You are not logged in.
[quote:aa8a0203d5="Junkieman"]Pistinpähän vähän Poison Ideaa soimaan ton listan innoittamana. Tää I Feel Darkness on kyl hyvä levy, vois hankkia joskus. JUST TO GET AWAY!
Kyse on varmaan Feel the Darknessista.[/quote:aa8a0203d5]
Jaahas, Junkieman näyttäs muutenkin olevan varsinainen jenkkihooseen asian tuntija
Ei se niin tarkkaa junkiemanin maailmassa ole. Kunhan nyt jotakin kosketellaan.
Sent from my iPhone 16
[quote:5b12bbefcf="janne m."]Yllättävän asiallinen lista ja mielettömän hassu keskustelu sen jälkeen.
Aina mä olen kyllä pitänyt DK:ta hardcorena. Jos ei niinkään aina sen vauhdin takia, niin yhdistelmä musa+asenne+sanotukset+aika&paikka jossa soittivat. Ihan samalla tavalla ku B. Flagin My War on hardcorea vaikka tempo ei päätä huimaakaan. Ja oli DK yliarvostettu tai ei, kyllähän bändin ansiot pioneerina jne ovat aika kiistattomat. Olisivat kyllä voineet poistua ns. tyylillä.[/quote:5b12bbefcf]
No tässähän tän ketjun järkevin viesti on!
Onxs J-B muuten jo kuullut Feel the darknessin
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
[quote:5a6e48f59f="Jean-Babtiste"]
Kyse on varmaan Feel the Darknessista.[/quote:5a6e48f59f]
Mogasin, Princet soi päässä.
Eihän täällä kukaan sitä ole kiistänyt, että onko Dead Kennedys soittanut hardcorea vaan sitä, että onko perusteltua kutsua sitä hc-bändiksi sen sijaan, että sitä kutsuisi punk-bändiksi.
Siihen mä taas suhtaudun aina vähän epäilevästi, että ulkomusiikilliset seikat alkavat määrittämään genreä. Ehkä niillä jonkin painoarvo voi olla, mutta eivät määrittävänä tekijänä.
Genreistä tappelu on kyllä aika siistii.
[quote:5a6e48f59f="Tomsk"]
Ei se niin tarkkaa junkiemanin maailmassa ole. Kunhan nyt jotakin kosketellaan. [/quote:5a6e48f59f]
Meikästä taas tää on ketjun järkevin viesti
[quote:2dfbe93474="Joe Caligula"]
No tässähän tän ketjun järkevin viesti on!
Onxs J-B muuten jo kuullut Feel the darknessin [/quote:2dfbe93474]
Siis ohan toi tuttu levy, vaikken omista..
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
tässä vielä yksinkertaistetulla englannilla, jos menis vaikka perille
http://simple.wikipedia.org/wiki/Hardcore_punk
jos ei tajua että skene voi määritellä bändin genren etenkin tällaisessa rajatapauksessa, voi olla vähe pihalla. jos ei tajua että näin voi käydä 80-luvun alun länsirannikkotouhuissa, on paljo pihalla eikä tajua siitä skenestä juuri mitään. ei tää oo mikään internet-ajan juttu jossa pitchfork jakaa valmiit genrejaottelut bändien saundin ja fiilixxen mukaan.
[quote:8e9964c8f4]San Francisco's Dead Kennedys formed in 78 and quickly became an influential force in the hardcore movement of the area. They released their first single "California Über Alles" in 79 and In God We Trust, Inc. in 81. Not initially a classic hardcore band the Dead Kennedys were playing faster tempos by the time In God We Trust, Inc, came out and became quite an influence on future bands.[/quote:8e9964c8f4]
http://www.silver-dragon-records.com/ha … _music.htm
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:a710ce21c7="Junkieman"]
Eihän täällä kukaan sitä ole kiistänyt, että onko Dead Kennedys soittanut hardcorea vaan sitä, että onko perusteltua kutsua sitä hc-bändiksi sen sijaan, että sitä kutsuisi punk-bändiksi.
Siihen mä taas suhtaudun aina vähän epäilevästi, että ulkomusiikilliset seikat alkavat määrittämään genreä. Ehkä niillä jonkin painoarvo voi olla, mutta eivät määrittävänä tekijänä.
Genreistä tappelu on kyllä aika siistii.[/quote:a710ce21c7]
DK:ta onkin perusteltua kutsua hc:ksi just sen takia, että se oli niin olennainen osa koko jenkkien hc-skeneä.
Toisaalta hc-nimikkeen alle on niputettu vaikka minkälaisia eri tyylejä.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
toki sen verran väriä hyväksyn elämässä että en vedä ihan heti turpiin jos joku sanoo että DK on punk-bändi. hc on punkkia omg
ja muutenki DK ollu sitäsuntätä. mut jos sanoo et DK ei oo todellakaan HC-bändi niin sit mä kyllä kirjotan siitä foorumille useamman viestin
[quote:e3b2523fe1="Junkieman"]
Siihen mä taas suhtaudun aina vähän epäilevästi, että ulkomusiikilliset seikat alkavat määrittämään genreä. Ehkä niillä jonkin painoarvo voi olla, mutta eivät määrittävänä tekijänä.[/quote:e3b2523fe1]
Minusta hyvin suuri osa genreväännöstä ja turhasta lokeroinnista on seurausta siitä että joku ei ymmärrä sitä, että ulkomusiikilliset seikat määrittävät genreä usein yhtä paljon kuin se musiikki.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
Niin no tota. Pistetääs vielä:
[quote:7fbd823ea7]yhdistelmä musa+asenne+sanotukset+aika&paikka jossa soittivat[/quote:7fbd823ea7]
Monissa genreissä mutta oikein eritoten hcssa oli sen musan lisäksi niin vahvasti kyse myös kaikesta muusta asioista, että vähän hankala niitä on ohittaa.
Sitäpaitti jos Sex Pistols tekis levynsä nyt niin sitä pidettäis suunnilleen jonain katurokkina. Että kyllä se aika ja paikka ja muu siinä vähän painaa.
organizing the boy scouts for murder is wrong
[quote:5c27cf8cc5="Jean-Babtiste"]
DK:ta onkin perusteltua kutsua hc:ksi just sen takia, että se oli niin olennainen osa koko jenkkien hc-skeneä.[/quote:5c27cf8cc5]
No en mä sitä kiellä, mutta joku humppabändikin on voinut olla tärkeä osa jotain albanian black metal -skeneä, mutta ei se siitä humppabändistä tee black metal -bändiä.
Mutta mikään ei myöskään kiellä sanomasta, että joku bändi on enemmän kuin vain yhden genren bändi. Voidaan sanoa, että DK oli punk- ja hc-bändi enkä mä siihen lähtis väittää vastaan. Mutta jos sen bändin tuotantoo kuuntelee, niin sen perusteella se antaa bändistä väärän kuvan. Sama kuin sanoa, että Ulver on black metal -bändi.
Kyllä mä sen tiedostan, että genrerajoja tehdään ulkomusiikillisten seikkojenkin perusteella, mutta oon kyllä sitä mieltä, että se on väärä tapa kuvata musiikkia. Deicide on death metallia siitä huolimatta, että ulkomusiikillisten seikkojen perusteella sillä on enempi yhteistä monien black metal -bändien kanssa kuin death.
Skene on taas sitten ihan eri asia kuin genre, jos nyt siitä lähetään
EDIT: Ehkä tässä päästäänkiin ongelman ytimeen, että jos sanotaan bändiä X sanan A bändiksi, niin tarkoittaako A skeneä vai genreä?
voit sä tosiaan vääntää kaikille bändeille genret sun audiovisuaalisten havaintojes mukaan mut koeta siinä sitten kommunikoida muitten kanssa termejä käyttäen. eihän niitä genrejä yksityiskäytössä ees tarvitse. jos vähänkin selailet opuksia ja internetsejä, huomaat että DK:ta käsitellään HC-bändinä, oli vahvasti mukana länsirannikon HC-skenessä ja vaikka musiikillisesti oltiin välillä siellä sun täällä, DK:n HC-skeneaika määritteli bändin genrestatuksen. sä voit itkee et kun sä haluut kutsuu sitä punkgazingiksi tai ihan mikskä vaan mut se ei muuta sitä että sitä kutsutaan edelleen enimmäkseen hardcore punkiksi. joten sun mielipiteestä riippumatta se on hardcore punk-bändi. meneeks kaaliin?
ja joo hardcore punk-bändit on punk-bändejä :eek:
ja joo black metal-bändit on metallibändejä :eek:
ja joo deicide on paskaa :eek:
[quote:56ab26ea66="Junkieman"]
EDIT: Ehkä tässä päästäänkiin ongelman ytimeen, että jos sanotaan bändiä X sanan A bändiksi, niin tarkoittaako A skeneä vai genreä?[/quote:56ab26ea66]
No kyl X:llä niin tärkee rooli tossa punk skenessä oli, että punkiks sanoisin rockabilly vaikutteista huolimatta he he
joten sun mielipiteestä riippumatta se on hardcore punk-bändi. meneeks kaaliin?
Tässä ketjussa on joku muukin ollut sitä mieltä, että se ei ole hc-bändi, niin mä lähtisin siitä, että genrerunkkareissa on kaks koulukuntaa. Ne, jotka määrittelee musiikkigenret musiikin perusteella ja ne, jotka ottaa huomioon myös kulttuurisen viitekehyksen, jossa musiikki on ilmennyt. Mä oon tota ekaa koulukuntaa, jotkut muut tota toista. En mä sano, etteikö tolla muulla viitekehyksellä olisi väliä, mutta jos bändeistä puhutaan, niin määrittelen ne musiikin perusteella, en skenen.
Ja punk-sanalla voidaan viitata tosiaan yläkäsitteeseen tai sitten alakäsitteeseen. Skenellä taas voidaan viitata sillei niinku alakulttuuriin tai sitten alakulttuurin johonkin osaan, esim. Palokan punk-skene tai hc-skene yleensä.
Mä kuitenkin lähtisin siitä, että nykyisessä globaalissa post-homoilun yhteiskunnassa paikan ja ajan merkitys vähentynyt sen verta, että genre-jaottelun lähtökohtia pitäisi pohtia uusiksi. Ja osa pohtiikin. Ajalla ja paikalla voi olla edelleen tärkeä lähtökohta, jos puhutaan jonkun asian historiasta, mutta musiikin lokeroinnissa se ei ole enää niin relevantti.
Vieläkö te jaksatte
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
jokainen väännön mahdollisuus on käytettävä
ja junkieman, ei ole kahta koulukuntaa. historiallinen revisionismi on tietty ihan oma genrensä, mutta ei sillä saavuta kuin tylsiä vääntöjä. jos vanhaa musaa aletaan lajittelemaan nykypäivän esteettisillä parametreillä, niin hohhoijaa. ei genret toimi niin.
ja tää:
[quote:b96cfe9ebc]Mä kuitenkin lähtisin siitä, että nykyisessä globaalissa post-homoilun yhteiskunnassa paikan ja ajan merkitys vähentynyt sen verta, että genre-jaottelun lähtökohtia pitäisi pohtia uusiksi. Ja osa pohtiikin. Ajalla ja paikalla voi olla edelleen tärkeä lähtökohta, jos puhutaan jonkun asian historiasta, mutta musiikin lokeroinnissa se ei ole enää niin relevantti.[/quote:b96cfe9ebc]
ai sä ootkin POSTMODERNISTI. noniin. joo, aika ja paikka ovat menettäneet merkityksensä, kaikk on niinku fragmentoitunutta ja sillee. kaikki on niinku charlie kaufmanin lefffoissa. tajuu nyt, nää hardcore punkin jutut tapahtuivat tietyssä ajassa ja paikassa, vaik voi olla mahotonta tajuta näin herkässä yhteiskunnallisen metatransformaation tilassa. hipsterismi on sairaus, ei mikään filosofinen liike.
Kauheata? Nää sun musiikilliset elementit on just näitä "kuuntelukokemuksia". Kaiken pitää olla niin kokemuksellista ja näitä kokemuksia sit pitää laittaa eri lokeroihin, mikään konteksti ei merkkaa mitään koska kokemus on kaikki kaikessa. Ainiin, siis SUBJEKTIIVINEN kokemus. Ja ei, ajan ja paikan merkitys ei ole täysin kadonnut jollet ole huomannut. Tota voit testailla aika monella tavalla. Nyt ollaan kato menty sille väittelyn kartalle jossa ei enää väitellä mielipiteistä, olet vain VÄÄRÄSSÄ. Miks ihmeessä vuosikymmenien takaiset genrejaottelut jotka ovat tyystin oikeutettuja ja ymmärrettäviä, ja joihin liittyy lukuisia mielenkiintoisia tarinoita, pitäisi pistää uusiksi nykypäivän SUBJEKTIIVISIEN kuuntelukokemusten perusteella? Genre ei ole subjektiivisia kokemukisia kuvaileva käsite vaan yhteinen sopimus johon liittyy jo aiemmin mainitut kontekstitekijät. DK on hardcore-bändi huolimatta siitä mitä mieltä sä siitä oot, koska kyseessä ei ole mielipideasia.
Tää on ehkä turhin väittely ikinä, mut ihan miten vaan, sä oot niin pihalla että ehkä tästä saa vielä jotain irti. Tai sit ei.
Väitätkö sä, että musiikissa ei ole mitään elementtejä, joita vois tarkastella objektiivisesti vaan kaikki on subjektiivista? Sen subjektiivisen kokemuksen elementit on kuitenkin lähtöisin niistä elementeistä, jotka siinä musiikissa on eikä siitä seuraa täysin toisistaan riippumattomia erilaisia subjektiivisa tulkintoja asiasta.
Plus mä en tiedä post-modernismista vittuakaan.
[quote:291755a486]Genre ei ole subjektiivisia kokemukisia kuvaileva käsite vaan yhteinen sopimus johon liittyy jo aiemmin mainitut kontekstitekijät. [/quote:291755a486]
Nämä yhteiset sopimukset on mahdollista tehdä myös niiden objektiivisten seikkojen perusteella, joita musiikissa on.
Ja tokihan se on yhteinen sopimus, mutta kuten täällä näkyy, niin ei tässä mikään täydellinen konsensus vallitse, että miten asioiden pitäisi olla.
Katotaan mitä ihmiset sanoo, niin sit voidaan kertoa kumpi on h0m0 ja kuinka homo.
http://www.tosviol.net/ss/viewtopic.php?t=5647
Väitätkö sä, että musiikissa ei ole mitään elementtejä, joita vois tarkastella objektiivisesti vaan kaikki on subjektiivista?
Subjektiivinen/objektiivinen on näppärästi harhaanjohtavaa. Ensin pitäisi kysyä, onko musiikissa mitään merkitystä mitä voisi tarkastelle objektiivisesti/subjektiivisesti. Tempo, soitinjärjestelyt, vire ja tiesmitkävitun musiikilliset termit ovat tietty niitä, perustuen jonkinmoiseen sopimukseen siitä, mitä nämä ovat. Kaikki raskas/kevyt -asetelmasta lähtien täsmällisesti määriteltämättömämpään suuntaan menevät määrittelyt ovat erittäin hankalasti tarkasteltavissa ja vaihtelevat subjektin mukaan. Ongelmallistahan on just se, että musiikista ei oikeastaan voi sanoa juuri hevonvittuakaan tekemättä alakulttuurinsisäisiin sopimuksiin perustuvia yleistyksiä.
Plus mä en tiedä post-modernismista vittuakaan.
huomasin kyllä
[quote:1397bf8f99]Genre ei ole subjektiivisia kokemukisia kuvaileva käsite vaan yhteinen sopimus johon liittyy jo aiemmin mainitut kontekstitekijät.
Nämä yhteiset sopimukset on mahdollista tehdä myös niiden objektiivisten seikkojen perusteella, joita musiikissa on.
Ja tokihan se on yhteinen sopimus, mutta kuten täällä näkyy, niin ei tässä mikään täydellinen konsensus vallitse, että miten asioiden pitäisi olla.[/quote:1397bf8f99]
No ei kai kun sä vänkäät vastaan ihan selvästä asiasta. Jos ääliömäiset ja tietämättömät kommentit asiasta mistä tahansa kumoaisivat kommentoitavat sopimukset, mikä tahansa sopimus olisi epävalidi.
Ikävä kyllä nämä "objektiiviset seikat" ovat yhtä tyhjän kanssa, koska etenkin populäärimusiikissa "objektiviisten seikkojen" merkitys jää auttamatta kontekstiseikkojen jalkoihin. Populäärimusiikin tutkimus on sosiaalitiedettä eikä mitään vittu wav-tiedostokäyrien kattelemista.
Lisätietoja näistä objektiivisista seikoista, ja miksi nämä pitäisi nostaa kontekstin yli ainoaksi mittariksi? Ja sori, niin ei tuu tapahtumaan. Ja genret pysyy, sun eripuras ei tosiaan tuu muuttamaan sitä että asioista jotain tietävät ovat edelleen oikeassa.
[quote:1e3245ff7e="huïg"]
Subjektiivinen/objektiivinen on näppärästi harhaanjohtavaa.[/quote:1e3245ff7e]
No niin on.
[quote:1e3245ff7e]Tempo, soitinjärjestelyt, vire ja tiesmitkävitun musiikilliset termit ovat tietty niitä, perustuen jonkinmoiseen sopimukseen siitä, mitä nämä ovat. [/quote:1e3245ff7e]
Kaik on sosiaalisesti konstruoitua.
[quote:1e3245ff7e]huomasin kyllä[/quote:1e3245ff7e]
Hyvä
[quote:1e3245ff7e]Jos ääliömäiset ja tietämättömät kommentit asiasta mistä tahansa kumoaisivat kommentoitavat sopimukset, mikä tahansa sopimus olisi epävalidi.[/quote:1e3245ff7e]
En ole väittänyt, että ne mitään kumoaisivat. Olen väittänyt A) on olemassa ainakin kaksi eri sopimusskeneä B) ei ole esteitä sille, että genrejaotteluskenessä ulkomusiikillisten seikkojen täytyisi olla niin suuria.
[quote:1e3245ff7e]Populäärimusiikin tutkimus on sosiaalitiedettä eikä mitään vittu wav-tiedostokäyrien kattelemista.[/quote:1e3245ff7e]
Ei se kappaleiden elementtien jaottelu tapahdu millään wav-editorilla. Okei, kaikki sen jälkeen on subjektiivista, jos lähdetään oikein puritanisteiksi, mutta kyllä sieltä eri ihmiset löytää ihan samat asiat, vaikka istuisivatkin eri huoneessa tehden analyysejään.
[quote:1e3245ff7e]Lisätietoja näistä objektiivisista seikoista, ja miksi nämä pitäisi nostaa kontekstin yli ainoaksi mittariksi?[/quote:1e3245ff7e]
Minuta musiikillinen samankaltaisuus ei ole mikään 100% subjektiivinen asia, se olisi ihan hyvä lähtökohta genreluokittelulle. Minusta jonkinlaiseen genreluokitteluun pitää pystyä tuntematta kontekstia. Eli jos kuulen vaikka ison läjän jotain nigerialaista ränttätänttää 100 kappaleen verran, mitä en ole ennen kuullut enkä nähnyt soittajien kuvia, niin kyllä minun täytyy olla työkalut luokitella ne eri lokeroihin tuntematta niiden musiikkityylien kontekstia.
Ja en minä ulkomusiikillisten seikkoja kokonaan olisi poistamassa genrejaottelusta, mutta niiden pitäisi olla vähemmän tärkeitä, jotta keskustelu olisi tolkullisempaa.
Lähtökohtaisesti tässä on kuitenkin kyse siitä, että luulen ihmisten mieltävän DK:n enemmän punk-bändiksi kuin hc-bändiksi ja siksi pitää vääntää. Wikipediakin sanoo, että "Dead Kennedys oli yksi tärkeimmistä 1970-luvun loppupuolen ja 1980-luvun amerikkalaisista punk-yhtyeistä.", kun taas esim. Minor Threatin kohdalla sanotaan "Minor Threat oli lyhytikäinen, mutta merkittävä hardcore punk -yhtye Yhdysvaltojen pääkaupungista Washingtonista" ja Black Flagin "Black Flag oli yhdysvaltalainen hardcore punk -yhtye".
Mut hei, hyvää homostelua
[quote:8bab9da53e="Junkieman"][quote:8bab9da53e="Jean-Babtiste"]
DK:ta onkin perusteltua kutsua hc:ksi just sen takia, että se oli niin olennainen osa koko jenkkien hc-skeneä.[/quote:8bab9da53e]
No en mä sitä kiellä, mutta joku humppabändikin on voinut olla tärkeä osa jotain albanian black metal -skeneä, mutta ei se siitä humppabändistä tee black metal -bändiä.[/quote:8bab9da53e]
Mitä yhteistä on humpalla ja black metalilla?
[quote:10e41052ee="Junkieman"][quote:10e41052ee="Jean-Babtiste"]
Mitä yhteistä on humpalla ja black metalilla?[/quote:10e41052ee]
Sama rumpukomppi. Ja haitarit.[/quote:10e41052ee]
Eli vertauksesi taisi olla ns. hanurista?
Wikipediakin sanoo, että "Dead Kennedys oli yksi tärkeimmistä 1970-luvun loppupuolen ja 1980-luvun amerikkalaisista punk-yhtyeistä.", kun taas esim. Minor Threatin kohdalla sanotaan "Minor Threat oli lyhytikäinen, mutta merkittävä hardcore punk -yhtye Yhdysvaltojen pääkaupungista Washingtonista" ja Black Flagin "Black Flag oli yhdysvaltalainen hardcore punk -yhtye".
mun wikipedia-dk-hc-viittaukset johtaa 2-1, ja tää "Lähtökohtaisesti tässä on kuitenkin kyse siitä, että luulen ihmisten mieltävän DK:n enemmän punk-bändiksi kuin hc-bändiksi ja siksi pitää vääntää. " on puppua. Jos kysyt ihmisiltä, jotka tietävät asioista, saat vastauksen että kyseessä on hardcorebändi. Tai ehkä saat vastaukseksi että minkä levyn DK? ja sitten tietty ollaankin täsmällisemmän jaottelun äärellä. Samalla tavalla voit kysyä joltain huonommin tai kursorisesti asiaa tietävältä että mitä on kraftwerk ja ne sanoo et teknoo tai electronicaa tms. "punk" tarkoittaa nyt vaan aika usein sitä sun "yläkäsitettä". Moni crustibändi on varmasti jonku mielestä punkkii tai hooceetä, mut se ei tee siitä bändistä ei-crustia. Mul on ihan riittävästi anekdootillista tutkimustietämystä jengistä jotka diggailee tätä kamaa, ja tiedän että ite tuut tähän kysymykseen outsider-perspektiivistä. Mut älä luule tietäväs, vaan oo nöyrä niinku kuuluu.
[quote:9b9bac0097="huïg"]
mun wikipedia-dk-hc-viittaukset johtaa 2-1, ja tää "Lähtökohtaisesti tässä on kuitenkin kyse siitä, että luulen ihmisten mieltävän DK:n enemmän punk-bändiksi kuin hc-bändiksi ja siksi pitää vääntää. " on puppua.[/quote:9b9bac0097]
Musta on aika rohkeaa väittää, että mä en muka tiedä, mitä mä luulen asioista
[quote:9b9bac0097]Jos kysyt ihmisiltä, jotka tietävät asioista, saat vastauksen että kyseessä on hardcorebändi.[/quote:9b9bac0097]
Tässä päästään taas ehkä siihen, että kenen määritelmiä käytetään. Alakulttuurissa voi vallita kovinkin kapeat määritelmät genreistä verrattuna esim. mediaan, tutkijoihin tai muihin kuuntelijoihin.
[quote:9b9bac0097]Mut älä luule tietäväs, vaan oo nöyrä niinku kuuluu.[/quote:9b9bac0097]
Ei oo kauheen punk olla nöyrää.
[quote:9b9bac0097]Mul on ihan riittävästi anekdootillista tutkimustietämystä jengistä jotka diggailee tätä kamaa, ja tiedän että ite tuut tähän kysymykseen outsider-perspektiivistä.[/quote:9b9bac0097]
Mitä tarkotat anekdootillisella tutkimustietämyksellä? Ja sillä, että tuun kysymykseen outsider-perspektiivistä tarkotat sillä, että en oo "skenessä"?
Ja sillä, että tuun kysymykseen outsider-perspektiivistä tarkotat sillä, että en oo "skenessä"?
Kyllä se taitaa nyt vähän niin olla..
[quote:8b03a1ff52="Jean-Babtiste"]
Kyllä se taitaa nyt vähän niin olla..[/quote:8b03a1ff52]
En kyllä enää olekaan, mutta pienenä oli keesi ja join kiljua. Ja sillon DK:ta ei sanottu hoocee-bändiksi.
Minusta jonkinlaiseen genreluokitteluun pitää pystyä tuntematta kontekstia. Eli jos kuulen vaikka ison läjän jotain nigerialaista ränttätänttää 100 kappaleen verran, mitä en ole ennen kuullut enkä nähnyt soittajien kuvia, niin kyllä minun täytyy olla työkalut luokitella ne eri lokeroihin tuntematta niiden musiikkityylien kontekstia.
Mutta ei genret ole mitään työkaluja joita voidaan muokata sen mukaan että ne saadaan ihmisille helpoimmin omaksuttaviksi. Ne on kulttuurillisia ilmiöitä joita joko ymmärtää tai sitten ei.
Valitettavasti on käynyt rosvo.