#61 08.10.2009 01:20

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Website

Re: Tampereen NHL95-syksy 2009 - taklaan, olen siis olemassa

[quote:5b1dded459="hrmunoita"][quote:5b1dded459="aqzu"]Joo kyllä täälläkin on perioditauko tarkoitus käyttää änärin kahvaamiseen, ainakin yhtenä iltana turnausta edeltävällä viikolla on vuorossa Tuomiokirkonkatu Winter Classic höntsäily.. Itse pyrin tehostaan syöttömääriä ja tarkkuutta viime kerrasta sekä entisestään lukemaan tarkemmin vastustajan hyökkäykset ja kuviot puolustussuuntaan. KIIMA!

Hei, pitäisikö erikseen hankkia pikkupikkupalkinto eniten maaleja lohkovaiheessa tehneelle pelaajalle?[/quote:5b1dded459]
Kaikki änäripleijareissa jaettavat palkinnot jakoon peuk

Ja tällä kertaa voitais pitää vähän selkeämpää kirjanpitoa tähtien suhteen. Meneeköhän liian vaikeaksi (ts. pikkutarkaksi) jos yrittäisi pitää pistepörssitilastoa yllä?[/quote:5b1dded459]
Menee. Meillä on 24 pelaajaa, kuusi lohkoa joista jokaisessa kuusi peliä plus sitten luultavasti nyt neljä pudotuspelirundia ja tahti pitää pitää vauhdikkaana joten pyritään nyt vaan että otetaan tähdet ylös. Uutuutena muuten olisi lehdistökeskukseen tarkoitus viritellä jonkin sortin äänityslaite (ajattelin omaa mp3-soitinta jossa mikki) jotta saadaan talteen haastatteluja ja puheita. Tänä vuonna myös vaaditaan kamerallisilta kykyä hoitaa ne kuvat jakoon turnauksen jälkeen ilman hassutteluja jotta saadaan kunnon mediapaketit ja sivut tapahtumalle.

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#62 11.10.2009 13:53

aqzu
herra tarkastaja
Website

ja koska turston oli (taas) pusi niin hänen paikkansa ottaa uusi tre-vahvistus rotsilla eli kikke. näin koossa on jälleen 24 pelaajaa ja kiima nousee. peuk

#63 13.10.2009 17:23

aqzu
herra tarkastaja
Website

NHL99TT 13.10.2009 17:10
julkaisuvapaa heti

Tampereen NHL95-turnauksen järjestelytoimikunta on tänään 17.10. pitämässään kokouksessa päättänyt yksimielisesti tuoda vuoden 2009 turnaukseen mukaan palkintokategorian huomioimaan eniten alkulohkossa maaleja tehnyttä osallistujaa. Palkinnon tarkoituksena on tänä vuonna innostaa pelaajia hyökkäävämpään pelityyliin ja loppuun asti yrittämiseen.

Uusi palkintokategoria kantaa nimeä "Martti Jarkko -trophy" ja tulee jokavuotiseksi perinteeksi antamaan tunnustusta maalirikkaimmalle pelaajalle alkulohkovaiheessa. Mikäli kaksi tai useampia pelaajia jakaa alkusarjan jälkeen maalipörssin ykköstilaa, niin näistä pelaajista palkinto myönnetään koko turnauksessa eniten maaleja tehneelle osallistujalle.

Järjestelytoimikunnan jäsenet olivat silminnähden tyytyväisiä kokouksen päätöksen jälkeen, eräs nimettömänä pysyttelevä jäsen kommentoi päätöstä seuraavasti: "Tämä oli hieno ja tarpeellinen uudistus - maalit ovat kuitenkin pelin suola. Tällä palkinnolla saadaan samanaikaisesti kunnioitettua suurta Tamperelaista kiekkopersoonaa ja tunnustettua uusien lupaavien kykyjen suoritukset."

#64 13.10.2009 17:37

fieldfuck
ei enääN bono
From: HML
Registered: 24.07.2007

peuk

#65 19.10.2009 13:00

aqzu
herra tarkastaja
Website

No niin, KIIMA nousee ja miehistövaihdoksia tiedotellaan:
kikikaikaiKenkä joutuu jättämään turnaukseen väliin ja tilalle dallasilla tulee lädihurrikaanista Aleksi. Täten jälleen 24 pelaajaa turnaukseen osallistumassa - jonotuslistaa tuntuu muodostuneen sen verran että vuoden 2009 turnaus tullaan suurella todennäköisyydellä mahdollisista tulevista "turstonoinneista" huolimatta saattamaan läpi maksimimäärällä pelaajia! peuk

#66 23.10.2009 13:26

aqzu
herra tarkastaja
Website

Tampereen NHL95-syksy on täällä taas!

Jo kolmantena vuonna peräkkäin on koko virtuaalikiekkoilevan Suomen huomio suunnattuna Tampereen suuntaan. Perinteikäs, jo traditioksi muodostunut lokakuun viimeisen viikonlopun turnaus on jälleen käsillä; Tampereen NHL95-turnaus on alkamassa.

Tänä vuonna turnauksen pelaajamäärää on lisätty puolitoistakertaiseksi, ja niinpä tästä kaikkein himotuimmasta mestaruuspokaalista on taistelemassa 24 oman aikamme virtuaalikiekon gladiaattoria tässä huikeassa tapahtumassa. Nämä 24 taistelijaa tarjoavat kaikkiaan 52 ottelun verran hienoja hyökkäyksiä, kauniita puolustuksia ja erityisesti suuria suuria tunteita niin tappioiden kuin voittojenkin äärellä. Luvassa on siis A-luokan lihansyöjille A-luokan virtuaalikiekkoviihdettä. Vegaaneja unohtamatta.

Turnaus pelataan huomenna uudella kisapaikalla, areenoiden viimeistely on vielä hieman kesken, mutta järjestelytoimikunnan puheenjohtaja oli hyvin vakuuttunut siitä, että turnauksen läpivienti tulee sujumaan suunnitellusti. Tämän viikon keskiviikkona järjestetty esiturnaus ”Tuomiokirkonkatu Classic” osoitti kaiken olevan kunnossa ja niin yleisön kuin kilpailijoidenkin viihtyvyyden olevan taattu.

Suurimmat ennakkosuosikit ovat aiempien turnausten perusteella hooky, hrmis ja aqzu. hooky on tunnettu psyykkauksen mestari, hrmis on optimoinut Selänteen roolin joukkueessaan ja aqzu hioi torpedokiekkonsa viime vuonna mestaruuteen asti yltäneeksi kombinaatioksi. Näiden lisäksi toinen isäntä Juho tulee vuoden jälkeen kovalla sykkeellä takaisin ja vanha veteraani obi-wan tuo pysähdyksiin ja temponvaihtoihin perustuvan pelityylinsä mukaan.

Mustina hevosina tämän vuoden turnaukseen astuvat aina vaarallinen Ulvis, jonka suu käy välillä ohjain-padiakin noeammin; fieldi, jonka pelatessa raikaa kuuluisa La-La-La-La-Lafontaine ja maaliverkot pullistuvat; rookiena mukana oleva Matti, joka esiturnauksen perusteella on kehittänyt toimivat klap-klap -kiekkoilun; viime vuoden perusteella bedderi ja stratum ovat kovassa iskussa analysoivan tiedekiekkonsa kanssa; viime vuonna vähän pettymystä tuottanut Jarmo osoitti olevansa valmis vääntämään vaikka koko turnauksen voitosta Bostoneineen ja uutena mukaan tuleva Ville on aina vaarallinen kiekkotietäjä-taustoineen – sama pätee myös Aleksi R:n otteisiin. Mikäli Pekka saa maalivahtipelinsä kuntoon ja Forsbergin sekä Lelu-Laukkasen poissaolot korvattua on hän myös hyvin potentiaalinen välieräpelaaja.

Muista pelaajista voisi nostaa esille Kalpalaista täydellistä klap-klapia hakevan Visan ja toissa vuoden turnauksen voittajan kaiman Niilon, jonka vuoden 2007 mestari on julkisesti nimennyt suurimmaksi suosikikseen.

Lauantaina 24.10. sitten nähdään kuka on ollut oikeassa! Kaikkia osallistujia pyydetään ottamaan kameroita ja muita tallennusvälineitä mukaan turnaukseen!

#67 23.10.2009 17:54

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

Huomenna me se tehdään dubstep

hockey-guy.jpg

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#68 23.10.2009 18:16

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005

turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

#69 23.10.2009 18:24

hrmunoita
rankka rässi

sydan:itku::peuk:

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#70 23.10.2009 18:28

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

Puree hirveetä.  icon_cool

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#71 24.10.2009 11:19

tapna
Member
Registered: 02.03.2006

Myllyt sallittu!

#72 24.10.2009 12:12

hrmunoita
rankka rässi

Näin sitä mennään dubstep

#73 24.10.2009 20:01

fassu
Member
Registered: 14.02.2006

nyt väliaikatietoja ruojat!

Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

#74 25.10.2009 03:02

aqzu
herra tarkastaja
Website

No minä voitin, taas.
hooky oli toinen.
Bedderi kolmas.
fieldi neljäs.
Sit jotain muita.
Kolme areenaa, 24 pelaajaa.
52 ottelua.
Kaikki meni hienosti.
Kiitos kaikille.

#75 25.10.2009 03:55

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

jotenkin odotettiin hieman laveampaa raporttia.ehkäpä huomenna ff

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#76 25.10.2009 14:17

tapna
Member

Nojoo, väännetäänpä jotain rapoa omasta turnauksestani. Lähtökohta koko hommalle oli se, että viime kaudesta, jolloin olin mukana käytännössä täytenä turistina, oli parannettava rutkasti. Jatkopaikka alkulohkosta oli tavoite, jonka saavuttaminen oli hyvin mahdollista etenkin nyt, kun suhteessa joukkuemäärään suurempi osuus kaikista selvisi pudotuspelikierroksille. Ennen tosipelejä pelatut harjoitusottelut eivät kuitenkaan olleet kovin rohkaisevia, kun turpaan tuli ensin Juholta 4-0 ja Rikulta 6-1 eikä etenkään hyökkäyspelistä näyttänyt tulevan mitään. Samoin puolustuksen taso on suoraan nähtävissä lopputuloksista.

Arpaonni oli varsin suotuisa, kun D-lohkoon tulivat lisäkseni sijoitetuista Bedderi ja lisäksi Prakk ja Esa. Bedderi oli sijoitettuna lohkon selkeä voittajasuosikki eron muuhun kolmikkoon ollessa melkoinen. Kolmesta muusta Prakk oli tyrkyllä kakkoseksi ihan vaikka sillä meriitillä, että onnistui voittamaan Ulviksen edellisen vuoden turnauksessa. Koska myös lohkokolmosena mahdollisuus päästä jatkoon oli melko hyvä, laskeskelin, että päävastukseni alkulohkossa on Esa, joka oli voitettava keinolla millä hyvänsä. Uskalsin kuitenkin perseelleen menneistä harjoituspeleistä huolimatta uskoa siihen, että myös Prakk on lyötävissä. Lähtökohta oli siis se, että vähintään kakkossijaa tavoitellaan eikä kyttäillä lohkokolmosten välistä vertailua.

Lohkon ensimmäisessä ottelussa Bedderi voitti Prakkin ylivoimaisesti 6-2 Prakkin maalissa pelanneen Kirk McLeanin lahjoitettua ainakin muutaman maalin vastutajalleen. Avausotteluni Esaa vastaan oli varmasti yksi turnauksen heikkotasoisimmista. Kummankin hakiessa tuntumaa itse peliin katsojalle koko touhu näytti epämääräiseltä räveltämiseltä, missä kumpikaan ei päässyt edes puolustuksen virheistä kunnon maalintekopaikkoihin kuin joitakin harvoja kertoja. Esalle tarjoutui toisessa (?) erässä mahdollisuus mennä johtoon rankkarista, jonka kuitenkin koko turnauksessa suureen rooliin noussut Tampa-maalivahti Darren Puppa torjui vaivattomasti. Vielä paremman mahdollisuuden Esa sai aivan loppuhetkillä, kun maali oli tyhjänä. Esan jo tuuletellessa johto-osumaa joku Oilers-pelaaja ampui avopaikasta yli maalin. Lopputulos varsinaisen peliajan jälkeen oli 0-0 ja mentiin jatkoajalle. Maaliton nyhjäys ei  jatkunut kovin pitkään, kun ottelussa jo kertaalleen loukkaantunut Brian Bradley survoi kiekon sisään maalinedustahässäkän päätteeksi, mikä riitti Tampan avausvoittoon.

Toisessa ottelussa vastaan tuli sijoitettu Bedderi. Pelin taso oli kokonaisuudessaan selvästi edellistä ottelua parempi ja oikeastaan tässä ottelussa alkoi hahmottua taktiikka, jolla paras mahdollinen tulos on saavutettavissa. Oli selvää, että hurlumheikiekkoon ei missään tapauksessa kannata lähteä, vaan oli pelattava äärimmäisen puolustusvoittoisella taktiikalla ja yleensä pyrinkin rakentamaan maalinedustalle sellaisen sumpun, josta oli vaikea jyrätä keskeltä läpi ja joka pystyi myös katkomaan laidalta tulevat syötöt laukaisupaikkoihin. Puolustusvoittoiseen peliin nojaamisen mahdollisti erityisesti maalivahti Darren Puppan loistava vire. Ensimmäinen erä mentiinkin vielä nollassanollassa, kunnes loppua kohden Bedderin vyörytys oli liikaa ja lopputulos ottelusta oli 3-0-tappio. Toisessa ottelussa Esa yllätti Prakkin maalein 3-1, mikä monimutkaisti lohkotilannetta siten, että kaikki oli vielä auki ennen viimeisiä otteluita.

Jos puolustustaktiikka oli jotenkin hioutunut tässä vaiheessa, samaa ei voi sanoa hyökkäyspelistä. Ainoastaan yksi maali kahdessa ottelussa oli aivan liian vähän ja oli hyvin selvää, että hyökkäyspelin piti parantua. Onneksi lohkomme toisen ja kolmannen ottelun välillä oli pitkähkö tauko, jolloin ehdin seurata myös muita pelejä tarkemmin ja mahdollisesti ammentaa niistä keinoja tehokkaampaan hyökkäämiseen.

Yksi monessa ottelussa toistunut ilmiö ei jäänyt keneltäkään pelaajalta huomaamatta, mutta tästä huolimatta sama virhe toistui yhä uudestaan ja uudestaan. Nimittäin hyvin monta maalia tehtiin maalivahtien uhkarohkean pelinavaamisten seurauksena. Maalivahdit saattoivat lähteä hyvinkin kauas omalta maaliltaan ja antaa karmaisevan harhasyötön, joiden seurauksena vastustajilla oli helppo homma siirtää kiekko tyhjään maaliin. Päätin jatkossa kytätä vastustajan maalivahdin avauksia mahdollisten harhasyöttöjen varalta entistä tarkemmin. Muutenkin aktiiviseen painostukseen tai lyhytsyöttöpeliin perustuva hyökkäyspeli ei ollut mahdollista niin puolustusvoittoisella taktiikalla. Tätä kautta alkoi muodostua taktiikka, jollaista Roy Hodgson käyttäisi, mikäli olisi päätynyt lätkävalmentajaksi. Tiukka puolustaminen ja hyökkäyspäässä vastustajien virheiden, etenkin maalivahtien paskojen syöttöjen, kyttääminen olivat aseet, joilla pelejä tultaisiin voittamaan. Hyökkäyksen rakentelu oli käytännössä kiekon lyömistä maalille maalinedustahässäkän toivossa, josta herkkäranteiset kaverit latovat tarvittavat kiekot sisään.

Koska lohkomme viimeisellä kierroksella molemmat pelit olivat merkityksellisiä jatkopaikan kannalta, saivat ne joukkueet, jotka pelasivat ottelunsa myöhemmin, huomattavan etulyöntiaseman. Tällöin taktikointi toisen ottelun päätyttyä tuli mahdolliseksi. Arvoimme viimeisen kierroksen ottelujärjestyksen kolikonheitolla, joka ratkaisei sen, että Esa ja Beddderi pelaavat oman ottelunsa alta pois ennen kuin kohtaisin Prakkin. Lohkotilanne ennen päätöskierrosta oli seuraava:

Bedderi 2-0-0 9-2 4
tapna 1-0-1 1-3 2*
Esa 1-0-1 3-2 2
Prakk 0-0-0 3-9 0

*tapna Esan edellä keskinäisen ottelun perusteella

Tapa ratkaista sijoitukset tasapisteissä on hivenen monimutkainen. Ensisijaisesti ratkaisevat keskinäiset ottelut ja sen jälkeen maalierot ja tehdyt maalit. Kuitenkin, jos kolme joukkuetta päätyy tasapisteisiin, näiden kolmen keskinäiset ottelut eivät tällöin ratkaise, vaan maaliero. Tämä oli siinä mielessä hyvä pitää mielessä, koska oli mahdollista, että joko kärkikolmikko tai kolmikko Bedderin takana päätyisi tasapisteisiin, jolloin maaliero ratkaisisi. Tämä systeemi oli itselleni hyvin edullinen, koska puolustusvoittoisella taktiikalla onnistuin välttämään murskatappiot parempia vastustajia vastaan. Lisäspekulaation aihetta toi myös mahdollinen kolmanneksi sijoittuneen jatkopaikka.

Bedderi ei ensin pelatussa ottelussa jättänyt mitään saumaa, vaan murskasi Esan maalein 6-0, mikä tarkoitti sitä, että päättyipä minun ja Prakkin kohtaaminen miten tahansa, Esa ei voinut selvitä lohkossa kakkoseksi. Läpi turnauksen yleisömäärät jakautuivat hyvin tasaisesti siten, että jokaisen lohkon peleihin riitti kiinnostusta varsin mukavasti. Bedderin ja Esan pelissä kuitenkin Jyrki Lumme -areena kumisi tyhjyyttään, kun lehtereillä olivat ainoastaan samassa lohkossa pelaanneet minä ja Prakk, joita kiinnosti erityisen paljon, millaiset asetelmat viimeiseen peliin jäisi. Syy tähän tyhjyyteen oli samaan aikaan toisaalla pelattu Ulviksen ja fieldin kiimainen E-lohkon päätösottelu, joskin tunnelta ei ollut räjähdysherkkä syystä että molemmat olivat jo selvinneet jatkoon.

Kuten edellä todettua, Esan ja Bedderin ensin pelattu ottelu jätti suuret mahdollisuudet tatkikointiin, jotka käytin myös hyväksi. Laskeskelin, että jopa yhden maalin tappioon Prakkia vastaan oli varaa kakkospaikkani säilyttämiseksi, mikä toi loistavat lähtöasetelmat päätösotteluun, jossa paineet olivatkin valtaisat. Jälkeen päin on kuitenkin todetttava, että laskelmani ulottuivat ainoastaan kakkossijan tarkasteluun enkä katsonut ollenkaan sitä, olisiko Prakkin kahden maalin voitto pudottanut minut lohkojumboksi.

Tästä asetelmasta huolimatta lähdin kuitenkin hakemaan voittoa, vaikka varsinaisen peliajan tasapeli ja jatkoaikatappiokin olisivat riittäneet. Paineet näkyivät etenkin pelin alussa sekä omastani että Prakkin pelistä. Suunniteltu taktiikka ei purrut ja Prakk taisi olla koko ottelun aikana paitsiossa useita kymmeniä kertoja. Peli oli hyvin katkonaista sitenkin, että muiden maalivahtien virheistä oppineena avasin maalivahdilla peliä ainoastaan täysin riskittömissä tilanteissa, minkä seurauksena Prakk sai paljon hyökkäyspään aloituksia. Hermostustani lisäsi Prakkin siirtyminen johtoon ensimmäisen erän aikana. Toinen erä jatkoi samalla katkonaisella tavalla, kunnes puolivälin jälkeen alkoi tapahtua. Kirk McLeanin umpisurkeasti sujunut turnaus jatkui entiseen malliin hänen syötettyä suoraan Petr KIIMALLE, joka niittasi pelin tasoihin. Hetkeä myöhemmin Prakk ilmeisesti kaatoi läpi päässeeni hyökkääjän, mistä vihellettiin rankkari, josta siirryin johtoon. Innostuksessani en edes huomannut, kuka oli pelaaja, joka teki maalin. Riemu ei kuitenkaan ollut pitkäaikainen Prakkin tasoitettua ennen toisen erän loppua.

Jos lehterit kumisivat tyhjyyttään Esan ja Bedderin ottelussa, meininki päätöspelissä oli aivan toinen, koska otteluni Prakkia vastaan oli alkulohkojen viimeinen peli, mikä tarkoitti sitä, että areenalla oli ahdasta. Kolmannen erän alkuvaiheessa pääsin jälleen johtoon maalilla, jonka syntytapa ja tekijä jäivät pimentoon sen laukaistessa valtaisan KIIMANpurkauksen. Tietoisena tilanteesta Prakkin oli hyökättävä raivopäisesti, sillä kakkossijaan tarvittiin kolme maalia, minkä lisäksi kolmas peräkkäinen tappio olisi tarkoittanut jumbosijaa. Ottelu lopusta muodostui kuitenkin Darren Puppa -show. Prakkin hyökkäykset kilpistyivät kerta toisensa jälkeen johonkin Puppan välineeseen tai osaan, eikä "mennyt reikään, vaikka kuinka pökki". Sanomattakin on selvää, että aika tuskin koskaan on kulunut niin hitaasti kuin tämän ottelun loppuhetkinä, jolloin ainoa kysymys oli se, saavatko lopussa ilman maalivahtia pelanneen Vancouverin pelaajat survottua kiekon sisään jollakin konstilla. Puppan muutamien gamesaverien jälkeen helpottava loppusummerin sointi tarkoitti sitä, että Tapna Bay jatkaa lohkokakkosena varmasti neljännesvälieriin.

D-lohkon lopputilanne:

Bedderi 3-0-0 15-2 6
tapna 2-0-1 4-5 4
Esa 1-0-2 3-8 2
Prakk 0-0-3 5-12 0

Otteluiden tulokset kertauksena:

Prakk-Bedderi 2-6
tapna-Esa 1-0 ja.
Bedderi-tapna 3-0
Esa-Prakk 3-1
Bedderi-Esa 6-0
Prakk-tapna 2-3

Jatkoon Bedderi, tapna sekä lohkokolmosten vertailun perusteella Esa

Tavoite, eli jatkopaikka alkulohkosta oli saavutettu siis kahden taisteluvoiton ansiosta. Samalla tavalla oli jatkettava myös tästä eteenpäin. Kysymysmerkki jatkoa ajatellen oli kuitenkin se, oliko takki tyhjentynyt tavoitteen saavutuksen myötä niin, että pudotuspelivastustajalleni ottelu olisi vapaataival jatkokierroksille, kun kaikki KIIMA ja lataus on jo mennyt alkulohkon tasaisissa väännöissä. Tulipa vastaan kuka tahansa, oli hyvin selvää, että vastustajan aikainen avausmaali sammuttaisi vireeni täysin eikä loppu enää oikein jaksaisi kiinnostaa, vaan jatkopaikka sinänsä tyydyttäisi joka tapauksessa. Puolustusvoittoinen taktiikkani kuitenkin sopi vastustajan pitämiseen nollilla aikaisessa vaiheessa paremmin kuin hyökkäävä. Toisaalta, oma aikainen avausmaali voisi saada aikaan huomattavasti alkulohkon taistoja rennompaa pelaamista vailla suuria paineita.

Vastustajaksi neljännesvälierissä tuli E-lohkon voittanut fieldi, joka siis voitti aiemman kohtaamisemme harjoitusottelussa 6-1. Vaikka vastustaja oli tiettävästi kova, niin Buffalon voimasuhteet hyökkäyksen ja puolustuksen välillä olivat itselleni varsin edulliset. Buffalon puolustus on nimittäin tiettävästi aivan paska, mikä tarkoittaa todennäköisesti paljon virheitä, joista avautuisi paljon maalipaikkoja. Yhtenä aseenani oli myös se, että sekä harjoitusottelun että aiempien pelejen yleensä seurauksena voi olla se, että fieldi aliarvioisi vastustajaansa.

Ennustusskenaarioistani toteutui se, että tein fieldin pulustuksen virheestä nopeahkon johtomaalin, mistä ei kuitenkaan seurannut rento pelaaminen, vaan alkulohkon KIIMAN paluu huomattuani, että tässähän taistellaan jatkopaikasta tosissaan. Fieldi tuli erän loppuunmennessä tasoihin, mutta tämä ei vastoin odotuksia kääntänyt pelin kulkua.

Jos jotain asiaa joidaan kuvata termillä kaksijakoinen, niin se oli ottelun toinen erä. Paras, huonoin, valoisin, synkin ja...VITTU MITÄ PASKAA center Erä oli tuskin saavuttanut puoliväliä, kun Jorma Suokko Auditoriumin taululla komeilivat kaikkien yllätykseksi lukemat Buffalo 1, Tapna Bay 3. Juuri ne asiat, joihin koko hyökkäyspelini perustui, eli virheiden kyttääminen ja maalindustahässäkät toimivat täydellisesti Buffalon heikkojen puolustajien vain ihmetellessä sitä, kuinka kiekko taas kerran päätyi verkkoon. Härjät eivät kuitenkaa jättäneet hommaa sikseen, vaan rynnivät väkisin tasoihin erän loppuun mennessä.

Tavanomaisessa tilanteessa asetelma, jossa viimeiseen erään lähdetään selvää ennakkosuosikkia vastaan tasatilanteesta, olisi loistava, mutta fieldin tasoitus oli lamaannuttanut KIIMAN sekä hajoittanut pelisysteemit niin totaalisesti, että kolmannessa erässä oli alusta asti vain ajan kysymys, milloin fieldi niittaa neljännen maalinsa. Sen lopulta tultua, paukut tasoitusmaalin hakemiseen olivat lopussa ja ainoastaan Darren Puppan torjunnat estivät yhden tai kaksi lisämaalia. Turnaus siis päättyi ensimmäisellä pudotuspelikierroksella. Vaikka peli oli epäilemättä paras koko turnauksessa vitutti tuolla tavalla häviäminen rankasti. Pelin jälkeen totesinkin, että huomattavasti parempi olisi ollut hävitä suoraan 4-0. Kuitenkin nyt huonosti nukutun yön jälkeen saavutettu jatkopaikka sinänsä tuntuu hyvältä ja pudotuspelin perusteellä tuskin kenellekään jää epäselväksi se, kenen skalppia tulen tavoittelemaan ensi vuonna.

#77 25.10.2009 16:35

fassu
Member
Registered: 14.02.2006

vittu mikä mötkö! peuk dubstep  kulli  piano  tongue  cheer21

lisää!

Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

#78 25.10.2009 18:53

hrmunoita
rankka rässi

[quote:b68f996293="fassu"]vittu mikä mötkö! peuk dubstep  kulli  piano  tongue  cheer21

lisää![/quote:b68f996293]
icon_surprised peuk

Iteltä ei kyllä varmaan irtoa ihan noin kattavaa raporttia.

#79 25.10.2009 20:12

Bedderi
Member

No kyllä peuk, Wordin sanalaskuri löytää tapnan kirjoituksesta reilut 1500 sanaa.

Turnausta edeltäneet Oasis-karaokesessiot Alxitylla vähensivät hermostuneisuutta, mutta oman urakkani Torontolla aloitin hiukan jännittyneissä tunnelmissa. Tiesin kyllä olevani hyvässä kunnossa, sillä Megadrive-emulaattori oli ollut kohtuullisessa käytössä jo muutaman viikon ajan. Eniten huolestutti Megadrive-ohjain, jonka tuntuma poikkeaa melkoisesti PC-näppäimistöstä.

Saavuttuani kisakylään kuulin heti ovella olevani sijoitettu pelaaja, mikä heräytti hilpeyttä osassa kanssakilpailijoista. "Ilman meriittejä", kommentoi eräskin tamperelaislääkäri. Arpa heitti seurakseni mukavan lohkon, koska kaikki osallistujat olivat tuttuja foorumisteja.

Oman alkulohkoni pelit tulivatkin tapnan raportissa ansioituneesti kerrattua. Megadrive-ohjaimeen totuin yllättävän nopeasti. Harjoitellut kahden rytmin hyökkäykset lähtivät mukavasti liikkeelle, ja puolustuspeli oli suht vahvaa. Tosin Prakk ehkä kaatui turnauksen huonoimman maalivahdin ansiosta, ja vielä tapnaa vastaan hyökkäyspeli yski jonkin verran. Kolmas peli olikin jo tasapainoinen hyökkäyspelin näytös.

Jo alkulohkoissa näki, että ykkösnyrkkini Gartner-Gilmour-Clark on valtava ase. Mike Gartner iski jo Vancouveria vastaan hattutempun, ja välillä tuntui, että Doug Gilmourilla pystyy tekemään ihan mitä vaan. Ensimmäinen pudotuspeliottelu olikin ykkösketjun näytös, jonka lopputuloksena oli 9-3-hurlumheivoitto Anaheimin kankeita pakkeja vastaan. Doug Gilmour iski viisi maalia, joka saattoi olla koko pudotuspelien korkein pelaajakohtainen maalimäärä?

Puolivälierässä jouduin vieraalle areenalle langattomien ohjainten ääreen. Bostonin peliä olin scoutannut pitkin iltaa, eikä ollut mitenkään yllätys, että parivaljakko Bourque-Iafrate vaikutti dominoivalta. Ensimmäisessä erässä tilanne oli jo 2-0 Bostonille, mutta tässä vaiheessa kaikki kolme Maple Leafs -ketjua osoittivat suurta henkistä kypsyyttä. Toisessa erässä peli oli jo rouhittu tasoihin, ja ratkaisu nähtiin kolmannen erän lopussa, kun kolmoskentän laituri Nikolai Borschevsky purjehti maalin edustalta voittomaalin.

Aqzua ja Devilsiä vastaan tuli turnauksen ensimmäinen ja viimeinen tappio. Pelikirja kantoi kyllä välillä hyökkäysalueelle asti, mutta ei siinä Gilmour tai Gartner paljon auttanut, kun Devils-puolustus tukki maalintekosektorit. Peli oli myös muuten maalilla loistaneen Felix Potvinin huonoin, kun ainakin ensimmäinen vanhanaikainen ja Zelepukinin läpiajomaali olivat torjuttavissa. Suurta kiimaa ei tässä jostain syystä syntynyt, ja välillä keskittyminen vähän herpaantui.

Pronssipeli oli hyvää vääntöä, vaikka yleisössä lähinnä spekuloitiin. Rouhijaosastosta Rob Pearson ja Bill Berg onnistuivat maalinteossa, kun 0-1 tappioasemasta noustiin 2-1-voittoon ohi Buffalon ja fieldin. Felix Potvin oli jälleen omalla tasollaan. Pokaali oli mukava lohdutus selvälle välierätappiolle.

turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

#80 25.10.2009 20:15

Bedderi
Member

Ja vielä oma näkemykseni turnauksen All-Star-kentällisestä:

Nieuwendyk - Gilmour - Selänne

Niedermayer - Bourque

Roy (melkein Puppa)

turston wrote:

#81 25.10.2009 20:25

hrmunoita
rankka rässi

[quote:545f0e7f89="Bedderi"]Ja vielä oma näkemykseni turnauksen All-Star-kentällisestä:

Niedermayer - Bourque

Roy (melkein Puppa)[/quote:545f0e7f89]
Tähän on varsin helppo yhtyä.

#82 25.10.2009 20:33

Bedderi
Member

Ja kiitokset vielä järjestäjille. peuk

turston wrote:

#83 25.10.2009 20:42

tapna
Member

Bedderi wrote:

Pronssipeli oli hyvää vääntöä, vaikka yleisössä lähinnä spekuloitiin.

Oli tosiaan jokseenkin hämmentävää, että suurinta osaa kiinnosti Ulviksen hookyn psyykkaaminen finaaliin huomattavasti pronssipeliä enemmän, mikä sinänsä ei ole kovin yllättävää. icon_lol

#84 25.10.2009 21:26

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Oma turnaus käynnistyi ottelulla Matin Islandersia vastaan ja peli oli molemmin puolin vielä melkoista hakemista ja maalit tulivat vähän erikoisista tuurilla höystetyistä tilanteista. Turnaustsemppiä nostatti 3-2 voittomaali vain 13 sekuntia ennen loppusummeria.

Aleksin San Jose oli pelkkä suupala ja Aleksin tulevaisuus turnauksessa näytti tässä vaiheessa synkältä. Ensimmäisen erän pysyi kyydissä mutta sitten Kingsin kokeneet ketut murjoivat selvät 6-1 -lukemat.

Viimeisessä peli Tapsan Calgarya vastaan ratkaistiin sitten lohkovoitto. Ottelu taisi kyllä ratketa jo ennen kuin ehti alkaakaan kun selvisi että jo valmiiksi turnauksen heikoimpiin maalivahteihin kuuluva Kelly Hrudey oli kylmänä ja valmentaja oli pakotetu laittamaan vieläkin heikomman Robb Stauberin maalille. Ottelu ratkesi sitten jo ensimmäisessä erässä kun Stauber imi lähes kaiken mikä imettävissä oli. Totuuden nimessä olin muutenkin joka osa-alueella Tapsaa jäljessä, joten lohkovoitto meni oikeutetusti Tapsalle. Lukemat ilman maalivahtisekoiluja olisivat voineet olla sievemmät. Taisi päättyä 1-6.

Neljännesvälierässä vastaan tuli Kimmo (eli vissiin sitten kikke?). Peli oli aika tasaista vääntöä mutta sain lopulta puristettua 2-1 -voiton.

Akia vastaan ei ollut paljon selittelemistä, paitsi että Hrudey oli taas kylmänä ja Stauber imuroi taas antaumuksella niin että ekan erän jälkeen tilanne taisi olla 1-7. Sen jälkeen maalille vaihdettu Hrudey kylmänäkin pelasi siedettävästi päästäen vain kaksi maalia.

Yhteenvetona voisi todeta että sijat 5.-8. ovat tämän hetkiseen kuntoon ja harjoitteluun (pyöreät nolla tuntia edellisen turnauksen jälkeen) nähden täysin tyydyttävät. Pari tiukkaa peliä sain käännettyä voitoksi ja tappiot tulivat selvästi paremmilleni, joten seliteltävää ei paljon jäänyt. Maalivahtipelin parannuksella olisi voinut olla mahdollisuudet jopa välieriin, ei tosin eilisellä pudotuspelikaaviolla. Kiitos täältäkin järjestäjille.

#85 25.10.2009 23:41

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

Omasta pelistä ei oikein ole mitään kerrottavaa (positiivista ainakaan), pitää vissiin oikeasti opetella pelaamaan sillä Burella ensi vuoden turnaukseen. Mutta muuten oli hieno turnaus taas, varsinkin hrmiksen ja ulviksen peli oli ehkä viihdyttävin ja jännittävin peli mitä on tullut nähtyä tähän mennessä. Kiitoksia kaikille, kivaa oli!  icon_cool

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#86 26.10.2009 00:14

hrmunoita
rankka rässi

Oma turnaus oli vähän kaksijakoinen. Alkulohko oli vähän turhan helppo, joten siinä tuli lähinnä varmistettua Matti Jarkko Trophyn voitto Oli sinänsä vähän harmillista etten saanut yhtään kunnon matsia alle ennen pudotuspelejä. Olikohan se 3-15 -voitto Riston Ottawasta turnaushistorian suurinumeroisin?

Ekassa pudotuspelissä tulikin sitten vastaan Ulvis ja Montreal. Ottelu alkoi itselle vähän yllättäen kun Ulvis meni jopa 2-0 johtoon ja sai taklattua mun hyökkäysten viimeistelyt varsin tehokkaasti ja muuten sitten roisittua pitkää kiekkoa joten itselle ominaisin pelaaminen sekoittui täysin. Lopussa saatiin onneksi kavennus- ja tasoitusmaalit kiitos kaksikon Steen & Emerson. Sitten koittikin mielenkiintoinen 10min jatkoaika ilman maaleja. Vastustajan maalilla Roy oli varsin vakuuttava eikä oikein mikään tuntunut menevän sisään.  Jatkoaikakaan ei tuottanut tulosta ja jouduttiin aloittamaan vielä yksi ylimääräinen erä. Tämä ei kuitenkaan kestänyt kauaa kun Tkachuk teki Zhamnovin esityöstä 2-3 voittomaalin. Mieletön thrilleri. vuoden 2007 puolivälierän uusinta oli vähintäänkin yhtä jännittävä ellei jopa jännittävämpi.

Sitten olikin vastassa Hookyn Calgary. Kelailtiinkin Hookyn kanssa ennen aloitusvihellystä, että tuleekohan taas vastaavanlainen maalirymistely kuin edellisen vuoden semi-finaalissa ja tulihan siitä. Menin varsin nopeasti ensimmäisessä erässä 3-0 johtoon ykkösketjuni hyökkäyskolmikon dominoidessa peliä täysin. Selänne 2+1, Zhamnov 1+2, Tkachuk 0+3. Toisessa erässä osapuolet sitten vaihtuivat täysin ja Hooky tuli tasoihin ja meni sitten vielä johtoon Igor Ulanovin sählätessä kiekon omaan maaliin. Kolmannessa erässä tulin vielä tasoihin, mutta kun ottelua oli jäljellä minuutti, sai Hooky rankkarin, josta mies ei erehtynyt. Tasoitusta haettiin vielä viimeisiin sekunteihin asti, mutta Vernon oli tällä kertaa Selännettä ja Emersonia kovempi luu.

Oma peli kaatui jälleen kerran vähän heikohkoon puolustukseen ja Maalivahtipeliin. Cheveldae ei vaan ole tarpeeksi varma maalillaan, että voisi antaa vastustajalle juuri yhtään hyökkäystilaa ja kun en saanut oikein kontrollia pakkeihini pudotuspeleissä, niin olihan tuo aika selvää, että omissa tulee soimaan monesti.

Maalisuhde kuitenkin posittiivinen 39 tehtyä ja 11 päästettyä ja Matti Jarkko Trophyn voitto.

Selänne taisi olla turnauksen tehokkain pelaaja. Laskin, että olisi kerännyt tehoja 15+5 ja 9 tähteä.

Ensi vuonna tavoitellaan taas välieräpaikkaa. Siitä eteenpäin onkin sitten vähän vaikeampi ellei Cheveldae skarppaa huomattavasti.

#87 26.10.2009 00:30

ILR
matlök
From: täällä sitten taas

[quote:254bb0a253="hrmunoita"][quote:254bb0a253="Bedderi"]Ja vielä oma näkemykseni turnauksen All-Star-kentällisestä:

Niedermayer - Bourque

Roy (melkein Puppa)[/quote:254bb0a253]
Tähän on varsin helppo yhtyä.[/quote:254bb0a253]
Rick Zombo näyttäis puuttuvan

Älä päästä painiks sitä

#88 01.11.2009 17:19

Kiiminkijoen rantatörmä
HOT DOG STUFFED CRUST PIZZA
Registered: 16.06.2005

Turnaus päättyi hieman antikliimattisestikin hallitsevan mestarin voittoon. aqzu sai peli toisensa jälkeen runnoa voittoihin yksinkertaisella voimahyökkäystä painottavalla pelikirjallaan. Näin jälkeepäin ajateltuna onkin huvittava ajatella, että pudotuspelien ensimmäiseltä kierrokselta tippui joukkue, joka olisi tarjonnut parhaan haasteen Akille ja 50-55% todennäköisyydellä voittamaan Devilsin.

Saavuin turnaukseen edellisvuoden pudotuspeleistä pudonneena. Kuvailevaa lienee, että lohkoja arvottiin peräti kuusi kappaletta, enkä ollut yhdenkään valitsijamies. Ensimmäinen matsi oli nihkeähkö voimannäyttö Pittsburghia vastaan, mutta samalla vapauttava. Voitto pohjalla tiesin pelaavani paikasta jatkopeleihin. Tätä seurasikin varma 2-0 voitto, joskin pelasin turhan paljon pitkää kiekkoa. Paikka jatkopeleissä varmistui ja olin palannut takaisin tosipeleihin.

Viimeiseen matsiin olikin sitten yllättävän paljon panosta tai ainakin monet etukäteen niin ajattelivat. Lohkon kakkonen joutuisi kohtaamaan yli 30 maalia tehneen Petjan. Totesin kuitenkin jo hyvissä ajoin ennen matsia, ettei sillä ole niin väliä kohtaanko Petjan. Tärkeintä oli saada Buffaloa vastaan onnistumisia ja laitettua joukkue sopivaan muottiin. Hävisin jatkoajalla upean kamppailun päätteeksi. Ottelusta Petjaa vastaan tuli turnauksen kolmivuotisen historian upein kamppailu, taideteos virtuaalijäällä. Menin kaikkien yllätykseksi 2-0 johtoon. En kuitenkaan saanut pidettyä nihilististä pakettiani kurissa ja lopulta roiskiva kaaoskiekkoni kostautuo. Pelaajat väsyivät 60 minuutin prässikiekkooni. Myöskin naurettavat kaksi jäähyä 2-1 tilanteessa toivat Petjan tasoihin. Uskomatonta tuomarityöskentelyä, joka kertoi katkerasti änärin rasistimikkihiirien puolueellisuudesta. Ilman noita jäähyjä olisin voittanut regulaation jälkeen.

Ensimmäinen jatkoaika kesti kokonaiset kymmenen minuuttia ja paikkoja oli puolin ja toisin. Patrick Roy pelasi itsensä kiekkoilevan kansan sydämiin ja turnauksen All Star-maalivahdiksi. Harvoin näkee pelaajan osallistuvan yhtä suurella sydämellä. Valitettavasti toisen jatkoajan alussa maalille syntyi kalabaliikki ja muurin takaa Zhamnovi tai kuka lie pääsi tuikkaamaan.

Kykenin silti poistumaan pää pystyssä. Olin havainnut keisarin kulkevan vailla rihmankiertämää ja seuraavassa pelissä runkosarjan maalikuningas tiputettiin Tapsan toimesta jatkosta. Ankaraa miesvartiointiin ja kiekkojen riistoon perustuvaa puolustuspeliäni oli opiskeltu vastustajien riveissä.

Olin aivan ehdottomasti turnauksen suurin yllättäjä ja jefumielessä Comeback Player of the Year. Pelikirjani oli aivan omaa luokkaansa. Bedderi oli jokusen valovuoden päässä, mutta tämän jälkeen kukaan muu ei käynyt edes lähellä. Kerta toisensa jälkeen jouduin vastatuksin materiaaliltaan ylivoimaisten joukkueiden kanssa, mutta kolme fyysisesti pelaavaa kenttääni ja turnauksen paras maalivahti lopettivat maali-iloittelun seinään. Koinpa alkulohkossa vähän epäoikeudenmukaisuuttakin, kun Riku sai korkata parit kylmät kädet ja murskatappiosta sisuuntuneena kaverit antoivat 110% itsestään pyrkiessään pitämään ohuet mahdollisuutensa jatkopeleihin elossa. Toisaalta, elän isoista peleistä, joten pääsin heti ensimmäisestä pelistä lähtien seisoskelemaan keskelle tulta ja taistelemaan olemassaolostani ja kanadanranskalaisesta identiteetistäni. Mikään ei tullut ilmaisena ja jokaisesta maalista allekirjoittanutta vastaan sai taistella Titanin kendostaga hampaissa.

Mutta hieman täytyy kritisoidakin omaa suoritusta. Jarruketjuni vastasi suurimmasta osasta maaleja ja komeaahan se on, kun työmieskiekkoa pelaava joukkue elää haalariosastosta. Mutta taistellakseni ensi vuonna voitosta tulee kahden ensimmäisen ketjun petrata. Se on komeaa, kun Paul DiPietro tai Guy Carbonneau vanhoilla päivillään leipoo limpun sisään, mutta päävastuun maalinteosta pitäisi olla herrojen Damphousse, Muller ja Bellows harteilla. Mikään joukkue ei voi mennä loppuun asti jos ykköskentät puhaltelevat 60 minuuttia muniin.

#89 26.11.2009 20:23

tapna
Member

Miten kävi?

#90 26.11.2009 21:38

aqzu
herra tarkastaja
Website

Ihan turha ensin irkin puolella ruveta myllyttään ja kun pahoittelen että on kestänyt ja on kuitenkin tulossa niin alkaa vielä tämä sen jälkeen nostelemaan.

Tässä tulokset:
1. aqzu
2.-24. joitain muita..

icon_wink

Board footer