You are not logged in.
Banaanicongan remasteri tuli ostettua. Mitähän tosta nyt sanois. Liikaa ehkä semmoista turhahkoa kokeilua, normaalipituisten biisien taso vaihteleva. Kun miettii mikä levy edelsi, niin jää vähän semmonen kuva, että piti vähän väkisin vääntää. Tuo kokonaisuutena mieleen Belle & Sebastianin Storytellingin, ei oikein tunnu kokonaiselta levyltä, kun sisältää lyhyitä välipätkiä, hajoilee koko ajan ja kestää noin puoli tuntia. Osaiskohan joku kertoa minkälaisissa meiningeissä studiossa oltiin tätä tehdessä. Yarista vois luulla että se on ollu vähän kamoissa. Hyvä levy kuitenki, jos tykkää edellisistä, niin tuskin tätä vihaa.
joo enpä tiedä, saman ostin levymessuilta, en edes tienny että tommonen oli ilmestynyt. en vielä ehtinyt kuunnella, mutta vinyyli toki löytyi jo ja onhan se aika hajanainen ja outo, mut hyviä juttujakin löytyy. L-kappaleessa muistaakseni pudotettiin joku hillitön määrä pingispalloja portaisiin tms.
Mä tykkään banaanikongasta kovasti, siinä on rhytmiä. Pidän mä kyllä kaikista muistakin sen levyistä.
Mä tykkään banaanikongasta kovasti, siinä on rhytmiä. Pidän mä kyllä kaikista muistakin sen levyistä.
sama. aiemmatkin silti hienoja mutta varsinkin bassottelut ovat erinomaisen mukavaa kuunneltavaa kahdella viimeisellä levyllä.
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
Joo, onhan tämä Banaanicongakin varsin pätevä tapaus. Edellisiä kirjoittajia kompaten: kokonaisuus on tosiaan hieman edeltäjiään hajanaisempi ja rytmiosasto on tosiaan aika hyvässä vedossa.
Kiitettävän erilaisia nämä albumit keskenään. Uudistumiselle toki
Smaa ku edellisillä. Vois sen debynkin joskus ihan OSTAA, niin ei tarvitsisi cdr-kopsun kanssa enää kärvistellä.
This must be what jail / I will scratch
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
...ja me tehtiin rakkautta on gyllä yks parhaita levyjä ikinä
Pahaa unta lp tuli ostettua joskus tänä vuonna mut en oo jaksan ku kerran kuunnella läpi, plääh.
Onkohaa Ylihärsilän Risto tarkotuksella totaalinen Yari-kopio?? Näyttää samalta, kuulostaa samalta, ja yrittää tehä hyvää musaa.
[quote:615ea2f212="Happokanttori"]
Onkohaa Ylihärsilän Risto tarkotuksella totaalinen Yari-kopio?? Näyttää samalta, kuulostaa samalta, ja yrittää tehä hyvää musaa.[/quote:615ea2f212]
Eli Yarikin siis yrittää/yritti tehdä hyvää musaa?
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Pahaa unta on kyl paree ku ...ja me tehtiin sitä sun tätä. Toki molemmat julkeen hyviä, mut Pahalla unella ei oo mun mielestä lainkaan tyhjäkäyntiä ja se ei oo niin raskassoutuinen.
Tota Risto-hommaa en oo ennen tajunnukaan, onhan tossa vähän yhteyttä, mut kyl Risto on paljon postmodernin sarkastisempi, eikä täten ihan yhtä vakavasti otettava.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:54c7597476="Jean-Babtiste"]Pahaa unta on kyl paree ku ...ja me tehtiin sitä sun tätä. Toki molemmat julkeen hyviä, mut Pahalla unella ei oo mun mielestä lainkaan tyhjäkäyntiä ja se ei oo niin raskassoutuinen.
.[/quote:54c7597476]
Joo, sama. Äänestin taannoin "paras suomalainen rock-biisi"-äänestyksessä biisiä Varjot ykköseksi. Mulle nousee aina ne pari selkäkarvaa pystyyn kun kuulen sen.
Parempi kuin Lou Reed..
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Mäki oon miettinyt tuota Risto-yhteyttä. Se nousi kai mieleen siitä, kun Rakkaus-biisin kertsissä Tuomas Eriksson kuulostaa ihan Jukka Peurasaarelta. Tosin taas siitä, miltä Peitsamon alkuperäinen kuulostaa, mulla ei ole mitään tietoa.
turpa kii ja laula
Tota Risto-hommaa en oo ennen tajunnukaan, onhan tossa vähän yhteyttä, mut kyl Risto on paljon postmodernin sarkastisempi, eikä täten ihan yhtä vakavasti otettava.
no-jaaaa.. yhdessä punk-dokkarissahan on se mahtava yari-haastiksen pätkä missä toimittaja alottaa "yari, sun sanoma on aika vaikeaselkoinen..." niin yari naurahtaa ja toteaa "mikä ihmeen sanoma?"
edit: tuollahan toi:
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
Covereiden sarallakin kunnostautuivat, mm. VU:n Pale Blue Eyes on väännetty melkein tunnistamattomaan mutta yhtä kaikki toimivaan kuosiin (Mitä me tehdään?).
kappas, mulla on tossa joku seiska "siltä" jossa on aika tunnistamattomaan muottiin sovitettu Velvet Mitään UG:tä ei ole olemassa -koveri "I Can't Stand It":sta ("Pienet Lampaat")
noita älppäreitä en oo kuullu mut "Ei asfaltti liiku" on ainakin pohjalla-kokiksen parsa hetki, joka on aika paljon, ku noin kunkusta kokiksesta puhutaan.
[quote:cf6f63d58f="Jean-Babtiste"]Tota Risto-hommaa en oo ennen tajunnukaan, onhan tossa vähän yhteyttä, mut kyl Risto on paljon postmodernin sarkastisempi, eikä täten ihan yhtä vakavasti otettava.[/quote:cf6f63d58f]
no-jaaaa.. yhdessä punk-dokkarissahan on se mahtava yari-haastiksen pätkä missä toimittaja alottaa "yari, sun sanoma on aika vaikeaselkoinen..." niin yari naurahtaa ja toteaa "mikä ihmeen sanoma?"
edit: tuollahan toi:
Joo, mut tarkotinkin bändin lyriikoina. Toki "Silläkin" on paljon (luulisin) sen ajan sarkasmia mukana, enemmän varmaan kuin monella muulla.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
^ mut muista nyt kuitenkin että (jo lähtökohtaisesti) sä olet väärässä ja mä oikeessa.
^ mut muista nyt kuitenkin että (jo lähtökohtaisesti) sä olet väärässä ja mä oikeessa.
Tässähän ei nyt ollut kyse muusta, kuin että halusin tähdentää että puhut eri asiasta kuin mitä minä tarkoitin
[quote:2bf487e453="silvawhale"]^ mut muista nyt kuitenkin että (jo lähtökohtaisesti) sä olet väärässä ja mä oikeessa. [/quote:2bf487e453]
Tässähän ei nyt ollut kyse muusta, kuin että halusin tähdentää että puhut eri asiasta kuin mitä minä tarkoitin
sovitaan näin.
[quote:e3a90d4779="DirtyBlueGene"]Covereiden sarallakin kunnostautuivat, mm. VU:n Pale Blue Eyes on väännetty melkein tunnistamattomaan mutta yhtä kaikki toimivaan kuosiin (Mitä me tehdään?).[/quote:e3a90d4779]
kappas, mulla on tossa joku seiska "siltä" jossa on aika tunnistamattomaan muottiin sovitettu Velvet mitään Mitään UG:tä ei ole olemassa:tä ei ole olemassa -koveri "I Can't Stand It":sta ("Pienet Lampaat")
noita älppäreitä en oo kuullu mut "Ei asfaltti liiku" on ainakin pohjalla-kokiksen parsa hetki, joka on aika paljon, ku noin kunkusta kokiksesta puhutaan.
Mulla on kanssa toi Pienet Lampaat sinkku, sain aikoinaan Dr. Pepper -juomakilpailupalkintona Paremmin tietävät tietänevät noista Vu/Lou käännöksistä, kaiketi niitä löytyy muitakin?
Hyvä styge toi "Ei asfaltti liiku" kyllä ja sopii päihdeongelmien ja neuroottisten pohkeiden sekaan..
Jos oon oikein ymmärtänyt niin Yarilla/SE:llä on kaxs klassikkoälppäriä!
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Paremmin tietävät tietänevät noista Vu/Lou käännöksistä, kaiketi niitä löytyy muitakin?
no niin, no niin (sweet jane, ihan surkea versio) ja meillä vopis tänään olla hauskaa (we're gonna have a real good time together) lienee vielä mainitsematta.
Pahaa unta on kyl paree ku ...ja me tehtiin sitä sun tätä. Toki molemmat julkeen hyviä, mut Pahalla unella ei oo mun mielestä lainkaan tyhjäkäyntiä ja se ei oo niin raskassoutuinen.
Sama. Kyllähän nuo molemmat menee silti suht kevyesti suomalaisten levyjen top 20:een, eikä Banaanicongakaan älyttömän kauas jää. Missä pelaa Lasi kirkasta vettä -uudelleenjulkaisu?!
This must be what jail / I will scratch
[quote:cce65e9781="Jean-Babtiste"]Pahaa unta on kyl paree ku ...ja me tehtiin sitä sun tätä. Toki molemmat julkeen hyviä, mut Pahalla unella ei oo mun mielestä lainkaan tyhjäkäyntiä ja se ei oo niin raskassoutuinen.[/quote:cce65e9781]
Sama. Kyllähän nuo molemmat menee silti suht kevyesti suomalaisten levyjen top 20:een, eikä Banaanicongakaan älyttömän kauas jää. Missä pelaa Lasi kirkasta vettä -uudelleenjulkaisu?!
Hmm...pitääpä kuunnella pitkästä aikaa.
Kuuntelimpa aamupäivästä näiden kolme ekaa läpi ja tämän hetkinen mieluusjärjestys levyissä on Pahaa unta >...ja me tehtiin rakkautta > Banaaniconga > Lasi kirkasta vettä. Pitäisi hankkia ...ja me tehtiin rakkautta cd:nä vinyylin rinnalle, jotta kuulisi ne bonusbiisitkin. Mikäli joku haluaa luopua vikasta kokopitkästä, niin mulle saa tarjota.
Just nyt top-4 biisit on Varjot > Kun valot sammuu > Yö safarilla > Toukokuun 1
bzort glorf bööth
"Varjot" taitaa olla maailman kaunein kappale koskaan. Noi aiemmin postatut videot taitaa olla juuri siitä televisiolähetyksestä, jonka esittämisen jälkeen palautelinjat meni tukkoon.
Mutta kukahan on ekaa kertaa käyttänyt kotimaisella äänilevyllä sanaa "vittu"? Irwin?
Yarin myöhäislevyistä joku kehui sitä "12 Askelta" -albumia, en ole kyllä uskaltanut lainata vielä kirjastosta.
Pistetään vielä lopuksi pelkkää arvostusta Se:n kappaleiden kitarasooloille (Yariko ne soittaa?) ja muillekin sooloille & sovituskikoille, melodiantaju ja äänenvärin säätö on ollut hanskassa monia aikalaisia ja jälkeläisiä paremmin.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
[quote:51ba292bd3="Neuvostoliitto"]"Varjot" taitaa olla maailman kaunein kappale koskaan. Noi aiemmin postatut videot taitaa olla juuri siitä televisiolähetyksestä, jonka esittämisen jälkeen palautelinjat meni tukkoon.
Mutta kukahan on ekaa kertaa käyttänyt kotimaisella äänilevyllä sanaa "vittu"? Irwin?
Yarin myöhäislevyistä joku kehui sitä "12 Askelta" -albumia, en ole kyllä uskaltanut lainata vielä kirjastosta.
Pistetään vielä lopuksi pelkkää arvostusta Se:n kappaleiden kitarasooloille (Yariko ne soittaa?) ja muillekin sooloille & sovituskikoille, melodiantaju ja äänenvärin säätö on ollut hanskassa monia aikalaisia ja jälkeläisiä paremmin.[/quote:51ba292bd3]
Äänestin kerran Varjot parhaaksi suomikappaleeksi ikinä . Soolot soittaa Jari? Peurasaari.
kertokaapa yarin keikasta, kuulemma lämppäs shadowplayta
Sen ku näkis
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Yari Bar Loosessa Helsingissä la 24.4.2010
Yari keikkailee nykyään vain synttäreillä ja hautajaisissa. Tällä
kertaa vuorossa olivat synttärit, Shadowplayn Brandi Ifgray täytti 50
v. Yari oli mukana "yllätysesiintyjänä". Soittimena oli sähköpiano.Alkoi: 22:21
Mä haluan elää
Onnen sirpaleita
Jos avaan silmät
Maria Maria
Voin odottaa
Muurahaiset kiipeää puuhun
Punaista vaniljaa
Susanna
Juhlat
Onnellisten tähtien alla
Encore:
Varjot
Loppui: 23:10"Maria Mariasta" Yari kertoi, että Albert Järvisen piti soittaa
levyllä kappaleen kitarat, mutta ei koskaan saapunut studiolle. "Voin
odottaan" Yari omisti Timo Aarnialalle, jonka hautajaisissa oli ollut
viikko sitten. "Onnellisten tähtien alla" "voisi olla Brandistä". "Varjot" oli
saanut aikoinaan ensiesityksensä televisiossa, lauantain prime
timessa. Tuloksena Ylen palautteeseen oli tullut mm. tappouhkauksia.Vähästä keikkailusta johtuen Yarilla oli vaikeuksia muistaa sanoja,
mutta Yari taisteli urheasti, ja kokonaisvaikutus oli voimakas. Keikan
loputtua huomasin, että takanani nainen itki. Musiikilla voi olla voi
olla monenlaisia vaikutuksia.
Sen pituinen se
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Tietääköhän Yari kuinka nero jätkä se on.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan