You are not logged in.
tänään ysiltä uusi satsi, ennakkotietojen mukaan tosin
eläkeläisiä odotellessa viikon päästä
Tänään viisuissa "Kännärit"!
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Tänään viisuissa "Kännärit"!
ai niin
olipas surkeita, cännäri oli parsa
olipas surkeita, cännäri oli parsa
Kännikala Osloon! Hmm, siitä Kleemolan esityksestä kuulin vain n puolet, aikasemmin en oo kuullu siitä nuottiakaan... :?
Musta Heli Kajon biisi oli kyl aika kiva...eli paras.
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Kojon biisissä oli hyvää yritystä Lily Allenin suuntaan, mutta kertsi ei oikein lähtenyt. Ihan kiva kuiteskin. Veetin putoaminen oli kyllä yllätys. Veikkailin et se menee kotirouvien äänillä saletisti jatkoon.
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
Kojon biisissä oli hyvää yritystä
sääli vaan ku nukku pommiin
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Maria Lund: plaah
Varikset komentavat
Eläkeläiset
Varikset komentavat
En nähny mut humpalle :mad2::peuk:
Miten ihmeessä se linn pääsi jatkoon mut eläkeläiset voittaa, jes!
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Vaiha nikkis
Tapnalla nämä
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Homot ei tajuu eläkeläisiä, kaikki mun HONMOkaverit on ihan huonona fääsbookissa, suomalaisilla ei oo tarpeeks cämppii ja clamourii ou nou
Homot ei tajuu eläkeläisiä, kaikki mun HONMOkaverit on ihan huonona fääsbookissa, suomalaisilla ei oo tarpeeks cämppii ja clamourii ou nou
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Maria Lund "Sydän ymmärtää"
Vanhahtava 50-luvun kabareehengessä tehty ankea pläjäys. Maria flirttailee ja esiintyy taidokkaasti, mutta minnihiirimäinen stailaus ja tylsä ja vanha biisi vie mielenkiinnon. Ei mitään toivoa superfinaaliin
**
Antti Kleemola "Sun puolella"
Imelähkö balladi, mutta kuitenkin tusinakamaa hengekkäämpi ja sympaattisempi. Kleemola on ammattimuusikko ja se näkyy varmana esiintymisenä ja puhtaana lauluna. Ei ehkä kuitenkaan riittävästi karismaa tai särmää viemään Osloon. Mahdollisuuksia superfinaaliin.
Linn "Fatal moment"
Ilmeisesti suomenruotsalaisten kiero tekstiviestimasinointi nosti tämän finaaliin, koska mitään muuta syytä finaalipaikalle en keksi. Kappale ei ole sysipaska, mutta esiintyminen vaikutti epävarmalta eikä se vire nyt ihan puhtain ollut. Tämän tyyppiset biisit pitäisi OWNATA, että pienimpiäkään mahdollisuuksia menestykseen olisi. Finaalin heikoin veto.
*
Pentti Hietanen "Il mondo è quì"
Hietanen on näiden karkeloiden paras esiintyjä, mutta biisi muistuttaa lähinnä 80-luvun geneeristä iskelmäulostusta. Tankeroitalian valitseminen esityskieleksi ihmetyttää minua vielä haudassakin. Miten hyvä esiintyjä voidaan kusta näin pahasti? Mummojen äänet jakaantuvat liikaa, pieni mahdollisuus superfinaaliin.
**
Heli Kajo "Annankadun kulmassa"
Tämän vuoden ainoa biisi josta Oslossa voisi olla ylpeä, ja joka voisi hyvällä esityksellä kiilata kärkikymmenikköön. Helin esiintyminen on söpöä mutta epävarmaa, eikä ääni kanna ihan puhtaasti. Kotikutoisuus toimii kuitenkin tällaisessa biisissä mainiona tehokeinona. Vaikka tuo aikuisen naisen teennäinen pikkutyttömäinen valheellinen söpöily vähän kuvottaakin, toivon tämän voittavan. Voittaja-ainesta, mikäli Eläkeläisten fanit eivät aktivoidu riittävästi.
Nina Lassander "Cider hill"
Kamalan kiltti ja pikkunätti naisballadi, joka talloutuu särmikkäämpien ja modernien biisien alle. Kaunis kappale jonka kuuntelemisesta en hirveästi pahastu. Ei kuitenkaan euroviisukontekstissa toivoa menestyksestä.
Amadeus "Anastacia"
Risto Asikaisen kuvottava löyhkä tulvii kilometrien päähän. Halvaakin halvemmat etniset paskakliseet on sörkitty sinne ja tänne kaiken sielukkuuden loistaessa poissaolollaan. Amadeus tekee mitä pystyyn, mutta tästä armeniaINDX:stä en osaa tykätä. Mahdollisuuksia superfinaaliin kuitenkin äänestäjien mielestä.
**
Sister Twister "Love at the first sight"
"Asenteelliset naisrokkarit" - junttimaisinta mitä tiedän, ja vieläpä so 90's. Esityksessä sentään oli vähän särmää ja stailaus onnistunut, mutta eipä tällaiset ole Oslossa ikinä pärjänneet. Keskikastia.
**
Eläkeläiset "Hulluna humpasta"
Geneerinen protestiviisu. Junttifanit toki varmasti nauttivat kosketinsoittimen kuivapanemisesta, mutta kaltaiseni korkeakulttuurin sielukas ystävä itkee katkeria kyyneliä. Oslossa alkuerien keskikastiin, eikä nosta kenenkään kulmakarvoja Euroopassa. Biisinä tylsä ja vitsinä käytetty. Varma voittaja.
*
Kuunkuiskaajat "Työlki ellää"
Kappaleen alleviivaamalla alleviivattu kotimaisuus ärsyttää, mutta molemmat laulajattaret miellyttävät pirtsakkuudellaan ja saavat tämän kuulostamaan jopa vilpittömältä. Ei aineksia keskikastia ylemmäs.
Lopullinen tulosluettelo:
1. Eläkeläiset
2. Heli Kajo
3. Antti Kleemola
4. Amadeus
5. Kuunkuiskaajat
6. Pentti Hietanen
7. Sister Twister
8. Linn
9. Nina Lassander
10. Maria Lund[hr]
Euroviisu-suosikki Nina Lassander tekee yllätyskeikan
Helsingissä tänään keskiviikkona 27.1.2010
Euroviisu-finaalin koskettavin tarina onkin totta!
Yksi Suomen Euroviisu-kilpailun ennakkosuosikeista, Nina Lassander, esittää lauantaina 30.1. Tampereella viisufinaalissa upean laulun, joka on enemmän kuin pelkkä kilpailukappale: vaikka Lassander ei ole tehnyt kappaletta itse, kertoo Cider Hill kohtalonomaisesti hänen oman koskettavan elämäntarinansa.
Nina Lassander haaveili jo lapsena laulajan urasta ja Euroviisuissa kilpailemisesta. Nuorena hän lähti kotoaan Pohjanmaalta Yhdysvaltoihin Bostoniin, Berklee College Of Music'iin, yhteen maailman parhaimmista musiikkikouluista. Tuolloin, 19-vuotiaana, Lassander oli ollut jo vuosien ajan salaa rakastunut. Juuri ennen muuttoaan Yhdysvaltoihin hän koki oman taikahetkensä, magic moment:in, jollaisesta lauletaan myös laulussa Cider Hill, ja sai tietää salaisen rakkautensa olevan molemminpuolista. Tämän rakkautensa Lassander uhrasi ja jätti Suomeen päästäkseen maailmalle tavoittelemaan unelmaansa.
Lassanderin oman Cider Hill -taikahetken voima oli kuitenkin niin vahva, että eräänä päivänä Suomeen jäänyt oma rakas ilmestyi yllätyksenä hänen kotiovelleen Bostonissa ja rakkaus on jatkunut tähän päivään asti yhtä vahvana etäisyydestä huolimatta. Nyt Lassander luo uraa Suomessa ja monivuotinen poikaystävä Ruotsissa. Musiikissa menestymisen tahto, vetovoima ja unelma ovat siis yhtä suuria kuin vankkumaton taikahetkelle rakennettu kaukorakkaus.
Palattuaan Yhdysvalloista Suomeen Lassander tapasi Paul Oxleyn ja Janne Hyötyn miehet, jotka ovat tehneet Euroviisu-finaalikappaleen Cider Hill. Tämän oman elämänsä tarinan esittäminen kilpailussa, johon osallistumisesta Lassander on haaveillut koko ikänsä, yhdistää kohtalonomaisesti nyt 22-vuotiaan Nina Lassanderin monta unelmaa.
Pelkällä unelmalla ei voittoa kuitenkaan saavuteta, vaan Lassander uskoo tarvitsevansa Euroviisu-menestykseen myös kovaa työtä ja muiden tukea, yhtä lailla finaalissa kuin alkukarsinnoissakin. Tällä hetkellä Nina Lassander tekee jopa 20-tuntista työpäivää unelmansa tavoittamiseksi, ja hän onkin noussut mm. suomenruotsalaisten keskuudessa voittajasuosikiksi.
Lähdin Yhdysvaltoihin kasvamaan ja kypsymään laulajana, muusikkona, lauluntekijänä ja ihmisenä. Tämän eteen jouduin riskeeraamaan paljon, esimerkiksi elämäni rakkauden. Luopumalla rakkaudesta sain sen kuitenkin lopulta itselleni entistä vahvempana ja voitin vielä enemmänkin, Nina Lassander sanoo. Minulle on myös aina ollut selvää, että palaan kotimaahani perheeni luokse. Pidän kunnia-asiana mahdollisuutta osallistua Euroviisu-finaaliin. Suuri unelmani on edustaa Suomea juuri Euroviisuissa, ja mikäpä olisi hienompaa, kuin saada tehdä se toisessa Pohjoismaassa.
Lassander jatkaa: Henkilökohtaisesti koen, etten edustaisi pelkästään Suomea ja suomalaisia, vaan nimenomaan suomenruotsalaisia ja pohjanmaalaisia. Kotiseutu pysyi sydämessäni aina ollessani Yhdysvalloissa ja pidän ruotsinkielen vahvaa asemaa kansainvälistyvässä Suomessa tärkeänä. Minusta onkin hienoa, että Euroviisu-finaalissa on kolme suomenruotsalaista ja pohjanmaalaista kilpailijaa. Mikäli kaikki suomenruotsalaiset ja pohjanmaalaiset äänestäisivät meistä yhtä, olisi meillä mahdollisuus saada edustajamme Norjaan. Tärkeintä minulle on kuitenkin koskettaa Cider Hill -tarinallani mahdollisimman montaa suomalaista niin suomen- kuin ruotsinkielisiä, asuinpaikasta riippumatta.
"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."
Qdesin asiakirjoitukselle edellisellä sivulla
Elkarimielipiteille valitettavasti vain vahva
Ja Nina Lassanderille toki :confused::peuk:
oon kuullu ehdokkaista ainoastaan antti kleemolan biisin, ja siitäkin vaan raakamiksauksen koska se on tehty meidän koululla
qdesin asiakirjoittelulle toki vaikka en kaikkia allekirjoita, pitseria-italia toimii mielestäni ihan hauskasti, risto asikaisen dissausta en tajua , kamoon, mies mm. spraykaalien taustalta (jos oikein muistan ) sääli vaan kun toi amadeus on aika toivoton tapaus. eläkeläiset voittoon
Miten tekstittäjät aikovat euroopassa kääntää termin "Humppa"?
Oisivat vaan pysyneet covereissa. Eläkeläisten biisi on oikeasti aika köykäinen, olisin toivonut parempaa. Kuunkuiskaajat voisivat toimia karmeasta nimestään huolimatta hyvin moneen peruskatsojaan maailmalla. Biisiä ollut tekemässä asiaäijä Timo Kiiskinen.
Nina Lassanderista en ole koskaan kuullut mitään, mutta luulen että parempi niin.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Oisivat vaan pysyneet covereissa. Eläkeläisten biisi on oikeasti aika köykäinen, olisin toivonut parempaa.
ei vaan taida toimia euroviisuissa
mut kuunkuiskaajat oli ihan hyvä kyl. LAUANTAINA SELVIÄÄ :huig::bileet:
mut kuunkuiskaajat oli ihan hyvä kyl
Tunnen tytöt mutta en ole voinut liittyä niiden fbook-supportryhmään koska olen humalaisten pohjoiskarjalaisten bandwagonissa. Hyvin ne vetää ja ovat varsin nättejä mutta mun mielestä toi biisi on ihan hirveä, parempi toki kuin mikään mitä Värttinä on viime vuosina tusannut
onko muuten värttinälle omaa topikkia? tää taitaa olla liian offtopik
[quote:9e18d4ef86="Neuvostoliitto"]Miten tekstittäjät aikovat euroopassa kääntää termin "Humppa"?
[/quote:9e18d4ef86]
Eikös humppa ole oompah jollain kielellä?
"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."
[quote:47c746cdbb="psykokarkki"]mut kuunkuiskaajat oli ihan hyvä kyl
Tunnen tytöt mutta en ole voinut liittyä niiden fbook-supportryhmään koska olen humalaisten pohjoiskarjalaisten bandwagonissa. Hyvin ne vetää ja ovat varsin nättejä mutta mun mielestä toi biisi on ihan hirveä, parempi toki kuin mikään mitä Värttinä on viime vuosina tusannut [/quote:47c746cdbb]
enpä oo vieläkään noiden koko biisiä kuullu, mut näin tänään jonku euroviisufinaalimainoksen ja huomasinpa että ton viulunsoittaja onkin vanha perhetuttu ja kuorokaveri. onpas aikamoinen "tutut osallistuu euroviisuihin" -vuosi.
tänään sipukat ja dipit jo hankittu