You are not logged in.
Avataas tämä vähän osuvampaan paikkaan (BM-topicin voi lukottaa).
Täähän on kaamean vaikeaa. itse oon myynyt arviolta 700 LP:tä ja noin 500 cd:tä tänä vuonna, mutta suurimpaan osaan mulla ei ole ollut mitään tunnesiteitä. levyt on tullut ostettua alunperinkin minipisnestarkoituksiin, summamutikassa tai ne ovat saapuneet taloon osana suurempaa kokonaisuutta.
Järkevintähän olisi pistää koko kokoelma matalaksi. Hyllyyn voisi jäädä vaikka se 500 levyä, mitä ehkä pystyisi/ehtisi joskus kuuntelemaankin. Järjeltähän ei tuu kuitenkaan mitään kysyttyä näissä levynkeräysmeiningeissä.
Kun tossa elo- syyskuussa möin huuto.netiss "euron kampanjalla" n. 300 cd:tä, niin kokemushan oli oikein puhdistava, vaikka siinä meni ties mitä kaikkea, mitä oikeasti olisi saattanut vielä joskus kuunnellakin.
vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt
Levyjen hamstraamisessa ei tosiaan ole mitään järkeä, mutta ohan se jollain tasolla siistiä, ku sitä musaa on vaan liikaa. Samalla sit harmittaa/ahistaa se kun ei niitä kaikkia millään enää kerkeis tän elämän aikana kuuntelemaan.
Ja sit kun alkaa käymään niitä myytäviä läpi niin tulee aina se, että jos myyn tän ni miks ihmeessä jättäsin tän. Eli ku esim. myyn jonkun ihan ok:n indierupulevyn, jota ehkä vois jopa joskus kuunnella, niin miksi jättää hyllyyn joku umpipaskalaatunen Fallin live jota ei ole edes koskaan kuunnellut kokonaan. Pitäs varmaan vetästä kunnon kalsarikännit ja näpytellä myyntilistat sillä fiiliksellä.
organizing the boy scouts for murder is wrong
Avataas tämä vähän osuvampaan paikkaan (BM-topicin voi lukottaa).
turha lukottaa mut sen vois kyl siirtää.
niin, mullahan ei oo tapana myydä levyjä, pelkään että jos aloittais niin eihän siitä tulis loppua, jos myy jonkun levyn, ahdistais että hyllyssä saattais olla huonompiakin ja sit pitäis päästä niistäkin eroon. toisaalta oon vienyt aika lailla kehnompia levyjä mökille, osa tosin niin kehnoja ettei niitä kukaan varmaan ees huolis
kaksoiskappaleitakin on, esim. velvet underground, syd barrett, pink floyd, byrds, love, sonic youth, fall yms yms mutta ne on jäänyt tupliksi kun oon hankkinu remastereita ja kelasin et eihän kukaan noita vanhoja ostais kuitenkaan, hyvä olla mökillä sellanen peruslevykirjasto.
jahas, janne m. kirjoitti osin samaa mut submittia peliin silti
välillä kyl ärsyttää ku ei löydä mitään ja kaikki paikat täynnä kaikkii turhii levyi mut se on tää keräilyvietti
Ja sit ku hyllyssä on ihan liikaa sellasta 'no tästä voi joskus innostua' kamaa.
Toki mulla painaa muistissa joskus parikymppisenä myydyt hevilevyt, vittu ku sillo tuli luovuttua monesta herkusta. Ei määrällisesti mitään ihan älytöntä, mutta älyttömän kovia levyjä lähti. Jääny sellanen varautuneisuus myymiseen.
Mikä on muuten ennätys levyjen uudelleenostamisessa? Mulla taitaa olla kolme. Siis, että on myyny ja ostanu uudelleen jotain samaa levyä. En kerro mitkä -omalla kohdalla saman bändin- levyt kyseessä
kaksoiskappaleitakin on, esim. velvet underground, syd barrett, pink floyd, byrds, love, sonic youth, fall yms yms mutta ne on jäänyt tupliksi kun oon hankkinu remastereita ja kelasin et eihän kukaan noita vanhoja ostais kuitenkaan, hyvä olla mökillä sellanen peruslevykirjasto.
Joskus perustelun itselleni tuplakappaleita sillä, että voi kuunnella autossa.
Pitäs ehkä ostaa se auto ekaks.
Sen harvan kerran ku vanhempien autoa lainaan ni emmä kyllä tosiaan jaksa niitä iänikusia sonicyoutheja kuunnella.
oon myyny joskus kraftwerkin man machinen ja computer worldin, jälkimmäisen ostin melkein heti takas, man machinen korvasin cd:llä ja edelleen vähän harmittaa ettei oo sitä vinyylinä. gary numanin "new man numan" -kokoelma, yx a flock of seagullsin lp ja hassisen koneen harsoinen teräs lp on myös tullut ostettua takaisin vuosien jälkeen. re-flex yhtyeen politics of dancing -levyä en oo hankkinut takaisin, voisin toki jos tulis eurolla vastaan sopivassa tilanteessa, muut myydyt taitaa olla kaksoiskappaleita. ai niin ja depeche moden leave in silence 7"
kiinnosti
Ja sit ku hyllyssä on ihan liikaa sellasta 'no tästä voi joskus innostua' kamaa.
tää on toki se pahin. muuten on ihan selvä homma, että jos on levystä joskus tykännyt, siitä tulee ihan varmasti myöhemminkin tykkäämään, jos ei muuten niin nostalgia-mielessä. mutta levyt joihin ei alunperinkään jaksa perehtyä mut miettii et ehkä sit joskus...
ja sitten on tietty, että tietyiltä artisteilta pitää olla hyllyssä kaikki mahdollinen, myös huonot. fall ei tosin tähän kuulu, eihän niillä oo mitään huonoja
ja sitten on tietty, että tietyiltä artisteilta pitää olla hyllyssä kaikki mahdollinen, myös huonot. fall ei tosin tähän kuulu, eihän niillä oo mitään huonoja
Just tässä töissä pyöritelly Celebral Causticia... On se kyllä aika tympeä.
Ja sit ne niiden vuosituhannen vaihteen live-levyt, jaa-a.
[quote:09b31902ba="janne m."]Just tässä töissä pyöritelly Celebral Causticia... On se kyllä aika tympeä.
Ja sit ne niiden vuosituhannen vaihteen live-levyt, jaa-a.[/quote:09b31902ba]
no joo kieltämättä niiden huonoin levy enkä oo onneksi jaxanu kaikkia livejä ees hankkia
mut kyllä kaikki viralliset albumit pitää olla, ja nythän on onneksi 2000-luvulla laatu parantunut
[quote:be467b5213="janne m."]Ja sit ku hyllyssä on ihan liikaa sellasta 'no tästä voi joskus innostua' kamaa.
tää on toki se pahin. muuten on ihan selvä homma, että jos on levystä joskus tykännyt, siitä tulee ihan varmasti myöhemminkin tykkäämään, jos ei muuten niin nostalgia-mielessä. mutta levyt joihin ei alunperinkään jaksa perehtyä mut miettii et ehkä sit joskus...
ja sitten on tietty, että tietyiltä artisteilta pitää olla hyllyssä kaikki mahdollinen, myös huonot. fall ei tosin tähän kuulu, eihän niillä oo mitään huonoja [/quote:be467b5213]
Just möin Living Colourit ja Fishbonet, kun ajattelin etten voi enää koskaan sietää sitä soundia. Ongelmallisinta kamaa mulle ovat nää kasarin alun new wave -lätyt, joidenka soundissa on jotain ihastuttavaa. Näitäkin on nykyään ihan vitusti. pitäis varamaan kuunnella mahdollisimman monelta otteita putkeen, jotta saisi toistensa kopiot raakattua. Tuotantopuolella noi ovat musta kyllä kiinnostavinta kamaa.
vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt
Vahvassa harkinnassa on ollut, että vääntäisi koko levyhyllynsä digitaaliseen muotoon ulkoiselle kovalevylle ja myisi levynsä pois niitä.. .ööh, paria sataa pakollista lukuunottamatta jotka jättäisi vielä itselleen. Tosin tuon jälkeen olisi Lundian hylly täysin vailla käyttötarkoitusta. Noh, hyvät rahat kai siitäkin saisi.
"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."
...ja sitte ku kovalevy sanoo poks?
...ja sitte ku kovalevy sanoo poks?
No siis back up siirrettävällä - musa läppärillä.
"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."
no sittenhän on satavarma systeemi
no, lähteehän ne bitit kuulemma cd:istäkin kävelemään ajan mittaan ja vinyylit alkaa napsumaan jne.
No sitäkin lähinnä, että jättäisi hyllyynsä ne levyt joita ei spotifysta sun muista löydy.
Täytyy kyllä myöntää, että Spotify on muttanut kuuntelutottumukset täysin. Onko se sitten hyvä vai huono asia, niin voikin vääntää peistä hamaan tappiin asti.
On mennyt semmoista vinyyliä aikoinaan lihoiksi (laihoiksi lihoiksi!), ettei kehtaa kovin tarkasti perään miettiä. Vituttaa. Jos rahallista nykyarvoa ja rariteetteja fundeeraa, niin joku Beheritin kuvaseiska tai Autopsyn hyväsaundinen livebootleg ehkä arvokkaimmasta päästä.
Varmaan satakunta ceedeetä voisi ilman suurempia tunnontuskia myydä heti pois, millonkohan jaksais nähdä listauksen ja postituksen vaivan...
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Eiks tää kuuluis musaspämmin puolelle?
modet siirtää jos on siirtääkseen
Mulla on menossa jatkuvasti semmoinen inventaario. Aina kun kuuntelee jonkun ei-ihan-välttämättömän-levyn, arpoo divarikasan ja levyhyllyn välillä. Mut tää koskee lähinnä cd:tä. Yleensä mulla on huuto.netissä aina jotain menossa.
Varmaan jonku 30 levyä oon myynyt yhteensä eikä vielä yhtään ostettua takaisin.
Olisi toiset kolmisenkymmentä poistopinossa, voisi jaksaa tänne panna myyntilistan, enpä kyllä tiedä haluaako noita kukaan.
Laita listaa.
bzort glorf bööth
SILLALTA ALAS
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
OSTAN NIIN VÄHÄN JA NIIN HARKITEN ETTÄ KOVIN MINIMAALISESTI ON HYLLYSSÄ SELLAISTA PASKAA JOSTA EN TYKKÄISI.
MUTTA JOSTAIN SYYSTÄ OLEN KOVA POIKA TEKEMÄÄN TURHIA AUTOILUMIXTAPEJA SUN MUITA, JA NÄIN OLLEN CD-R -LEVYJÄ LOJUU NURKISSA PIRUSTI LIIKAA. ARTISTIEN VIKA KUN TEKEVÄT LIIAN PITKIÄ JA PASKOJA LEVYJÄ!
MUA KIINNOSTAA TOI JOHANNA SUMUVUOREN LEVYHYLLY, MAAILMAN VIIDEN PARHAAN JOUKOSSA TON TYYPIN MUKAAN VAMPIRE WEEKENDIA JA HOLD STEADYA
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
[quote:a0e84c0af0="Neuvostoliitto"]
MUA KIINNOSTAA TOI JOHANNA SUMUVUOREN LEVYHYLLY, MAAILMAN VIIDEN PARHAAN JOUKOSSA TON TYYPIN MUKAAN VAMPIRE WEEKENDIA JA HOLD STEADYA[/quote:a0e84c0af0]nyt alkoi muakin kiinnostaa spåm :spam::peuk:
bzort glorf bööth
MISSÄ HIIRIMATTONAN CAPS LOCK FEVER
MISSÄ HIIRIMATTONAN CAPS LOCK FEVER
UNOHDIN
bzort glorf bööth
JA SULLA TULEE MUUTEN 9000 TÄYTEEN! PAUKUTTELUT KÄYNTIIN
Vaikka aiemminkin on tullut pantua myyntiin jotain 100-300 levyn eriä, tämänkertainen myyntipläjäys on omaa luokkaansa. Tavoitteena oli poistaa 30-50 prosenttia levyistä, mutta on 20 prossaakin ihan hyvä alku. Todella vapauttava kokemus. Parasta oli järjestellä jäljelle jääneet siististi hyllyihin, kun siellä vihdoin oli tilaa (noin puolentoista vuoden ostokset olivat epämääräisissä läjissä muiden levyjen edessä - vaikka oli niistä läjistä se hyöty, että niistä oli helppo poimia vikaostokset). Ja suurin osa levyistä näyttää nyt siltä, että niitä voisi jopa joskus kuvitella kuuntelevansa! Jäihän sinne vieläkin jotain turhaa, mutta niitä voi katsella vaikka keväällä seuraavan lomautuksen aikaan.
En nytkään myynyt mitään sellaisia levyjä, jotka joskus ovat olleet erityisen tärkeitä, koska kokemus on osoittanut, että sitä voisi joutua katumaan. Myytäväksi löytyi enemmän kuin tarpeeksi sellaistakin kamaa, joka ei ole koskaan päätynyt tehokuunteluun asti. Esim. Telescopesin levyt haalin joskus 6-7 vuotta sitten, ja sen jälkeen niitä on tullut kuunneltua pelkästään aiempien myyntiprojektien yhteydessä ("ai tää olikin ihan ok, pannaan takaisin hyllyyn).
Myyntilevyt jakautuivat kolmeen kastiin:
1. Vaikka onkin hyvä bändi, ehkä ei kuitenkaan tarvitse omistaa kaikkia levyjä - tylsimmät pois (esim. Church, Bunnymen).
2. No joo, ehkä tältä bändiltä riittää se tärkein levy (Talk Talk, Soundtrack of Our Lives).
3. Nääh, kaikki pois vaan (liian monta mainittavaksi).
Jatkossa olisi tarkoitus kokonaan estää vain kerran kuunneltavien levyjen pääsy hyllyyn. Jos ei jaksa perehtyä kunnolla nyt, tuskin jaksaa myöhemminkään. Poikkeuksena toki eräät erityistapaukset... Mutta yleislinja saa tästä lähtien luvan olla aika tiukka.
TAVALLAAN AIHEEN VIERESTÄ, MUTTA TYHJENTELIN ULKOISELTA KOVALEVYLTÄ TURHIMPIA POIS. EN TAJUA MITÄ OLEN KUVITELLUT TEKEVÄNI VAIKKAPA JONI MITCHELLIN TAI MAGMAN KOKO TUOTANNOLLA. NAURETTAVA AJATUSKIN.
YHDESTÄ SPOCK'S BEARDIN LEVYSTÄ OLEN YRITTÄNYT PÄÄSTÄ EROON JOTAIN SEITSEMÄN VUOTTA, KUKAAN EI OLE HUOLINUT JA KYLLÄ KELJUTTAA.