#1 20.06.2005 19:05

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Elliott Smith

Perjantaina Serpentsin ja Wolf Eyesin välissä keikalla DJ soitti pelkästään Elliott Smithiä. Ehkä outo valinta näitten bändien väliin (serpents o irqbändi, kuulosti aikalailla funin ja isiksen ihqlta penskalta), mutta olihan se ihanaa, eihän elliottia kuule juuri koskaan båårissa frown2  tongue

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#2 20.06.2005 19:11

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Website

Re: Elliott Smith

En ole varmaan koskaan kuullut baarissa Elliottia. Omassa soittimessa viime aikoina onneksi sitäkin enemmän. Ei ole varmaan yksikään artisti hakannut koloa kallooni samalla teholla kuin mitä Elliott Smith teki From A Basement On A Hill julkaisun jälkeen. Nopeasti olen jotenkin edennyt siihen, että nyt tilaillaan jotain ihmeseiskatuumaisia Kill Rock Starsin kaupasta. PL, mutta musiikki on niinku niin hyvää pientä Figure 8:n kompastelua lukuun ottamatta.

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#3 20.06.2005 19:21

juu, emmätajuu. mielestäni silläkään levyllä elliott ei kompastele pahasti. kaikki biisit ovat hyviä, mutta kokonaisuutena ei kuitenkaan ehkä loista niin paljoa kuin monet muut.

jännää kyllä, elliottin biiseissä mennään aina niin tunne pinnassa, että vaara astua ylilyönteihin ja teennäisyyteen, mutta vain muutamassa kappaleessa, tahi kappaleen kohdassa mennään sen tietyn rajan päälle, jopa yli. outoa kyllä, monien suosikki Waltz #2 on sellainen, siinä kun laulaa "i´m tired, i´m tired" niin kuulostaapi pikkasen teennäiseltä. johtuukohan siitä, että se kolmisen sekuntia kuulostaa hyvin paljon Ben Foldsin laululta Ben Folds Fiven kappaleessa...emmä muista, no siitä joka kertoo abortista. Jep jep!

Ennen perjantai-illan keikkoja dj soitti lähinnä Patti Smithiä. Ja keikkojen jälkeen Smithsiä. Hasitan teemaillan. wolf eyesin heppu selitti keikan jälkeen Smithsin there is a lihgtin soidessa että "i love this song...but please dont tell anyone"

#4 20.06.2005 19:26

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Website

Sen Verran pitää vielä jatkaa tästä, että Either/Or on muodostunut omaksi suosikikseni. Luultavasti sen takia, että se tietyllä tavalla jakaa ja samalla yhdistää kaksi eri aikakauden Elliott Smithiä. Kahden ensimäisen levyn herkän hiomattomuuden ja sitten popimman tuotetumman materiaalin jota edustaa XO sekä Figure 8.

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#5 20.06.2005 19:38

teekki
Member
Registered: 13.06.2005

Either/Or on ollut alusta asti oma henkilökohtainen suosikkini, XO ei tosin paljon häviä. Hyvä pointti tuo "yhdistää kaksi eri aikakauden Elliott Smithiä", enpä ole sitä noin tullut ajatelleeksi.

shanks: cdonista ainakin saa Elliottia midpraissina tällä hetkellä aika mukavasti.

#6 20.06.2005 22:19

Luan
Member

Elliott Smith iski kyllä kovaa silloin joskus kun #rotsilla sitä suosittelivat. Ainakin XO ja From A Basement On A Hill ovat erinomaisia levyjä. Herran muu tuotanto onkin jäänyt hieman vähemmälle kuuntelulle. Pitänee kai suolestaa joltain kokeeksi muitakin albumeja.

#7 20.06.2005 22:25

aqzu
herra tarkastaja
Website

[quote:a4bfdb3a02]Nopeasti olen jotenkin edennyt siihen, että nyt tilaillaan jotain ihmeseiskatuumaisia Kill Rock Starsin kaupasta. [/quote:a4bfdb3a02]
smaa.

Kyllä Elliott on porautunut todella syvälle ja tällä hetkellä yksi tärkeimmistä musiikin tekijöistä itselle. Aina tulee haikea olo kun kuuntelee musiikkiaan. Mielestäni Margaret Cho:n muistokirjoitus on aika hyvä kiteyttäjä:
http://margaretcho.net/blog/ripelliottsmith.htm

Ei oikein osaa puhua syvällistä musiikista, jotenkin tästä tullut tosi henkilökohtainen juttu.

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#8 21.06.2005 19:24

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Sekä XO:n ja Either/Orin kanssa minulla on käynyt niin että olen kuunnellut niitä ehkä liiankin intensiivisesti silloin kun olin todella innostunut. Nyt ne ei kuulosta enää samalta kun silloin tällöin kuuntelee. Vaikea niitä on silti muuna kuin täyden viiden tähden levyinä pitää. XO on ehkä kestänyt jonkin verran enemmän kulutusta.

Figure 8 soi juuri. Happiness on ehkä kaikkien aikojen parhaita poppisävellyksiä!

#9 12.08.2005 15:01

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Pidän kaikista omistamistani Elliott Smithin levyistä, mutta either/or taitaa kuitenkin olla paras ja tasaisin kokonaisuus. Tuota levyä voi kuunnella vaikka kuinka monta kertaa putkeen ja aina se kuulostaa yhtä hyvältä. Suosikkibiisejäni muilta levyiltä ovat pretty (ugly before), waltz #2 (XO), bled white ja bottle up and explode!

Elliottin musiikissa viehättää sellainen ujous ja jotenkin Elliott vaan kuulostaa laulaessaan todella sympaattiselta.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#10 18.08.2005 22:00

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#11 18.08.2005 22:30

Alxity

Harmi ettei Elliott ehtinyt tehdä tuota Leonard Cohen-koveria. Se olisi voinut olla aika hyvä.
Kuuntelin muuten eilen pitkästä aikaa Figure 8:a.

<@DBGene> senkin karkki

#12 13.10.2005 21:48

stratum
not tupi
From: Helsinki
Website

Either/Or kuulosti taas hienolta pitkän tauon jälkeen. Harvakseltaan on tullut viime aikoina kuunneltua ja enimmäkseen Figure 8:aa. S/t pitäisi hommata viimein haltuun. Onko Smithiltä muuten tulossa mitään livematskua ulos? Voisi nimittäin olla aika parhautta joku dvd tai edes live-cd.

#13 13.10.2005 23:26

aqzu
herra tarkastaja
Website

jotain dvd:tähän oli tulossa ainakin jenkeissä ja pakettikin lanseerattiin jne, mutta sitten se vedettiin pois joidenkin materiaalikiistojen takia, eikös?

#14 14.10.2005 08:02

jep

ihan hyvä että vedettiin, rahastuksen makuhan siinä oli ylipäänsä. suosittelen livekeikkojan hakemista intter netskusta, siellä niitä on. jokunen dvd-bootlegikin löytyy jaosta netistä kun vain jaksaa etsiä. itse en kaipaa myyntiin tulevia livenauhoituksia, kun näitä muutenkin on tarjolla, ja kun aina tulee vähän sellanen fiilis että nyt pusketaan ulos tavaraa jotta saadaan myytistä puristettua mehut. mut kyllähän niitä elliottin valmiita julkaisemattomia piisejä vielä jossain makaa.......

#15 14.10.2005 13:52

börjeslandet
stetoskooppisetä

Kuuntelin Figure 8:iä tällä viikolla. Hino levy.

en ole kolmekybänen emoboy

#16 14.10.2005 16:01

riimu
Member
From: Turku
Registered: 14.07.2005

Either/Or on kyllä hieno levy ja kyllä mielestäni se Figure 8 potkii myös.

>:{/

#17 21.10.2005 21:44

blgr
Member
Registered: 22.06.2005
Website

21.10.2003

icon_sad

laddism begins at home

#18 21.10.2005 22:39

aqzu
herra tarkastaja
Website

jpp  frown

#19 21.10.2005 23:29

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Muistan sen aamun aika hyvin. Herättiin, sen aikainen tyttöystävä luki tekstiviestin ja sano, että Elliott Smith on kuollut. Käänsin selän ja olin hiljaa.

frown jpp

En oo yli vuoteen kuunnellut miehen musiikkia kunnolla.

#20 18.11.2006 18:47

aqzu
herra tarkastaja
Website

vuoden hiljaiselo on aika lopettaa tällasella quotella:
[quote:1d09f2cf4f]latest news - untitled kill rock stars unreleased/b-sides record - spring 2007

the first evidence fans got that kill rock stars was looking into a future elliott smith release came through a posting on the upcoming releases page for kill rock stars on the krs website. the posting was made by an excited fan who works for kill rock stars and the page mentioned the title of the release would be 'either/or extended edition' and it would be released in 2006.

that information was quickly taken off the krs site since it was really early in decision process and the info was not suppose to be out there at the time. kill rock stars eventually confirmed that they were planning on releasing an extended edition and it was now planned for 2007 since it would be the 10th anniversary of the release of either/or but in the end they have decided to leave either/or alone and are in the process of researching and putting together a record of unreleased music and possible b-sides from elliott's time at krs. at this time, there is no official track list or release date for the record. also, please keep in mind that it is possible that things could change for any reason. (8.18.06)[/quote:1d09f2cf4f]

#21 18.11.2006 18:51

Alxity

Elliott on kieltämättä jäänyt aika pitkäksi aikaa vähälle huomiolle. either/orin kuuntelin tosin tässä jokin aikaa sitten ja onhan se edelleenkin aivan loistava levy.

Roman candle muuten edelleen hankkimatta, mutta jotenkin en vaan näe suurta tarvettakaan sitä ostaa. Ne parhaat biisit taitavat kuitenkin olla muilla levyillä. Saatan toki olla väärässäkin.

<@DBGene> senkin karkki

#22 18.11.2006 18:58

aqzu
herra tarkastaja
Website

Kyllähän nimikkokappale oikeuttaa jo levyn olemassaolon.

#23 19.11.2006 00:38

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

Either/Or ja XO löytyvät levyhyllystä, mutten koskaan ole päässyt miehen musiikkiin kunnolla sisälle. Periaatteessa kuulostaa oikein hyvältä, mutta silti niin tylsältä ja tasapaksulta.

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#24 19.11.2006 23:11

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005

King's crossing ja Twilight  rakkaus

Varikset komentavat

#25 16.02.2007 12:16

[quote:cf8c0208fd]ELLIOTT SMITH
NEW MOON
(Kill Rock Stars)
Release date: May 8, 2007

Disc 1

Angel In The Snow
Talking To Mary
High Times
New Monkey
Looking Over My Shoulder
Going Nowhere
Riot Coming
All Cleaned Out
First Timer
Go By
Miss Misery (early version)
Thirteen

Disc 2

Georgia Georgia
Whatever (Folk Song in C)
Big Decision
Placeholder
New Disaster
Seen How Things Are Hard
Fear City
Either/Or
Pretty Mary K (other version)
Almost Over
See You Later
Half Right[/quote:cf8c0208fd]

#26 19.02.2007 12:45

Alxity

Aika vähän Elliottia on viime aikoina tullut tosiaan kuunneltua, mutta eiköhän tuokin hankintaan mene. Toiseksi uusimman Mojon mukana tuli muuten levy, jolla oli Twillight ja onhan se todella upea biisi.

<@DBGene> senkin karkki

#27 24.04.2007 15:51

#28 24.04.2007 19:19

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Website

ginipoika wrote:

Either/Or ja XO löytyvät levyhyllystä, mutten koskaan ole päässyt miehen musiikkiin kunnolla sisälle. Periaatteessa kuulostaa oikein hyvältä, mutta silti niin tylsältä ja tasapaksulta.

Sama, paitsi ettei either/or löydy.
Ja sama muutenkin. Jossain vaiheessa oli kova fiilis, miten voisi hankkia vaikka kaiken tältä, mutta sittemmin kokemus tylsistynyt ja laimentunut, toimii omassa kuplassaan muttei oikeen laajemmalti ajatellen jaksa tällä hetkellä napata.

I love you and dream about the Führer

#29 06.05.2007 18:51

aqzu
herra tarkastaja
Website

Tämä kokoelma tosiaan ilmestyy oikeasti ensi keskiviikkona.
Jee

#30 10.05.2007 09:09

aqzu
herra tarkastaja
Website

Yksinkö pidän tätä pystyssä? Eikö kukaan muu saa kiksejä "uudesta" materiaalista jota herralta julkaistaan? Paketti on todella tyylikäs, vihon kuvat tarinat kyllä itkettävät enemmän kuiin jakso Gilmore Girlssejä ja musiikki ei ole mitään jämäbiisejä jotka kuulostavat jämäbiiseiltä, vaan nuo ovat kyllä taatun hypnoottisia kuten Elliottin kaikki kappaleet aiemminkin.
Joku tässä tyypissä vaan on, kun laittaa soittimeen soimaan niin kaikki muu unohtuu - sillä hetkellä ei ole muita tai mitään muuta.
Pitää vielä lisää pyörittää, nyt High Times jäi parhaana mieleen.

Board footer