You are not logged in.
[quote:ba252b5248="suomenajokoira"]
Mutta ei genret ole mitään työkaluja joita voidaan muokata sen mukaan että ne saadaan ihmisille helpoimmin omaksuttaviksi. Ne on kulttuurillisia ilmiöitä joita joko ymmärtää tai sitten ei.[/quote:ba252b5248]
Genrejä käytetään esim. keskusteluissa työkaluina, vaikka en mä väittänyt niitä edes työkaluiksi. Ja ne on kulttuurisia ilmiöitä. Tässä nyt on kyse siitä, että voiko hardcore punkin taiteena erottaa hardcore punkista laajempana kulttuurisena ilmiönä (elämäntapana). Mielestäni voi. Se, tarkoitetaanko hc-bändillä ensimmäistä vai jälkimmäistä on toinen asia. Mielestäni sillä pitäisi tarkoittaa ensimmäistä. Kolmas juttu on se, että DK on tehnyt myös hooceeta, mutta myös ollut tärkeä osa hc-kulttuuria, mutta suurin osa musiikista voitaisiin luokitella muuksikin hooceeksi, niin onko oikein kutsua DK:ta hc-bändiksi. En mä väittäis, että se täysin väärin on, mutta pitäisin perustellumpana kutsua sitä punk-bändiksi bändin musiikin vuoksi. Sillä se aloitti ja sitä se suurimmaksi osaksi oli.
EDIT: Nää sivut on kyllä paskat, lagaa vitusti ja onhan tää ihan suht merkityksetöntä vääntöä, mutta vääntö on kivaa ja ehkä siinä joskus oppii jotain. Vaikka homoilemaan.
Alakulttuurissa voi vallita kovinkin kapeat määritelmät genreistä verrattuna esim. mediaan, tutkijoihin tai muihin kuuntelijoihin
Every One Of Us Has Heard The Call
Brothers Of True Metal Proud And Standing Tall
We Know The Power Within Us Has Brought Us To This Hall
Theres Magic In The Metal Theres Magic Is Us All
Heavy Metal Or No Metal At All
Wimps And Posers Leave The Hall
Wimps And Posers Go On Get Out Leave The Hall
Now The World Must Listen To Our Decree
We Dont Turn Down For Anyone We Do Just What We Please
Got To Make It Louder All Men Play On Ten
If Youre Not Into Metal You Are Not My Friend Yea
Wimps And Posers Leave The Hall
Wimps And Posers I Said Leave The Hall
Now The World Must Listen To Our Decree
We Dont Turn Down For Anyone
We Do Just What We Please
Got To Make It Louder All Men Play On Ten
If Youre Not Into Metal You Are Not My Friend Yea
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
niin onko se the clash nyt sitten punkkia. EI TÄSTÄ OTA SELVÄÄ
[quote:f81f08a3dd="Junkieman"][quote:f81f08a3dd="Jean-Babtiste"]
Kyllä se taitaa nyt vähän niin olla..[/quote:f81f08a3dd]
En kyllä enää olekaan, mutta pienenä oli keesi ja join kiljua. Ja sillon DK:ta ei sanottu hoocee-bändiksi.[/quote:f81f08a3dd]
Taisitte olla aika perehtyneitä juttuihin.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:6299ad2d20="Jean-Babtiste"][quote:6299ad2d20="Junkieman"][quote:6299ad2d20="Jean-Babtiste"]
Kyllä se taitaa nyt vähän niin olla..[/quote:6299ad2d20]
En kyllä enää olekaan, mutta pienenä oli keesi ja join kiljua. Ja sillon DK:ta ei sanottu hoocee-bändiksi.[/quote:6299ad2d20]
Taisitte olla aika perehtyneitä juttuihin.[/quote:6299ad2d20]
mahtavaa vääntöä täällä
itse saatan olla "skenessä" mut en oo koskaan ollu punk-skenessä ku oon tämmönen nynny, silti suunnilleen ekat ulkolaiset punk-bändit joita aloin diggailee skidinä oli sex pistols ja dead kennedys, tää oli sillon ku yleensäki aloin seuraan juttuja radiosta, eli varmaan tossa -80 ku rockradio alko ja mulle ne kumpiki oli vaan punkkii. mun mielestä ne oli vielä aika saman kuulosia siinä mielessä että laulajien äänissä oli jotain samaa siihen aikaan ei kai muita jenkkipnukbändejä juurikaan soitettu radiossa, ainakaan mä en muista, no bad brainsia ehkä joskus mutta esim. black flagista kuulin vasta vuosien jälkeen. jossain vaiheessa kai tuli toi hc mut ei siitä mun mielestä vielä fresh fruitsin aikaan puhuttu. vähän sama ku et oliko lama hc-bändi? edelläkävijöiden luokittelu on aina vaikeeta. periaatteesta (ja oman kokemuksen perusteella) oon siis junkiemanin puolella tässä väännössä
oon siis junkiemanin puolella tässä väännössä
Tämä tuskin yllätti ketään.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
[quote:e98399ab6a="psykokarkki"]oon siis junkiemanin puolella tässä väännössä
Tämä tuskin yllätti ketään.[/quote:e98399ab6a]
wow
[quote:0f8c6a2af0="psykokarkki"]oon siis junkiemanin puolella tässä väännössä
[/quote:0f8c6a2af0]
Onx kivaa olla tästä ikuisuuteen jatkuvan pilkan ja naurun kohteena? Toinen toistanne pimeässä tukien ja lohduttaen?
en oo lukenu ketjua mutta kyllähän j-b aina tietää!
[quote:bce79ed13c="Junkieman"][quote:bce79ed13c="psykokarkki"]oon siis junkiemanin puolella tässä väännössä
[/quote:bce79ed13c]
Onx kivaa olla tästä ikuisuuteen jatkuvan pilkan ja naurun kohteena? Toinen toistanne pimeässä tukien ja lohduttaen? [/quote:bce79ed13c]
WIMPS AND POSERS LEAVE THE HALL (HAND IN HAND)
Sama.
J-B, Suomen vaikutusvaltaisin mies
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
itse saatan olla "skenessä" mut en oo koskaan ollu punk-skenessä ku oon tämmönen nynny, silti suunnilleen ekat ulkolaiset punk-bändit joita aloin diggailee skidinä oli sex pistols ja dead kennedys, tää oli sillon ku yleensäki aloin seuraan juttuja radiosta, eli varmaan tossa -80 ku rockradio alko ja mulle ne kumpiki oli vaan punkkii. mun mielestä ne oli vielä aika saman kuulosia siinä mielessä että laulajien äänissä oli jotain samaa siihen aikaan ei kai muita jenkkipnukbändejä juurikaan soitettu radiossa, ainakaan mä en muista, no bad brainsia ehkä joskus mutta esim. black flagista kuulin vasta vuosien jälkeen. jossain vaiheessa kai tuli toi hc mut ei siitä mun mielestä vielä fresh fruitsin aikaan puhuttu. vähän sama ku et oliko lama hc-bändi? edelläkävijöiden luokittelu on aina vaikeeta. periaatteesta (ja oman kokemuksen perusteella) oon siis junkiemanin puolella tässä väännössä
mä kuulin ekaa kertaa kraftwerkkiä vuonna 1972 yhen simon kämpillä ja kraftwerk on siis krautrockia ja ne jotka sanoo et se on syntsapoppia on väärässä
mä kuulin ekaa kertaa kraftwerkkiä vuonna 1972 yhen simon kämpillä ja kraftwerk on siis krautrockia ja ne jotka sanoo et se on syntsapoppia on väärässä
faktat kuntoon, edellisessä elämässä kuunneltuja ei lasketa
sitä paitsi kraftwerk on hc-bändi
[quote:b2d8068ed1="Neuvostoliitto"]
J-B, Suomen vaikutusvaltaisin mies [/quote:b2d8068ed1]
Pitäisköhän viimeinkin vaihtaa sigua?
^riittäis
Listalta puuttuu Kakkahätä-77, Offspringin Smash ja Ixnay, sekä Paramoren Riot
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Eiköhän me oma listauskin tänne saada kuhan nyt saan sen vuosikymmenen levyt äänestyksen pidettyä. Malttakaa.
Erwinin top 1: FANG: Landshark LP
ei ehtyinyt mun listaani mukaan, kun tutustuin vasta pari viikkoa sitten, mutta on maailman. kowin. punk. levy.
TJEU: Law and Order, Landshark, Destroy the handicapped
Bubbling Under: The NUNS: s/t EP
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
H. L. Mencken
ei parissa viikossa voi laittaa mitään kaikkien aikojen punk-ykköseks. teinien puuhua tuommoset.
ei parissa viikossa voi laittaa mitään kaikkien aikojen punk-ykköseks. teinien puuhua tuommoset.
Kauan jouduit kuuntelemaan, ennenkuin tämä albumi aukes sulle, silleen todella?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
H. L. Mencken
aika paha veto
^^Kova levy!
PS Äänestin itekki vikaa Paintboxia, vaikka vasta kuukauden kuunnellu. Mut siis, hitto mikä levy. Hommatkaa levymuodossa, mieluiten tuplavinyyli. Jestas. Tätä ois voinu olla Refusedin Shape of Punk to Come, jos oisin sen ees joskus tsekannu