sovittaa kentällä tapahtuvia tapahtumia niihin etnisiin fiktioihin ja päättelee sen mukaan mustavalkoisella ajattelulla juttuja joko HUIJAUS tai REHTIYS lokeroihin. Ei sinänsä niin kaukana romanien saamaan kohteluun, missä kuka tahansa "manne" on syyllinen ennenkuin toisin todistetaan.
mä kannatan aina sitä maata joka kulloinkin pelaa parasta futista, niin kauan kuin SUOMI ei ole mukana. näissä kisoissa se on mun mielestä ollut argentiina
börjeslandet wrote:huïg wrote:Sä nyt otat taas kaiken niin henkilökohtaisesti. Mä puhun jatkuvasti siitä yleisestä asenteesta joka ilmenee tietynlaisista tokaisuista ja kuinka se peilaa rakenteellisia ennakkoluuloja.
Siis kiinnostaa vai ei kiinnosta? Ja niin voisi, koska stereotyypit eivät kestä koskaan päivänvaloa koska tosimaailmassa on niin paljon muuttujia, ja vaikka jostain fudisjoukkueista olisi kuinka kauan lauottu jotain sävelmää, ei se tee siitä totta. Usein tämä jengi sitten peliä katsoessaan sovittaa kentällä tapahtuvia tapahtumia niihin etnisiin fiktioihin ja päättelee sen mukaan mustavalkoisella ajattelulla juttuja joko HUIJAUS tai REHTIYS lokeroihin. Ei sinänsä niin kaukana romanien saamaan kohteluun, missä kuka tahansa "manne" on syyllinen ennenkuin toisin todistetaan.
Ei kiinnosta ja sen vuoksi on niin herkullista laukoa tommosia mielipiteitä, kun aina on joku joka ottaa ne todesta ja alkaa haukkumaan lädejä ja selittelemään "mutku italiallakin on hyökkääjiä". Ja taas vedit kivoja yksinkertaistuksia ja ne rasismikortit esiin. Taidanpa lähteä äänestämään persuja, koska suomi suomalaisille ja jalkapallo lädeille.
huïg wrote:börjeslandet wrote:huïg wrote:Sä nyt otat taas kaiken niin henkilökohtaisesti. Mä puhun jatkuvasti siitä yleisestä asenteesta joka ilmenee tietynlaisista tokaisuista ja kuinka se peilaa rakenteellisia ennakkoluuloja.
Ei kiinnosta ja sen vuoksi on niin herkullista laukoa tommosia mielipiteitä, kun aina on joku joka ottaa ne todesta ja alkaa haukkumaan lädejä ja selittelemään "mutku italiallakin on hyökkääjiä". Ja taas vedit kivoja yksinkertaistuksia ja ne rasismikortit esiin. Taidanpa lähteä äänestämään persuja, koska suomi suomalaisille ja jalkapallo lädeille.
No jos sovelsit itse itsesi tuohon ryhmään niin siitä vaan, en mielestäni yksinkertaistanut tuossa mitään. "tämä jengi" ei tarkoittanut ketään tiettyä, vaan juuri sitä porukkaa joka näin tekee.
Ja jos saat jotain tyydytystä siitä että sanot jatkuvasti jotain asioita vain kusettaaksesi toisia, voin sanoa että tuo on erittäin halpaa huvia. Miksi kuvittelet että joku tietäisi mitä oikeasti tarkoitat jos vain trollailet? Ai niin sehän se olikin pointti että vain sinä tiedät. Trollailuun pätee sama kuin ironian/sarkasmin käyttöön väittelyissä, kun viet muilta mahdollisuuden tietää mitä oikeasti tarkoitit, viet heiltä mahdollisuuden vastineeseen. Eräänlaista keskustelutyranniaa siis...
Ainut syy trollailuun on sun toistuvat trollailut "Torres sukeltaa" ja piti taas päästä "keskustelemaan" siitä kuinka Italia ei sukeltanut 2006 Ausseja vastaan. Se video minkä näytit ja sen jälkeinen "väittely" eivät juuri vakuuttaneet. Trollailen, koska sun mielipiteet jalkapallosta vaikuttavat siltä mulle. Keskustellaanko seuraavaks vaikka Italian kotikisoista 1990. Millasia muistikuvia teillä on niistä kisoista? Mikä boogie?
En ole trollaillut. Enkä etenkään Torresista tai Grossosta Jos sä olet vasta noitten juttujen reaktiona aloittanut oman ristiretkesi niin enpä kyllä osaa erottaa sun trolleja ja ei-trolleja toisistaan koska sitä samaahan tuo tuntuu olevan. Mut tunnut olevan ylpeä siitä että osaat trollailla. Onneksi on FF2
En ole nähnyt Torresin koskaan sukeltavan Espanjan paidassa niin että se olisi joukkuetta hyödyttänyt. Enkä näissä kisoissa muutenkaan.
Kosketus ei ole käsky kaatumiseen.
Italian 1990 kisoista muistan elävästi maskotin. Muistan, että Baggio teki jonkun puhutun maalin, mutta en muista millainen se oli.
En ole nähnyt Torresin koskaan sukeltavan Espanjan paidassa niin että se olisi joukkuetta hyödyttänyt. Enkä näissä kisoissa muutenkaan.
talteen
Kosketus ei ole käsky kaatumiseen.
Pakkoko tästä on vielä jauhaa. Videon yhteydessä totesin todistusaineistoon tukeutuen että Grosson eteneminen on estetty, ja fysiikan lakien mukaan momenttumi jollain tapaa on pysähdyttävä. Käsi osuu kahdessa kohteessa Grosson jalkaan. Ei se auta, että sä vaan intät vastaan tollaista soopaa, se ei tee sanomisestasi totta.
En oo kyllä nähny ku kaks Espanjan peliä ja kumpaakaan en kokonaan
Aika vituillaan kaikki vitun kaaviot! Täysin turhat puolivälierät lukuunottamatta Englannin matsia.
Nää kaikki vitun Istanbulin veitsihiipparit turkish kebabit, vitun Senegalilaiset Humppajenkkahinaajat, pakolliset neekerit, vitun Le France kakkosjoukkue, saatana.
Natsischeissemasterit "donnerwetter, eine kleine insestKlose" tietenkin vaparilla välieriin, vois jättää koko matsin pelaamatta ne vitun ´have a nice day´ suklaaperseet redneckAlabamasta, ja vitun Italia, kerrankin olin promillen verran niiden saatanan spagetinrunkkaajien puolella, jotta tulis Pepet vastaan Pipit mutta ei, vitun Korea ja 50 000 koulutettua apinaa katsomossa lyömässä tahtia jonkun peppuveijarin opastuksella! Go West my communist ass! Ja Super Paulo "mun papa on köytsi, si, capische" Maldini ja hyppytunti numero yksi: "Kuinka saavutan la casagrande 30 sentin ponnistuksen paikalta, kun vieressä hönkii 130 senttinen aivopesty pilkunnussija afrokampauksessa dejour!
Eikö vittu Espanjolin los muchos nachos hilloperseille riittänyt historian paskin alkulohko los cojones?! Ei vaan, vittu Irlanti pisti paremmaksi, my lucky charmcunts, rantapallopilkut jonkin espanjan vitosdivarin kolmosveskan syliin negatiivisella velositeetilla, thank you very much, ye Kilkenny fat bastards! Vitun gyppo-Raul ja Mora-intes itkun partaalla penkillä, Camachon kainaloöyuderin haisto vittu Kamppiin asti! Vitun piipittäjiä the lot, nyt olis pienen ETA-etäpommituksen paikka!
Kunhan nyt edes Inglaterra vetäis nää saatanan Chuiqita banaaninpoimijat takaisin sille vitun bambulautalle, millä ne saatana sai hädintuskin melottua Aasiaan asti. Vitun Rivaldo, saatanan holocaust reliikki, actors studio reject! Ronaldo, vittu evoluution täyskäännös, vitun monkeybiaatch, ja kaikki muut Brassien dental-societyn ihmeluomukset a'la Ronaldinho "mä kikkailen Ranskassa mut ikenet on Tanskassa". Eikun jaloille vaan, english cunts!
Todennäköiset lopputulokset:
finaali: Turkki 1 USA 0
pronssi: Brasilia 4- Etelä-Korea 8
"You're going home in a fookin bodybag"
English boys to Roberto Biaatchlos on friday
Tämä FF:n klassikkoteksti on mielestäni loistava esimerkki aiheesta. Riippuu täysin katsantokannasta ja päivän kukkahattufiiliksistä, pitääkö juttua aina naurattavana stereotypioilla leikittelynä vai esimerkkinä tuomittavista yleistyksistä.
börjeslandet wrote:Kosketus ei ole käsky kaatumiseen.
Pakkoko tästä on vielä jauhaa. Videon yhteydessä totesin todistusaineistoon tukeutuen että Grosson eteneminen on estetty, ja fysiikan lakien mukaan momenttumi jollain tapaa on pysähdyttävä. Käsi osuu kahdessa kohteessa Grosson jalkaan. Ei se auta, että sä vaan intät vastaan tollaista soopaa, se ei tee sanomisestasi totta.
Jos oisit pelannut joskus jalkapalloa, niin tietäisit jotain miten ne momentumit oikeasti toimvat kentällä ja miten kaksi hipaisua toiseen jalkaan ei pakota sekä oikean että vasemman jalan armotonta pysähtymistä.
Tämä FF:n klassikkoteksti on mielestäni loistava esimerkki aiheesta. Riippuu täysin katsantokannasta ja päivän kukkahattufiiliksistä, pitääkö juttua aina naurattavana stereotypioilla leikittelynä vai esimerkkinä tuomittavista yleistyksistä.
No toki ff on täynnä rasismia, koska se koostuu aika omituisesta urheiluun intohimoisesti suhtautuvasta joukosta. En tiedä miksi tällä foorumilla pitäisi käydä keskusteluja ff:n keskusteluista.
Baggio
Sekin oli ruma, mutta muistan sympanneeni Italiaa jostain syystä näissä kisoissa.
No toki ff on täynnä rasismia, koska se koostuu aika omituisesta urheiluun intohimoisesti suhtautuvasta joukosta. En tiedä miksi tällä foorumilla pitäisi käydä keskusteluja ff:n keskusteluista.
Enpä tiedä. Minusta vähän näyttää, että keskustelua ei kannata käydä paljon muustakaan.
huïg wrote:börjeslandet wrote:Kosketus ei ole käsky kaatumiseen.
Jos oisit pelannut joskus jalkapalloa, niin tietäisit jotain miten ne momentumit oikeasti toimvat kentällä ja miten kaksi hipaisua toiseen jalkaan ei pakota sekä oikean että vasemman jalan armotonta pysähtymistä.
Miten sä voit kuvitella että mun juttuni on trollailua, kun ite jauhat paskaa tässäkin jostain "hipaisuista". Mistä ihmeestä sä päättelet olleen "hipaisun"? Koska kaatuja oli Italialainen ja ei VOI olla rehellinen? Jos toinen jalka pysähtyy, toinen pysähtyy väkisinkin koska ei voi irrota.
Meinaan vaan, että kuvamateriaali ei anna mitään syytä epäillä että tilanne EI olisi johtanut rehelliseen kaatumiseen. Jos tuossa olisi kaatujana rehti lädi, et todellakaan urputtaisi tällaista paskaa. Mutta et tule tätä nyt myöntämään joten intä vaan
börjeslandet wrote:huïg wrote:börjeslandet wrote:Kosketus ei ole käsky kaatumiseen.
Miten sä voit kuvitella että mun juttuni on trollailua, kun ite jauhat paskaa tässäkin jostain "hipaisuista". Mistä ihmeestä sä päättelet olleen "hipaisun"? Koska kaatuja oli Italialainen ja ei VOI olla rehellinen? Jos toinen jalka pysähtyy, toinen pysähtyy väkisinkin koska ei voi irrota.
Meinaan vaan, että kuvamateriaali ei anna mitään syytä epäillä että tilanne EI olisi johtanut rehelliseen kaatumiseen. Jos tuossa olisi kaatujana rehti lädi, et todellakaan urputtaisi tällaista paskaa. Mutta et tule tätä nyt myöntämään joten intä vaan
Mikään nähdyssä videoaineistossa ei ole viitannut siihen, että kyseessä olisi joku muu kuin hipaisu. Jalkaa harvemmin myöskään pysäyttää täysin käsi ellei kyse ole tarraisusta ja kiskomisesta. Tämä ei ole mitään inttämistä vaan ihan mun rehellinen mielipide. En tiedä mikä olisi mielipiteeni, jos kyseessä olisi ollut englantilainen pelaaja, koska kyseisissä kisoissa lädit eivät muistaakseni herättäneet mitään suurta kiimaa.
börjeslandet wrote:Baggio
Sekin oli ruma, mutta muistan sympanneeni Italiaa jostain syystä näissä kisoissa.
Nämä eivät tainneet olla mitkään ns. klassikkokisat. Vuosi 1994 sen sijaan oli tärkeämpi. Löytyykö mielipiteitä näistä kisoista? Vai keskustellaanko täällä vain vuosien 2010 ja 2006 kisoista?
Baggio teki komean 2-0 soolomaalin Tsekkoslovakiaa vastaan Italian kotikisoissa. Mulla on vhs:llä noiden kisojen kooste, jota oon katsonut aika monta kertaa. Ranskan kisoista on kans samanlainen kooste, mutta USA:n kisoista jäänyt väliin. Mutta toivottavasti Uruguay voittais nämä kisat, niin saatais vähän vaihtelua ja kunnon yllättäjä miesmuistiin.
Intter netsistä voi ladata ne kaikki viralliset kisaleffat. Meksikon kisojen 1970 leffaan on ympätty höpö tarina pikkupojasta joka karkaa äidiltään katsomaan kisoja
Tony Meolan pyöräilyshortseista Italia ´90 muistetaan.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Topikki ollu selkeesti liekeissä
Ihan mieleenpainuvat kisat ollu kyllä. Kuitenkin neljännesvälierien matsien aikana on alkanut vaikuttaa, että jotkut maat ovat olleet muita vähemmissä vaikeuksissa: Brasilia ja Argentiina. Samoin Espanja on skarpannut Sveitsi-tappionsa jälkeen. Muilla jatkoonmenijöillä on joko takkuillut, käynyt vähän munkkia, tai ovat välillä olleet vaikeuksissa sekä/joko hyökkäyksessä että/tai puolustuksessa. Paraguay - Japani oli tasainen vääntö, mutta Japani hävisi jo Hollannille, jolla taas esim. hyökkäys ei ole ollut vielä mitenkään dominoivaa, vaikka matsit onkin voitettu, ja keskuspuolustus mättää välillä. Ghanan puolustus voi kestää vaikka ketä vastaan hyvänä päivänä, mutta moni joukkue tarvitsee vain yhden paikan, ja Ghanan omat maalipaikat on suhteellisen vähissä. Uruguay ei vakuuttanut täysiä E-Koreaa vastaan, mutta ehkä aina pakon edessä venyvät.
No, mitäänhän tämäkään ei välttämättä tarkoita. Argentiina kohtaa seuraavaksi Saksan, ja sitten nähdään, jatkuuko Argentiinan lento, vai saako Saksa tukittua puolustuksensa vielä varmemmin kuin tähän asti, ja onnistuuko etenkin nopeat pitkän pallon hyökkäykset samalla tavalla kuin Englantia vastaan.
Brassit pelaa hienoa futista. Yhdistelmä modernia agressiivista ja suoraviivaista nykypeliä ja vanhaa joga bonitoa. Argentiinasta voisi sanoa melkein saman, ja Espanja on Espanja. Muut tarvinnevat vähän enemmän onnea kuin nämä kolme, tai sitten näiden kolmen epäonnea. Tai onnen sijaan voitaisi osaksi puhua onnistumisista harvemmista paikoista, sekä vastustajan turhauttamisesta.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS