You are not logged in.
Yli puoleenväliin ehtinyt uutta Ellroyta ja tekis mieli mehustella kaikkia juttuja, mut enpä taida kumminkaan paljastella ettei mee muilta luvut läskiks.
Semmonen kyl on tullut mieleen, että vaikka onkin hiton hyvä, niin jotenkin toivois Ellroyn seuraavaksi siirtyvän taas vähän uusille urille. Ehkä jotain nykyaikaa taas vaihteeks.
Sit taas toisaalta olis sekin ihan kutkuttava ajatus, että jatkaisi tätä Alamaailma-sarjaansa 80-luvullekin: Reagan ja Iran-Contra ja Grenada ja mitä kaikkee. Olis siinäkin sarkaa kynnettävänä, rikasta mustaa multaa.
Ja semmonenkin tuli mieleen, että olis kyllä aika huima (ja varmaan pirun raskas) kokemus lukea koko Alamaailma-trilogia yhteen putkeen. Pääsis ihan eri tavalla sisälle näitten henkilöitten elämään. Mut joo, parituhatta sivua tätä maailmankuvaa yhtä soittoa olis ehkä ihan liikaa.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Friedrich Nietzsche: Epäjumalten hämärä
ja V. S. Luoma-aho: Ruumiita
ja Robert Bartlett: Hirtetty mies
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
Antti Mero et al.: "Urheiluvalmennus: kuormitusfysiologiset, ravintofysiologiset, biomekaaniset ja valmennusopilliset perusteet"
Aika jees jötkäle, paljon perustietoa. Koko otsikko tosin repsäyttelee.
Jindrich Zeleny: The Logic of Marx
Ettei nyt mee ihan huvitteluksi sentään.
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
^ Mulla on toi vieläkin kesken... En ikinä onnistu lukemaan vaan yhtä kirjaa kerralla.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Ai niin. Luin uusimman Pelevinin. Aika kova! Vaikka on kovempiakin luettu häneltä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Stephen Greenblatt: Shakespeare. Kuinka Williamista tuli Shakespeare? Vikoja taiteilijanerosta on mahdonta löytää, mutta muuten mielenkiintoista luettavaa. Lähtökohtana on Shakespearen elämän kartoitus etenkin teosten kautta toisaalta myös runsaasti arvaillen.
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
[quote:aa74c67ab5="Jaakob"]
V. S. Luoma-aho: Ruumiita
[/quote:aa74c67ab5]
Selailin tätä yhtenä päivänä, mutta ajattelin odotella että saan ostettua oman kappaleen.
Philip K. Dickin Do Androids Dream Of electric Sheep lopettelin juuri. Odotin, että kirja olisi kaikesta huolimatta ollut hieman raskaampi, jotenkin "psykologisempi", mutta meni yllättävän köykäisesti. Toki elokuvan virittämä valmis maailma tällaisissa auttaa.
Nyt aloitin Kurt Vonnegutin Slaughterhouse 5:n. Vonnegut on jotenkin hämmentävä kirjailija siinä mielessä, että vaikka nimi on ollut tuttu niin kauan kuin muistan, en osaisi sijoittaa sitä amerikkalaisen kirjallisuuden kartalla oikein minnekään.
Menetetty peli
Juha Partanen: Cyrano ja hullu koira.
"Partsu" kertoilee nuoruusvuosista Gösta Sundqvistin kanssa.
Ihan ok ja sujuvaa luettavaa, mutta ehkä vähän köykäiseksi jää. Tosin Partanen ei Leevien aikaan enää bändikuvioissa tai muutenkaan Sundqvistin kanssa tiivisti pyörinyt, joten Leavings musan analyseeraaminen ja myöhemmät vaiheet luonnollisesti puuttuu.
Progenuoria olivat ja Sundqvist harrasti aikoinaan hetken jopa balettia, mitä ei kyllä noista Leavingsien haastattelukuvista uskois.
[quote:50de37f201="Markku"]Juha Partanen: Cyrano ja hullu koira.
Ihan ok ja sujuvaa luettavaa, mutta ehkä vähän köykäiseksi jää. Tosin Partanen ei Leevien aikaan enää bändikuvioissa tai muutenkaan Sundqvistin kanssa tiivisti pyörinyt, joten Leavings musan analyseeraaminen ja myöhemmät vaiheet luonnollisesti puuttuu.
Progenuoria olivat ja Sundqvist harrasti aikoinaan hetken jopa balettia, mitä ei kyllä noista Leavingsien haastattelukuvista uskois.[/quote:50de37f201]
Joo, se toinenkaan Leevi-kirja (Santtu Luotoko sen teki?) ei oikein ollut niin hyvä, kuin aihepiiri ansaitsisi. Ihmeen vähän on netissäkin Leavings-aiheisia tekstejä.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
[quote:5aa7026387="Neuvostoliitto"][quote:5aa7026387="Markku"]Juha Partanen: Cyrano ja hullu koira.
Progenuoria olivat ja Sundqvist harrasti aikoinaan hetken jopa balettia, mitä ei kyllä noista Leavingsien haastattelukuvista uskois.[/quote:5aa7026387]
Joo, se toinenkaan Leevi-kirja (Santtu Luotoko sen teki?) ei oikein ollut niin hyvä, kuin aihepiiri ansaitsisi. Ihmeen vähän on netissäkin Leavings-aiheisia tekstejä.[/quote:5aa7026387]
Sundqvist oli kumminkin niin yksityinen ihminen, et ei kai siitä kuolemankaan jälkeen kauheasti ole kerrottavaa. Ja toisaalta, mitäpä kerrottavaa niin kauheasti oliskaan? Leavingskään ei ikuna ollu mikään "oikea" rokkibändi. Eiköhän siinä Gösta-dokkarissa jo tullu kaikki oleellinen ilmaistua.
[quote:547f8025ac="PrivateJoy"][quote:547f8025ac="Jaakob"]
V. S. Luoma-aho: Ruumiita
[/quote:547f8025ac]
Selailin tätä yhtenä päivänä, mutta ajattelin odotella että saan ostettua oman kappaleen.[/quote:547f8025ac]
Kannatettavaa toimintaa toki.
Pentti Saarikoski: Nuoruuden päiväkirjat
Harlin on Harlin ja Chris Waren Acme: Library of Novelty
Tää melkein pitäis hankkia omaksi, on sen verran kovaa kamaa!
Eräs runo, tai mietelmä:
HYVÄ
NAINEN
Hyvä nainen
on silloinkin
vieressä
kun kukaan muu
kuin poliisi
ei pyydä
valokuvaan
chris turner: planet simpson
jaa-a, hyviä anekdootteja mutta yleisesti ottaen menee kyllä sarjan merkityksellisyyden ylenpalttinen hehkutus överiksi. ihan sama vaikka simpsonit oiskin ysärin tärkein popkulttuuri-ilmiö, itseäni ei moisesta spekulointi kiinnosta ja toi kirjottaa joka tapauksessa ärsyttävän suurentelevasti.
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
arto nieminen - tukholmassa ei toimi internet
hämmentävää mutta parasta
Osa 8 Ristiretket
[quote:ebc2661c80="barton_funk"]
Tää melkein pitäis hankkia omaksi, on sen verran kovaa kamaa!
Eräs runo, tai mietelmä:
HYVÄ
NAINEN
Hyvä nainen
on silloinkin
vieressä
kun kukaan muu
kuin poliisi
ei pyydä
valokuvaan[/quote:ebc2661c80]
Lisää runoja ja muuta: http://www.hear.fi/pedia/Tony_halme
voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan
Norman Spinrad: Deus X
Alku lupaa todella hyvää. Kirjan ohuus hämmästyttää. Ei spoilereita pliide
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:6716676294="Feggy"]
Osa 8 Ristiretket[/quote:6716676294]
Mun lempikirja pikkutyttönä oli osa 1-2 (Egypti ja Etu-Aasian kansat)
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan
Oon viime aikoina lukenu lapsuuden enemmän tai vähän vähemmän suosikkikirjoja. Salainen puutarha on todella loistava. Ei aliarvioi lukijaa ollenkaan, niinku harmillisen monet lastenkirjat tuppaa vittumaisesti tekemään (olettaa, että lapset on tyhmiä tai kieli on ala-arvosta). Arabella, merirosvon tytär ei o ihan niin jännittävä ku pienenä, mut pl. Lukasin myös jokavuotisen nuortenkirjasuosikkini "Sano Morfiinille et mä etin sen vielä", jonka mahtavuudesta voisin kirjottaa enemmänkin, mut en jaksa.
Joku varmaan on lukenut Turms, kuolemattoman? Mielipiteitä? Etruskimuseon innostamana aattelin lukea, Jahka ny saan muita loppuun enste.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Viimeksi loppui Shakespearen Othello. Nyt menee Huovisen Joe-setä, ja sen jälkeen on jonossa Greenen Mutta suurin kaikista .
[quote:d40497617c="Pope"][quote:d40497617c="Feggy"]
Osa 8 Ristiretket[/quote:d40497617c]
Mun lempikirja pikkutyttönä oli osa 1-2 (Egypti ja Etu-Aasian kansat) [/quote:d40497617c]
nää on kyl hyvii
^Vaikuttaa kiimaiselta luettavalta. Mulla on kolme jumalattoman paksua osaa teosta Cultural Heritage of India (yks osa neljästä puuttuu), aivan vitusti kiinnostavaa kamaa, mut koskas ehtis lukea? Eläkkeellä, näin olen päättänyt.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS